פניני משרטט תרחיש אימים אפשרי לשוק הדירות בישראל - "חלק מאפקט דומינו"

"עליית ריבית פתאומית או אירוע דרמטי חריג עשויים לפגוע בצורה רוחבית". בכמה עשויים מחירי הדירות לצלול?
לירן סהר | (97)

"פעילות הממשלה, דינמיקה של שווקים והעלאת ריבית עשויים להפיל את הנדל"ן בעוד מספר שנים גם ב-40%-30%", כך אמר אתמול זיו פניני, מנהל חדר מסחר במגדל שוקי הון, בכנס של קרן הגידור ג'נסיס שעסק בגידור סיכונים. 

פניני מסביר כי במצב של ריביות עולות, כמות בניה גדולה, רוויה בקניות המשקיעים, מכירות במשקי בית ממותנים כול אלו יובילו לירידה חדה במחירים כפי שקרה בחלקים שונים בעולם. "אי אפשר לתקן מחירים בנכסי הסיכון בשיעור נמוך של כ-5% כפי שרוצים כיום לעשות באוצר. עליית המחירים בנדל"ן תימשך בשל תנאי השוק והריבית האפסית בלי קשר למדינית הממשלה".

לדבריו, נדל"ן מספק תשואה של 3.5% בזמן שהריבית היא אפס, לכן משתקף כאן בעולם ההשקעות שהנדל"ן למעשה אינו יקר מימונית והוא מספק 3.5% יותר מהריבית הבסיסית. "בזמן שמי שמשקיע באג"ח מדינה שומר על כספו בפועל בתשואה ריאלית אפסית או אף שלילית".

"סביבת הריבית האפסית יוצרת מצב שונה מכל מה שלמדו מנהלי ההשקעות עד היום. ברגע שהריבית ירדה לכיוון אפס ניהול ההשקעות הפך להיות יותר אקטיבי, בעבר כ-70% היה נמצא בריבית קבועה וידועה ורק כ-30% היה מנוהל בצורה דינמית הצורכת ניהול סיכונים. כיום רוב רובו של התיק נמצא בסיכון ובפוטנציאל תנודתיות גדול והצורך בניהול וגידור הסיכונים עלה מדרגה. לפני מספר שנים הייתה תחושה שהריבית האפסית היא זמנית, וכל שצריך לעשות זה לחכות. כיום יש תובנה כי יש כאן תופעה המזכירה את שוק היפני, ההערכה היא שהריביות יישארו קרובות לאפס ב-5 השנים הבאות והמשקיעים ייאלצו להתמודד עם המציאות הזו".

פניני מעביר מסר מדאיג לגביי ההמשך: "כולם מעלים הילוך, בעידוד הרגולציה להעלאת הסיכון בהתאם למדרג, אג"ח מדינה מתחלף באג"ח בנקים וחברות ביטוח, אלה מוחלפות בתלבונד 40 , אלה מוחלפות במניות ותעודות סל שמתחלפות במניות מעניינות יותר. כל מי שמושקע בני"ע רוכש היום סיכון, עליית ריבית פתאומית או אירוע דרמטי חריג עשויים לפגוע בצורה רוחבית כמעט בכל אפיקי ההשקעה בצורת דומינו. בשוקי ההון בעולם יש סייקל כמעט קבוע, כל 5-7 שנים לאחר מהלך של ראלי, מגיעה מפולת וחוזר חלילה. צריך להבין כי אי אפשר לחכות לראלי בשווקים עולים עד אין סוף וערך החברות רק הולך ועולה כלכלית". 

תגובות לכתבה(97):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 53.
    גולדברג 21/07/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    זיו חרטטן משועמם כשאין לו מה לכתוב הוא הופך להיות כריש נדל"ן לעת מצוא , זיו לא מבין במחירי דירות , הוא עוסק באופציות
  • 52.
    נחיה ונראה... (ל"ת)
    העיור למת 18/07/2015 23:44
    הגב לתגובה זו
  • 51.
    מאיר 18/07/2015 19:42
    הגב לתגובה זו
    אין לאנשים איפה לחסוך את הכסף. מי שמפריע זה המשקיעים הממונפים הם "זוללים" את הדירות. מי שקונה ב 100% הון עצמי צריך להוריד לו את המיסים. הוא מייצר דירות להשכרה.
  • 50.
    אחד שמכיר 18/07/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    1. לבנות להשכרה ע"י כסף מוסדי/פנסיוני במכרז 2. להגביל את ההון הזר ואת שנות המשכנתה. 3. להוריד ביורוקרטיה ולהפשיר תכניות בניה שתקועות שנים. 4. להוריד את המס על הבורסה. פשוט לא?
  • 49.
    הריבית תעלה בקרוב 18/07/2015 07:49
    הגב לתגובה זו
    תהיו רציניים ... בכל העולם הנדל"ן עולה כי במציאות של ריבית 0 הנדל"ן ימשיך לעלות .... הפד יכול להמשיך ולאיים בעליות ריבית .... במציאות של כלכלה עולמית של ריבית 0, אפילו ארה"ב לא יכולה להעלות ריבית ... ולכן בנק ישראל אפילו לא מאיים בעליית ריבית בישראל
  • 48.
    מה קרה 18/07/2015 07:43
    הגב לתגובה זו
    במקום לתת לקבלנים אדמות מדינה בשווי של מיליארדים, תנו כסף לזוגות הצעירים .... בסה"כ 50% מרווחי הקבלנים חוזרים למדינה
  • 47.
    אזרח מודאג 17/07/2015 08:12
    הגב לתגובה זו
    צריך אחד שבאמת מבין. ושהפוליטיקה לא תפריע לו לעבוד.
  • 46.
    סרטון שמציג עובדות: המחסור בדירות הצליחו לעבוד עליכם (ל"ת)
    חפשו, צפו, תחכימו 17/07/2015 02:39
    הגב לתגובה זו
  • כל הכבוד על איסוף העובדות והנתונים ממקורות שונים. מרתק (ל"ת)
    סער 17/07/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    ושלא יעבדו עליכם 16/07/2015 23:34
    הגב לתגובה זו
    אני מחכה למלחמה הבאה . כי לא ישאר לכם אנשים שכדי להם למות בשביל מי שעושק אותו .
  • שמואל 19/07/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    תמיד יש מגיב הממתין ומייחל לקטסטרופה, כדי שיהיו די פגרים, שיוכל להוט עליהם, וכך יוכל לממש את חלומו הרטוב לרכישת דירה אחת או יותר במחיר זול.
  • 44.
    סרטון מדהים של דקה 16/07/2015 22:28
    הגב לתגובה זו
    https://www.youtube.com/watch?v=6IVuHxTLwsY
  • חובה לצפות ולהבין איזה עתיד מחכה לרבים מאיתנו (ל"ת)
    מדהים וחזק 17/07/2015 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 43.
    תוך 5 שנים אני יוריד את הנדלן ב %30 (ל"ת)
    שר לנדלן 16/07/2015 21:25
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    אחד 16/07/2015 18:36
    הגב לתגובה זו
    יש להגביל את מס השנים במשכנתא יש להגביל את ההון מלווה לדירה, יש לקחת מס גבוה רק מדירה שלישית יש להוריד את המס לדירה ראשונה
  • 41.
    יוסי 16/07/2015 16:19
    הגב לתגובה זו
    מס חודשי על דירות להשקעה יגרום לכל מי שייש לו דירות להשקעה להוציא אותה למכירה ובכך להציף את השוק בדירות יד שניה ,,,בעקבות מלאי של אלפי דירות גם המחירים של הדירות החדשות ירדו ב30% והקבלנים והטייקונים במקום להרוויח חצי מליון שקל על דירה ירוויחו רק 200000 שקל וזה לא רע בכלל ...כל נביאי הזעם ממפולת כבר שמענו עליכם 65 שנה אתם מחשבים והדירות רק מטפסות כלפי מעלה.
  • מוטי 18/07/2015 15:14
    הגב לתגובה זו
    האמת שגם לי קשה לעכל את זה, אך אט אט זה יקרה. לצערי כאן זו לא אוסטרליה.
  • 40.
    מרצע 16/07/2015 16:06
    הגב לתגובה זו
    צריכה להעלות את המס ל25 אחוזים כמו באירופה.השכירות תעלה בערך ב15 אחוזים והממשלה תגדיל את הסיוע על דירות עממיות שמושכרות לזכאים.ככה זה באיחוד האירופי וזה עובד טוב.
  • 39.
    דוד מ 16/07/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    דירה להשקעה שיביא 90% אחוז מערך הדירה מהבית ו 10% יוכל לקבל הלוואה , מי שרוכש דירה ראשונה יקבל 90% משכנתא בתנאים נוחים ו10% יביא מהבית , רק כך יבלמו ויורידו את מחירי הדירות ,
  • כלכלן ותיק 16/07/2015 16:23
    הגב לתגובה זו
    הגבלת ההון הזר והגבלת מס שנים למשכנתא תוריד את המינוף הגדול של המשקיעים והקונים...
  • 38.
    דוד מ 16/07/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    תראו מה קרה עד עכשיו , כל שרי האוצר האחרונים הצהירו שיורידו את המחירים והדבר היחידי שעשו הוא העלאת מיסים ,שטייניץ שהיה שר הוצר יצא בהצהרות ובתקופתו עלו המחירים וחוץ מלדבר וללקק לאדונו לא היה לו מושג בכלום , אחריו בא לפיד וגם המחירים והמיסים עלו , כעת יש את כחלון ובפועל עלו מחירי הדירות ועלו מאד מיסי הרכישה והשבח
  • בנק ישראל 16/07/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    הנדל"ן התאים את עצמו לגובה או יותר נכון חוסר גובה הריבית... עכשיו נראה הלאה...
  • 37.
    תום 16/07/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    ותראו שמחירי הדירות רק עלו
  • בעל הון נזיל 16/07/2015 15:22
    הגב לתגובה זו
    אתה לא תאמין למה שתראה... את הדיבורים שלך דברו בכל מקום שחווה מפולת כמה שנים אחרי כן...
  • 36.
    ואם יקרסו? 16/07/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
    המשק יקרוס וגם אם מחירי דירות הסלמאס להריסה יעלו 50 אלף שח לא יקנו . גם הבורסה תקרוס בהתאם. הדבר הטוב שיצא מזה הוא שהממשלה הזאת תיפול ביחד עם כחלון. וסתיו שפיר הצווחנית תהיה בשלטון עם שלי ונראה מאיפה הם יחלבו כסף ומי שלא קנה דירה שלא יזכה לקנות אמן
  • 35.
    שגיא טובי. 16/07/2015 14:01
    הגב לתגובה זו
    יוריד וחזק את מחירי הדירות (כמו על הכנסה רגילה)....שכרתי ממישהו שיש לו 22 דירות והכנסה של 100 אלף שקל בחודש דירה והוא כמעט ולא משלם מס.רק עכשיו התחיל לשלם 9500 שקל בחודש (10% מעל 5,000 שקל)....אם היה צריך לשלם 50 אלף שקל מס היה מוכר את הדירות ואז המחירים היו יורדים...מס על הכנסה משכר דירה הוא צו השעה,לפחות כמו בשוק ההון.
  • מסכן מי שהשכיר לך 16/07/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    אתה משקיע בניירות ערך זכור לי שהתלוננת על המס 25% ועשית הפגנות. לא עזר לך כלום. אז אתה חושב שאם ישלמו עוד מיסים האנשים ימכרו וישיבו בקזינו הלאומי? עובדה שאתה בקזינו ואין לך דירה אם אתה שוכר דירה. אם היית בקיא בנושא היית חושב פעמיים אם לכתוב שטויות. יש מס רכישה ומס שבח על דירה זה הרבה מאוד כסף. ויש מס על שכר דירה. האנשים פנו לדירות כי זה השתלם לעומת ריבית כשהריבית תעלה הכל יקרוס. כחלון ימחא לעצמו כף שיחשבו שהוא הצליח. אבל הוא לא יצליח בלי ג'נט ילן . ודי לצרות העין והקנאה האופיינית לישראלים הלוזרים. לך קנה דירה בברלין אתה וכל הטמבלים שלא קנו . בגלל כמה לוזרים צריך למרר לאנשים פה את החיים? ולי אין דירה להשכרה וגם לא אקנה. אבל נמאסתם עם המיסים והבולשביקים. ושכל אלה שבוכים שיבכו יותר חזק.
  • אבי 16/07/2015 14:47
    פנסיה שלך אז תשלם מס כמו כולם.
  • שגיא טובי 16/07/2015 14:39
    קודם כל יש לי דירה לי ולאחותי שקיבלתי בירושה מסבתי המנוחה ואנו משכירים אותה,ההכנסה פטורה ממס לחלוטין.....העובדה שקיבלנו אותה בירושה מבטלת את הטיעון שלך על מס רכישה ומס שבח,כי איננו מעוניינים כלל למכור אותה.....תן לי עוד אפיק שאני מקבל 4,000 ₪ פטורים ממס לחלוטין....שנית,ההפגנה והמחאה כן עזרו מפני שלא העלו את המס ל-30% ועברו למי שבאמת צריך לעבור,בעלי הדירות להשקעה.....שלישית,10% מס מעל 5,000 שקל הוא לעג לרש לעומת כל האפיקים האחרים.....קנאה וצרות עין?.......סה"כ אני מעוניין שיהיה שיוויון מיסויי בכל אפיקי ההשקעה הקיימים,גם אם זה פוגע בי,בניגוד אליך שלא איכפת לו מהמדינה ושכל הצעירים יעזבו את ישראל ויישארו רק למי שלמשפחתו יש דירות....מקווה שקיבלת תשובה מספקת.
  • 34.
    אבי קול 16/07/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    כחלון טועה, הכתבה טועה, הפתרון בניית דירות להשכרה ל-10 שנים במחיר מפוקח ודירות 3 חדרים בערי הביקוש לזוגות צעירים - הפלת הנדל"ן ב-40% יפיל את כל התעשייה בישראל הקשורה לנדל"ן החל מהחול...עד למקרר...תחשבו על כך...!!!
  • חכה שהעמך יקלוט . (ל"ת)
    נכון מאוד 16/07/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
  • א.א 16/07/2015 14:57
    תשאלו את יילן - גם היא לא יודעת איך יורדים מהעץ הזה!!
  • 33.
    עם מטומטם 16/07/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    מס על הבורסה , וכלום לא הוזל. מי יודע מה מחיר הקוטג' המגעיל? מקסימום הוזל 10 א"ג. אבל שפיר שמולי הרויחו. וגם מנהיג מחאת הקוטג' הפך יועץ למכלוף דרעי. חבל שלא יצאתי במחאת הכיף כף. היום הייתי עם ג'וב בכנסת. הטמבלים שלא מצליחים וגם לא יצליחו לקנות בעתיד דירה הרסו פה כל חלקה טובה וגם כי ביבי התכופף ונתן הכל כדי להשאר בשלטון. הם בעצם שולטים ולא ביבי. תלכו לקנות דירות בחו"ל ותשכירו פה למה חייבים לפרנס את ביבי וחבורת הנהנתנים שלהם? רק מפגרים קונים דירה בישראל בטווח טילים . דירות זבל להריסה ולוקחים משכנתא. מגיע לעם ישראל ולכל מי שבגללו העלו לנו מיסים סתם אמן שלא יזכו לקנות דירה
  • 32.
    מחירי הדירות 16/07/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    ממשלה ויזקוף הכל לזכותו. וזה לא לזכותו אלא לזכות ילן היא תעלה ריבית ופה יקרוס כי לנו אין מנהיגות שולטת הכל קורה מעצמו .
  • מסכים אתך. זה שקוף (ל"ת)
    אבי כ 16/07/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    sus 16/07/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    מאז 2009 הם מסבירים ברצינות תהומית וללא כל יסוד איך הנה, אוטוטו, המחירים נופלים. כולנו מכירים את המציאות. יפה היה אם היו משאירים את הנדל"ן לאנשי מקצוע בדיוק כפי שאנשי הנדל"ן לא צריכים להתעסק במניות וכו'.
  • משה ראשל"צ 19/07/2015 07:15
    הגב לתגובה זו
    שכל הזמן זיבל לנו את המוח שהבועה מתפוצצת כנראה הוא התפוצץ בעצמו
  • 30.
    הומלס 16/07/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    אמן!!!!!! ושאירן תפתח מצידי גם פצצה גרעינית!!!
  • 29.
    ערן 16/07/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    לטווח ארוך, כל השינויים הללו הם מינוריים. מי שבאמת אחראי,ודואג לפנסיה שלו, ולא סומך על זרים שינהלו לו אותה. שיחפש בגוגל: השכרת מניות
  • השכרת מניות 16/07/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    ואיזה חברה קיקיונית תיעלם לנו עם הכסף. אני לתומי חשבתי שאתה רוצה שנשכיר מספר למונית חחחחחחח
  • 28.
    ע.כ 16/07/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    ופניני דבר על ניהול סיכונים וגידור. אני לא זוכר בכלל שהוא דבר על נדלן....מנפלאות התקשורת נראה לי...
  • 27.
    בא 16/07/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    דבר ושחיתות. אם מחירי הדירות היו כמו לפני 10 שנים,זוג צעיר היה קונה דירה מסריחה בקלות ולא ניסחט .
  • אתה טועה 16/07/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    עכשיו דווקא קל לקנות דירה הכל ע"ח בנק לאומי למשכנתאות טפחות למשכנתאות, דיסקונט למשכנתאות. קח מליון שח משכנתא ורוץ לקנות דירת זבל מה מונע בעדך? אתם רוצים הכל בחינם גן חינם, קוטג' בחינם, הכל חינם אין כסף. חוזרים לימי הקיבוץ שילאימו לכם את החסכונות וכל אחד יקבל דירה בקבוץ
  • 26.
    סרטון חובה של דקה 16/07/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    https://www.youtube.com/watch?v=6IVuHxTLwsY
  • ממש מעניין (ל"ת)
    סרטון מעולה 16/07/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
  • אחד שניסה 17/07/2015 17:07
    אפשר היה לקצרו משמעותית.
  • 25.
    שמואל 16/07/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    פניני מסביר כי : א. מצב של ריביות עולות. ב. כמות בניה גדולה. ג. רוויה בקניות המשקיעים. ד. מכירות במשקי בית ממותנים. המסקנה מ- א'-ד' קיום ארבעה תנאים קשים בו זמנית, "יובילו לירידה חדה במחירים", כפי שכל העיטים ממתינים שיקרה על מנת שהם יוכלו לרכוש דירות במחירי רצפה. כעת מה הסיכויים שכל ארבעת התנאים יתקיימו בו זמנית ? ומה התוצאות האפשריות ממצב זה ? האם תיתכן פשיטות רגל המוניות של לוקחי משכנתאות ? האם פיטורים המוניים וחוסר יכולת של אנשים רגילים להחזרי משכנתא ? האם עזיבה של אנשים את הארץ תוך הפקרת נכסים ? ועוד ועוד . הרי על קטסטרופה דיברנו. ויש עדיין טיפשים שממש ממתינים שזה יקרה.
  • 24.
    משקיע 16/07/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    תסתכלו על הונג קונג
  • 23.
    אליהו 16/07/2015 11:45
    הגב לתגובה זו
    עליית ריבית פתאומית או אירוע דרמטי חריג עשויים לפגוע בצורה רוחבית....... זו אמירה ששייכת למצבי טרום מלחמה. אנחנו כלל וכלל לא שם. כרגע האינטרס העולמי הוא להקצות משאבים ובזול כדי לשקם כלכלות (המשבר בארה"ב) ולרומם כלכלות (הגוש האירופי - ספרד, יוון, איטליה ופורטוגל). שליטי המערכת הבנקאית בעולם הבינו שכוח העבודה התייקר ולכן יש לתקוף את עליות המחירים על ידי הוזלת עלויות המימון. ולראיה הנפט שמחירו צונח. ולכן, תרחישי אימים כדוגמת אלו תקפים רק לעיתות מלחמה שכרגע נראות רחוקות מאוד. להזכירכם, בעיתות מלחמה, אין מחיר לכלום כי אין קונים ואין מוכרים. רק הדולר והזהב נוסקים לגבהים חדשים ובעת רגיעה מחירם מתייצב. בעיתות שלום, מחירי הנדל"ן הם נגזרת של עלויות כח עבודה ומכיוון שעלויות כח האדם בישראל הן מהגבוהות בעולם, לא תיתכן הוזלה של מחירי הדיור. בקיצור, נראה לי שנבואות זעם כדוגמת ארוע דרמטי לא משקפות את העתיד לבוא. להערכתי, העולם הולך לתקופת שיגשוג כך שבעתיד הקרוב נראה התייקרויות בכל הענפים לרבות במחירי הנדל"ן. עדיף לאדון לשבת במשרדו ולהתרכז במה שהוא אולי טוב בו...
  • 22.
    כתבה מעולה נתוח מדהים המשך לכתוב תודה (ל"ת)
    לזיו שלום 16/07/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    yvgeny82 16/07/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    ארה"ב זאת לא יפן ההשוואה שלכם בין ארה"ב ליפן היא הזויה אין הרבה מה להשוות מעבר לזה אתם משווים את כל העולם ליפן שזה הזוי לחלוטין איך בדיוק אפשר להשוות את יפן לכל העולם מדינה מול מדינה אני מבין אבל עולם שמורכב ממאות מדינות זה פשוט קשקוש. הריבית בסוף תעלה לא במהירות באטיותי ואז גם מחירי הנדלן ירדו פשוט לאט יותר. ולא ברור על איזו תשואה של3.5% בנדלן מדובר התשואה בנדלן היום יותר קרובה ל 2% והולכת ונשחקת עוד ועוד עם עליית המחירים. אז מי שמוכן לקחת את הסיכון של ירידה במחירי הדיור בתמורה ל 2% מוזמן לרוץ לקנות דירות רק שידע שכשהמחירים ירדו אפילו ב 10% התשואה שלו תהיה כבר מינוס 5% ולא 2% . שלא לדבר על החזר השעה בעוד 100 שנים במקרה הטוב בתשואה של 2% כפי שהיא כיום בנדלן.
  • מעניין מה החזר ההשקעה על אגח מדינה... (ל"ת)
    סוחר תמים 16/07/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    סייקל 16/07/2015 11:31
    הגב לתגובה זו
    מה כולם פה ילדים? אף אחד לא זוכר מפולת בשוק? דבר בסיסי בשווקים, כל 5-7 שנים מפולת/תיקון גדול בבורסות, ובנדלן כל 10-15 שנה, מה שעולה יורד בסוף
  • איילי 16/07/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    מכיוון שהיא אחד המאפיינים של שוק ההון בדיוק כמו ששנות ראלי גם הן חלק ממרכיב התנהגות שוק ההון. ההיסטוריה מלמדת שלאחר כל ראלי מגיעה מפולת , ולאחר כל מפולת מגיע ראלי (גם אם יאחר מס' שנים) שוק ההון הוא מקום לאנשים עם עצבי ברזל שיכולים לספוג הפסדים כבדים בשנות קשות , מי שטווח ההשקעה שלו הוא פחות מ -10 שנים אין מה לחפש בשוק ההון. הוא יכול להשקיע בנכסים יותר סולידים אבל אז יקבל תשואות עלובות בסביבת הריבית הנמוכה , אין פלא שהרבה משקיעים פנו לנדל"ן , אבל כיום גם הוא נמצא ברמות מחירים גבוהות.
  • אלי 18/07/2015 22:02
    לא משהו משמעותי. כדי שתתרחש הירידה שמצפים לה כאן המשק צריך להכנס למיתון עמוק של כמה שנים אבל אז מחירי הדיור יהיו הדאגה הקטנה יותר.
  • 19.
    ירידה במחירי הדירות ב 40% זה לא הרבה אחרי עליה של 100% (ל"ת)
    שמאי מקרקעין 16/07/2015 11:30
    הגב לתגובה זו
  • מתימטיקאי 16/07/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    לשם הנוחות, ניקח את המספר 100 נוסיף 100% נגיע ל200 נפחית 40% הגענו ל 120 כלומר סך הכל עליה של 20% . לא מעט אבל גם לא נורא. אם נפחית הוצאות ( מיסים, עו”ד, שיפוצים וכו') זה לא ביג דיל. יש גם הכנסות משכ”ד, פטורים ממס בחלקם, אבל יש גם ריבית. סביר.
  • המסביר להאומי 16/07/2015 15:02
    חחחחחחחחחחחחחח
  • אני תמיד מתדלק ב100 שקל... (ל"ת)
    ציקי האדום 16/07/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
  • רבי דוד, נהריה 16/07/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    כל הדרך לאחור... ירידה של "רק" 40% אחרי עליה של 100% (שלא היתה) תשאיר אותנו עם עליה נטו של 20% - עליה סבירה ונסבלת ב- 7 שנים (2008-2015)
  • צבי 16/07/2015 13:54
    היית שם את הכסף על מדד בלי לקחת משכנתא בלי כאב ראש של שוכרים בלי שיפוץ ובלי ועד בית וארנונה היית עושה הרבה יותר
  • 18.
    ניתנה הנבואה לשוטים ואם ואם ואם היה לסבתא ..... (ל"ת)
    מני 16/07/2015 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    א 16/07/2015 11:29
    הגב לתגובה זו
    אם קניתי דירה לחיות בה ואני גם כך לא מתכוון למכור אותה ולא למטרות רווח כמו רבים אחרים.
  • אתה צודק 100 אחוז . (ל"ת)
    פפפ 16/07/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    הלואי הגיע הזמן (ל"ת)
    איה 16/07/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יוסי 16/07/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    כתבה חובבנית, של בעל עיניין חובב, צריך לקנות רק דירות, זה המפלט הבטוח ביותר לפנסיית חיינו, ולא להשקיע בתיקי השקעות כשם שהכותב בעל העיניין כאמור החובב, היה רוצה לראות
  • רפ 16/07/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    אבל כנראה שאין לך מושג...לגיטימי....בהצלחה עם הדירה שקנית בשיא.
  • 14.
    Hadshen 16/07/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    א. מי שמחזיק את הקלפים בסיבוב הזה הוא הפד שמעונין לחזק את הכלכלה ולכן בודאי לא יפגע בה. ב. פניני משרת את הנוסטרו של אדון אליהו, שלפי הודעתו הרשמית משחק פוקר, ומטרתו לנקות לכם את הארנק. ג. מה שמשרת את פניני זה התנועות כי הוא חי על העמלות, ולכן לפי מצב השוק הוא ושליחיו מעודדים אתכם למכור או לקנות. ד. קיומו של נוסטרו לצד ניהול השקעות של כספי ציבור מבהיר היטב למי נאמן מנהל ההשקעות, ללקוחות או לבעל הבית שמשלם לו משכורת בסוף החודש ה. מגדל הפסידה בנוסטרו הרבה כסף, כ–70 מיליון שקל רק באג״ח של דלק נדל״ן.
  • 13.
    / 16/07/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    המעמדות הם עצומים , בשוק הדיור יש אפס פרמיית סיכון שלא לומר פרמייה שלילית. אין שום בעיה של היצע , יש בעיה של ביקושי יתר החל משנת 2009 , המציאות הזו תשתנה ותביא בהכרח לירידה ניכרת במחירי הדיור, שגברת כהן מחדרה מתחילה להשקיע בדירות זה הזמן לברווח ומהר.
  • 12.
    בולשיט !!! 16/07/2015 10:39
    הגב לתגובה זו
    באמת . לא מדובר בכלכלה נורמלית. ואם הריביות יוסיפו להיות נמוכות כמו ביפן ואם השקל ימשיך להתחזק ואם יהיה משבר נוסף בארה"ב ואם סין תקרוס ואם ואם ואם . סתם כותרת בומבסטית אופינית לזיו פניני!!!
  • 11.
    לקנות דירה או לחכות מה עדיף = Very Good Video = מומלץ (ל"ת)
    חפשו סרטון בשם הזה 16/07/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
  • ראיתי את הסרטון. באמת מושקע. כל החישובים בדוקים! יפה! (ל"ת)
    גור אריה 16/07/2015 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    בעל הון 16/07/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    האיש צודק. מה הבקים המרכזיים חושבים להעלות את מחיר המניות לעד?? כאילו הם מפחדים להעלות ריבית כי המניות יירדו? אז מה..??
  • 9.
    להוריד מס על הבורסה 16/07/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    ככה זה במדינת הפופוליזים. יש מחאה חברתית מהר מהר רצים אצים להעלות את המס על הבורסה בלי לחשוב בלי וועדות, בלי לחשוב כמה שנים קדימה, יאללה הפופוליזים דורש תביאו תוצאות. מעלים את המס, משתקים את הבורסה, גוזלים כסף הממשקיעים, יוצרים 0 רווח על אג"ח בסיכונים גבוהים ואז, ואז חכמי האוצר "מגלים" שהציבור רץ להשקיע בדירות מגורים שנותנות תשואה של 3-3.5%, מה עושים? האם נוריד את המס, הגניבה שהעלנו בלי לחשוב? מה פיתאום, יש לנו רעיון נהדר אחר יותר משוגע מקודמו ..אצו רצו חכמי חלם (אופס.. האוצר) והציעו לכחלוניזים להעלות את המס ...על השקעות נדלן וכך במקום לתקן את מה שהרסו (את הבורסה ואת השקעות הציבור) הם רצו להרוס במקום אחר...
  • צודק 100% (ל"ת)
    סוחר תמים 16/07/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
  • דודו 16/07/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    לפחות לדירה יחידה יש פטור עצום - גם פטור מס שבח וגם פטור על הדיבידנד. כמו להשקיע באגח מדינה רק עם מס 0%.
  • 8.
    הוויסות הגדול בה ,,, 16/07/2015 10:29
    הגב לתגובה זו
    ולא באשמתו , השוק שאנו חיים כל כך נשלט ומכוונן שאי אפשר באמת לחזות את העתיד במונחים של כלכלה נורמלית .
  • 7.
    אחד שקורא 16/07/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
    והכתוב הרבה יותר רגוע ומסביר?? ואם זה היה כנס על גידור אשמח לשמוע את האיש ברמה המקצועית על גידור הנכסים.
  • שמואל 16/07/2015 11:52
    הגב לתגובה זו
    המטרה של כותרת מאיימת היא להקיש על הקישור ולהיכנס ולקרוא. מכאן ההכנסות של האתר. תפקידו של העורך ליצור כותרות מושכות את העין על מנת שהגולשים יכנסו.
  • 6.
    אין מצב 16/07/2015 10:24
    הגב לתגובה זו
    לידיעת פניני מחיר דירת 4 חדרים בר"ג מתקרב בצעדי ענק ל 2.5 מיליון שח.פניני תתעורר!אין קרקעות במרכז! כל ילד יודע היום שהמצב אבוד. דין הדור הזה הוא לגור בפריפריה.מנהטן זה כאן!
  • דירת 3 חדרים בגבעתיים עולה 4.5 לחודש, שום מנהטן... (ל"ת)
    שוכר 02/01/2016 21:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחד שנכח בכנס 16/07/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    פניני נתן מספר אלטרנטיבות והתנה את התרחיש בסיטואציה מאוד מסוימת שתתרחש בעתיד היותר רחוק...למה תמיד להקצין להקצין להקצין...
  • 4.
    בקיצור אין קשר בין הכותרות לכתוב (ל"ת)
    לירון 16/07/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
  • עמרי 16/07/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    צודק/ת
  • 3.
    שירה 16/07/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    משום מה אני לא מצליח למצוא אסמכתא שכך קרה מאז שנת 2013.
  • 2.
    לדעתי ההסתברות לעליית ריבית פתאומית וגבוהה שואפת לאפס.. (ל"ת)
    ישראל 16/07/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבירם 16/07/2015 10:08
    הגב לתגובה זו
    וחכו לעליית הריבית חברימוס
  • גאון. ואז תשלם יותר ריבית על המשכנתא. אותו דבר! (ל"ת)
    shafik 16/07/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
  • פלוני 16/07/2015 11:00
    מי שיש לו עכשיו משכנתא ההחזרים החודשיים שלו יעלו משמעותית. ואלו שיהיה להם הון עצמי ישלמו אמנם יותר ריביך אך לתקופה קצרה יותר ולסכום נמוך יותר. אבל הקרן היא הבסיס ואם הוא יורד ביותר אחוזים מעליית הריבית אז יותר משתלם לקנות דירה!
  • אלי 16/07/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    או שתישאר נמוכה. העולם מכור לריבית אפסית.
  • QQQ 16/07/2015 10:57
    אחד לא לוקח שום תרחיש בחשבון...זה מסוכן ביותר.