לקוח בטר פלייס: "התרחיש הגרוע ביותר - שאשאר עם הרכב ועמדה ביתית בלבד"
ההודעה המפתיעה של החברה לישראל מהבוקר בדבר הגשת בקשה לפירוק בטר פלייס הותירה כאלף בעלי רכבים בחוסר ודאות. Bizportal שוחח עם קובי ברדה, איש יחסי ציבור המחזיק ברכב החשמלי ושמע את תחושותיו.
"הגעתה של בטר פלייס לפירוק זו בשורה קשה, אני עשיתי עסקת ליסינג מול אלבר שילמתי מקדמה של 17 אלף שקל ואני משלם עוד 1,700 שקל ב-36 תשלומים. אופציית הרכישה כבר לא רלבנטית עבורי וחבל כי אני מאוד מרוצה מהרכב וכואב לי הלב הרכב עלה כמו מזדה 3 אך מבחינת פינוקים באיבזור הוא כמו מכונית מנהלים שעולה 170 אלף שקל, והיא כל כך שקטה, פשוט תענוג. מלבד השמירה על הסביבה זו הייתה עסקה טובה ואף שקלתי לרכוש רכב שני למשפחה במבצע של המשביר של 2,500 שקל לחודש ללא הגבלת קילומטרים. כיום אני מקבל 1,000 קילומטר לחודש מתנה."
לדברי ברדה, בתרחיש האופטימלי כונס הנכסים יקבל החלטה שימשיך להפעיל את תשתית הפעלת הרכבים "במקרה זה לא ארכוש את הרכב בתום תקופת הליסינג ואפסיד כאן רק את ההשקעה הראשונית. במקרה הפחות טוב אלבר ייתנו לי רכב אחר שווה ערך ואפסיד רק את שווי ההטבה של 1,000 קילומטר חינם בחודש השווה 650 שקל. האופציה השלישית והסבירה היא שיחזירו לי את הפיקדון על הרכב בניכוי החלק היחסי של השימוש. לדעתי, התרחיש הכי גרוע יהיה אם נשאר עם הרכבים, אך נוכל להטעינם רק בעמדה הביתית, ללא יכולת להחליף סוללות. במקרה שכזה הרכב יוכל לשרת אותי רק בנסיעות קצרות בגוש דן."
"בעליה הממוצע של מכונית בטר פלייס הוא אקדמאי המרוויח מעל הממוצע במשק ונמצא באמצע שנות ה-30 לחייו, קהל מאוד איכותי", מוסיף ברדה. "הרכב הצליח להשריש את עצמו ופתאום הכול נעלם מול העיניים. שיקום המותג יהיה מאוד קשה, כפי שהיה קשה לשקם את המותג רמדיה, אנשים לא ירצו להיתקע שוב. הרגשנו שאנחנו חלק מניסוי של החברה הישראלית, סוג של גאוות יחידה, היה לנו אפילו פורום של מאות אנשים. ייתכן ואני באופן אישי אתן צ'אנס למודל דומה בעתיד."
ברדה מקווה שקרסו, יבואנית רכבי רנו, תפעיל את תשתית ההטענה "רנו צפויה לייבא שני רכבים חשמליים בקרוב וזה טבעי שהיא תיקח על עצמה את ההפעלה. לבטר פלייס יש כאלף לקוחות שמשלמים 1,000 שקל בחודש, זה ישתלם לה."
ינון עמית, מנכ"ל אלבר, אשר ברשותה 200 לקוחות, אמר ל-Bizportal: "בשלב זה החברה ממתינה להחלטת המפרק הזמני האם יאפשר להמשיך לספק את שירותי החברה או לפרקם. ככל שאלבר לא תוכל להבטיח המשך מתן שירות לרכבים חשמליים עבור לקוחותיה היא תאפשר להם להחזיר את כלי הרכב או להחליפם ברכב רגיל. בכל מקרה אף לקוח של אלבר לא יאלץ להתמודד לבדו מול בטר פלייס ולהישאר עם רכב שאינו ניתן להפעלה."
- 14.לפחות תהיה בטוח שלא יגנבו לך אותו (ל"ת)שלומי 28/05/2013 10:29הגב לתגובה זו
- 13.מיקי 27/05/2013 14:52הגב לתגובה זואנשים קוניםבזה אוטו
- 12.אורן 27/05/2013 13:53הגב לתגובה זוהתרחיש המציאותי הוא שתישאר עם המכונית ועם עמדת ההטענה, אבל תצטרך להוסיף 40 אלף שח כדי לרכוש את הסוללה, או שיחרימו אותה לטובת רנו, כי היא משועבדת חוזית לרנו הצרפתית. אם בעתיד תרצה למכור את הרכב, תצטרך לבחור בין נוגה מגן נוגה, לבין אסתר מגן אסתר. שתיהן ישמחו לקחת את הרכב שלך ולהפוך אותו לאטרקציה. אני לא יודע לקבוע מה יהיה גובה ירידת הערך, אבל אני מניח שירידת הערך של הרכב שלך בתוך מספר שבועות תהיה בגבול העליון של השתי ספרות. תפעל כמה שיותר מהר למצוא קונה היום. יש פראיירים לא מעטים שמחפשים רכב חשמלי כדי לחסוך. כמוך למשל.
- 11.יורם 27/05/2013 01:53הגב לתגובה זומתוך 1000 המכוניות שנמכרו, בערך 700 הם עבור עובדי החברה ובעלי תפקידים. השאר, רובן מוחכרים. לדעתי משהו 20 מכוניות ממש נקנו.
- 10.מבלבל ת'מוח. מחפש איך לנחם את עצמו!! (ל"ת)שלומי 26/05/2013 21:52הגב לתגובה זו
- 9.דודו 26/05/2013 21:36הגב לתגובה זולא מחזיקים במיזם שמפסיד כספים , שי אגסי ידע לשכנע וידע לדבר אבל לא הצליח להביא מכונית כדאית , היא יקרה, התעריף החודשי יקר והיא אינה מגיע למרחקים שציינו שתגיע, זה למעשה כישלון ולא הצלחה , עכשיו נישאר עם פיל לבן בכל מקום שהקימו את תחנות החלפת המצברים , אין עתיד למכונית החשמלית רק בגלל שהמדיניות העולמית היא לא להיפרד ממנועי הבנזין
- 8.יוסקה 26/05/2013 20:27הגב לתגובה זומהיום הראשון לא האמנתי במיזם הזה, רק אוויל קונה רכב שנוסע כ 150 ק"מ בין תדלוק\טעינה , לחיפה יש להחליף סוללה פעם אחת לאילת 3 פעמים לכל כיוון, חבל שאגסי לא הלך על רכב עירוני קטן ,
- 7.מזכיר לי את הדלתא ששווקה בשנות ה 80 - 14,000 ש"ח לרכב (ל"ת)אבי - מתנגד למחאה 26/05/2013 19:53הגב לתגובה זו
- 6.יורם מראשון 26/05/2013 19:43הגב לתגובה זוחבל שאגסי לא שמע לעצות של שמעון פרס שהציע לאגסי לחלק את המכונית בחינם ולהרוויח מהתיפעול
- 5.שמעון 26/05/2013 18:50הגב לתגובה זוכלומר לקחת קונספט פשוט וזול ובטח לא חריג מהמקובל בעולם הרכב , לקרוא את השוק ולהבין ששוק מכוניות המיני העירוניות הרבה יותר תואם לרוח התקופה וליכולות של הרכב לשמש כרכב עירוני לנסיעות קצרות ולא כרכב מנהלים המיועד לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר.רכב קטן דו מושבי במחיר של 30000-40000 ש'ח היה נמכר כמו לחמניות , ללא התחייבות ארוכת טווח לשלוש שנים וללא תשלום על טעינה ביתית היה מתקבל רכב שתיאורתית נוסע בחינם ואת כולם היו אוהבים .
- אנונימי 26/05/2013 21:39הגב לתגובה זוהכותרת שלך הייתה מכוערת ומשפילה ולא נעימה לקורא אך: בהמשך פיך הפיק מרגליות רואים שיש לך מושג בכלכלה ואתה גם מבין לליבו של הצרכן הישראלי על כן קבל ????
- 4.מוטי 26/05/2013 17:17הגב לתגובה זוהם יכבשו את העולם, מי שיש לו שכל יקנה את תשתית החברה ורשת החלפת הסוללות במחיר של נזיד עדשים ויעשה הון, סבלנות
- אנונימי 26/05/2013 21:31הגב לתגובה זועם רעיון כזה למה שלא תהפוך ליזם ותארגן קבוצת משקיעים אני הראשון להצטרף , עלה והצלח
- 3.כמה מכוניות כאלו יש בארץ ? (ל"ת)שמואל הנביא 26/05/2013 17:16הגב לתגובה זו
- 2.ג'וני 26/05/2013 17:13הגב לתגובה זואומנם הפרויקט נכשל, אבל פתח את השוק לעתיד הרכבים החשמליים, עדיף להצליח ולהיכשל מאשר לא לנסות כלל
- אנונימי 26/05/2013 21:29הגב לתגובה זוכל הכבוד על הפרגון ! שי אגסי ושוב תודה
- אני מסיר את הכובעון בפני מי שרצה בלעדיות ומנע תחרות (ל"ת)אנונימי 26/05/2013 20:45הגב לתגובה זו
- אנונימי 26/05/2013 21:27מה זה איך מדברת ? זה לא בית זונות
- עדיף לנסות ולהכשל ולא להצליח ולהכשל (ל"ת)צורי 26/05/2013 17:55הגב לתגובה זו
- מילים כדורבנות (ל"ת)אנונימי 26/05/2013 21:26
- 1.עמי 26/05/2013 17:12הגב לתגובה זוהיה לו פוטנציאל עצום, אילו רק היו מציעים מכוניות קטנות יותר וזולות משמעותית זה היה מצליח, כיוונו גבוה מדיי