alfa junior 2024
צילום: יצרן

אלפא ג'וניור - קרוסאובר קטן ומעוצב החל מ-170.0 אש"ח

סמלת יבואנית דגמי אלפא רומיאו לישראל החלה בשיווק האלפא ג'וניור החדשה; השאלה היא מה מקבלים בתמורה

יואב פולס |

סמלת, יבואנית דגמי אלפא רומיאו לישראל השיקה את האלפא רומיאו ג'וניור החדשה. הג'וניור הוא אחד השמות המיתולוגיים של אלפא בכל הזמנים, והוא חוזר בתצורת קרוסאובר B-SUV מעוצב.

על כתפי הג'וניור החדשה מונחת משימה כבדת משקל, להביא את מותג אלפא לקהלים חדשים, והיא עושה זאת באמצעות שתי מערכות הנעה – מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר מיילד הייבריד, והשניה עם הנעה חשמלית מלאה.

הג'וניור החדשה היא כאמור B-SUV ובהתאם גם המימדים הם לא גדולים עם אורך כולל של 4.173 מטר, ובסיס גלגלים של 2.562 מטר.

גירסת הטורבו בנזין מייד הייבריד עושה שימוש במנוע ובתיבת ההילוכים של קונצרן האם סטלנטיס. המנוע בנפח 1.2 ליטר מפיק 136 כ"ס ו - 23.4 קג"מ. המנוע החשמלי מפיק עוד 28 כ"ס אולם אין כאן הספק משולב בגלל שמדובר במערכת היברידית קלה ולא היברידית מלאה. תיבת ההילוכים היא רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים, ואם התצורה הזו נשמעת לכם מוכרת מאיפשהו, אתם לא טועים, זו אותה מערכת הנעה של הפיג'ו 3008 החדשה, שתיהן תחת אותו קונצרן סטלנטיס. הביצועים הרשמיים לגירסה זו הם מ 0 ל - 100 קמ"ש ב - 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.

הגירסה החשמלית נהנית ממנוע בהספק 154 כ"ס ו - 26.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 54Kwh, והטווח הרשמי עומד על 411 ק"מ. טעינת הסוללה יכולה להתבצע בטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של 100Kw. הביצועים הרשמיים לגירסה זו הם 0 ל - 100 ב - 9.0 שניות, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש.

הג'וניור החדשה מאובזרת עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'' ומולטימדיה בגודל 10.1'' עם קישוריות לאפל קארפליי (אלחוטי). רמת הגימור הבסיסית Core מצויידת בבקרת אקלים, חישוקי 17'' וגלגל רזרבי קטן. רמת גימוק Speciale מוסיפה יחידות תאורה מטריקס לד, דלת תא מטען חשמלית ומושב נהג חשמלי עם עיסוי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות נרשמת אכזבה כאשר רמות הגימור הבסיסיות CORE מקבלות ציון איבזור בטיחות של 1, והן חסרות איבזור בטיחות מתקדם רב. רמת הגימור SPECIALE מקבלת ציון איבזור בטיחות 3 – שתיהן נמוך מאוד ונמוך מדי מהמקובל היום.

עוד אציין כי טווח של 411 ק"מ מסוללה בקיבולת 54Kwh נראה לי אופטימי מאוד, ואני משער שהטווח הריאלי יהיה נמוך מהמוצהר, אבל ניתן יהיה לבחון את זה רק במבחן על הכביש.

המחיר של הג'וניור החדשה מתחיל ב 170.0 אש"ח לדגם הבנזין ברמת גימור Core או 190.0 אש"ח לרמת גימור Speciale. הדגמים החשמליים מתחילים ב 190.0 אש"ח לחשמלי CORE ועד 205.0 אש"ח לחשמלי ברמת גימור Speciale.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?