החל מהשנה הבאה: כך תחלק המשטרה עוד אלפי דוחות לנהגים בישראל
בחודשים האחרונים יש עלייה במספר תאונות הדרכים בישראל. חלק מהתאונות התרחשו בשל מהירות מופרזת של הנהגים ומשטרת ישראל ממשיכה לנסות לפתור את בעיית המהירות. איך היא עושה זאת? דרך מתן דוחות על מהירות בצורה אפקטיבית יותר ורחבה יותר. יש לזה גם יתרון כלכלי והוא לא זניח - יותר דוחות זה יותר כסף בקופה.
לא בטוח שהציבור יאהב את ההחלטה. מכמונת מהירות (אריאל אטיאס)
יותר דוחות לנהגים
הדרך לעשות את היא להציב מכמונות מהירות חדשות, שיקלטו עבירות תנועה שלא נראו בעבר. המערכת החדשה תאפשר לשוטרים לצלם את הנהג הפורע ולשלוח לו דוח אוטומטי, מבלי צורך לעצור אותו, כמו במקרה בו הוא מצלם באמצעות מכמונת דבורה (זו המותקנת על גג הניידת) או דרך אקדח לייזר, להודיע לו שייקנס ולקבל את תגובתו לאירוע. כלומר, חלק מהנהגים יקבלו דוח הביתה ויכול להיות שלא יידעו שעשו עבירת תנועה.
המשמעות עבור המשטרה היא כפולה: מצד אחד, יותר דוחות לנהגים. המשטרה תוכל להגדיל משמעותית את ההכנסות למדינה ועל פי ההערכות, מדובר בעוד מאות ואפילו אלפי דוחות בחודש. בנוסף, היא תקצר את עבודתם של השוטרים, שיוכלו לחלק הרבה יותר דוחות בפחות זמן. מצד אחד - גידול בהכנסות ומצד שני עבודה קלה יותר ללובשי המדים, ללא עימותים עם נהגים.
- ביטול כתב האישום בפרשת מצלמות המהירות נותר על כנו
- נתפס במהירות של 190 קמ"ש - אבל זוכה בביהמ"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום ישנם 3 סוגים של מכמונות: מכמונת הדבורה שמותקנת כאמור על גג הניידות, אקדח לייזר ומצלמות רגילות - שהן קבועות. כעת, המשטרה רוצה להוסיף עוד אמצעי אכיפה, שנוסה בהצלחה בעולם. המערכת החדשה לא תופעל כבר מחר בוקר, זה ייקח זמן: היא צריכה לעבור אישורים, כולל של מכון התקנים. אז מה החידוש? המערכת החדשה תוכל גם לקלוט את מהירות הנהג וגם לצלם אותו אם עשה עבירה, כשהיא עושה שימוש בגלי רדאר. חשוב לציין כי בניגוד לשיטה הנפוצה כיום, שימוש בלייזר, השוטרים לא יצטרכו להחזיק את המכמונת והיא תצלם את הנהגים באופן אוטומטי. יחד עם זאת, הם יצטרכו להפעיל אותה פיזית, בניגוד למצלמות הקבועות הנמצאות בצדי הדרך.
כמה דוחות המשטרה מחלקת?
המשטרה מנסה להילחם בכל דרך עם הנהגים הפורעים. לאחרונה היא אפשרה התקנת מצלמה מיוחדת על גבי הרכבים, שבאמצעותה הם יוכלו לקבל התראה כשנהג עושה פעולה בניגוד לחוק - צופר, מפריע לתנועה, עוקף שלא כחוק ועוד. אם זה ייצא לפועל, ההערכה היא שכמות הדוחות תגדל משמעותית. מצד שני, קשה להאמין שנהגים רבים יסכימו לשתף פעולה עם הצבת המערכת על גבי הרכב שלהם, משום שבסופו של דבר, הרחבת התופעה עלולה לגרום לנהגים רבים לצלם אותם וכך יש לו סיכוי גבוה יותר לקבל דוח בעתיד גם על עבירות קלות יחסית.
בשנת 2024 עדכנה המשטרה את גובה הדוחות לנהגים. לגבי דרך עירונית, במהירות של עד 20 קמ"ש מעל המותר הקנס יהיה 250 שקל ללא נקודות. עד 30 קמ"ש - 750 שקל, 8 נקודות. עד 40 קמ"ש מעל המותר - 1,500 שקל, עם 10 נקודות. מעל 41 קמ"ש מעל המותר - פסילה מנהלית והזמנה למשפט, לא כולל 10 נקודות. נהג שייתפס עם מהירות מופרזת יותר, מעל 50 קמ"ש מעל המותר - ייערך לו משפט מהיר עם בקשה לפסילה עד תום הליכים. בדרך בין עירונית הדוחות ומספר הנקודות שניתן - דומים.
כיום משטרת ישראל מחלקת כמעט 300 אלף דוחות מהירות בשנה - כלומר כ-25 אלף דוחות בחודש. לעומת זאת, פחות מ-180 אלף דוחות מחולקים בעבור שיחה בטלפון נייד.
בשורה התחתונה, המטרה של המשטרה היא לגרום כמעט לכל נהג שמדבר בטלפון או נוסע במהירות מופרזת לקבל דוח, תוך שהיא מפנה את השוטרים שלה לטפל בדברים החשובים באמת: ביטחון הציבור. כך, מעריכים במשטרה, אלפי דוחות יחולקו מדי חודש ישירות לתיבות הדואר והנהגים יהפכו לזהירים יותר.
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
ההחלטה הזאת תיעשה מבלי להגדיל את המהירות המותרת במקטעים מסוימים ויש עליה גם ביקורת: נהג שיעבור את המהירות המותרת ב-20 קמ"ש ייחשב לעבריין, בדיוק כמו נהג שיחרוג מהמהירות המותרת ב-50 קמ"ש. כמובן שהמערכת החדשה תכלול גם צבירת נקודות. ההערכה היא שעשרות רבות של אנשים, ואפילו יותר, יוזמנו מדי חודש לקורס נהיגה מונעת, מה שעלול לגרום להתמרמרות בקרב הציבור.
לאחרונה אישרה ועדת הכלכלה, בראשות דוד ביטן, הצעת חוק של גדעון סער, לקריאה שנייה ושלישית. המטרה: הקמת בתי משפט מנהליים, כשעבירות התנועה יהפכו לקנסות מנהליים. המטרה של סער הייתה להקל על העומס בבתי הדין לתעבורה. איך זה יתבצע? כל עבירה פלילית שקל להוכיח, כמו נהיגה ללא רישיון, תיחשב להפרה מנהלתית. הביקורת נגד המהלך הייתה שעבירות חמורות יחסית, כמו אי ציות לתמרור עצור או נהיגה במהירות מופרזת, תיחשב גם היא להפרה כזאת, למרות שהיא מסכנת חיים. הקנס בגינה יהיה 1,500 שקל. מה זה כן ישנה? את העובדה שהשוטר והנהג, יחד עם עורך דינו, לא יגיעו לבית המשפט והשוטר לא ייחקר. הדיין לא ידון בעצם העבירה, אלא יבחן את הנושא מבחינה מנהלתית וסביר להניח שכך בית המשפט יאשרר דוחות רבים יותר.
אם הכל יילך לפי התכנית, עשויה המשטרה להכניס את המערכת לניידות כבר בעוד כשנה. המכרז לאספקת המערכת החדשה יצא לדרך וההערכה היא שעד תחילת השנה ייבחר המפעיל והדבר יובא לאישור מכון התקנים.
- 15.אלי 21/10/2024 17:12הגב לתגובה זוהמציאו דרך לעשות כסף, זה לא המיהרות זה הטימטום לאא שומרים מרחק עוקפים מימין
- 14.הבעיה העיקרית זה אי שמירת מרחק אחד מהשני ואת זה לא עוקפ (ל"ת)צבי 21/10/2024 13:31הגב לתגובה זו
- 13.שולחים את הדוח אחרי שנה, שהנהג לא זוכר כבר כלום (ל"ת)פטרו 21/10/2024 08:12הגב לתגובה זו
- חיים 22/10/2024 17:40הגב לתגובה זוחייב להישלח תוך 3 או 4 חודשים לנהג אחרת הוא מבוטל
- 12.רציתם קיבלתם 21/10/2024 07:54הגב לתגובה זוחבל המדינה חומקת לנו מתחת לרגלים ואין פוצה פה ויוצא לרחובות
- 11.מתפרעי קפלן בלחץ. הם עבריינח התנועה הכי גדולים (ל"ת)תל אביבי 21/10/2024 07:50הגב לתגובה זו
- 10.עוד תוספת למשכורת של שוטרים אלימים (ל"ת)מרציאנו 21/10/2024 05:33הגב לתגובה זו
- 9.מחפשים את המפתח מתחת לאור של הפנס….. (ל"ת)20/10/2024 15:07הגב לתגובה זו
- 8.סך קנסות המשטרה והעיריות לשנת 2024 . (ל"ת)5 מיליארד 20/10/2024 13:36הגב לתגובה זו
- 7.אלי 20/10/2024 12:12הגב לתגובה זותכניסו לראש אין קשר בין מהירות מופרזת לתאונות.הכל נמדד לפי תנאי הדרך והנסיבות.הם לא מסוגלים לאתר נהיגה פרועה ועבירות תנועה קשות כמו קו לבן ועקיפות מסוכנות... הכי קל להיטפל לנוהגים מהר בכביש ריק.
- עוד אח לנזק, שלא מבין, שיש חוק (ל"ת)תל אביבי 21/10/2024 07:51הגב לתגובה זו
- 6.לרון 20/10/2024 12:06הגב לתגובה זולפרופ' דו אריאלי לקבלת הסבר לדיסוננס
- הוא התברר כרמאי (ל"ת)לא 20/10/2024 12:32הגב לתגובה זו
- 5.לרון 20/10/2024 12:01הגב לתגובה זומקש DELETE שיופעל בהנחייה מ"גבוה" ל"אנשי שלומנו"
- 4.העיקר רוצים להוריד את המחירים פה חחחחחחחחחח (ל"ת)חן ק. 20/10/2024 10:51הגב לתגובה זו
- 3.אפק 20/10/2024 09:54הגב לתגובה זוהמשטרה מפחדת לטפל כי זה עבריינים ולא הציבור הרחב.
- 2.רק שאחוז התאונות הנגרמות ממהירות קטן מ 10% .. (ל"ת)קררה 20/10/2024 09:38הגב לתגובה זו
- טעות. המהירות גורם מכריע! (ל"ת)צרי 20/10/2024 11:48הגב לתגובה זו
- זה לא נכון לפי מה שכתוב לפי מס דוחות (ל"ת)איתן 20/10/2024 10:51הגב לתגובה זו
- 1.הגדלת נכנסה למדינה.שקל לא הולך למשטרה. (ל"ת)כ.ד 20/10/2024 09:20הגב לתגובה זו
- חיים 20/10/2024 11:02הגב לתגובה זוהוא נגזרת ישירה של גובה ההכנסה אותה היא יוצרת, וגם דמי לא יחרץ על גובה המשכורות וכו'. בקיצור מערכת סימביוזית המזינה את עצמה.
- לרון 20/10/2024 12:03הופנה המשפט האחרון לזה "שקורא" או לזה "שכותב"?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
