דיסני
צילום: טוויטר

בזכות "דדפול" ומואנה" - דיסני מעלה את הדיבידנד ב-33%

במהשך לתוצאות החזקות של החברה וההצלחה של הסרטים החדשים בקופות, החברה העלתה את הדיבידנד שלה ל-1 דולר למניה; המנכ"ל בוב אייגר: "2024 הייתה שנה מוצלחת ביותר לדיסני"
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה דיבידנד דיסני

מנכ"ל דיסני WALT DISNEY , בוב אייגר, הכריז כי שנת 2024 הייתה "שנה מוצלחת ביותר" עבור החברה. ההכרזה הגיעה לאחר שדיסני הודיעה על העלאת הדיבידנד השנתי שלה ב-33%,צעד שמשקף את הביצועים החזקים של החברה בשנה האחרונה. העלאת הדיבידנד, שתעמוד על 1 דולר למניה, תשולם בשני מועדים: בינואר 2025 וביולי 2025. ההצלחה הפיננסית של דיסני מיוחסת בעיקר להצלחותיה בתחום הקולנוע, עם להיטים שוברי קופות כמו "דדפול ווולברין", "הקול בראש 2" ו"מואנה 2". סרטים אלו הפכו את שנת 2024 לשנה פורצת דרך עבור החברה, כשהם ממשיכים למשוך צופים מכל העולם ולבסס את מעמדה של דיסני כחברה מובילה בתחום הבידור. דיסני; קרדיט: טוויטר דיסני; קרדיט: טוויטר סרט האנימציה "הקול בראש 2" הצליח להכניס מעל מיליארד דולר בקופות, מה שהפך אותו לסרט האנימציה המכניס ביותר בהיסטוריה. גם "מואנה 2", ההמשך לסרט האהוב משנת 2016, שבר שיאי הכנסות בסוף שבוע חג ההודיה. ההצלחה של שני הסרטים האלה אינה רק כלכלית, אלא גם תרבותית, כשהם ממשיכים למשוך צופים צעירים ומבוגרים כאחד. דיסני גם הרחיבה את השקעותיה בז'אנר גיבורי העל, עם סרטים כמו "דדפול ווולברין" שהוסיפו דחיפה משמעותית להכנסות החברה.   

שירותי הסטרימינג ממשיכים להגדיל את השורה התחתונה

חטיבת הסטרימינג של דיסני רשמה נקודת מפנה משמעותית השנה, כשהיא מציגה לראשונה רווחים. שירותים כמו Disney+ ו-Hulu הצליחו להתרחב ולהגיע לקהלים חדשים, מה שתרם לשורת הרווח של החברה - הרווח התפעולי של תחום הסטרימינג ברבעון השלישי עמד על 321 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 387 מיליון דולר באותה תקופה בשנה שעברה. המספרים עלו משמעותית על תחזיות האנליסטים, שעמדו על 203 מיליון דולר בלבד. עם זאת, ישנם חששות בקרב משקיעים לגבי הירידה בהכנסות מחטיבת הפארקים של החברה. אחרי תקופה של ביקושים גבוהים בעקבות מגפת הקורונה, נראה כי הבום התיירותי מתחיל לדעוך.  מניית דיסני עלתה ב-30% השנה, מעט מעל מדד ה-S&P 500, שעלה ב-28% באותה תקופ, והעלאת הדיבידנד מהווה תמריץ נוסף למשקיעים ומחזקת את הערך שהם מקבלים מהשקעתם. את הרבעון השלישי של השנה סיימה דיסני עם רווח מדולל למניה של 1.14 דולר, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.95 דולר, וגבוה מ-0.82 דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-22.57 מיליארד דולר, מעל התחזיות של 22.49 מיליארד דולר ובשיפור ניכר מהשנה הקודמת.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ליסה סו (AMD)ליסה סו (AMD)
ניתוח

למה AMD צונחת ב-6% ומה זה אומר על מניית אנבידיה?

על התחזית של AMD, השוואה בין AMD לאנבידיה, מה מכפילי הרווח של שתי החברות, ומה צפוי בשוק השבבים ל-AI בחודשים הקרובים? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ליסה סו AMD

AMD Advanced Micro Devices -6.42%  מרשימה בדוחות הרבעון השני, אז למה המניה נופלת ב-6%? התשובה הקצרה היא - כגודל הציפיות גודל האכזבות. המניה זינקה בחודשים האחרונים, כשהאנליסטים והמשקיעים מצפים על רקע העלייה הזו לתוצאות ותחזיות טובות עוד יותר ממה שהיה בעבר, ונדגים - כשהמניה נסחרה ב-110-130דולר היא היתה "במחיר הוגן", ביחס לציפיות שלה. ואז הושק מעבד חדש, ואז יצאו הצהרות לגבי העוצמה של השבבים של AMD גם ביחס למובילת השוק אנביידה, והגיעו ראיונות עם ליסה סו, המנכ"לית של AMD, ונראה היה שהנה - מגיעה תחרות לאנבידיה.

לכולם ברור שאנבידיה NVIDIA Corp. 0.65%  לא יכולה לשלוט לעד ב-90% מהשוק של שבבי ה-AI. תחרות ולקיחת נתח שוק תגיע, ו-AMD השנייה בשוק היא המועמדת. כך נבנו ציפיות ש-AMD הולכת לעשות את זה בזכות השבבים החדשים, אבל זה לא יכול להיות כל כך מהר - השוק מקדים את זמנו, לפעמים הוא גם מפספס.

ואז הגיעו התוצאות והחזירו את AMD למציאות. גם אם מוצרים טובים, קשה לקחת נתח שוק מגורילה. חוץ מזה, תחרות זה אומר שלא רק שהמוצרים צריכים להיות טובים ותחליפיים (ועדיין לא בטוח שהם מכל הבחינות שווים לאנבידיה שטוענת שהיתרון הוא עדיין שלה), הם צריכים להיות תחרותיים מאוד במחיר. כדי שחברת ענק "תהמר" על AMD ולא תלך עם הזרם ותרכוש אנבידיה היא צריכה להיות בטוחה שהמוצרים טובים וגם לחסוך באופן משמעותי. אחרת הסיכון עצום - יש תחרות ענקית על הבכורה בתחום ה-AI, כולם רוצים להגיע למקום הראשון וההשקעה היא לא הסיפור הגדול, כי הפירות יהיו גדולים. אז איזה קניין, טכנולוג, מנכ"ל, יחליט שהוא בניגוד לכל הענקיות הגדולות, לא קונה שבבים של אנבידיה אלא שבבי AMD. אם הוא ייכשל יצלבו אותו.

וכך התברר אתמול של-AMD יש כמובן מקום גדול לצמוח, אבל הדרך ארוכה מאוד. הנפילה במניה מגיעה כי המניה עתה מהר מדי על ציפיות אולי מוגזמות. צמיחה מואצת - תהיה. כיבוש שוק או לקיחת נתח שוק מאוד משמעותי - לאט ובהדרגה. רואים את זה בתחזיות - אנבידיה תצמח על פי תחזיות האנליסטים ב-27% בשנה הבאה. AMD ב-30% - ככה לא מגדילים נתח כשאתה מחזיק ב-4% והמובילה במעל 90%. לקחת נתח שוק זה לצמוח הרבה יותר כשאתה קטן. זה לא בתחזיות עדיין.

כשהשוק עיכל את זה הגיעה נפילה במניית AMD. מנגד, מניית אנבידיה כמעט ללא שינוי. השוק מבין שתהיה השפעה עליה, אבל לא מידית. עם זאת, צריך לזכור שיש סיכוי טוב שזה יגיע, זוה יכול להגיע בפתאומיות. הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, מלחמת המחירים תואץ, המתחרות יכולות לספק פתרונות טובים-חזקים והם יצמצמו את הפער. בהדרגה מעגל הרכישות יעלה והלקוחות יגוונו במוצרים נוספים - לא רק של אנבידיה. זה יקרה, אבל בינתיים לא רואים את זה בתחזיות.


דוחות ותחזית טובים ל-AMD; המניה מתקנת למטה


הנפקת איטורו. קרדיט: יחצהנפקת איטורו. קרדיט: יחצ

כל ההנפקות מזנקות - חוץ מ-eToro: הזדמנות או מלכודת?

איטורו פתחה את המסחר בבורסה בזינוק מרשים, אך מאז איבדה גובה - התלות בשוק הקריפטו, התחרות הגוברת והרגולציה ההולכת ומתהדקת מציבים אתגר בפני החברה הישראלית, שלמרות פוטנציאל הצמיחה נבחנת כעת על סמך ביצועים ולא הבטחות

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה איטורו הנפקה

שוק ההנפקות מתעורר מהתרדמת אחרי שנתיים קשות. Figma זינקה 250% ביום הראשון, CoreWeave עלתה מעל 200% מאז הנפקתה באפריל, וגם Circle ו-Chime חוו עליות חדות. אבל יש חריגה אחת שבולטת: eToroeToro -2.89%   הישראלית שלמרות התחלה מבטיחה, מתקשה לשמור על המומנטום.


eToro הונפקה ב־14 במאי במחיר של 52 דולר למניה. ביום המסחר הראשון היא פתחה במסחר ב-69 דולר וסיימה ב-67 דולר. בהמשך היא נשקה ל-80 דולר. אלא שמאז, המומנטום דעך. המניה נסחרת כיום מתחת למחיר הפתיחה, ובכך מתנתקת מהמגמה השלטת של שוק ההנפקות החמות של 2025.


המשקיעים חוזרים להנפקות טכנולוגיה עם תיאבון גובר. Figma סימנה את חזרת ההייפ כמי שהובילה את הנפקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעשור האחרון. CoreWeave, ספקית תשתיות בינה מלאכותית, מוכיחה שגם תחומים טכניים כבדים מושכים עניין. התחושה בשוק מזכירה את ימי הזוהר של ההנפקות ב-2021.


ומה עם eToro? החברה הישראלית שהפכה לפלטפורמת מסחר גלובלית נחשבה לאחת התקוות הגדולות של שוק ההון. עם למעלה מ־3.5 מיליון חשבונות ממומנים וקהילת משתמשים של 38 מיליון איש ב־75 מדינות, היה נדמה שההנפקה שלה תהיה הצלחה בטוחה. מודל ה־Social Trading שלה, המשלב מסחר עם מרכיב קהילתי, אמור היה להבדיל אותה מהמתחרות.


החיסרון והיתרון של הקריפטו

חלק ניכר מהכנסותיה של eToro מגיע משוק הקריפטו, שמהווה את מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. בשנת 2024 הסתכמו ההכנסות מפעילות זו ב־12 מיליארד דולר – פי שלושה לעומת 2023 – והן מהוות כ־38% מהעמלות נטו של החברה. מדובר בזינוק מרשים, אך גם בחרב פיפיות: התלות הגבוהה בשוק הקריפטו הופכת את הביצועים הכספיים של eToro לרגישים במיוחד לתנודתיות החדה שמאפיינת את התחום. כשהמחירים עולים – הרווחים מזנקים, אך בתקופות של ירידות, הפעילות נבלמת והכנסות החברה נפגעות בהתאם.