arizo8
צילום: יואב פולס

צ'רי - שנתיים בישראל עם 25,000 כלי רכב, משיקה את האריזו 8

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל מסכמת בגאווה שנתיים של פעילות בשוק המקומי, וכ 25,000 כלי רכב ששווקו כאן, ומשיקה רכב עם פוטנציאל להיות Game Changer - משפחתית גדולה ומרווחת עם הנעת פלאג אין הייבריד חסכונית. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה אריזו 8 צ'רי

פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי צ'רי לישראל, חוגגת שנתיים לתחילת שיווק מותג צ'רי בישראל, ומשיקה את האריזו 8 פלאג אין הייבריד, המשפחתית החדשה של המותג.

צ'רי - סיכום ביניים

רגע לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים של האריזו 8 עליה קראתם בביזפורטל לראשונה כבר בספטמבר האחרון, נציין כי מותג צ'רי שהיה אנונימי לחלוטין לצרכן הישראלי החל בשיווק דגמי צ'רי בנובמבר 2022, בשיאו של משבר כלל עולמי של אספקת כלי רכב. מתחילת השיווק ועד היום מסרה פריסבי כ 25,000 יחידות מדגמי צ'רי, הצלחה גדולה בהתחשב בעובדה שתחילת השיווק היתה רק עם דגמי בנזין, ושיווק הדגם החשמלי הראשון של המותג ה FX EV  החל רק בינואר 24.

צ'רי לימדה את הצרכן הישראלי כמה שיעורים משמעותיים, ואחד מהם היה לא לחשוש ממותג סיני חדש ולבחון אותו במונחי עלות תועלת. מאז השקת מותג צ'רי בישראל, השוק המקומי חווה הצפה של מותגים סיניים, שחלקם מתקבלים באהבה והצלחה, וחלקם נעלמים לבלי שוב. בשנתיים בהן צ'רי משווקת בישראל גם לא נרשמה איזו דרמה גדולה בתחום האמינות השירות או החלפים, הרבה בזכות אנשי פריסבי, והציבור למד שניתן לסמוך על המותג.

אריזו 8 PHEV

ועכשיו משיקה פריסבי את המשפחתית הגדולה של צ'רי, האריזו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד עם מאפיינים מאוד מעניינים.

מבחינת מימדים האריזו 8 נמצאת באמצע בין המשפחתיות הרגילות לבין המשפחתיות הגדולות (להלן 'מנהלים') המקובלות בשוק. האורך הכולל עומד על 4757 מטר, ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מטר, גדול משמעותית מכל משפחתית אחרת באותו טווח מחירים.

העיצוב החיצוני נאה, גנרי משהו עם זאת מודרני ומכובד. פנים הרכב מרשים עם צג לוח מחוונים ומולטימדיה המחוברים ביחידה אחת. לוח המחוונים דיגיטלי כמובן, בגודל 12.3'' והמולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

לאריזו 8 פלאג אין שתי רמות איבזור, קומפורט הבסיסית, ונובל המפוארת יותר. בשתיהן תמצאו מפתח חכם לכניסה והתנעה, חמישה מצבי נהיגה (EV, HEV, ספורט, אקו ונורמל), מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור ועוד. גירסת נובל מוסיפה מערכת שמע מתוצרת סוני עם 11 רמקולים, מצלמות 540, משטח הטענה אלחוטי, 10 כריות אוויר (לעומת 6 בקומפורט), גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

במערכת ההנעה אין כל הבדל בין שני הדגמים והאריזו 8 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס (!!!) והמומנט המשולב עומד על 53.5 קג"מ.

סוללת האריזו 8 המספקת אנרגיה למנוע החשמלי בקיבולת 18.3Kwh והיא נטענת בטעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw או בטעינת DC מהירה בהספק 40Kw. הטווח החשמלי הרשמי של האריזו 8 עומד על 105 ק"מ בתקן WLTP. לאריזו 8 גם אפשרות V2L בהספק של עד 3.3Kw . עוד תכונה חשובה לאריזו 8 היא שהרכב יודע לא לנצל את הסוללה כאשר היא מתחת ל 18% , דבר שתמיד משאיר רזרבות של אנרגיה למקרה הצורך. יהיה מעניין לראות את זה במבחן בתנאי אמת.

ציון איבזור הבטיחות של האריזו 8 עומד על 7, והרכב טרם נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. האחריות לרכב עומדת על 6 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות 8 שנים או 150,000 ק"מ.

האריזו 8 משווקת כאמור בשתי רמות גימור – קומפורט במחיר של 174.0 אש"ח ונובל במחיר של 180.0 אש"ח, נכון למחירי 2024, כלומר לפני עדכון המע"מ החדש ולפני עדכון נוסחת מס ירוק. לדברי אנשי פריסבי יש בישראל מלאי של כ 2000 כלי רכב, ומשלוחים נוספים נמצאים בדרך, והצפי הוא למסור ב 2025 כמה אלפים מהדגם החדש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.