21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שוק הדיור: הסיוט של אלו שהמתינו עם רכישת הדירה, עלות המשכנתא מתנפחת במהירות - צפו בנתוני ההחזר החודשי

ניתוח Bizportal. הריבית נותרה על 0.1% בפעם ה-15 ברציפות, אבל רוכשי הדירות משלמים הרבה יותר 

 |  103
כסף גדול
Share
ריבית בנק ישראל לחודש יולי נותרה ללא שינוי על 0.1%. מדובר בחודש ה-15 ברציפות שהריבית נשארת ללא שינוי (מאז מארס 2015). יותר מזה, לפי חטיבת המחקר של בנק ישראל הצפי הוא שהריבית תיוותר ללא שינוי עד הרבעון האחרון של 2017.


כביכול אלו חדשות טובות לרוכשי הדירות בישראל שממשיכים ליהנות מהמשכנתאות הזולות אי פעם (כפי שקורה למשל בארה"ב, שם הריבית על המשכנתא ירדה לרמתה הנמוכה מאז מאי 2013). אבל בישראל זה נראה אחרת. בזמן שבארה"ב הריבית על משכנתא ל-30 שנה ירדה בסוף יוני האחרון ל-3.5% לעומת ריבית של 4.1% לפני שנה. בישראל הבנקים מייקרים במהירות את עלויות המשכנתא מאז תחילת השנה.

בפרסום האחרון של הפרוטוקולים של החלטת הריבית מצד בנק ישראל לחודש יולי שכאמור נותרה ללא שינוי, נכתב כי חברי הוועדה סבורים שעליית הריבית הריאלית המשוקללת על המשכנתאות במקביל להתמתנות מסוימת בהיקף המשכנתאות בחודשים האחרונים - יתרמו לצינון מסוים בביקושים בשוק הדיור.מבדיקת Bizportal המשכנתאות התייקרו מסוף שנת 2015 בכ-9%
בעזרת חברת יעוץ המשכנתאות 'טאבו ישיר' בדקנו את מחיר המשכנתא עבור רוכשים המעוניינים בדירה במחיר של 1.5 מיליון שקלים בשיעור מימון של 75% ל-25 שנה, כיום - אל מול מחיר המשכנתא בסוף 2015.המשכנתאות חולקו בצורה הסטנדרטית ל-3 מסלולים: ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה. על פי הנתונים - מי שלקח משכנתא עבור דירה זו (1.5 מיליון שקל) בסוף 2015 התחיל עם החזר חודשי של 4,753 שקל, אלו שרכשו את אותה הדירה במארס האחרון כבר התחילו עם החזר חודשי של 4,935 שקל לחודש. מי שנטל משכנתא במאי כבר התחיל עם החזר חודשי של 5,047 שקל ומי שלקח משכנתא ביוני כבר התחיל על החזר חודשי של 5,194 שקל. כל זה בזמן שהריבית במשק לא זזה.

כלומר מסוף 2015 ההחזר החודשי טיפס ב-441 שקלים, שזה ייקור של 9.3%. כאשר בוחנים את ההתייקרות הזו לאורך כל חיי המשכנתא - מדובר בייקור של כ-182 אלף שקלים רק בשל העלאת הריבית מצד הבנקים. נדגיש כי עבור מי שלקח משכנתא בסוף 2015, ההחזר החודשי בחודשים שחלפו כמעט ולא השתנה, את המכה חוטפים אלו שלוקחים משכנתא כעת. במילים אחרות, מי שהמתין עם רכישת הדירה מתוך הנחה שהריבית תיוותר אפסית עוד זמן רב ולכן אין מה למהר, משלם היום הרבה יותר. ועוד נציין כי ייקור המשכנתא הוא בנוסף לעליית מחירי הדירות שלפי הלמ"ס הסתכמה ב-7.8% ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל האחרון.

ההסבר לעליית עלות המשכנתא כאמור טמון בעליית הריבית בכל המסלולים. כך למשל, ריבית הפריים השנתית עלתה מ-0.8% בדצמבר 2015 לכדי 1% בחודש יוני האחרון. הריבית הקבועה עלתה מ-2.85% בדצמבר ל-3.8% ביוני. הריבית המשתנה עמדה בדצמבר על 1.85% וביוני היא עומדת כבר על 2.85%.



שרון ימטוביץ' מ'טאבו ישיר' התייחס לנתונים: "הריביות של הבנקים עלו ואכן ישנה האטה בביקושים, אך לא בצורה דרמטית. בסופו של הדבר השוק עדיין רותח בכלל ושוק המשכנתאות בפרט, משום שהתנאים עדיין נותרו נמוכים על אף עליית הריביות. כמו כן, לאחרונה הבנקים מנסים לייצר מצב בו 'החתול שומר על השמנת' בכך שמונעים מהלקוחות את האפשרות לקבל תנאים אופטימליים על ידי ייעוץ חיצוני".

נזכיר כי בסוף חודש יוני המשנה לנגידת בנק ישראל פרופ' נדין בודו-טרכטנברג, הבהירה כי לפי הנתון היבש מחירי הדיור אומנם עלו ב-7.8% בשנה שעברה (על פי נתוני הלמ"ס), אך למעשה העלות הכוללת של רכישת דירה עלתה ב-13.5%, כך שעלות דירה ממוצעת זינקה ב-229 אלף שקל מ-2015. על פי החישוב שביצעה טרכטנברג כ-36 אלף שקל מתוך ההפרש מיוחס לעלייה בריבית המשכנתאות, התייקרות נוספת היא בשל משך זמן לקיחת המשכנתא (מח"מ), שהתארך מ-19 שנה בממוצע ל-21 שנה.

מרב שמש, נציגת הפיקוח על הבנקים בדיון מיוחד בועדת הכספים משבוע שעבר, שעסק בהתייקרות המשכנתאות אמרה בנושא: "הריביות אכן עלו למרות שריבית בנק ישראל נשארה 0.1%. האשראי לנדל"ן ולמשכנתאות עולה והסיכונים הולכים ומצטברים".

"בבנק היום הריביות המשכנתאות נמוכות הרבה יותר; 2% - 3%, בעוד שבעבר הן עמדו על 4% 5% ואף 6% או יותר. המשכנתאות הוזלו משמעותית בשנים האחרונות. נוכח הסיכונים המצטברים נקטנו ברגולציה קשוחה והיינו ערים לכך שהריביות יכולות לעלות. אך העליות פה נובעות גם מכך שהריבית בחו"ל עולה. הגבלנו את השיעור של הריבית המשתנה לשליש, הגבלנו את יכולת הלקוח להחזר חודשי מעבר ל- 50% מיכולת ההחזר שלו. לכן צריך להסתכל על האיזון של הדברים. לגבי המשקיעים, הם רק 14% משוק המשכנתאות", אמרה שמש בדיון.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

103 תגובות ב-72 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
72 יורם 13/09/2016 12:37 זה פלילי!!!!
ברור לגמרי שכל הבנקים מתאמים ביניהם מחירים (ריביות). למה אף אחד לא מטפל בסוגיה זו ונותנים לבנקים יד חופשית. הרי כאן לא מדובר בעשרות שקלים של העמלות אלה מדובר במאות אלפי שקלים שנלקחים דווקא מאלו שאין להם.
71 משה 13/09/2016 12:36 לקרוא ולפעול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כלומר זוג שרוכש דירה ב 1,5 מיליון שקל ולוקח משכנתא של 75%, ישלם עליה בסוף התקופה, 250 אלף שקל יותר. כלומר כל התוכניות שמדברות על הנחה של כ 200 אלף שקל ממחיר השוק, כבר אינן מכסות את עליית המחיר שהתרחשה לאחרונה בדמות עליית מחיר המשכנתא. למה שר האוצר לא מטפל בנושא הזה של ייקור הריבית?
70 "כבוד השר" 16/07/2016 21:10 מי השר שהכי נכשל בכנסת הנוכחית ?????מי יודע ? (ל"ת)
69 תושון 16/07/2016 00:33 ייקור משכנתאות
צריך להעלות את תנאי ההחזר ובמקביל להוריד את גובה המשכנתא שניתן לקחת כדי לרכוש דירה. אחרת השוק ימשיך לרתוח..
68 עידן 14/07/2016 14:01 היכנסו לדף הפייסבוק - המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי
הדיור. יחד נוכל להוריד משמעותית את מחירי הדיור, ככוח קניה גדול של עשרות אלפי אזרחים ואולי יותר, נצליח ע"י חרם צרכני מצד אחד ומחאה אל מול הממשלה מצד שני להשפיע בגדול. לא נעצור בשביל 5 אחוז ירידה במחירים וגם לא ב 20 אחוז ירידה במחירים! נעצור רק כשהמחירים יגיעו לרמות של 2007.
67 הבנקים הגזימו 14/07/2016 11:25 ובנק ישראל אשם בעליית הריבית שביצעו הבנקים
צריך להוציא את מרכיב הסיכון מתוך הפריים. אם הסיכון בבנקים עלה זה רק אשמת הבנקים ואשמת בנק ישראל שהרגולציה שלו כנראה לא עובדת. למה להשית הוצאות יותר גדולות על כל אלה שהמשכנתא שלקחו לא מסוכנות לבנק. למה כאלה שלא מסכנים את הבנק צריכים לשלם את המחיר של אלה שמסכנים. שהבנקים יבטחו את עצמו כנגד הסיכונים. ובכלל עכשיו שהם גם מוכרים את המשכנתאות לקרנות הפנסיה. חצופים, מעבירים אלינו את הסיכון ומצד שני גובים על זה.
66 כחלון יצאת קטן 14/07/2016 08:30 כחלון תביא חברות בניה מסין ותתחיל לעבוד הדיבורים שלך
הדיבורים שלך נמאסו יצאת קטן... תמשיך כך אם כל מיני דברים לא רציניים כמו ביטול מס על דגים מפעל הפיס וכד" זה גם חשוב אבל בטל ב60 ואולי ב 120 תתחיל להתעסק בעיקר וזה מחירי הדיור..לדעתי אם אתה לא מצליח בזה בבחירות הבאות אפס מנדטים תרשום ותזכור......
65 ומה יצא מזה 13/07/2016 10:15 כחלון ביקש את כל המשרדים לטיפול ביוקר הדיור וקיבל (ל"ת)
64 דביר 13/07/2016 08:09 מה דעתכם כחלון אשם במצב ? האם לא עשה מספיק ונכשל ? (ל"ת)
63 אפריים 13/07/2016 04:59 אין ולא תהיה ירידהרק עלייה (ל"ת)
62 ירון 13/07/2016 04:57 שטויות במיץ אין בנייה ולכן לא יירדו. הכמות בנייה קטנה (ל"ת)
אחד 13/07/2016 13:08 ירדו בחדות
יש 28K דירות קבלן ריקות. השלב הבא לאחר קפאון הוא שחרורן לשוק . השוק יוצף בדירות שהיו מסופסרות עד כה.
61 שרון 13/07/2016 02:17 רק אם תהיה הגירה מסיבית של צעירים מהארץ המחירים יקרסו (ל"ת)
60 אני לוזר? 13/07/2016 00:09 המצחיק שהגאונים שחיכו חוגגים (ל"ת)
59 משחק מילים 12/07/2016 23:39 נסגר כחלון ההזדמנויות. (ל"ת)
58 צדק 12/07/2016 22:56 לפי דעתי הפעם זה הגיע
הרבה חדשות קיבלנו השבוע והם שונות לתקופה האחרונה .1 כלכלנים בכירים תוקפים את הבועה .2 ירידת התשואה למשקיעים 3 המשקיעים מוכרים 4 הזהרה לבנקים שהסיכון עלה
57 גחלון 12/07/2016 22:56 כחלון עד מתי תתעתע ? נמאס מדיבורים (ל"ת)
56 אין 12/07/2016 22:49 אין בשום מקום בעולם עדר מגיבים בכיינים ומתוסכלים כמו פה
גונבים אותנו. אוכלים לנו שותים לנו. יאללה תפסיקו כבר להתבכיין יש ריבית נמוכה וזה גרם לניפוח מחירי הנכסים ואין מה ךעשות נגד זה אלא לחכות שתעלה
55 מפגרים 12/07/2016 22:29 עדיף לקנות עכשיו
כל סיפור ריבית בנק ישראל הוא פשוט - מעלים ריבית כי יש צמיחה, מורידים כי מצב המשק רע. אם תהיה נפילה במחירי הנדל"ן הריבית תרד (תישאר אפסית) כי מצב המשק רע, העלאת ריבית היא רק לשמור על מצב המחירים הקיים (כשיש צמיחה) ולא ללחוץ כלפי מטה. 1. כל עוד הריבית נמוכה - כדאי לקבע אותה במשכנתא - הזדמנות שלא תחזור כי כרגע הריבית במגמת עלייה. 2. לא תהיה ירידת מחירים - אנחנו בתהליך צמיחה = בנייה 3. המחירים לא ירדו אלא יתייצבו לפי קצב עליית ריבית דהיינו במקום שתהיה עליית מחירים של 8% בשנה תהיה עליית ריבית בנק ישראל של 0.25% עד 1% בשנה, והמחירים ידשדשו. מי שלא קנה דירה פראייר - המחירים היום הם המחירים החדשים לכלכלה החדשה. מי שמצפה לירידת מחירים חי בסרט.
אחד 13/07/2016 13:18 ספורי פוגי
אז מה המצאת כלכלה חדשה? לא תהיה ירידת מחירים כי אנחנו בצמיחה?! מאיפה הבאת את זה אנו בהאטה כבר שנתיים ועל סף מיתון. אולי צמחו לך שערות באוזניים... אתה בטוח שהמחירם רק ידשדשו בהעלאת הריבית?! כמו שהם דישדשו בהורדתם. המתאם בין הריבית למחירי הנדל"ן הוא מובהק. כאשר המחירים ידשדשו מכל סיבה כלשהי.ריבית עולה, מיתון, מלחמה, מחיר רווי וכו' תגיד יפה שלום לפנטזיית הנדלן שלך. תשואת השכירות ירדה בשנים האחרונות לשפל של 2.18% בממוצע בת"א וספסרים בעלי דירות לא אוהבים רווח הון כזה ולא כאב ראש כזה כי אפילו באג"ח היום יש יותר כסף (תבדוק) ואז משתחררות דירות לשוק והמחיר יורד... ולכן התשואה הכללית יורדת ולכן עוד דירות משתחררות ואופס העדר דוהר לכיוון השני מה יכול לעצור אותו בשוק יורד? תשואת שכירות של לפחות 4% כלומר מינוס 50% מהמחיר כיום... וזו הכלכלה הישנה שמלווה אותנו אלפיי שנים. ואת הכלכלה החדשה שלך תשמור לספר מדע בדיוני מי יודע אולי העתיד שלך שם
דודו 13/07/2016 09:08 קצב עליית המשכורות לא מדביק את קצב עליית המחירים (ל"ת)
54 אדם 12/07/2016 21:41 נדרשת ריבית נמוכה מסובסדת למשתכן ראשון
כך היה בימים עברו . כיום כחלון עובד עלינו עבודה עברית בעינים !
53 הסבר 12/07/2016 20:22 הסבר קצר למה עובדים עלינו עם הריבית שזו האשליה וההטעיה
הגדולה בהיסוטריה הרי הריביות היו 5 ו 6 אחוז כאשר הדירה היתה עולה 500 אלף עד 800 אלף תזרים המזונים של האוכלוסיה הקונה היתה לפחות 200 אלף הון עצמי משמע היו לוקחים משכנתא על סך300 עד 600 אלף אבל כיום לקיחת המשכנתא נעמדת ביותר ממיליון שקלים ושום אדם לא יוכל לעמוד במשכנתא ל 30 שנה בריבית של 3 אחוז לא יעזור כלום
52 שלום חנוך ע"ש 12/07/2016 20:18 "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם,
מה שבא בקלות באותה הקלות יעלם"
51 עורך ביז 12/07/2016 20:12 כלומר עוד 90 שנה,אתם בטוחים שריבית תישאר כך עד 2107
תתקנו 2017,
50 נו בטח 12/07/2016 20:05 אז מה חשבו לוקחי המשכנתא שמה ישלמו 30 שנה 4 אלף חחח
רבותיי אנו צופים ברגע כואב ועצוב שרבים יקרסו ויתמוטטו התוצאות מתחילות להגיע
49 תתאמצו יותר 12/07/2016 19:01 חח איזה כותרת פימפום שקופה (ל"ת)
48 תתאמצו יותר 12/07/2016 19:00 חח איזה כותרת פימפום שקופה (ל"ת)
47 אבי המשקיען 12/07/2016 18:57 יאלללה פיצוץ בועהההה
שירדו המחירים כבר לא קניתי כלום כבר שלוש שנים תקוע עם ארבע דירות מת מפחד לקנות במחירים האלו. אנשי המחאה בכל הכח לפוצץ את הבועה יש לי חמישה ילדים אני חייב לקנות עוד דירה אחת לפחות
46 אני 12/07/2016 18:33 חברים הרכבת עזבה את התחנה
הרכבת הבאת תגיע ב2035 נא להתאזר בסבלנות
45 יש דירות במחיר סביר 12/07/2016 18:28 למשל בעיר לוד במרכז הארץ המחירים סבירים ויש פוטנציאל
אנחנו נולדנו בלוד וגרנו בשכירות במודיעין עד שנמאס לנו ולפני חצי שנה קנינו דירת 4 חדרים ב 1 מיליון שקל
44 קנינו השבוע דירה 12/07/2016 18:24 נמאס לחכות בלי סוף לכל מיני אשליות שיהיה זול יותר (ל"ת)
נו בטח 12/07/2016 20:06 כל הכבוד שקנית קח בחשבון שתוך כמה שנים לא יהיה לך לשלם
את המשכנתא ואז גם תיזרק לרחוב וגם הדירה שקנית תהיה חצי מחיר
43 תום 12/07/2016 18:23 בנק ישראל דואג להשאיר את העלות גבוהה שקרנים נוכלים (ל"ת)
42 אלכס 12/07/2016 18:22 ההכנסה הממוצעת למשק בית
5000-7000 ש"ח החזר משכנתא. הנתון החשוב זה ההכנסה הכספית הממוצעת, בגלל זה קונים!!!!! הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה דו"ח שממנו עולה כי ההכנסה הכספית הממוצעת ברוטו במשקי הבית בישראל מגיעה ל-17,712 שקל בחודש. סכום ההכנסה נטו הוא 14,622 שקל לחודש.
41 בא 12/07/2016 18:13 לכחלון אני שם פירסומת לפיצה בקלפי ,אנחנו כבר אכלנו אותה
אולי לא שמת לב כחלון , מחירי הדירות לא ירדו ,הם עלו . אז בשביל מה אנחנו צריכים אותך ,אדון מנהל גרוע ?
40 בא 12/07/2016 18:08 יש כאן דור שלם של חזירים שמשכירים דירות ויושבים על
צוואר האדם העובד , מושחתים שסוחטים את אחיהם , כנסו ליוטיוב מוות קליני ,כבר מחכים לכם במרתף, בגיהנום . עוד תבינו הכול להרבה הרבה זמן .
אתה סתום 14/07/2016 12:46 יש כאלה שאין להם פנסיה כי היו עצמאים ולא הפרישו במקום
זאת הם קנו דירה אחת או 2 להשכרה כשהדירות עלו 500 אלף שקל, זאת בעצם הפנסיה שלהם והם לא אשמים שהמדינה מספסרת בקרקעות ויוצרת מצב של מחסור בדירות שהקפיץ המחיר. מי שאשם זה ממשלת ישראל ב 10 השנים האחרונות .
בני 12/07/2016 18:50 גם אנחנו עובדים אבל עם השכל (ל"ת)
39 אלי 12/07/2016 18:01 הבנתם את הבלוף? הריבית לא עלתה אבל לכם כן!!
בנקים = גנבים ברשיון
והציבור מטומטם 12/07/2016 22:39 כי הבנקים גנבים
והמנהלים שלהם נוכלים
38 תל אביבי 12/07/2016 17:34 מיתון יגיע לפחות 3 פעמים בכל תקופה של משכנתא
החוכמה היא לעבור את המיתון כאשר הנכס עדיין בידיך.
37 noamro 12/07/2016 16:27 כולם מדברים על הקוטג' כאשר הגניבה הגדולה היא בריבית
הבנקים מקבלים במתנה כסף זול ומוכרים אותו ביוקר לציבור. הנושא הזה צריך להביא למחאה כנגד הבנקים ולא השטויות האחרות. זה צריך להצית את הציבור והרחובות מכיוון שבדרך כלל רכישת דירה זאת העיסקה הכי גדולה שרוב האנשים עושים בימי חייהם וכל אחוז או חצי אחוז יכול לאפשר למשפחה לחיות יותר בנינוחות במקום שהבנקאים ה"שמנים" ירוויחו מיליונים ללא סיבה. אם כחלון רוצה באמת לעזור לציבור שיעזור שמימון ממשלתי זול יופנה לבניית בתים זולים שימכרו במחירים זולים עם משכנתאות זולות לזוגות צעירים לדירה ראשונה.
36 ק 12/07/2016 16:20 סיוט ? ממש לא. מי שחושב לטווח קצר רואה זאת כסיוט ,דירה
היא רכישה לטווח ארוך , להמתין עוד שנה שנתיים זה כלום ביחס למשך תקופת התשלום , ההתפתחויות האחרונות בשוק מראות כי הכסף הגדול בנדלן מאחורינו ואנו עומדים בפני התייצבות ואף ירידה במחירים באיזורי פריפריה .
ש 12/07/2016 17:54 דירה היא רכישה לטווח הארוך?
עד שתסיים להחזיר את כל ההלוואה/משכנתא והדירה באמת תהיה שלך, הטווח הארוך יהיה כבר מאחוריך. אשליה של רוכשי דירות שמדובר בהשקעה לטווח ארוך...
35 כחלון את כחלון בעמ" 12/07/2016 16:19 אולי יתמזל מזלו של כחלון והוא יהנה מההפקר....מי יודע ? (ל"ת)
34 שי 12/07/2016 16:14 המסכן הוא מי שיש לו משכנתא (ל"ת)
33 שי 12/07/2016 16:14 המסכן הוא מי שיש לו משכנתא (ל"ת)
32 כחלון נכשל בענק 12/07/2016 16:12 כחלון אתה כישלון מהדהד נמאסת אתה חושב שההטבות מסביב
כחלון אתה חושב שכול הפחתת המס על הדגים ועוד כל מיני חמוצים ישאירו אותך בשלטון אתה טועה אדון כחלון אני אומר לך אם מחירי הדירות לא צונחים אתה הולך הביתה בבושת פנים בבחירות הבאות....אין לי ספק..
אחד 13/07/2016 12:57 אתה לא מבין מה קורה
ספסרות הנדל"ן השתרשה חזק מאד בכל מוקדי הכח השלטוני ובעיקר בקרב הח"כים. כחלון לעומת זאת הוא היחיד שקשר גורלו הפוליטי בעניין זה והוא היחיד המוןייב לו. אבל מה , הוא נלחם בכוחות אינטרסנטיים רבים ומנסה בכל כוחו לפוצץ הבועה בכל מיני דרכים. זה יקח זמן קצת אבל הוא יצליח. כל האינטרסנטים רוצים להרוויח זמן ולהציגו ככשלון דבר שיפנה דרכו לשר אוצר אחר . אוקיי ואז יבוא שטייניץ או מישהו אחר שלא רוצה להוריד את המחירים ורק ישתשמש במכבסת מילים ויספר לך שהמחירים יורדים בזמן שהם ינסקו. נו, אז זה חכם להפיל את כחלון??
בא 12/07/2016 18:11 אני שם לו פירסומת של פיצה בקלפי.אנחנו כבר אכלנו אותה . (ל"ת)
31 אני 12/07/2016 16:02 פמפום לפחדנים
הם מפחדים אל תקנו במחירים האלה
30 תשכחו מירידות 12/07/2016 15:31 המחירים לא יירדו,צאו מהסרט שלכם כבר 10 שנים (ל"ת)
אחד 13/07/2016 10:20 עוד "כסף טיפש" מדבר
תופעת הספסרים המטקבקים במרץ היא חדשב בימים האחרונים. פעם היו 2-3 ספסרים מנומנמים בסה"כ שהגיבו סימן שמשהו העמיד אותם עך הרגליים האחוריות בזמן האחרון... אגב מחירים... הם התחילו בדשדוש לפני הנפילה. מי שחושב שמחירים מטפסים לנצח חי בארץ הקלישאות שם "הנדלן תמיד עולה" למרות שעשור קודם לעליות הוא ירד ב30%... או “שאין איפה לבנות" למרות שקריסות נדל"ן קורות במקומות הצפופים ביותר בעולם כמו הונג קונג לדוגמא. בעשור האחרון התנתקו מחירי השכירות ממחירי הדיור ועכשיו תשואת שכירות ממוצעת עומדת על 2.18% בלבד....כאשר המחירים מדשדשים וזאת השכירות - ספסרים מתחילים לשחרר דירות העדר משווה כיוון וההתרסקות בלתי נמנעת. ירידה בטווח של עד שנתיים בסדר גודל עשרות אחוזים. מי שיקנה כעת דירה הוא אויל משריש
אלי 12/07/2016 18:02 אמרו זאת על הבורסה, אמרו זאת גם על הליש"ט
יאמרו זאת עוד הרבה פעמים וכולם יהיו טועים תביא גרף אחד של נכס פיננסי שלא סבל מירידות לאורך 20 שנה
29 שום דבר לא יירד 12/07/2016 15:31 אתם תמשיכו לטקבק והמחירים ימשיכו לעלות (ל"ת)
אורי 12/07/2016 22:35 מתווך בגרוש לך תחתום אבטלה
אוכל חינם
28 bditai 12/07/2016 15:16 המדינה מורידה את המחיר והבנק מעלה
בסוף הכנסות המדינה יורדות והבנקים גורפים את הקופה.
27 הק 12/07/2016 15:11 חדשות מצוינות למי שלא רכש
עצוב למי שרכש בזמן האחרון
26 הפיצוץ קרב ובא !! 12/07/2016 15:11 אין מנוס מהתרסקות במחירים... (ל"ת)
25 נרקומנים 12/07/2016 15:08 כולם התמכרו לאשראי - שעכשיו מתייקר. וזה ייגמר - בקריז.. (ל"ת)
24 כישלון חלוץ 12/07/2016 14:58 כחלון תתפטר אתמול
הבנקים עושים לו בית ספר והוא משחק בקקה
23 בובי פישר 12/07/2016 14:46 זאת כתב מטעם בעלי אינטרסים
אנשים שרוצים בכל מחיר לגרום לכם לחשוב שמחירי הדיור לא תמיד יעלו ויום אחד הם ירדו מנסים להפחיד אותכם כדי שתמכרו את הנכסים שלכם כואב להם שהם פיספסו את הרכבת והמחירים עלו ואנחנו עשינו קופה (המדינה,קבלנים,משקיעים,וסתם אנשים שעשו בשכל ולא ישבו על הגדר) חברה לא קניתם בעיה שלכם תתפוצצו
פשיטת רגל לכל המדינה 12/07/2016 17:51 שכל סתום עילג קונה סימן שזו בועה
כמו בארהב המחירים יקרסו וכל הטמאים שקנו 5 דירות יחנקו עם ההלוואה ויפשטו רגל כח הפ טמאים וסתומים שלא מכרו בזמן
אחד 12/07/2016 15:40 אז מה אתה אומרבעצם? שהם תמיד יעלו?
נשמע מעניין בטח אתה גם טוען שהם יאצו בעלייה שלהם כי "נדל"ן תמיד עולה" ו"אין איפה לבנות" . מעניין. עם שכר חציוני 6600 שח בחודש משכנתא ממוצעת מיליון שח והחזר חודשי ממוצע של 5000 שח ל30 שנה (זה עוד יעלה) יש מי שבאמת חושב שלמחיר יש מקום עוד לעלות?? אתה תעשה קופה אם תמכור עכשיו אבל כמו איך שאתה מתנסח אתה תצלול בהמשך יחד עם המחירים. שים לב עם דשדוש המחירים אתה נותר עם תשואת שכירות פאתטית של 2.18% דבר שיוביל מהר מאד לבריחה של ה"כסף החכם" מהשוק וימשיך במכירת חיסול אדירה. עוד מעט יהיה מספיק לכולם במחירים שפויים
כריסטי 12/07/2016 15:22 כן כואב להם שיש רכבת מלכתחילה !
הם שהשקיעו כל חיהם תרמו למדינה , הקריבו חיים , אבל יש כאלו שלא עשו כלום בחיים שלהם וחיים על כלום ורוצים כסף בחינם
אחד 13/07/2016 10:24 הנדלן היום כמו מניות הבנקים בשנות ה80
ולשתי הקסטרופות הללו אחראים הבנקים. הקריסה במרחק יריקה.
22 זמבורה 12/07/2016 14:43 שימו לב שהעליות במשכנתא זה לפני עליית הריבית במשכנתא
ואומר שעליות הנוכחיות לא קשורות בריבית ,וקשורות כנראה ברכיבים אחרים כדוגמא אגח ים ממשלתיים,מכאן אפשר להסיק שעל אותה דירה באותו המחיר ההחזרים החודשיים בעליית הריבית לרמות של 4עד5% תהיה כ8000שח שעל פי רמות השכר בישראל לא תומך בהחזרים שכאלו ,מסקנה שהדרך לירידות מחירים כנראה מתקרבת
כריסטי 12/07/2016 15:23 למה כנראה ? בטוח (ל"ת)
21 ישראלי 12/07/2016 14:20 מצטרפים למחאה ועוצרים את הטרוף !!
https://www.facebook.com/mechaat.dior/
20 שולמן 12/07/2016 14:17 שום בועה ושום בטיח. ימשיך לעלות וכל המטקבקים ימשיכו לטק (ל"ת)
19 נפילת ביקוש 12/07/2016 14:01 שכירות מהדירה בדוגמא זה 4,500 שלא מכסים את המשכנתא!
כל עוד אמרו לאנשים שהשוכר ישלם להם את הדירה הם רצו לקנות. עכשיו כשהם יצטרכו כל חודש להוסיף מאות שקלים מהכיס הם יירדו מהרעיון לקנות דירה. יתכן גם שהם ינסו לקנות דירה יותר גדולה שהם מסוגלים לקנות עם 60% משכנתא ולא 75% ואז נראה ירידת מחירים במרכז הארץ ועליות בפריפריה
כככ 12/07/2016 14:29 ינסו לקנות דירות יותר זולות מזאת שבדוגמא ( 1.5 מיליון) (ל"ת)
יהויכין 12/07/2016 14:22 אתה טועה ברוך
עלות ברוטו 1.500000ש"ח ע"פ החישוב שלך מניבה 54000ש"ח כלומר 3.6% שנתי. איזה אפיק נותן לך את התשואה הנ"ל עם אפשרות לרווח הון ????????????
אחד 12/07/2016 16:18 מאיפה הקרצת את התשואה זאת??
התשוא ההממוצעת בת"א בשנת 2016 הינה 2.18% בלבד - רק בטיוואן תמצא בפחות מזה וזה הפועל היוצא מהבועה. העניין הוא שמי שחושב שהוא יכול לשבת על תשואה כזאת בזמן שהמחירים נעצרים - חי בסרט. בתשואה כזו יתחילו להשתחרר דירות לשוק בהתחלה בטפטוף ואח"כ בשטפון ואז התשואה הכוללת תהיה כבר שלילית. אתה הבנת את זה ברוך?!
18 סיני 12/07/2016 13:58 חכם סיני אומר !
גם אם יעמדו עשרות בטור , וכל אחד שלפניך יחטוף סתירה , אתה לא תעזוב את הטור עד שלא תחתוף סטירה גם אתה ! כל האיתותים מראים בועה בדרך לפיצוץ ואסון משכנתאות ! הם לא יעצרו לחשוב , הם יעדיפו להיכנע לאישה שרוצה דירה כמו כולם , בסוף הוא ימצא את עצמו גרוש בלי אשה ובלי בית ועם חוב משכנתא שלא יוכל לשלם לעולם
17 אדם 12/07/2016 13:56 למה צריך לקנות דירה במחיר הזוי?
מחירי הדירות הגיעו למחירים המנותקים מערכם הכלכלי. נדרשות כ230 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית!! זו לא בועה זה אמא של הבועות!! מי שקונה דירה במחירים אלו גוזר על משפחתו עוני ! כגודל הבועה כך גודל ההתרסקות!!
16 צביקה 12/07/2016 13:55 פיק !!!!!!!!
זה הקול של בועה שמתנפצת !! פיק!!!!!
15 אסון לאומי 12/07/2016 13:53 תכתבו לפחות שהציבור יבין
מי שלקח משכנתא של 1.125 שקל יצטרך להחזיר 2.086 מליון וזה עוד לפני שהריבית במשק התחילה לעלות ! ומה יקרה שהריבית תעלה ב3 אחוז , עם אינפלציה , ומסלולים צמודי מדד ? הם יפשטו רגל ! ואל תגידו שלא הוזהרתם ! אבל תאמינו לאלו שאומרים לכם תתקדמו לדירה !!
14 אלי 12/07/2016 13:49 אומרים לכם שיש סיכון גדול ברכישת דירה בזמן הזה
ותשלמו יותר על המשכנתא ויותר שנים ואם נקלע חס וחלילה למיתון אז יש סיכוי גבוה שיקחו לכם את הדירה וגם תמשיכו לשלם משכנתה (על ההפרש בין מחיר המכירה שביצע הבנק ליתרת החוב) החלטה כ"כ חשובה ומסוכנת שכדאי להביא בחשבון גם פתרונות קיצוניים.
13 איתי 12/07/2016 13:47 הבנקים פועלים בלחץ כי הם יודעים שהפיצוץ קרוב מתמיד (ל"ת)
12 תתצטרפו 12/07/2016 13:43 https://www.facebook.com/mechaat.dior/ (ל"ת)
11 המחליט מחליט 12/07/2016 13:39 כנסו בפייסבוק והביעו את דעתכם והמחליט יחליט
החלטה קבוצתית בכל נושא כך ביחד נפסיק להיות פראירים
10 רון 12/07/2016 13:38 אסור לרכוש
לא לרכוש דירות במחירים לא שפויים אסור לתת לחבורה של אינטרסנטים לעבוד על מדינה שלמה
9 מימון 101 12/07/2016 13:38 אם הייתם בודקים הלוואה ל 30 שנה ההתייקרות היא 218,000 ש
אתם בדקתם ל 25, אבל ככל שההלוואה פרוסה ליותר שנים, כך הפעולה של "ריבית דריבית" חוזרת יותר פעמים במהלך החזר המשכנתא, ולכן כל שינוי קטן בריבית מתעצם יותר ויותר.
אסון לאומי 12/07/2016 13:54 וזה לפני שהריבית עלתה
והצפי שהריבית תעלה בעוד שנתים שלוש לרמה של3 אחוז ומעלה מטורף!!!!
8 אילן 12/07/2016 13:35 הציבור חייב להתעורר ולצטרף למחאה
המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור
רק מברברים 12/07/2016 17:04 אתם לא עושים כלום (ל"ת)
הומלס 12/07/2016 13:50 רק אם לא תהיה פוליטית כמו הקודמת (ל"ת)
7 היסטוריה חוזרת 12/07/2016 13:35 מי שראה את הסרט על הבועה באירלנד יודע שכך מתפוצצת בועה
הריבית עולה, הצעירים מתקשים לרכוש, הביקוש נפגע, פתאום לא מתנפלים על כל מי שמוכר דירה, המוכרים נאלצים להוריד במחיר, העיתונים צועקים שהלא יאומן קורה והמחירים יורדים, מי שיש לו יכולת כלכלית לקנות גם מפסיק לקנות כי הרי הזמן פועל לטובתו פתאום, ואז כדור השלג מחריף והירידות מחריפות
פרט קטן 12/07/2016 23:57 פרט קטן, בדבלין המחירים חזרו לעלות ושברו את השיא הקודם (ל"ת)
ממליץ 12/07/2016 13:43 סרטון עם תרגום בעברית. חפשו "בועת נדלן אירלנד ישראל" (ל"ת)
אבי 12/07/2016 14:31 עליית ריבית משכנתאות זה הדבר הכי טוב שקרה לכחלון...
הסיכוי היחידי שלו להראות שהוא הצליח להוריד את מחירי הדירות...
6 טדי 12/07/2016 13:27 הבנקים מרשים לעצמם כי הציבור מטומטם
האינטרסנטים מפמפמים שחסרות דירות, ועם ישראל אוכל את השקר ורץ לקנותהקבלנים רואים שהציבור רונה בכל מחיר ומעלים מחיריםהבנקים רואים שהציבור משלם כל ריבית, אז מעלים את בריביותהציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם
5 סרגיי 12/07/2016 13:23 סיוט למי שלקח משכנתא מיליון ש"ח ל-30 שנה. (ל"ת)
4 TTT 12/07/2016 13:16 בקיצור...גנבים מכל הקיוונים !!!
מדינה שאוכלת את יושביה !! לא מספיק שהמחירים בשמים , הריבית אפסית על הפלוס... את המשכנתא בבנק דואגים ל נקנק אותנו !!!!
3 משתגע ממטומטמים 12/07/2016 13:13 זה שעלות המשכנתא מתייקרת זה מצויין
כי זה אומר שכח הקנייה של הרוכשים קטן ולכן המחירים יירדו
מעין 12/07/2016 18:42 איך עוזר שיורדים המחירים?
אם יורד המחיר ב200 אלף ואתה משלם אותו בהחזר המשכנתא?!
2 דן 12/07/2016 13:12 על טיפשות משלמים וביוקר בשקלים זה 5000 בחודש לתמיד
מי אמר לכם לקחת משכנתא של 75% ועוד לקנות דירות 4 חדרים בכל מיני חורים במיליון וחצי ש"ח ? על טיפשות משלמים וביוקר
אחד 12/07/2016 15:14 מיליון וחצי? הטיפשים האלה קונים ב 2 מיליון ... (ל"ת)
1 י 12/07/2016 13:08 קרטל הבנקים
הקרטל של הבנקים שוב מכה .... הריבית בארץ כמעט כפולה מהריבית בארה"ב והסיכון נמוך יותר אבל מישהו צריך לממן את השכר המופקע ואת ההטבות המפליגות
h 12/07/2016 16:42 0 תחרות
זו התוצאה של 0 תחרות. יושבים להם המנהלים ובלי כל סיבה פרט לעובדה שהם יכולים מיקרים את המשכנתא. הסיכון לא יותר גדול מלפני שנה אבל הם יודעים שאת הממשלה הזאת ניתן לקנות בעבור חופן סיגרים. פתיחת שוק המשכנתאות לתחרות היא האופציה היחידה אבל את מי מעניו כמה באמת משלם הזוג הצעיר.
כחלון תתעורר 12/07/2016 14:33 כחלון תתעורר קרטל הבנקים הורג את השוק (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש