טסלה מבפנים
צילום: טסלה

דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים

איך יכולתם לדעת על עליית המחירים של טסלה, מה יעשו היבואנים האחרים וכמה עולים הדגמים השונים של טסלה?

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה טסלה מחירי הרכב


טסלה חושפת את מחירי 2025

אנחנו כותבים כאן על העלאות המחירים של טסלה בעולם ומדגישים שזה יגיע אלינו. כל עלייה שם של מחירי הרכבים מתגלגלת לכאן אחרי מספר חודשים. ובכל מקרה - תחילת השנה זה הזמן הכי מתאים להעלות מחירים כי גם כך הם עולים - המע"מ עולה, מס הקנייה על רכבים חשמליים עולה ומחירי הדגמים החדשים עולים.


טסלה פרסמה את המחירון החדש שלה ל-2025, שמשקף עליות מחירים משמעותיות בעקבות שינויים במיסוי ובמע"מ כשעל הדרך היא גם מוסיפה עוד כמה אחוזים. מדובר בצעד צפוי, אבל שיעור העלייה גבוה מאוד והוא מעל הצפוי.

התייקרויות חדות בדגמי טסלה המובילים

במרכז ההתייקרות עומד מודל Y, הדגם הפופולרי ביותר של טסלה בישראל. גרסת הבסיס (RWD) התייקרה ב-13.5% ומחירה טיפס מ-218 אלף שקל ל-247 אלף שקל. גרסת הלונג ריינג' של אותו דגם, שמציעה טווח נסיעה מוגדל, עלתה מ-256 אלף שקל ל-292 אלף שקל – קפיצה של 14%.

גם מודל 3, שעדיין נתפסת כאחת האפשרויות הנגישות ביותר של החברה, חוותה עלייה במחיר. גרסת ה-RWD התייקרה מ-198 אלף שקל ל-215 אלף שקל – כ-8% יותר. גרסת הלונג ריינג' טיפסה בשיעור דומה ל-248 אלף שקל, לעומת 229 אלף שקל במחירון דצמבר.


טסלה ב-130-150 אלף שקל; האם זה אפשרי?


המחירים של טסלה גבוהים מהמתחרות שלה. זה בזכות העיצוב, הנוחות, החדשנות, אך הרכבים הסינים המתקדמים של החברות החזקות, בעיקר BYD הופכים להיות גם איכותיים ונוחים. אולי לא כמו טסלה, אבל גם המחיר לא כמו טסלה.

כדי להתמודד בשווקים בצורה תחרותית יותר, טסלה צפויה להשיק בשנה הקרובה שני רכבים שיכולים להיות בלוקבסטרים גדולים. ראשית זה הרובוטקסי שיושק בסוף 2025 במהדורה קטנה ונסיונית במקומות מסוימים בארה"ב. מדובר על רכב אוטנומי שהשימוש בו יהיה במשורה ויקבל תאוצה כנראה רק בעוד כשנתיים. הרכב יהיה זול, על פי ההערכות כ-140-150 אלף שקל, והוא גם יידע לייצר לבעלים רכב בזמן שהם ישנים או בעבודה - איך הרכב שלכם יכול לייצר לכם הכנסה? החזון החדש של אילון מאסק.

אבל, הרכב האוטונומי עוד רחוק. הרכב השני שטסלה תשיק שיכול לטלטל את השוק הוא דגם חדש וזול יחסית, שיקרא "דגם 2" או "קומפקט". מדובר במהלך שנועד להרחיב את קהל הלקוחות של החברה ולחזק את מעמדה בשוק הרכבים החשמליים התחרותי. הדגם הזה יהיה זול במיוחד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


מה זה "הדגם הזול" של טסלה?

המחיר המשוער של הרכב בארה"ב יהיה סביב 20-25 אלף דולר, מה שמציב אותו ברמת מחירים שתתחרה מול מותגים עממיים כמו BYD ואפילו רכבי בנזין היברידיים פופולריים. טסלה מייצרת את הדגם הזה כדי לשמר את מעמדה בשוק המתפתח של רכבים חשמליים, במיוחד מול התחרות הגוברת מצד יצרניות סיניות שמציעות רכבים זולים ואיכותיים. 


בנוסף, הדגם הזול אמור למשוך פלח רחב יותר של לקוחות, במיוחד במדינות עם שוק רכב צפוף כמו סין והודו, שבהן המחיר הוא פקטור מכריע.




הדגם החדש צפוי להיות מבוסס על טכנולוגיית הסוללות המתקדמת של טסלה, המכונה 4680, שמציעה עלות ייצור נמוכה יותר, טווח נסיעה ארוך יותר וטעינה מהירה. בנוסף, החברה מתכננת להשתמש בטכניקות ייצור חדשות כמו "ייצור גיגה-קאסטינג", שמאפשר ייצור מהיר ויעיל יותר של חלקי הרכב הגדולים.

מתי הוא יגיע לשוק?

ההערכות הן שטסלה תחשוף את הדגם החדש ברבעון האחרון של 2025, עם השקה עולמית שתחל בתחילת 2026. המפעלים של טסלה במקסיקו ובסין יהיו כנראה המוקדים העיקריים לייצור הרכב החדש, מה שיאפשר עלויות נמוכות ושיווק גלובלי מהיר.


כיצד זה ישפיע על השוק בישראל?

אם טסלה תצליח לשמור על המחיר סביב 20-25 אלף דולר, מדובר ברכב שעשוי להתחיל במחיר של כ-120-130 אלף שקל בישראל ולהגיע לכ-150 אלף שקל. זה יציב אותו בתחרות ישירה מול מותגים כמו BYD, ג'ילי וMG. עם זאת, אלו רק הערכות. עד שטסלה לא תשיק את הרכב, הכל בגדר שמועות.

כך או אחרת, דגם זול של טסלה בהחלט יכול לשנות את חוקי המשחק. הוא עשוי להגדיל את טסלה בשוק החשמלי ומעבר לכך - להגדיל את פלח השוק של רכבים חשמליים משמעותית ולהשפיע על מכירות רכבי בנזין. עם זאת, גם חברות אחרות לא יושבות בחיבוק ידיים: מותגים סיניים ואירופאים כבר מתכננים דגמים חשמליים במחירים זולים.


בחזרה להווה: האם היבואנים האחרים יעלו מחירים?


טסלה הראשונה לדווח על עליות המחירים, אבל גם יבואנים אחרים צפויים לעדכן את המחירונים שלהם אם כי בשיעור מתון יותר. ההערכות נוקבות בעלייה ממוצעת של כ-5% במרבית הדגמים. מעבר לכך, יבואנים אחרים יכולים לשחק במחירים כי יש להם מלאי גדול של רכבים שעליו אין עדיין את המיסוי הגבוה. מס הקנייה חל רק על רכישות של רכבים מהיום ולא על הרכבים שכבר במלאי.


המשמעות שהתמרון שלהם גדול יותר. מנגד, טסלה כמעט לא מחזיקה מלאי, כל מה שהיא מייבאת "מכור מראש" ולכן לה אין את התמרון הזה במחירים. 

מה הצפי להמשך השנה?

התחרות בשוק הרכבים החשמליים בישראל תשחק תפקיד משמעותי בשוק. כמות המותגים שנכנסים לארץ בעיקר מהשוק הזיני גדלה וכמות הדגמים עולה בהתאם. המבחר הגדול מאיץ את התחרות ושי לחץ מחירים כלפי מטה. מותגים סיניים חדשים נכנסים במחירי חדירה וגם המותגים הסיניים החזקים כמו BYD, ג'ילי ואקספנגנלחמים בתחרות דרך הורדת מחירים.

השוק צפוי להיות מאוד תחרותי והרכבים החשמליים צפויים לרדת על פני זמן כפי שהיה קורה וגם קרה בעבר בנטרול העלייה שנובעת מהמיסוי. אגב, בעולם יש באופן שוטף שחיקה של מחירי הרכבים החשמליים ומומחים בתחום מסבירים שבקרוב המחירים ירדו לרמה של רכבים על בנזין. 


שאלות ותשובות על מחירי הרכבים


מה גרם לעליית המחירים?

עליית המחירים נובעת בעיקר מהעלאת מס הקנייה, הפחתת ההטבות השקליות, העלאת המע"מ ועלויות לוגיסטיות גבוהות יותר.

האם יש סיכוי שמחירי טסלה ירדו בהמשך השנה?

ייתכן. טסלה נוהגת לעדכן את מחירי המחירון שלה לעיתים קרובות, במיוחד לאור שינויים בתחרות ובמיסוי. ייתכן שנראה הנחות שיווקיות במידה והתחרות תגבר.


כיצד משפיעים המחירים החדשים על שוק המשומשות?

התייקרות הרכבים החדשים מעלה גם את מחירי הרכבים המשומשים, אך ייתכן שמלאים מוגדלים ודגמים חדשים יפעילו לחץ על השוק ויורידו מחירים בהמשך.


מתי הזמן הנכון לקנות רכב חשמלי?

אם יש לכם אפשרות לרכוש רכב מהמלאי הקיים שעדיין נמכר במיסוי הישן, זה עשוי להיות משתלם יותר. עם זאת, אם אתם שוקלים רכישה ברבעונים הבאים, כדאי לעקוב אחרי המחירים והשפעות התחרות בשוק.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לבן 01/01/2025 15:46
    הגב לתגובה זו
    טסלה מורידה מחירים.... לא בסדר מצידם. טסלה מעלה מחירים ... לא יפה מצידה.... תמיד טסלה לא בסדר..... רק יבואני הבצע בסדר....
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?