22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון לוקח צעד אחורה? ״מעולם לא אמרתי שנוריד את מחירי הדירות"

שר האוצר בפגישה עם קבלנים: "אתם יודעים איזה סיכונים לקחתי על עצמי בחקיקה? בשביל מה? בשביל הצעירים"
 |  72
שוק הדיור
Share
״אי אפשר להתעלם מהפעולות שעשינו השנה. היעדים שהצבנו לעצמנו הם לא האחרונים. אני לא מתכוון להוריד את הרגל מדוושת הגז״, כך אמר שר האוצר, משה כחלון, בכינוס הראשון של מועצת המנהלים של ענף הבנייה בהתאחדות בוני הארץ, בו השתתפו מעל 20 יזמים ומנכ"לי החברות הגדולות בענף הבנייה והתשתיות בישראל. 


כחלון הוסיף: ״מעולם לא אמרתי שנוריד את מחירי הדירות, אמרתי שנספק דירות וזה יקרה. הדיור הוא הנושא שמעניין את התקשורת. המחירים עולים נקודה ופותחים עם זה מהדורת חדשות. זוהי אחת השנים הטובות בכלכלת ישראל אבל אף אחד לא ירים טלפון לשאול על הנושא״.

השר כחלון התייחס לביקורות של שורה של קבלנים ובעלי חברות שדיברו על הבעייתיות בתכניות הממשלה ואמר: ״אני ממשלה, אני צריך לדאוג לאזרחים ואם צריך עושים צעדים קשים. מישהו צריך לדאוג לאנשים האלה (הזוגות הצעירים). המצב השתפר ויהיה במקום אחר בעתיד הקרוב. בהתחלה נכנסתי לתפקיד וראיתי מצב חירום. יש כרגע הצטננות בשוק ואנחנו יותר רגועים ממה שנכנסתי לתפקיד״.כחלון על הצעירים שאיבדו סיכוי בשוק הדיור
כחלון הוסיף ואמר כי ״בעבר כל דירה שבאו למכור הקבלנים - באו אנשים חזקים וקנו, ככה דורות שלמים איבדו את הסיכוי לדירה. אתם יודעים איזה סיכונים לקחתי על עצמי בחקיקה? בשביל מה? בשביל הצעירים. יכולתי להיות פופולרי ועשיתי צעדים קשים. תבינו, השוק יותר חכם מכולנו, הקבלן סרוגו אמר פה ׳לא נרוויח לא נבנה׳ וזה בדיוק השוק. היה פה משבר גדול. הזוגות הצעירים איבדו תקווה והיום כבר מהמחקרים שלנו אנחנו רואים שהם קיבלו תקווה. אני מאחל לכל אחד את החוויה שזוג צעיר יבוא ויגיד לך ׳אדוני השר לא האמנתי שאקנה דירה ב-1.2 מיליון שקל׳. אני מבטיח לכם. כולם יקבלו. אנחנו מתכוונים להשאר עד נובמבר 2019 (קדנציה מלאה לממשלה הנוכחית) ונספק את הדירות לכולם. גמרנו את משבר הדיור״. לדברי כחלון, יש צורך לטפל בחסמים גם בקרקעות שאינן בבעלות המדינה: ״אנחנו צריכים גם לקצר הליכים בקרקעות הפרטיות שיצאו לשוק ולכולם ולא רק למחיר למשתכן. ומדינת ישראל לא לוקחת שקל לעצמה בקרקעות הפרטיות. אנחנו מבינים את נושא משפרי הדיור וכבר נותנים אחוזים עבורם בפרויקטים. אני די רגוע בעניין מחיר למשתכן והעסקאות הן יפות. יש 70 אלף רשומים לתכנית״.

כחלון הוסיף בעניין סוגיית משפרי הדיור שאינם בתכנית מחיר למשתכן: ״אני חושב שאנחנו במקום מעולה ואפשר כבר לפנות חלק למשפרי הדיור המהווים 70% מהשוק. נכון 30% זה הזוגות הצעירים, אבל הם נשארו מאחור כל הזמן ועכשיו באמצעות מחיר למשתכן דחפנו אותם קדימה. לא נכנסו למשבר קל, ובאנו לעזור לצאת ממנו ולא יצרנו אותו. נכנסתי כשר אוצר וראיתי כזה בור - וכל מה שיש לי אני עושה כדי לכסות אותו. נכון, במחיר למשתכן יש דירות של 5 חדרים שאין לזוג צעיר מה לעשות איתה. זה שהיום אני יושב ומדבר על 36 אלף עסקאות זה כי שפכנו שם הכל. אבל כן, עשינו גם טעויות. 70 אלף שיווקים שהופכים לעסקאות אומר שאנחנו ואתם במקום אחר. אנחנו מבינים את הצרכים למשפרי הדיור ונעזור ונקדם זאת״. 

״יש צורך בערים חדשות כפי שאמר פה הקבלן פייגלין״, אמר כחלון והוסיף, ״זה ויכוח מתמטי, ברגע שבנו את העיר מודיעין רוקנו את רמלה לוד. מצד שני אני מסתכל על  העיר החדשה, חריש ורואה את האיכות שהיא נבנית בה ואנחנו צריכים למצוא את האיזונים ואם צריך לבנות ערים חדשות - נבנה ערים חדשות. אתה צודק בחשיבה ל-10 שנים קדימה. אבל בשלב הזה בגלל המצוקה אסור לנו ליצור בעיה במקום אחר״, אמר כחלון. 

הקבלנים פונים לכחלון - החסמים ואי הוודאות בענף
בפתח הכנס דיבר רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ: ״היום אנחנו מרימים דגל אדום. שנים של העדר ראייה אסטרטגית הביאו את הענף לאן שהוא היום. אם לא נפעל נכון נמשיך לדרדר את הענף ויחד עימו את הכלכלה בישראל. בלי וודאות מינימלית ענף הבנייה ימשיך בקריסתו. אנחנו רוצים לבנות כמה שיותר דירות, אך ללא ענף בריא וחזק לא נעמוד במשימה. במקום לדבר על היתרי בנייה למגורים ברעננה בוא נדבר על הליכי הרישוי המייאשים לקבלנים. בזמן שאני מדבר כאן, קבלנים קטנים וגדולים שוברים את הראש איך לשפר את תהליכי העבודה שלהם שיתאימו לשינויים בענף. חברות בענף לעתים לוקחות סיכונים רבים מידי שמובילות לקריסתן".

בריק בסיום דבריו פנה אישית לכחלון ואמר: ״כחלון, אמרת בשבוע שעבר שאתה מתכוון לא להפסיק לבנות עד שיהיו יותר דירות מאנשים, לשם כך עליך לשים יעדך על חסמי הקרקע, שבלעדיה אין דירות ולא תהיה ירידה במחיר. הכל בידייך״. 

אורן הוד מנכ״ל אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה ישראל הוסיף ודיבר על ההתעלמות ממשפרי הדיור בתכניות הממשלה: ״שלושת המהלכים העיקריים של הממשלה הם מחיר למשתכן, דיור להשכרה והתחדשות עירונית. אבל אותי אמא שלי לימדה, שכל דבר עושים במידה. וברגע שהממשלה מטפלת רק בפלח שוק אחד הזוגות הצעירים, ומותירה פלח שלם של משפרי הדיור ללא מענה יש לנו בעיה. כי יש פתרון רק ל1/4 מהביקוש בשוק. צריך פתרון מאוזן במסגרתו 50% מהדירות יהיו מיועדות לחסרי דירה והשאר לשיווק פרטי. כך השכונות יהיו מאוזנות יותר, הטרוגניות ואיכותיות״.

ארנון פרידמן מנכ״ל אשדר התייחס לחסמים ברשויות המקומיות: ״הרשויות המקומיות עדיין מהוות בעיה. יש רשויות שנרתמות יותר או פחות. רובן לא מקבלות מספיק תמריצים כדי לעודד תוספת בנייה בתחומן ובעיקר במרכז הארץ. נכון שלמדינה יש פחות קרקעות במרכז אבל צריך לטפל בנושא. כיום כבר לא רואים מגורים אלא תעסוקה ומסחר בגלל הארנונה הגבוהה שנגבית מהרשויות. בנוסף לכך ישנה ההתנגדות לתמ״א 38 בגלל היטל ההשבחה. התוספת להיטל צריכה להיות מגובה״. על כך השיב כחלון: ״נותנים להם (ראשי הרשויות) אצבע והם רוצים את כל היד״.

ראול סרוגו מנכ״ל משותף בחברת סרוגו ובניו דיבר על התייקרות הקרקעות והרווחיות בענף: ״אני זוכר שהיית אצלי במשרד״, פנה סרוגו לשר כחלון, ״ועשינו יחד עבודה משותפת, אבל זה לא מספיק. הרווחיות של הקבלנים בשחיקה - אמנם המחירים עלו, אבל מחירי הקרקע גבוהים הרבה יותר. היום הרווחיות נמוכה הרבה יותר מלפני 8-10 שנים, מאז החלו הדירות להתייקר. כחלון, אתה צריך לרתום אותנו, אנחנו זרוע הביצוע שלך. אתה יכול לייצר גרפים ולשווק קרקעות אבל אם אנחנו לא נבנה לא יהיו דירות. תמיד אומרים שאנחנו אינטרסנטים, אני אפתיע ואומר - זה נכון. יש לנו אינטרס לדאוג לקבלנים ולשפר את האינטרס הכלכלי ולשמור על כבוד המקצוע ועל הענף כי אנחנו רואים אותו לאורך זמן. לכן זה אינטרס משותף. כדי שנבנה 80 אלף דירות בשנה, שזה מה שהמדינה צריכה ולכן צריכה לרתום אותנו לכך״.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

72 תגובות ב-57 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
57 משה 17/01/2017 18:58 כישלון
אדוני שר האוצר נכשלת תתפתר זה לא שוק סלולר היית צריך להטיל 50 אחוז ריבית למי שרוצה לקחת משכנתה ויש בבעלותו דירה אחת ומנגד להוזיל לזוגותחסרי דיור את הריבית מי שיש כסף ורוצה לקנות בית בתמורה מלאה בלי לקחת משכנתה אז בבקשה תאמין לי שאף אחד לא היה משקיע את כספו לדירה מצד שני תוריד את המס על הבורסה חלק גדול מהכספים היו עוברים לשם והיו פותרים את בעית הדיור
56 קשקשן 14/01/2017 11:07 משת"פ עם הריסת המדינה
האינך מבין שאתה יכול לעצור את כאוס הדמוקרטיה? האם אינך רואה מי הם אינך רואה את מה שקורה פה? האם אינך רואה אתהשרים והחכ"ים מסביבך? האם אינך מבין לאיזה שפל אנחנו מתקדמים וכו וכו עצור לרגע וחשוב - אתה יכול לעצור את כל הנ"ל ולצאת גדול אל תאחז בתפקידך כאוחז בקרנות המזבח
55 תל אביבי 13/01/2017 17:58 יותר גרועים מהמאפיה
כחלון עשה חוק שיעלה הרבה יותר משיכניס ויגרום למדינה הפסדים כבדים במיליארדים. הצעירים לא מעניינים אותו בכלל, הם יקבלו ממנו נא באוזן. החוק אמור היה להכניס 800 מיליון שקל. ובפועל: אם תמכרנה 10000 דירות ע"י המשקיעים וכל אחד מהם יקבל 85000 שקל העלות למשק תהיה 850 מיליון שקל אם תמכרנה 20000 דירות העלות למשק תהיה מיליארד ו-700 מיליון שקלים אם תמכרנה 30000 דירות העלות למשק תהיה 2 מיליארד ו- 550 מיליון שקלים אם תמכרנה 40000 דירות העלות למשק תהיה 3 מיליארד ו- 400 מיליון שקלים שנמשיך?, אין צורך, ברור ששר האוצר הזה קוקו לגמרי. ואם תמכרנה הדירות, מי יישאר לשלם את אותם 800 מיליון השקלים המקווים? במאמר מוסגר, היינו מאוד שמחים לשמוע שמשהו מהמפרט של חווילתו הנאה של גלנט משתקף גם במפרטי המחיר למשתכן. ועכשיו הגענו לדובדבן שבקצפת : נוסחת הפלא לחישוב ערך הדירה, זו שאמורה להדיר שינה מעיניו של כל שמאי. נדמה לנו שאפילו בקוזה נוסטרה יודעים להעריך טוב יותר את ערך הנכסים. במילה אחת, הנוסחה הזאת היא: קקה !, REAL SHIT. אולי יהיה בבג"ץ מישהו שידרוש לפחות הערכת שמאי לדירות
54 kjkj 13/01/2017 17:13 אם מס דירה 3 כל כך רע איך יתכן שלא עצרו אותו הכרישים??? (ל"ת)
53 jj 12/01/2017 19:57 הרסת את הכלכלה הברחת משקיעי נדלן והקטנת הכנסות המדינה.ז (ל"ת)
52 י. 12/01/2017 19:45 אין זה משנה מה שאמרת
גם מבלי שאמרת אתה מחוייב בתוקף תפקידך להוריד את מחירי הדיור. מאחר והפכת למאחז עיניים אין זה משנה אם ביבי גרם לך מוטב לך להתפתר אתה רואה את הסקרים למה אתה מחכה ?
51 משקיע 12/01/2017 18:29 דווקא אמרת שהמחירים יעלו
למיטב זיכרוני הבטחת שמחירי הדיור יעלו ומכוון שאני מושקע בדיור בחרתי בך שתעלה את המחירים אחרת לא אבחר בך שוב
50 אריק / 11/01/2017 19:10 תסביר לי ש"ד בת"א10000=1500 מס בת ים 3000 ש ד 1500 מס
למה בתל אביב 15% מס ובת ים 50 מס ועוד 10 % יש הגיון כחלון מס שויוני מאוד
49 פוליטיקאי ! 04/01/2017 12:55 האם אמרת שמדינת ישראל בתחום הנדל"ן צריכה
להכריז על מצב חירום לפני הבחירות? אמרת!!! כאחד ששותף כשנתיים בממשלת ישראל למה? למה? לא הכרזתם עד היום מצב חירום בנדל"ן ?
48 נכה מחוסר דיור 03/01/2017 22:46 איך יודעים שפוליטקאי משקר?
הוא פותח את הפה
47 רונה 03/01/2017 21:27 כחלון משקר. תתפטר כפי שהבטחת!
איך עלה הפשפש? כחלון שר קנאי,עילג, מתעלק על "משקיעים" כאילו שקנו משהו מחשבונו הפרטי.. תתפטר, אתה כשלון! איש לא יבחר בך. לא היה מעולם שר אוצר כושל כמוך. ראש של אבן, בלטה.
46 קניתי והתעשרתי. 03/01/2017 21:02 ואני אומר בפעם המאה : רוצו לקנות דירות להשקעה !!!!!!!
רווח השנה לפחות 20 אחוז . סליחה ,פחות אחוז אחד מס אגו של כחלון .
45 רון 03/01/2017 20:40 באר שבע
איך קורה שכל מי שמגיע לליכוד משקר גונב והופך לרמאי
44 משה - חיפה 03/01/2017 20:26 סליחה ? אז בשביל מה שמת מס דירה שלישית ?
שר אוצר הזוי. המשכירים מגלגלים את המס על השוכרים המסכנים.
43 משה 03/01/2017 20:18 לכחלון
למה אתה חושב שאנחנו מצפים שתוריד את מחירי הדירות כי מאיפוא תיקח כסף עבור החרדים
42 לך הביתה 03/01/2017 20:14 זה מי שאיחל לבעלי דירות לקפוץ מהגגות; זה שר?? זה קרקס (ל"ת)
מתי 04/01/2017 12:37 הוא מנהל תעמולה תקשורתית כנגד בעלי דירות ובאתה עת
נותן עידוד ופטור על פיצול בתי קרקע, למה? כי לחברים שלו יש בתי קרקע................
41 יש 03/01/2017 18:53 הינה הוא מזגזג אל תעשה את כולם טיפשים זה יעלה לך ביוקר (ל"ת)
40 אנונימי 03/01/2017 18:17 כחלון אתה עושה קוסמטיקה
ביבי מקרקס אותך ואתה נכנע עדיף שתהיה בעל עקרונות לדוגמא התאגיד ? חוק ההסדרים אין בו שום בשורה צריך להויד את המ.ע.מ ל-10% יש מספיק מיסים עקיפים שהם כלי שליטה בעם כסף לחרדים ולמתנחלים נתת בשפע ארנונה לעסקים רצחנית כל שיתר שביצעת אבקה במדבר
39 אחד 03/01/2017 18:15 בחייאת כחלון ?
"אני הולך לפעול בנושא הדיור כפי שפעלתי בסלולר" למה בדיוק התכוונת יא כחלון ?
38 אנונימי 03/01/2017 18:11 ביבי עשה לך כיפה אדומה
לפני הכל ולפני ההסכמים הקואליציונים היית צריך לשנות את מבנה המשק הכסף שמגיע מהמיסים העקיפים צריך לחזור לחינוך ישיר ולא באמצעות קבלני לצמצם את ההפרטה לבריאות להורדת הארנונה לעסקים דבר שיאלצ את העיריות לפנות לממשלה אחרי כל אלה היית מצליח להוריד את מחירי הנדל"ן אשמח לפגוש ולפרט
37 אריק / 03/01/2017 17:45 כישלון כישלון הנזק שנגרם יקח 10 שנים לתקן הביתה כישלו (ל"ת)
36 יוסי 03/01/2017 16:42 כחלון תפסיק לעשוק את משלמי המיסים
כחלון הלא חכם במיוחד, תפסיק לעשוק את משלמי המיסים, גם אם הם מרוויחים הרבה, עליך להתאמץ ולגבות מאלה שלא משלמים אף פעמים, חרדים וערבים, תתחיל לעבוד קשה, ואל תבחר בדרך הקלה. אני יקים מרד נגד עושקי האוצר, אתה בראשם
35 חני 03/01/2017 16:37 בורסה פחחחחחח
הבורסה שלנו צריכה אימפוזיה היא כבר כמה שנים לא מענינת את הכסף שלי עשיתי בנסדק
34 שוש 03/01/2017 16:36 עוד לא פגשתי איש ליכוד שלא מדבר לציבור ומשקר במצח נחושה
איפה הקופצים מהגגות ?מה דעתך לגרום לכך ?מהיום הראשון שהליכוד בשלטון הוא יוצא לתקשורת אם הבטחות לשפר ולהוריד את מחירי הדיור ודבר לא קורה כי אין לחבורת הרמאים שום אינטרס שזה יקרה .עם היו רוצים להוריד זה היה קורה בשנה אחת ואני לא כלכלן אך יש לי רעיון לכך.מכרז עולמי ל200.000 דירות להשכרה על קרקעות המדינה והנפקת אג"ח לציבור על אותם דירות עם ריבית של 3% למשך 10-20 שנה והנה לך ירידה של 30% .אך הפחד של המדינה מפשיטת רגל של מערכת הבנקעות שמלווה כסף לציבור של על כל 1 ₪ 200 ₪ הלוואות...
33 נמאס כבר מכחלון 03/01/2017 16:34 מה עם פרוייקטים פינוי בינוי בשכונות עוני מתפוררות? שינו
את החוקים, הורידו אחוזי בניה ועכשיו הכול תקוע.
32 חני 03/01/2017 16:33 כחלון
טיפ לך עם אתה רוצה להוריד את מחירי הדירות תוריד את המס לבורסה בשנות ה90 אשים מכרו דירות בכדי להשקיע בבורסה אחרת מה שלא תעשה בעינין הדירות לא יעזור הגיע הזמן שתשנה תקטיקה במלא רשות המיסים לא מרויחה מס בשוק ההון כי כל המניות מחוקות
31 זוג שעיר 03/01/2017 16:26 כחלון לעולם לא יהיה סוס .
יודעים למה כי הוא חמור !
30 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 03/01/2017 16:05 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
29 דוד מירושלים 03/01/2017 15:52 מחירי הדירות ירדו עד 2019
אני בטוח (99%) שמחירי הדירות ירדו ב10-25% עד סוף 2019. לא בגלל מעשי הממשלה אלא בגלל משבר כלכלי עולמי
28 z 03/01/2017 15:43 כחלון אמר מזמן בגלי צה"ל שהוא לא ירשה
למחירי הדירות לרדת יותר מ- 5 אחוזים. יוצא שכחלון גנב את הקול שלי בבחירות, כי בחרתי בו על סמך הבטחתו המפורשת להורדת מחירי הדיור.
27 לוך 03/01/2017 15:38 כחלון
איש הזוי שר עם ראש של אבן וכאלו חברתי אתה מלק כסף לכל המעוניין כמו חרדים מתנחלים שאלוהים ישלם לך
26 יענקלה 03/01/2017 15:25 כחלון נא לחשוב לפני שמדברים
הצטננות אולי שפעת בגלל מזג האויאר והחורף , ההפך מחיר הדירות עלה ב 9 אחוז . בקיצור כ ש ל ו ן .
25 DDD324 03/01/2017 15:17 מי אמר "מי שישקיע בבטון עוד יקפוץ מהגג" ??!! (ל"ת)
24 אלי 03/01/2017 14:51 גם אם לא אמר בהחלט רמז (ל"ת)
23 אבי 03/01/2017 14:08 איזה טעות עשינו עם הכחלון הזה...
עוד שניה וגם "ההישג" היחיד שלו הולך לרדת לטמיון. מחירי הסלולר הולכים לעלות... הוא צריך להתבייש לעצמו.
22 למאכזב נגמרו התרוצים 03/01/2017 13:36 קורת גג!! זה דבר אלמנטרי!!! אין תרוצים למאכזב !!! (ל"ת)
בחו"ל 1/3 שוכרים 03/01/2017 18:07 זה נכון, אבל אין חובה לרכוש אפשר לשכור, הבעיה שכחלון
סינדל את עצמו עם ההתעלקות על המשקיעים ועכשיו הוא צריך לתת דירות שאין לו ולא יהיו.
21 טלטל 03/01/2017 13:31 כחלון בפול גז עם גלגלים מפונצרים
כחלון מומחה לדגים לצמיגים ולאביזרי רכב אין לו השכלה כלכלית ובחירת היועצים שלו היא כושלת.התנהלתו לא תועיל לירידת מחיר הדירות.והוא כבר היום היסטוריה פוליטית.
אחד העם 03/01/2017 15:04 גילה את פרצופו האמיתי, רק הפתיע שכל כך מהר.
אחרי מטווה הגז אפשר היה להבין שזה יהיה ככה גם עם הדיור.
20 לך הביתה!!! 03/01/2017 13:27 כחלון היה ליכודניק שקרן ונשאר ליכודניק שקרן (ל"ת)
19 כחלון דוחף מחירים 03/01/2017 13:24 כחלון היהיר מעודד ביקוש לדירות ודוחף את המחיר למעלה
אם הייתי צריך לתאר את כחלון במילה אחת הייתי נוקב במילה "טיפש" ובשתי מילים: "טיפש יהיר". האיש הזה מאז שנכנס לתפקיד מעודד את הביקוש לדירות באופן אגרסיבי, ובכך דוחף מעלה מעלה את מחיר הדירות, וזאת לזכור אחרי גל עליות ארוך, שנקרא מחזור עסקים, שדי מיצה את עצמו. כלומר במקום לבצע פעולות פשוטות של הגברת ההיצע, הוספת עובדים, והקטנת הביקושים שזה המרשם הקלאסי להורדת מחירים הטיפש, שלצערנו הוא שר האוצר שלנו מתנפל על שוק הדיור והורס אותו ברגל גסה ובטיפשות. במקום להקטין בירוקרטיה, שמשמעותה חוסר יעילות ומחירים גבוהים הטיפש מעלה בירוקרטיה שוב ושוב. דוגמה קטנה?: ביקשנו להרחיב מרפסות, נאמר לאדריכל ש"מעתה הבקשה היא ממוחשבת", כלומר רק באמצעות מחשב. במחשב נדרש האדריכל למלא... מספר תיק ברשות מקרקעי ישראל", שאין לנו, פנה האדריכל לרשות, והם לא עונים לו. וכך נתקענו עם הבקשה כבר חודש. מה עושים? למי פונים? את הכחלון זה לא מעניין. וכך נתקענו לא ברור כמה זמן עם הבירוקרטיה תוצרת רשות מקרקעי ישראל שהכחלון אחראי עליה. הקשקשת של הטיפש על "זוגות צעירים וזוגות צעירים" אבל בינתיים שוק הדיוק תקוע עם הבירוקרטיה האיומה
אחד העם 03/01/2017 15:05 זה ברור, וזה היה ברור כל הזמן. הוא הראשון שייבש את השוק (ל"ת)
18 ליכודניק לשעבר 03/01/2017 13:17 כסיל נכשלתה לך הביתה וקח את ביבי איתך (ל"ת)
17 לפיד רק נזק 03/01/2017 13:13 חוק של לפיד מס שבח לא מוכרים דירות
צריך לבטל את החוק של לפיד מס שבח לא מוכרים דירות
נתי 03/01/2017 16:31 אני חושב שרק לפיד יציל אותנו מהשגיאות של כחלון (ל"ת)
אאא 03/01/2017 15:05 כל אחד מגיע, משאיר את הטעויות שלו והולך. והציבור משלם. (ל"ת)
16 בא 03/01/2017 13:12 ואני מעולם לא אמרתי שאצביע לכחלון .לקבל משכורת הוא כן
זוכר . איזה רבע מליון זוגות צעירים מחכים להורדת מחירים .
15 הבטחת להתפטר!!!! 03/01/2017 13:08 אף אחד לא אמר שמנדטים גודלים על העץ!!!!!!!!!
הבטחת שתוך שנה אם מחירי הדירות לא ירדו תתפטר ! בקשה תפרע את הההבטחה !
אאא 03/01/2017 15:06 אז הבטיח, אבל לא הבטיח לקיים, לא ברור? (ל"ת)
14 בן אהרון 03/01/2017 13:02 מתחיל לזגזג ?הפתעה...או היה צפוי? מזכיר את מטווה הגז (ל"ת)
13 לפיד רק נזק 03/01/2017 13:01 צריך לבטל את החוק של לפיד מס שבח לא מוכרים דירות (ל"ת)
Ff 06/01/2017 01:15 מס שבח יש 50 שנה (ל"ת)
12 ל3 03/01/2017 12:54 השאלה מתי הוא קנה את הקרקע
כמו כן,למשל חברת משהב בחלק מהפרויקטים משלמת כרבע מתשלום הדירה לבעל הקרקע ואז יש כמובן עליות של פיתוח והקבלן וכו' כך שמעליית המחירים לא רק היזם מרוויח.מי שכן בבעיה זה הקבלנים שעקב התחרות מציעים מחיר מאוד נמוך ויש הרבה חברות קבלניות שבסכנת התמוטטות.כמו כן,זה גורם לקבלנים שאינם יזמים לחסוך באיכות הבנייה ולהתווכח עם הקונה על כל שקל.במצב היום יש להעדיף לקנות מיזם שהוא גם קבלן.
11 monka 03/01/2017 12:39 מעניין ממי כחלון למד ?
לא לומר אמת בכזאת עזות מצח.
10 איציק 03/01/2017 12:36 מה אתה מבלבל את המוח
עזוב מיסים וסיפורי סבתא עם קבלנים. למה אתם לא מונעים ממשקיעים לקנות דירות עם מינוף? מדוע אתם לא עוצרים רכישות דירה שניה ושלישית למי שיש כבר דירה אחת כתקנה לשעת חירום. זבלים עזוב מיסים וסיפורי סבתא עם קבלנים. למה אתם לא מונעים ממשקיעים לקנות דירות עם מינוף? מדוע אתם לא עוצרים רכישות דירה שניה ושלישית למי שיש כבר דירה אחת כתקנה לשעת חירום. אתה שקרן וגנב קולות.
אאא 03/01/2017 15:09 יכלו לעשות הכי פשוט: מותר לקנות רק דירה אחת.
אבל המדינה מעדיפה לגבות עוד ועוד מיסים ה
נתי 03/01/2017 16:32 תזהר בקרוב יהיה מותר רק תגובה אחת ולא עשרות בשמות שונים (ל"ת)
9 עידן 03/01/2017 12:26 מה הקטע הזה עם "משפרי הדיור"??
לא ברור בכלל כל ההתייחסות ההיסטרית הזאת למשפרי הדיור. הם בבעיה הרבה הרבה יותר קטנה מהבעיה של מחוסרי הדיור. אין בכלל מה להשוות בסדרי גודל. למה בכלל להתייחס אליהם כרגע בשלב הזה שהמשבר עוד בעיצומו...? לא ברור.
8 Et 03/01/2017 12:22 ביבי מספר 2 ? (ל"ת)
7 כחלון די לשקר 03/01/2017 12:14 כחלון די די די לשקר
שקרתה בקשר לגז ו אתה מישקר בקשר ל נדלן אתה ו גלנט נמחקים ב בחירות
6 קא 03/01/2017 12:14 כחלון שמחלון..השוק יעשה את שלו..המחירים ירדו כמו שקרה
בכל מקום בעולם בנקודת זמן כלשהי.
5 בא 03/01/2017 12:13 חחחח, המון זוגות צעירים צוחקים עכשיו . נראלי שזה כול מה
שאמרת , זאת היתה סיסמת הבחירות שלך ,וגם בערב אמרת את זה כול יום לאישתך ולילדים . וגם לחותנת פעמיים בשבוע . לכלב מוקי בזמן שטיילת איתו בחוץ .
4 פרידר שושנה 03/01/2017 12:07 אמינות
אתה היחיד שחשבנו שתעשה למען הדור הצעיר.שאין להם דירות.ולא יוכלו להרשות לעצמם שיהיו להם.אז לאן הולכת המדינה שלנו שילדיה עוזבים אותה.מחממי הכיסאות בכנסת.וכל מפלגה והאינטרסים שלה.כמו דרעי שנתן מליונים לתחנה חרדית.ואתה מר כחלון אמרת שתלחם להורדת המחירים.נכנע נכנע נכנע
3 חיים 03/01/2017 12:06 קבלנים אינטרסנטים
ב2007 קניתי דירה בפחות מ-1,200,000.00 ש"ח ועל זה הקבלן הרוויח המון. היום מבקשים על אותה דירה 2,600,000.00 ש"ח. כמה עלה המדד מאז, או כמה עלה השכר ? . משמעות הדבר שהבלן מרוויח היום מעל מליון וחצי לדירה ( לפחות). אז על מה מלינים רודפי הבצע האלה ?!!!.
יש ר א לי 03/01/2017 14:06 בדקת בכמה המדינה שיווקה את הקרקע ב 2007 ובכמה עכשיו?
ויש עוד. אתה לא רציני
תמחירן מכרזים 03/01/2017 18:06 תבדוק טוב טוב ותראה שבחלק מהמקומות הקבלנים
קנו קרקעות במחיר זול ומוכרים ביוקר .. אפילו בשנת 2014 -2015 שווקו קרקעות במחירים של 100 אלף ליחידה והקבלן התכוון למכור ב900 במקסימום עם רווח והיום מוכר ב1.3 .. חזירות לשמה
איציק 03/01/2017 12:33 עזוב אל תתאמץ להסביר, הוא פשוט שקרן
ברור שכל המשפטים שיוצאים לו מהפה נגועים באינטרסים. גם אם היו מורידים את מחירי הדיור הקבלנים היו ממשיכים לבנות. קיימת דאגה לעשרות אלפי משפחות שמינפו עצמם לדעת, וכמובן גם לכל האינטרסנטים הגדולים בשוק הנדל"ן, כולל שרים וח"כים
2 עופר 03/01/2017 11:54 נתניהו מוכר כשקרן, כנראה שזו תכונה מדבקת כחלון (ל"ת)
1 שש 03/01/2017 11:54 כחלון עדיין לא הגיע פורים (ל"ת)
אאא 03/01/2017 15:10 אין מה לצפות ממנו לשום דבר, רק שילך כבר.
עכשיו הוא כבר לא רומה ללכת. בא עם סיפורים ותירוצים.
שי 07/01/2017 09:19 יעוף בקרוב
עוד שנה שנתיים כל הציבור יבין את הנזק של מר כחלון ,
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש