אינמוד
צילום: אתר החברה

מניית אינמוד - הפוטנציאל להשבחה מול האתגרים

הנהלה מנוסה, מזומנים בקופה, צפי לחזרה לצמיחה; מנגד שורה של הנמכת ציפיות ועיכוב במשלוחים; לאן הולכת אינמוד מכאן?
גיא אבטליון |

חברת אינמוד נסחרת ב-1.3 מיליארד דולר ויש לה קרוב ל-800 מיליון דולר בקופה. החברה שפועלת בתחום הביוטי עם מוצרי מיצוק העור והפחתת הקמטים, מדווחת בשנה האחרונה על הנמכת תחזית כמעט בכל רבעון לצד ירידה ברווח. הסיבה לפי משה מזרחי, מנכ"ל החברה היא הריבית הגבוהה. אנשים פחות רוכשים מערכות של החברה ומעדיפים לדחות כשהמימון יהיה זול יותר. 

אינמוד היא מהגדולות בתחומה. המערכות שלה משמשים לטיפולים אסתטיים ורפואיים בטכנולוגייה של  תדרי רדיו (RF) ויש לה במצטבר מכירות של מיליארדים. השנה היא צפויה על פי ההערכה המעודכנת למכור ב-410-430 כ-20 מיליון דולר פחות מהתחזית הקודמת, וכ-15% מתחת למכירות בשנה שעברה. רוב האנליסטים ציפו לכך ומניית החברה דווקא עלתה מאז הדיווחה ב-8%. 

 

אינמוד - השקעה אטרקטיבית?

למרות החולשה בתוצאות, סביבת המאקרו המאתגרת, אינמוד יכולה הליות במחיר יחסית אטרקטיבי למשקיעים, אם כי יש גם סיכונים. לאינמוד הנהלה מנוסה - משה מזרחי, עם ניסיון רב בתעשיית המכשור הרפואי והיה שותף באקזיטים בתחום.

בנוסף לכך, אינמוד מציגה מאזן פיננסי חזק, כאשר רזרבות המזומנים שלה עומדות על קרוב ל-800 מיליון דולר. מצב זה מקנה לה גמישות רבה בכל הנוגע להשקעות עתידיות, כולל רכישת חברות נוספות, השקעות במחקר ופיתוח והמשך פיתוח טכנולוגיות חדשות. יתרה מכך, החברה ממשיכה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה, מהלך שנועד להחזיר ערך למשקיעים ולחזק את האמון במניה.

בהתחשב בכך ששווי החברה מוערך בכ-1.3 מיליארד דולר, והרווח השנתי שלה עומד על כ-170 מיליון דולר, הרי ששווי הפעילות הנגזר הוא כ-500 מיליון דולר ומכפיל הרווח עומד על כ-3. מאוד נמוך, אבל זה נובע מכך שהתוצאות כאמור בירידה בשנה האחרונה, וזה השפיע מאוד גם על מחיר המניה.

ירידת הריבית בארה"ב גם היא תורמת לחיזוק הפוטנציאל של אינמוד. מכיוון שהחברה מתבססת על מימון לקוחות לרכישת מכשירים יקרים, ירידה בריביות מאפשרת ללקוחות לקבל תנאים מימוניים נוחים יותר, מה שיכול להגדיל את הביקוש לטכנולוגיות החברה ולשפר את הביצועים העתידיים שלה. אבל זה עוד לא קורה, זה בעצם המבחן של החברה - ברבעונים הבאים האנליסטים ישימו דגש על המכירות והאם הורדת הריבית מחזירה את הביקושים. כמו כן, יהיה להם חשוב לבחון אם המוצרים המתכלים עולים. אינמוד מוכרת מערכות עם מוצרים מתכלים שמשמשים לטיפולים, ככל שהמוצרים המתכלים נמכרים בקצב גבוה יותר זה אומר שיש דרישה למוצרים ושהעתיד הוא צמיחה. 

 

סיכונים ואתגרים בהשקעה באינמוד 

למרות הפוטנציאל של אינמוד, קיימים גם סיכונים שצריך לקחת בחשבון. אחד האתגרים הבולטים הוא תנודתיות בהכנסות. בשנת 2024, נרשמו ירידות משמעותיות בהכנסות החברה ומעבר לכך, בעיות תפעוליות גרמו לעיכובים במסירת סחורה ללקוחות.

קיראו עוד ב"גלובל"

סיכון גדול הוא עניין טכנולוגי. התחום הזה כולל טכנולוגיות שונות כשמדי פעם נכנסות טכנולוגיות שונות שמשנות את התעשייה. בינתיים נראה שמעמדה של אינמוד חזק, אבל השאלה אם כל השנה החלשה הזו, לא גרמה לה גם לקשיים במו"פ. על פניו התשובה היא לא - היקף ההשקעה במו"פ הוא גבוה מאוד. 

 

המבחן של אינמוד

המבחן של אינמוד יהיה כאמור ברבעונים הבאים. הריבית ירדה לאחורנה ל-5% ווצפויה להמשיך לרדת. הציפיה היא שעוד חצי שנה מהיום הריבית תהיה בלפחות חצי אחוז נמוכה יותר. זה אמור להחזיר לקוחות לרכוש מוצרים. מבחן שני הוא מכירות המתכלים שעצרו לצמוח השנה. 

כך או אחרת, התמחור נראה נמוך במיוחד, גם בהשוואה סקטוריאלית, גם ביחס למכפיל הרווח ומכפיל הרווח בנטרול מזומנים וגם ביחס למחיר שהמניה נסחרה בו מאז הנפקתה. אגב, אינמוד שנחרת כעת ב-16.8 דולר, אחרי שכבר ירדה מתחת ל-15 דולר, נסחרה בשיא ב-90 דולר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.