אלפא ג'וניור - קרוסאובר קטן ומעוצב החל מ-170.0 אש"ח
סמלת יבואנית דגמי אלפא רומיאו לישראל החלה בשיווק האלפא ג'וניור החדשה; השאלה היא מה מקבלים בתמורה
סמלת, יבואנית דגמי אלפא רומיאו לישראל השיקה את האלפא רומיאו ג'וניור החדשה. הג'וניור הוא אחד השמות המיתולוגיים של אלפא בכל הזמנים, והוא חוזר בתצורת קרוסאובר B-SUV מעוצב.
על כתפי הג'וניור החדשה מונחת משימה כבדת משקל, להביא את מותג אלפא לקהלים חדשים, והיא עושה זאת באמצעות שתי מערכות הנעה – מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר מיילד הייבריד, והשניה עם הנעה חשמלית מלאה.
הג'וניור החדשה היא כאמור B-SUV ובהתאם גם המימדים הם לא גדולים עם אורך כולל של 4.173 מטר, ובסיס גלגלים של 2.562 מטר.
גירסת הטורבו בנזין מייד הייבריד עושה שימוש במנוע ובתיבת ההילוכים של קונצרן האם סטלנטיס. המנוע בנפח 1.2 ליטר מפיק 136 כ"ס ו - 23.4 קג"מ. המנוע החשמלי מפיק עוד 28 כ"ס אולם אין כאן הספק משולב בגלל שמדובר במערכת היברידית קלה ולא היברידית מלאה. תיבת ההילוכים היא רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים, ואם התצורה הזו נשמעת לכם מוכרת מאיפשהו, אתם לא טועים, זו אותה מערכת הנעה של הפיג'ו 3008 החדשה, שתיהן תחת אותו קונצרן סטלנטיס. הביצועים הרשמיים לגירסה זו הם מ 0 ל - 100 קמ"ש ב - 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 200 קמ"ש.
הגירסה החשמלית נהנית ממנוע בהספק 154 כ"ס ו - 26.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 54Kwh, והטווח הרשמי עומד על 411 ק"מ. טעינת הסוללה יכולה להתבצע בטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של 100Kw. הביצועים הרשמיים לגירסה זו הם 0 ל - 100 ב - 9.0 שניות, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש.
הג'וניור החדשה מאובזרת עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'' ומולטימדיה בגודל 10.1'' עם קישוריות לאפל קארפליי (אלחוטי). רמת הגימור הבסיסית Core מצויידת בבקרת אקלים, חישוקי 17'' וגלגל רזרבי קטן. רמת גימוק Speciale מוסיפה יחידות תאורה מטריקס לד, דלת תא מטען חשמלית ומושב נהג חשמלי עם עיסוי.
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
בתחום הבטיחות נרשמת אכזבה כאשר רמות הגימור הבסיסיות CORE מקבלות ציון איבזור בטיחות של 1, והן חסרות איבזור בטיחות מתקדם רב. רמת הגימור SPECIALE מקבלת ציון איבזור בטיחות 3 – שתיהן נמוך מאוד ונמוך מדי מהמקובל היום.
עוד אציין כי טווח של 411 ק"מ מסוללה בקיבולת 54Kwh נראה לי אופטימי מאוד, ואני משער שהטווח הריאלי יהיה נמוך מהמוצהר, אבל ניתן יהיה לבחון את זה רק במבחן על הכביש.
המחיר של הג'וניור החדשה מתחיל ב 170.0 אש"ח לדגם הבנזין ברמת גימור Core או 190.0 אש"ח לרמת גימור Speciale. הדגמים החשמליים מתחילים ב 190.0 אש"ח לחשמלי CORE ועד 205.0 אש"ח לחשמלי ברמת גימור Speciale.

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.