גידול אנמי בהכנסות אל על; ההפסדים צומצמו בכ-50% ל-23.5 מיליון דולר
אל על, חברת התעופה הגדולה בישראל, כמעט ולא הצליחה להגדיל את הכנסותיה במהלך הרבעון הראשון של 2012 אך צמצמה במחצית את הפסדיה אודות לקיטון בהוצאות השכר שמרביתו נבע מפיחות השקל מול הדולר.
בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה אל על רווח גולמי של כ-40.4 מליון דולר ביחס לרווח גולמי של כ-21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תרם לגידול ירידה של 3.6% בהוצאות ההפעלה של החברה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר מקיטון בנפח הפעילות ובמספר העובדים וכן מגידול בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון על פי החלטת הממשלה.
השורה העליונה של הדוחות הציגה גידול של 1% בלבד בהכנסות לרמה של 429 מיליון דולר, מ-425 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, ההפסד לרבעון הסתכם לסך של כ-23.5 מיליון דולר ביחס להפסד של כ-42.9 מליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011.
באל על מציינים גורמים נוספים שהשפיעו על תוצאות הפעילות של החברה ברבעון: עליה במחיר השוק הממוצע של הדלק הסילוני (דס"ל) בשיעור של כ-9.1%, גידול בשיעור הממוצע של ריבית הליבור, פיחות של שער השקל הממוצע ביחס לדולר ותיסוף של שער הדולר הממוצע ביחס לאירו.
אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות".
במסגרת מאמצי החברה להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, שקדי ציין צמיחה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועליה של כ-10% במכירות הישירות.
הגידול בהכנסות החברה היה נמוך משמעותית מהגידול בסך כל תנועת הנוסעים. נתוני יאט"א מצביעים על גידול של 7.4% בתנועת הנוסעים הבינלאומית והפנים ארצית, כאשר בתנועת הנוסעים הבינלאומית בלבד, שיעור הגידול היה אף גבוה יותר ועמד על 8.2% בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2011.
קבוצת אל על הטיסה ברבעון הראשון כ-870 אלפי קטעי נוסע וכ-25.1 אלפי טון מטען - קיטון של כ-2.2% בקטעי נוסע ושל כ-13.3 בטון מטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד. חלק השוק של הקבוצה בטיסות סדירות בינלאומיות ובטיסות שכר בנתב"ג, ירד לרמה של כ-36.6% מ-38.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, שיעור התפוסה הממוצע ברבעון עמד על כ-81.2%, עליה של כ-5.8% לעומת שיעור תפוסה של כ-76.8% ברבעון המקביל אשתקד.
- 5.aharonav10 24/05/2012 09:30הגב לתגובה זולא מבין למה לא יכול לשנות את שמי / כינויי בכל תגובה לכל כתבה שיש באתר שלכם, זה לא נוח וגורם לחשוב פעמיים אם להגיב!!!!!!!! רייטינג של אתר נמדד גם לפי מספר התגובות שיש לכתבטת ולא רק לפי מספר הכניסות.
- 4.24/05/2012 09:29הגב לתגובה זומצב החברה נכון להיום לא טוב, הבעיה היא שלא רואים שינוי משמעותי לטובה באופק.
- 3.אלי 24/05/2012 09:19הגב לתגובה זושקדי תמיד מאשים גורמי חוץ ,דלק תחרות דולר וכו . במקום להסתכל במראה ולראות איזה דוגמא שלילית הוא וההנהלה הכושלת שמסביבו מייצרים כאשר בלי בושה בחברה שמפסידה 85% מערכה הוא סוחב מיליוני שקלים מהקופה הריקה עם 11 סמנכ"לים מסביבו שרק מתעסקים בפוליטיקה
- 2.הדלק יורד, הדולר עולה- הזמן של אל על להמריא (ל"ת)קנייה חזקה 24/05/2012 09:15הגב לתגובה זו
- 1.אל Down 24/05/2012 08:17הגב לתגובה זושער 35.6.. זה שער שמגלם הפסדים של 100 מיליון ברבעון.. האמת שכבר קניתי ממנה שלשום ב 36, אני מקווה שלא תתרס לי עכשיו, לא בא לי להתייבש איתה כמה חודשים.
- אורי 24/05/2012 08:59הגב לתגובה זוראה את הניתח של גורביץ על פרטנר היום.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 0% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד המוקדים המרכזיים בדוח הוא סעיף המימון, שבו נרשם שיפור של 28.6 מיליון דולר לעומת השנה הקודמת. העלייה בנזילות, הרווחים מהשקעות והירידה בהוצאות הריבית סייעו לשיפור הרווח הנקי, גם על רקע הירידה בנטל ההלוואות וחוזים לחכירת מטוסים. עם זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד בכ-193 מיליון דולר, בעיקר בשל החזרי מזומנים ללקוחות בהיקף של כ-140 מיליון דולר בגין טיסות שבוטלו במהלך מבצע “עם כלביא”.
