arizo8
צילום: יואב פולס

צ'רי - שנתיים בישראל עם 25,000 כלי רכב, משיקה את האריזו 8

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל מסכמת בגאווה שנתיים של פעילות בשוק המקומי, וכ 25,000 כלי רכב ששווקו כאן, ומשיקה רכב עם פוטנציאל להיות Game Changer - משפחתית גדולה ומרווחת עם הנעת פלאג אין הייבריד חסכונית. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה אריזו 8 צ'רי

פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי צ'רי לישראל, חוגגת שנתיים לתחילת שיווק מותג צ'רי בישראל, ומשיקה את האריזו 8 פלאג אין הייבריד, המשפחתית החדשה של המותג.

צ'רי - סיכום ביניים

רגע לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים של האריזו 8 עליה קראתם בביזפורטל לראשונה כבר בספטמבר האחרון, נציין כי מותג צ'רי שהיה אנונימי לחלוטין לצרכן הישראלי החל בשיווק דגמי צ'רי בנובמבר 2022, בשיאו של משבר כלל עולמי של אספקת כלי רכב. מתחילת השיווק ועד היום מסרה פריסבי כ 25,000 יחידות מדגמי צ'רי, הצלחה גדולה בהתחשב בעובדה שתחילת השיווק היתה רק עם דגמי בנזין, ושיווק הדגם החשמלי הראשון של המותג ה FX EV  החל רק בינואר 24.

צ'רי לימדה את הצרכן הישראלי כמה שיעורים משמעותיים, ואחד מהם היה לא לחשוש ממותג סיני חדש ולבחון אותו במונחי עלות תועלת. מאז השקת מותג צ'רי בישראל, השוק המקומי חווה הצפה של מותגים סיניים, שחלקם מתקבלים באהבה והצלחה, וחלקם נעלמים לבלי שוב. בשנתיים בהן צ'רי משווקת בישראל גם לא נרשמה איזו דרמה גדולה בתחום האמינות השירות או החלפים, הרבה בזכות אנשי פריסבי, והציבור למד שניתן לסמוך על המותג.

אריזו 8 PHEV

ועכשיו משיקה פריסבי את המשפחתית הגדולה של צ'רי, האריזו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד עם מאפיינים מאוד מעניינים.

מבחינת מימדים האריזו 8 נמצאת באמצע בין המשפחתיות הרגילות לבין המשפחתיות הגדולות (להלן 'מנהלים') המקובלות בשוק. האורך הכולל עומד על 4757 מטר, ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מטר, גדול משמעותית מכל משפחתית אחרת באותו טווח מחירים.

העיצוב החיצוני נאה, גנרי משהו עם זאת מודרני ומכובד. פנים הרכב מרשים עם צג לוח מחוונים ומולטימדיה המחוברים ביחידה אחת. לוח המחוונים דיגיטלי כמובן, בגודל 12.3'' והמולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

לאריזו 8 פלאג אין שתי רמות איבזור, קומפורט הבסיסית, ונובל המפוארת יותר. בשתיהן תמצאו מפתח חכם לכניסה והתנעה, חמישה מצבי נהיגה (EV, HEV, ספורט, אקו ונורמל), מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור ועוד. גירסת נובל מוסיפה מערכת שמע מתוצרת סוני עם 11 רמקולים, מצלמות 540, משטח הטענה אלחוטי, 10 כריות אוויר (לעומת 6 בקומפורט), גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

במערכת ההנעה אין כל הבדל בין שני הדגמים והאריזו 8 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס (!!!) והמומנט המשולב עומד על 53.5 קג"מ.

סוללת האריזו 8 המספקת אנרגיה למנוע החשמלי בקיבולת 18.3Kwh והיא נטענת בטעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw או בטעינת DC מהירה בהספק 40Kw. הטווח החשמלי הרשמי של האריזו 8 עומד על 105 ק"מ בתקן WLTP. לאריזו 8 גם אפשרות V2L בהספק של עד 3.3Kw . עוד תכונה חשובה לאריזו 8 היא שהרכב יודע לא לנצל את הסוללה כאשר היא מתחת ל 18% , דבר שתמיד משאיר רזרבות של אנרגיה למקרה הצורך. יהיה מעניין לראות את זה במבחן בתנאי אמת.

ציון איבזור הבטיחות של האריזו 8 עומד על 7, והרכב טרם נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. האחריות לרכב עומדת על 6 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות 8 שנים או 150,000 ק"מ.

האריזו 8 משווקת כאמור בשתי רמות גימור – קומפורט במחיר של 174.0 אש"ח ונובל במחיר של 180.0 אש"ח, נכון למחירי 2024, כלומר לפני עדכון המע"מ החדש ולפני עדכון נוסחת מס ירוק. לדברי אנשי פריסבי יש בישראל מלאי של כ 2000 כלי רכב, ומשלוחים נוספים נמצאים בדרך, והצפי הוא למסור ב 2025 כמה אלפים מהדגם החדש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?