הרכבת הקלה בתל אביב
צילום: באדיבות עיריית תל אביב
TV

כך תראה הרכבת הקלה בתל אביב: קבלו הצצה

האם מרכז הארץ הפקוק יזכה בעוד כמה חודשים לזריקת הקלה עם השקת הרכבת הקלה? שאלה טובה. לפחות בהדמיות שהפיצה היום עיריית ת"א - הדבר יקפיץ את העיר
אלכסנדר כץ | (4)

בעוד כמה חודשים יתחיל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, שנמצאת בשנים האחרונות בכאוס תחברותי. הקו האדום מוגדר כ"עמוד השדרה" של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, יעבור באזורים העמוסים ביותר במטרופולין וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים העתידיים שיוקמו.

בקו האדום תנוע הרכבת הקלה מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, תמשיך בתל אביב-יפו ותסיים בבת ים. בעיר תל אביב היא תעבור ב-12 תחנות, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע. התחנות בתל אביב הן ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת.

היום שחררה עיריית תל אביב סרטון הדמיה לפעילות הרכבת הקלה, כולל איך התחנות יראו עם השקתן, ואיך למשל נראית ככר רבין שנמצאת בימים אלו בעבודות.  

ראש העירייה רון חולדאי, מסר כי "הסרטון הבא הוא לא מדע בדיוני, אלא סרטון שמציג את אחד פרויקטי התחבורה השאפתניים ביותר, העומד לשנות את ההתניידות בעיר מקצה לקצה- פרויקט הרכבת הקלה. אני שמח לתת לכם הצצה קטנה לעתיד הלא כל כך רחוק של תל אביב-יפו. עוד קצת סבלנות עד שניפגש בתחנה".

יש לזכור כי נוסף לרכבת הקלה, מתוכנן פרויקט תשתיתי ענק בתל אביב ובאזור המרכז - המטרו, שצפוי לעלות כ-150 מיליארד שקלים ברף הנמוך של הערכות. 

.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    א 19/09/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    בסרט התדמית הכל יפה נקי ולא צפוף המציאות עגומה
  • 3.
    צריך לנצל את ההזדמנות שלפני הבחירות ולהחליט על זמי 29/08/2022 18:57
    הגב לתגובה זו
    צריך לנצל את ההזדמנות שלפני הבחירות ולהחליט על זמינות הרכבת בשבת. יש תקדים רב שנים של תחבורה בשבת , בחיפה, ואין סיבה שלא לקדם דיה זו גם בתל אבי
  • 2.
    עד שאני לא יושב ברכבת ונוסע אני לא מאמין. 30/07/2022 19:36
    הגב לתגובה זו
    עד שאני לא יושב ברכבת ונוסע אני לא מאמין.
  • 1.
    תיסגרו את העיר תל אביב לרכיבים פרטיים (ל"ת)
    יוסי 21/07/2022 13:24
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.