וול סטריט
צילום: iStock
וול סטריט

סגירה ירוקה בוול סטריט: הדאו ג'ונס קפץ ב-1.6%, אבוג'ן עלתה ב-5.9%

התנודתיות הגבוהה בשוק נמשכת: לאחר הירידות החדות בשישי, השוק תיקן הערב בחדות.  מניות הבנקים מטפסות. אפל ואמזון ירדו לאחר הנפילה בשישי. טוויטר ירדה בעוד 4.5%. הנפט זינק ב-3.5%
עמית נעם טל | (3)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 1.6%, כאשר התנודתיות בשוק ממשיכה להיות גבוהה. השווקים נכנסים לשבוע מתוח במיוחד עם לא מעט אירועים. 

המדדים המרכזיים

S&P 500 0.13%        

דאו ג'ונס 0.16%            

נאסד"ק -0.21%             

    התנודתיות בשוק בתקופה האחרונה עלתה משמעותית והיא צפויה ללוות גם את המסחר גם הערב. כאשר מסתכלים על הלו"ז לשבוע הקרוב, העצבנות בשוק מובנת: תוצאות הבחירות בארה"ב בהמשך השבוע. במקביל, 2 מהבנקים המרכזיים הגדולים בעולם (הפד' והבנק המרכזי בבריטניה) צפויים לפרסם את מדיניותם המוניטרית לחודשים הקרובים. 

    אם זה לא מספיק, סוגיית הקורונה באירופה ובארה"ב חוזרת לכותרות בימים האחרונים ומגדילים עוד יותר את הסיכונים לשווקים. באיטליה מצטרפים ביממה האחרונה להגבלות שהוטלו בגרמניה ובצרפת ומודיעים על עוצר כללי בשעות הערב. למרות העלייה החדה בסיכונים לפעילות הכלכלית ולאינפלציה בימים האחרונים, ה-ECB בחר בשבוע שעבר לא לבצע שינויים מיוחדים בתוכניות התמרצים שלו לשווקים. עם זאת, נציגי הבנק דואגים מאז ההחלטה אתמול להבהיר כי הבנק צפוי להגדיל את התמיכה בשווקים בחודש דצמבר הקרוב.

    בגזרת הסחורות, הנפט מחק ירידות של יותר מ-4% ונסגר בעליות של 3.5%. מחיר הסחורה נסחר כעת סביב רמה של 37 דולר לחבית. הזהב והכסף טיפסו ב-0.8% וב-2.1% בהתאמה. 

    קיראו עוד ב"גלובל"

    במרכז

    מניות הטכנולוגיה הגדולות צפויות להמשיך לעמוד במוקד לאחר שפרסמו את תוצאותיהן לרבעון האחרון ביום חמישי האחרון. 

    לקריאה נוספת: הדוחות של אפל 

    לקריאה נוספת: הדוחות של פייסבוק

    לקריאה נוספת: הדוחות של אמזון 

    לקריאה נוספת: הדוחות של אלפבית 

    מניית טוויטר (סימול:TWTR) TWITTER INC ירדה ב-4.5% לאחר שהתרסקה ביותר מ-21% על רקע דוחות חלשים שפרסמה החברה (לכתבה המלאה). 

    המדווחת העיקרית היום היא פייפאל  (סימול:PYPL)  שצפויה לפרסם את תוצאותיה לאחר המסחר. 

    ישראליות במרכז

    מניית סולאראדג' (סימול:SEDG) סולאראדג' עלתה הערב ב-4.6% לקראת הדוחות שיפורסמו לאחר הסגירה.

    מניית ביוליין אר.אקס (סימול:BLRX) המשיכה לעמוד במוקד לאחר שעלתה ב-35% ביום שישי האחרון לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי לחולי מיאלומה נפוצה .

    אופקו (סימול:OPK)  אופקו 1.08% צפויה להמשיך לעמוד במרכז לאחר שדיווחה בחמישי האחרון כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-23.7 מיליון דולר, או 4 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של 62.0 מיליון דולר או 11 סנט למניה בדילול מלא בתקופה המקבילה ב-2019. קונסנזוס האנליסטים ציפה ל-5 סנט למניה. ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו ב-428.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 228.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. האנליסטים ציפו ל-376 מיליון דולר. 

    חברת פריון נטוורק -1.44%     הדואלית הודיעה על חידוש ההסכם האסטרטגי עם ענקית המחשוב מיקרוסופט MICROSOFT    (MSFT) בתחום החיפוש הממומן ברשת, לתקופה של ארבע שנים. ההסכם החדש, שנחתם בין חטיבת טכנולוגיות החיפוש של פריון, קודפיול, לבין חטיבת הפרסום של מיקרוסופט יימשך עד סוף 2024. הצפי בשוק היה כי החוזה עם מיקרוסופט יחודש, כאשר מיקרוסופט הייתה אחראית לכ-60% מהכנסות פריון בשנת 2019.

    תגובות לכתבה(3):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 3.
      ממי 03/11/2020 08:01
      הגב לתגובה זו
      בכל מקרה הדמוקרטים מדברים על תמיכה למשקי הבית וחברות קטנות ולא על הבורסה
    • 2.
      יוסף 02/11/2020 19:53
      הגב לתגובה זו
      למה יש בגרפים בבורסה האמריקאית קו ישר משעה 16:18 עד 17:18
    • 1.
      .................!!!!!!! (ל"ת)
      100 02/11/2020 15:30
      הגב לתגובה זו
    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

    "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

    רן קידר |

    הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

    לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

    הדיון מסתכל אחורה 

    הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

    שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

    תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

    יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

    המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

    הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

    בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

    ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

    מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

    מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

    רן קידר |
    נושאים בכתבה JP Morgan

    מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

     לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

    עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

    "סגור את הדבר הארור הזה" 

    דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

    לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.