מטפסת 3.5%: קיבלה 2 המלצות קניה אחרי דשדוש של יותר מ-3 שנים

שני בנקי ההשקעות הוציאו היום המלצת קניה לחברת נובה, נסחרת בדיסקאונט של 20%-30%. מה צופים לה בשנה הקרובה?
אמיר נהרי | (4)
נושאים בכתבה דיסקאונט נובה

חברת נובה (סימול בניו יורק: NVMI) הישראלית מקבלת היום דחיפה משני בנקי השקעות שנותנים המלצת 'קנייה' ומעלים את מחיר היעד למניה. שני הבנקים מאמינים כי המניה נסחרת בדיסקאונט וכי היא תמשיך להיצג ביצועים עודפים על התעשייה גם בשנת 2014. המניה מגיבה ועולה 2.6% במחזור כפול מהרגיל.

מניית נובה עלתה בשבוע שעבר 8.75% למחיר של 10.59 דולר למניה, והיא נמצאת במהלך עליות שהחל בתחילת חודש דצמבר 2013, אז מחיר המניה עמד על 8.51 דולר למניה. עלייה של 24% בחודש וחצי. נציין כי המניה דשדשה סביב מחיר של 8.5 דולר במשך קרוב לארבע שנים, כך שהמהלך הנוכחי הוא יוצא דופן.

המלצת בנק ההשקעות נידהאם

ההמלצה הראשונה היא של בנק ההשקעות נידהאם: "נובה מצפה כי ההכנסות ורווח non-GAAP למניה יהיו ברף העליון של התחזיות - רווח של 28.5 מיליון דולר לרבעון האחרון של 2014 ורווח 0.13 דולר למניה. החברה נהנית מהשקעות של חברות גדולות כגון סמסונג בזכרונות ו-TSMC בטכנולוגיות 20/16 ננומטר".

"אנחנו מאמינים כי ישנה הערכה בחסר של נובה בתחום הזכרונות. ההכנסות המוערכות בשנת 2013 מתחום זה עומדות על 25 מיליון דולר ואנחנו מצפים לתוספת הכנסה של 10 מיליון בשנה הקרובה, זאת לאור גידול בשוק הזכרונות".

בנידהאם מעלים את תחזית המכירות לשנת 2013 והרווח למניה ל-110.5 מיליון דולר ו-0.43 דולר בהתאמה. בנוסף, בנק ההשקעות מעלה את תחזית המכירות לשנת 2014 והרווח למניה ל-132 מיליון דולר ו-0.76 דולר בהאתמה. לאור התחזית הזו, נידהאם מעלים את מחיר היעד ל-14 דולר למניה.

המלצת בנק ההשקעות סטיפל

בסטיפל מדגישים את חלקה של TSMC בהשקעות המאסיביות בנובה: "החברה בונה את יכולותיה בטכנולוגיית 2X ננומטר ומעבר להקפי ייצור מתקדמים. לנובה חשיפה גבוהה לחברה זו והיא מושפעת מהתרחבות הייצור שלה".

"אנחנו מאמינים כי תהיה עלייה גם בשנת 2014 ולכן אנחנו נותנים המלצת 'קנייה' ומעלים את מחיר היעד ל-13 דולר למניה".

מניית נובה בוול סטריט מאז 2009

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקנו מניה זולה rada! (ל"ת)
    אברהם 12/01/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המניה נובה בשיא - עוד תרגיל מסוכן. (ל"ת)
    מניה בשיא 12/01/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני מחפש לגייס הון לופיטר שוקי הון כדי להזריק לבורסת תא (ל"ת)
    סיוע ממישהוא? 12/01/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני מחפש לגייס 100מיליון שח לחברה שלי יופיטר שוקי הון (ל"ת)
    כדי להזריק לבורסת תא 12/01/2014 13:35
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.