טסלה מבפנים
צילום: טסלה

דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים

איך יכולתם לדעת על עליית המחירים של טסלה, מה יעשו היבואנים האחרים וכמה עולים הדגמים השונים של טסלה?

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה טסלה מחירי הרכב


טסלה חושפת את מחירי 2025

אנחנו כותבים כאן על העלאות המחירים של טסלה בעולם ומדגישים שזה יגיע אלינו. כל עלייה שם של מחירי הרכבים מתגלגלת לכאן אחרי מספר חודשים. ובכל מקרה - תחילת השנה זה הזמן הכי מתאים להעלות מחירים כי גם כך הם עולים - המע"מ עולה, מס הקנייה על רכבים חשמליים עולה ומחירי הדגמים החדשים עולים.


טסלה פרסמה את המחירון החדש שלה ל-2025, שמשקף עליות מחירים משמעותיות בעקבות שינויים במיסוי ובמע"מ כשעל הדרך היא גם מוסיפה עוד כמה אחוזים. מדובר בצעד צפוי, אבל שיעור העלייה גבוה מאוד והוא מעל הצפוי.

התייקרויות חדות בדגמי טסלה המובילים

במרכז ההתייקרות עומד מודל Y, הדגם הפופולרי ביותר של טסלה בישראל. גרסת הבסיס (RWD) התייקרה ב-13.5% ומחירה טיפס מ-218 אלף שקל ל-247 אלף שקל. גרסת הלונג ריינג' של אותו דגם, שמציעה טווח נסיעה מוגדל, עלתה מ-256 אלף שקל ל-292 אלף שקל – קפיצה של 14%.

גם מודל 3, שעדיין נתפסת כאחת האפשרויות הנגישות ביותר של החברה, חוותה עלייה במחיר. גרסת ה-RWD התייקרה מ-198 אלף שקל ל-215 אלף שקל – כ-8% יותר. גרסת הלונג ריינג' טיפסה בשיעור דומה ל-248 אלף שקל, לעומת 229 אלף שקל במחירון דצמבר.


טסלה ב-130-150 אלף שקל; האם זה אפשרי?


המחירים של טסלה גבוהים מהמתחרות שלה. זה בזכות העיצוב, הנוחות, החדשנות, אך הרכבים הסינים המתקדמים של החברות החזקות, בעיקר BYD הופכים להיות גם איכותיים ונוחים. אולי לא כמו טסלה, אבל גם המחיר לא כמו טסלה.

כדי להתמודד בשווקים בצורה תחרותית יותר, טסלה צפויה להשיק בשנה הקרובה שני רכבים שיכולים להיות בלוקבסטרים גדולים. ראשית זה הרובוטקסי שיושק בסוף 2025 במהדורה קטנה ונסיונית במקומות מסוימים בארה"ב. מדובר על רכב אוטנומי שהשימוש בו יהיה במשורה ויקבל תאוצה כנראה רק בעוד כשנתיים. הרכב יהיה זול, על פי ההערכות כ-140-150 אלף שקל, והוא גם יידע לייצר לבעלים רכב בזמן שהם ישנים או בעבודה - איך הרכב שלכם יכול לייצר לכם הכנסה? החזון החדש של אילון מאסק.

אבל, הרכב האוטונומי עוד רחוק. הרכב השני שטסלה תשיק שיכול לטלטל את השוק הוא דגם חדש וזול יחסית, שיקרא "דגם 2" או "קומפקט". מדובר במהלך שנועד להרחיב את קהל הלקוחות של החברה ולחזק את מעמדה בשוק הרכבים החשמליים התחרותי. הדגם הזה יהיה זול במיוחד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


מה זה "הדגם הזול" של טסלה?

המחיר המשוער של הרכב בארה"ב יהיה סביב 20-25 אלף דולר, מה שמציב אותו ברמת מחירים שתתחרה מול מותגים עממיים כמו BYD ואפילו רכבי בנזין היברידיים פופולריים. טסלה מייצרת את הדגם הזה כדי לשמר את מעמדה בשוק המתפתח של רכבים חשמליים, במיוחד מול התחרות הגוברת מצד יצרניות סיניות שמציעות רכבים זולים ואיכותיים. 


בנוסף, הדגם הזול אמור למשוך פלח רחב יותר של לקוחות, במיוחד במדינות עם שוק רכב צפוף כמו סין והודו, שבהן המחיר הוא פקטור מכריע.




הדגם החדש צפוי להיות מבוסס על טכנולוגיית הסוללות המתקדמת של טסלה, המכונה 4680, שמציעה עלות ייצור נמוכה יותר, טווח נסיעה ארוך יותר וטעינה מהירה. בנוסף, החברה מתכננת להשתמש בטכניקות ייצור חדשות כמו "ייצור גיגה-קאסטינג", שמאפשר ייצור מהיר ויעיל יותר של חלקי הרכב הגדולים.

מתי הוא יגיע לשוק?

ההערכות הן שטסלה תחשוף את הדגם החדש ברבעון האחרון של 2025, עם השקה עולמית שתחל בתחילת 2026. המפעלים של טסלה במקסיקו ובסין יהיו כנראה המוקדים העיקריים לייצור הרכב החדש, מה שיאפשר עלויות נמוכות ושיווק גלובלי מהיר.


כיצד זה ישפיע על השוק בישראל?

אם טסלה תצליח לשמור על המחיר סביב 20-25 אלף דולר, מדובר ברכב שעשוי להתחיל במחיר של כ-120-130 אלף שקל בישראל ולהגיע לכ-150 אלף שקל. זה יציב אותו בתחרות ישירה מול מותגים כמו BYD, ג'ילי וMG. עם זאת, אלו רק הערכות. עד שטסלה לא תשיק את הרכב, הכל בגדר שמועות.

כך או אחרת, דגם זול של טסלה בהחלט יכול לשנות את חוקי המשחק. הוא עשוי להגדיל את טסלה בשוק החשמלי ומעבר לכך - להגדיל את פלח השוק של רכבים חשמליים משמעותית ולהשפיע על מכירות רכבי בנזין. עם זאת, גם חברות אחרות לא יושבות בחיבוק ידיים: מותגים סיניים ואירופאים כבר מתכננים דגמים חשמליים במחירים זולים.


בחזרה להווה: האם היבואנים האחרים יעלו מחירים?


טסלה הראשונה לדווח על עליות המחירים, אבל גם יבואנים אחרים צפויים לעדכן את המחירונים שלהם אם כי בשיעור מתון יותר. ההערכות נוקבות בעלייה ממוצעת של כ-5% במרבית הדגמים. מעבר לכך, יבואנים אחרים יכולים לשחק במחירים כי יש להם מלאי גדול של רכבים שעליו אין עדיין את המיסוי הגבוה. מס הקנייה חל רק על רכישות של רכבים מהיום ולא על הרכבים שכבר במלאי.


המשמעות שהתמרון שלהם גדול יותר. מנגד, טסלה כמעט לא מחזיקה מלאי, כל מה שהיא מייבאת "מכור מראש" ולכן לה אין את התמרון הזה במחירים. 

מה הצפי להמשך השנה?

התחרות בשוק הרכבים החשמליים בישראל תשחק תפקיד משמעותי בשוק. כמות המותגים שנכנסים לארץ בעיקר מהשוק הזיני גדלה וכמות הדגמים עולה בהתאם. המבחר הגדול מאיץ את התחרות ושי לחץ מחירים כלפי מטה. מותגים סיניים חדשים נכנסים במחירי חדירה וגם המותגים הסיניים החזקים כמו BYD, ג'ילי ואקספנגנלחמים בתחרות דרך הורדת מחירים.

השוק צפוי להיות מאוד תחרותי והרכבים החשמליים צפויים לרדת על פני זמן כפי שהיה קורה וגם קרה בעבר בנטרול העלייה שנובעת מהמיסוי. אגב, בעולם יש באופן שוטף שחיקה של מחירי הרכבים החשמליים ומומחים בתחום מסבירים שבקרוב המחירים ירדו לרמה של רכבים על בנזין. 


שאלות ותשובות על מחירי הרכבים


מה גרם לעליית המחירים?

עליית המחירים נובעת בעיקר מהעלאת מס הקנייה, הפחתת ההטבות השקליות, העלאת המע"מ ועלויות לוגיסטיות גבוהות יותר.

האם יש סיכוי שמחירי טסלה ירדו בהמשך השנה?

ייתכן. טסלה נוהגת לעדכן את מחירי המחירון שלה לעיתים קרובות, במיוחד לאור שינויים בתחרות ובמיסוי. ייתכן שנראה הנחות שיווקיות במידה והתחרות תגבר.


כיצד משפיעים המחירים החדשים על שוק המשומשות?

התייקרות הרכבים החדשים מעלה גם את מחירי הרכבים המשומשים, אך ייתכן שמלאים מוגדלים ודגמים חדשים יפעילו לחץ על השוק ויורידו מחירים בהמשך.


מתי הזמן הנכון לקנות רכב חשמלי?

אם יש לכם אפשרות לרכוש רכב מהמלאי הקיים שעדיין נמכר במיסוי הישן, זה עשוי להיות משתלם יותר. עם זאת, אם אתם שוקלים רכישה ברבעונים הבאים, כדאי לעקוב אחרי המחירים והשפעות התחרות בשוק.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לבן 01/01/2025 15:46
    הגב לתגובה זו
    טסלה מורידה מחירים.... לא בסדר מצידם. טסלה מעלה מחירים ... לא יפה מצידה.... תמיד טסלה לא בסדר..... רק יבואני הבצע בסדר....
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי

זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.