אל על צללה 14.3% אחרי הדו"חות - "אתגר לא פשוט עבור החברה"
חברת אל על פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השני של 2017 ואמנם הציגה גידול קל של 0.6% בהכנסות ל-541 מיליון דולר ועלייה בשיעור התפוסה במטוסים ברבעון ל-84.3% לעומת 83.1% ברבעון מקביל אשתקד, אבל בשורה התחתונה הציגה גם ירידה של 53% ברווח הנקי ל-16.4 מיליון דולר.
הוצאות ההפעלה את אל על גדלו בכמעט 20 מיליון דולר אל מול הרבעון המקביל אשתקד כאשר הסיבה המרכזית לכך היא גידול של 12 מיליון דולר בסעיף הוצאות השכר. לפי הודעת החברה, הגידול בהוצאות השכר נבע ממספר גורמים, אשר העיקריים שבהם הינם היחלשות הדולר ביחס לשקל, עלייה בשכר העובדים עקב תוספות שכר על פי הסכמי השכר של החברה, לרבות ההסכמים שנחתמו עם מגזר הטייסים, בחודש דצמבר 2016 ובחודש פברואר 2017 וכן בשל עדכון הפרשה בגין הליכי שומת הניכויים. בנוסף גדלו, הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) בשיעור של 6.2% של החברה. הגידול בהוצאות קוזז על ידי קיטון בהוצאות החכירה אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
בנוסף, הוצאות המכירה של אל על גדלו ב-7.2% ל-54.6 מיליון דולר, בין היתר בשל עלייה בהוצאות הפרסום של החברה, כתוצאה מהשקת מסעות פרסום חדשים לקראת פתיחתו של יעד חדש והגעת מטוסי ה-787.
מניית אל על צללה 14.3% במחזור הרביעי בגודלו בתל אביב (60 מיליון שקלים). מניית אל על שהייתה הכוכבת הגדולה של הבורסה בת"א בין 2015 ל-2016 ועלתה מאות אחוזים ברקע לירידה הדרמטית במחיר הנפט, איבדה 40% בסוף 2016 תחילת 2017 כ-40% משוויה, בעיקר בשל המשבר מול הטייסים שגרר גידול משמעותי בהוצאות. מאז הצליחה המניה להתאושש וכבר החלה להתקרב לרמת השיא, אבל כעת הדו"חות שוב מפילים את המניה.
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלחמה נגסה ברווח של אל על כ-70 מיליון דולר; הדוחות סבירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיל מוסבי, אקסלנס: "דו"חות אל על מצביעים על יציבות ברמת ההכנסות אך שחיקה ברווח. תנועת הנוסעים בנתב"ג ממשיכה לשבור שיאים ולמרות ירידה בנתח השוק של אל על, מספר קטעי הנוסע עלה ברבעון ב-2.4%. שינוי תמהיל הטיסות הוביל לירידה של 1.3% בהיקף הק"מ המוטס. המחיר לק"מ מוטס עלה מעט ולכן החברה מציגה עלייה קלה של 0.6% במחזור ההכנסות ברבעון. נתון בולט נוסף הוא שיעור התפוסה הגבוה במטוסי החברה, 84.3%, שיעור גבוה גם ביחס לחברות תעופה בעולם שתורם את חלקו לשורה העליונה. עם זאת, הרווח הגולמי ושיעור הרווח ירדו. הסיבות הן: עלייה בהוצאות ההפעלה של החברה (כ-20 מיליון דולר ברבעון) כתוצאה מעלייה בשכר שנבעה מהיחלשות הדולר מול השקל, מתוספות שכר וממענקים חד פעמיים, וכן מעלייה בהוצאות על דלק סילוני (6.2 מיליון דולר מעל הרבעון המקביל אשתקד). גורמים נוספים שהעיבו על שורת הרווח הנקי, הם עלייה בהוצאות הפרסום (גם בגלל פתיחת יעד חדש) ובהוצאות ההנהלה והכלליות, כאשר היערכות לקליטת מטוסי דרימליינר גובה הוצאות עודפות. החברה מסיימת את הרבעון עם קיטון חד ברווח הנקי לבעלי המניות (כ-16 מיליון דולר). נראה כי עוצמת התחרות בנתב"ג, גם מול חברות הלגאסי וגם מול חברות הלואו קוסט, מעמידים אתגר לא פשוט עבור החברה אך מחירי הנפט הנמוכים, בד בבד עם שקט תעשייתי מול עובדי החברה בשלב זה והוספת יעדים רווחיים, פועלים לטובתה".
דוד מימון מנכ"ל אל על: "אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה. אנו שמחים לבשר כי החודש יגיע מטוס הדרימליינר הראשון מדגם בואינג 787-9, שיחל לפעול בשבועות הקרובים ויצעיד את אל על לעידן חדש. המטוס, הוא הראשון מבין 16 שיגיעו עד לסוף שנת 2020."
- 11.אזרח 17/08/2017 12:28הגב לתגובה זומטוס שכנראה לא נותרו הרבה כמהו בעולם . ללא מסכים אפילו לא במחלקת עסקים . דיילות מחורבנות . בקיצור חברה מיותרת בהחלט .
- הטיסות הבטוחות ביותר בעולם חשוב מכל השיט.. (ל"ת)בטוח 27/08/2017 09:10הגב לתגובה זו
- 10.רחמים 17/08/2017 10:56הגב לתגובה זוולא תחרותית בגלל השבתתה בסופי שבוע
- 9.אל על היא חברה לא יעילה עם הרבה מאוד עובדים מיותרים. (ל"ת)מוטי442 17/08/2017 09:58הגב לתגובה זו
- 8.יעקב 16/08/2017 21:41הגב לתגובה זודבר דוגרי אדון גיל : 1. שכר העובדים בשמיים. 2. לא טסים בשבת. 3. שירות גרוע - גם מיועד למגזר החרדים . 4. תחרות בפתח. 5. למרות תפוסה של סרדינים ההכנסות לא עולות. 6. מאחרים תמיד! אין עתיד לא חברה!!!!
- 7.זה בדיוק מה שחיכיתי ! עכשו שווה להשקיע באל על !!! (ל"ת)יש 16/08/2017 20:22הגב לתגובה זו
- 6.moses 16/08/2017 14:06הגב לתגובה זולהמשיך למכור את המניה עד שלא ישאר זכר מהחברה המזעזעת הזאת.. אל על לא טסים איתכם לעולם
- דניאל 16/08/2017 16:36הגב לתגובה זוחברה מהגרועות בעולם.בשירות.במחירים ובעצם בהכל.אבל מה הפלא כל המדינה נראית ככה.גם בחינוך בין האחרונים בעולם.פשוט נעשינו מדינה פח.
- 5.פאמפ אנד דאמפ (ל"ת)ג 16/08/2017 12:27הגב לתגובה זו
- 4.זבל זבל זבל (ל"ת)טייסי אלעל 16/08/2017 12:02הגב לתגובה זו
- 3.מני 16/08/2017 10:23הגב לתגובה זומי שמנתח את הניתוחים של רוב האנליסיטים והמלצות לקנייה וכו' ומיישם קנייה לאור ההמלצות, רואה כי צריך לפעול הפוך מההמלצות... האם יש כאן הטעייה מכוונת או סתם חוסר מקצועיות - שהרשות לני"ע תתחיל לבדוק....
- 2.אבי 16/08/2017 10:13הגב לתגובה זובקיצור שתרד עוד 80% אולי נחשוב אם שווה קניה.
- 1.אם ה$ ןמחיר הנפט ירדו איך הוצאות הדס"ל עלו? (ל"ת)מלך סעודיה 16/08/2017 10:06הגב לתגובה זו
- העובדים המאוגדים חלבו את החברה (ל"ת)ולעזזל עם החברה 16/08/2017 21:00הגב לתגובה זו

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל
קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות.
המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים.
פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית.
הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר.
- לא רק מימושים: פימי רוכשת שליטה משותפת בכרמקס ב-85 מיליון דולר
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).