21:09 אלו הסיבות שהביאו הבוקר לירידות חדות בשווקים והציתו את חשש המשקיעים >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה מטפסת 11% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

האוצר: ירידה של 18% בהיקף העסקאות בתחום הדיור - והמשקיעים פשוט נעלמים

הכלכלן הראשי באוצר מציג נתונים לגבי אפריל-מאי: משקל המשקיעים בנפילה, וזה ניכר בעיקר בדירות יד 2
 |  50
שוק הדיור
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם היום (א') את סקירתו השבועית תוך התמקדות בתחום הנדל"ן למגורים בחודשים אפריל-מאי 2016. מהניתוח עולה כי בחודשים אלו התייצב מספר העסקאות על 9,000 דירות בלבד, ירידה חדה של 18% בהשוואה למספר העסקאות שבוצעו בחודש מארס, וירידה של 5% בהשוואה לאפריל-מאי אשתקד. 


וכך נכתב בדו"ח: בפילוח בין דירות חדשות לבין דירות יד שניה נמצא כי חלה ירידה רצופה במכירת דירות חדשות בחודשיים אלו, בשיעור מצטבר של 20% בהשוואה לחודש מרץ. מכירת דירות יד שניה רשמה ירידה מתונה יותר, בשיעור מצטבר של 14%, אולם יש לציין כי עדיין בהשוואה היסטורית רמת העסקאות בדירות יד שניה בחודש מאי האחרון נמצאת בחצי התחתון של התפלגות העסקאות בשמונה השנים האחרונות.

יתרה מזאת, בהשוואה לרמת העסקאות בחודש מאי עצמו באותן שנים נמצא כי רק במאי 2011, על רקע המחאה החברתית, ובמאי 2014, על רקע ההמתנה לתוכנית מע"מ אפס, נרשמה רמת עסקאות נמוכה יותר בדירות יד שניה. אחד ההסברים לרמה נמוכה זו של עסקאות בדירות יד שניה עשוי להיות מיוחס לירידה החדה ברכישות המשקיעים, כאשר במרבית האזורים עיקר פעילותם הייתה בפלח השוק של דירות יד שניה.מחיר למשתכן ורוכשי דירה ראשונה
עוד עולה מן הסקירה כי משקל רוכשי דירה ראשונה בחודש אפריל הגיע לרמתו הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, זאת על רקע תחילת המכירות בפועל לרוכשים במסגרת הפרויקטים של "מחיר למשתכן". פרויקטים אלו ששווקו בעפולה ובלוד, הביאו את רכישות הזוגות הצעירים באזור נצרת לרמתם ההיסטורית הגבוהה ביותר, ובאזור רחובות קרוב לרמת השיא.הכלכלן הראשי מציין כי על רקע רמות השיא שנרשמו ברכישת דירה ראשונה בעפולה ובלוד, בולט אזור המרכז עם ירידה חדה ברכישות מצד הזוגות הצעירים, לרמתו הנמוכה ביותר מאז יוני אשתקד". משקלם של הזוגות הצעירים בסך העסקאות באזור זה ירד ל-36% בחודש מאי, לאחר שהגיע ל-47% בחודש מרץ האחרון, במהלכו התבצעו מכירות במסגרת פרויקט "מחיר מטרה" בראש העין. "סביר להניח כי העובדה לפיה צפויות באזור זה, בפרט בראש העין, מכירות נוספות במסגרת פרויקטים של 'מחיר למשתכן' בחודשים הקרובים,  תרמה לשיעור הנמוך של סגמנט זה של השוק בחודש מאי. 



ניתוח מאפייני השכר והתעסוקה של משקי הבית שרכשו דירות במסגרת 'מחיר למשתכן' בעפולה ובלוד מפריך טענות שעלו לפיה מדובר באוכלוסייה 'חלשה', ולפיכך עלולים להיווצר שכונות "סלאמס" בפרויקטים אלו.  כך, השכר החציוני למשק בית שרכש דירה במסגרת 'מחיר למשתכן' בעפולה עמד על 13.7 אלף שקל (ברוטו לחודש, בשנת 2015). השכר הממוצע עמד על 16.7 אלף שקל. לשם השוואה, עפ"י נתוני הלמ"ס, בשנת 2014 עמד השכר הממוצע למשק בית על 14.1 אלף שקל. בפרויקט "מחיר למשתכן" בלוד עמד השכר החציוני על 12.1 אלף שקל והשכר הממוצע עמד 13.3 אלף שקל.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

50 תגובות ב-31 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
31 יצק 21/07/2016 13:38 תופעת העדר
כמו בבורסה כך בשוק הנדלן מה שעולה סופו שיירד מה שדרבן את המשקיעים לרוץ ולקנות בכל מחיר היתה העובדה שאין היכן להשקיע את הכסף הבורסות לניע בכל העולם משקפות מצב סיכון
30 שישקו 10/07/2016 23:48 כל עוד הריבית 0% כולם מבלבלים את השכל
בריבית אפסית מחיר הדיור ימשיך לעלות ,ניתן רק למתן את העליה. אין אפיקי השקעה סולידים ונישאר רק נדל"ן.
29 כחלון נכשל או לא ? 10/07/2016 22:45 האם אתם חושבים שכחלון יצליח ? אני מקווה בשבילו (ל"ת)
28 מס רכישה 10/07/2016 22:15 מס רכישה 8% זה מס כבד בכל קנה מידה בעולם (ל"ת)
27 "הסגים" של כחלון 10/07/2016 18:57 כשאין משקיעים במדינה
אין שום בעייה שמשקיעים בורכים מנדל"ן. הבעייה שמשקיעים בכלל בורכים מישראל. כבר ברכו מתאשייה וייצור נפל ב20%! ברכו מבורסה והכנסה נפלה בענק. ומה הסוף של כלכלה הבולשביקית ללא משקיעים ואינטרס להרוויח ופחד רגוליצייה שילטונית כולם יודעים. בארצות הברית הסקטור הפרטי גדל מעל 50% מאז המשבר 2007 ובישראל נשאל הנמוך ביותר.
26 משה 10/07/2016 18:48 אתם ממשיכים לטמטם את הציבור
במהדורת החדשות היום כתבתם ש- 45 דירות שהוצעו נחטפו תוך 46 דקות ופה אתם כותבים שאין ביקוש לדירות אז עד מתי תמשיכו עם הקירקס שלכם בנושא הדיור
25 ולא מאמין לאוצר!! 10/07/2016 18:12 המשקיעים פשוט קונים על שם הילדים... (ל"ת)
24 מוטי 10/07/2016 17:41 מוקדם לדעת
נחכה למדד הדיור ב15 לחודש ונראה לאן הולכים המחירים
23 שון 10/07/2016 17:36 גם 160 משכורות, גם מחיר למשתכן וגם שיא בהיצע הדירות
גם מחירי הדירות חצו את 160 משכורות. גם היצע הדירות החדשות חצה 28,000 דירות שיא של 10 שנים. גם מחיר למשתכן צובר תאוצה. מס רכישה 8 % על דירה שנייה ומס שבח של 25% למשקיעים לא נראה לי שישנם עוד פראיירים שקונים דירות הצניחה החופשית החלה........
22 לא יעזור לכל החכמים 10/07/2016 17:12 לא ניתן להוריד את מחירי הדירות . נקודה .
המחירים קשיחים וישארו כאלו . המדינה מתרחבת וגדלה , ואף אחד לא מתכוון למכור דירות בהפסד . המספר הזניח של הלחוצים לא יכול להשפיע על שוק ענק של בעלי דירות שאין בכוונתם להפסיד והם דוחפים כלפי מעלה את שוק הדיור . לעולם לא ירדו המחירים . בהצלחה
' 10/07/2016 18:40 להוריד? הם ירדו בעצמם. (ל"ת)
פיטר שיף 10/07/2016 17:43 ריבית המשכנתא עולה בקצב מפחיד
מי שקונה דירה עכשיו מקבל תשואה עלובה 2% על ההון העצמי שלו. המשקיעים לא פראיירים ומוכרים. כל שנה יש עוד 50,000 דירות חדשות והקצב יעלה. בינתיים הקבלנים תקועים עם 30,000 דירות לא מכורות... הגלגל מתחיל להסתובב...
21 המתגלגל 10/07/2016 16:38 מחר תראו כותרת הפוכה!
בשוט מעורר גיחוך
20 האוצר משקר !!!!!! 10/07/2016 16:17 שיכון ובינוי מכרה פרויקט שלם בתוך שעה , למה לשקר ???
לקחו נתון מיקרי ולא מייצג ונתנו לו כותרת , כל יתר הנתונים מראים עליה בביקושים ובמחירים , רק טיפשים ממשיכים לשבת על הגדר ולחלום שהמחירים ירדו.
קק 10/07/2016 16:43 גבר , היצע הדירות עלה לשיא של מעל 28 אלף דירות
80 אלף דירות ביד 2...."פרוייקט שלם" כפי שאתה מגדיר אותו הוא סה"כ 45 דירות ובטח זה לא מכירה אלא רק התעניינות
מה אתה בלחץ? 10/07/2016 16:38 אם יש לך דירה תמכור עכשיו לפראיר מזדמן
עדיין יש כאלו ותעשה את זה מהר יאלה רוץ
19 ל 9 השואל 10/07/2016 16:13 העצה שלי היא לקנות דירה ואת השכר דירה להשקיע בבורסה
ככה מובטח לך שתפסיד הכל
18 ביז 10/07/2016 16:12 רק לפני שבוע הבאתם את פרופ' ליידרמן שאמר שהמחירים
ימשיכו לעלות. אם פרופסור מכובד כזה שהיה מועמד להיות הנגיד אומר את זה אז למי להאמין לאוצר עם כחלון השקרן או לפרופסור המכובד. אחרת מה שווה התואר שלו אם הוא סתם קשקשן????
17 פרטוש 10/07/2016 16:08 זה תמיד מתחיל לאט - עוד לא נולדה הבועה שלא תתפוצץ
גם אם יש דרישה ולחץ אמיתי מלמטה מול היצע אמיתי קטן בגלל מחסור אמיתי עדיין חוקי הטבע תמיד חזקים מחוקי השוק החופשי בועות שמנפחים אותן בכוח לא הגיוני - גם אם יש דרישה מוצדקת לכך - הן בסופו של דבר מתפוצצות
16 כחלון השקרן 10/07/2016 16:07 אם המצב כזה למה כחלון רוצה למסות דירה שלישית???? (ל"ת)
15 מיכאל 10/07/2016 16:06 נו מה ציפיתם שאני אשקיע בדירה עכשיו? כבר לא משתלם לי
העלויות שלי שכוללות מס ומימון בקושי מותירות מקום לתשואה, עכשיו אם אני מסתכל על מצב המשק ועל המצב בכלל בעולם לא שווה לי להיכנס במחיר כזה , כי המחירים היום לא מתמחרים שום סיכון אז למה שאני אקח את הסיכון על עצמי? הכסף הגדול בנדלן כבר נלקח מהקופה...
14 ממשלת הבולשיט 10/07/2016 16:02 עדיין המדינה תרויח גם אם הדירות ירדו
לאנשים אין כסף לקנות מי שהשקיע בבורסה הפסיד הרבה כסף. וגם משלם 25% מס
13 המחליט מחליט 10/07/2016 16:02 אם רק הייתם נכנסים בפייסבוק להמחליט מחליט
וביחד לפי הוראה של המחליט משפיעים על הכל כולל מחירי הדיור
12 שטויות במיץ גזר 10/07/2016 16:00 רק אתמול כתבתם שבמאי נשבר שיא בקניית דירות
רק היום פורסם ששיכון וביני מכרה תוך כמה שעות את הדירות שלה. בולשיט
11 מבצע חלם 10/07/2016 15:56 אבל הבטיחו שבלי משקיעים המחירים ירדו
אז גם דפקו את שוק השכירות וגם המחירים עולים
10 גבי 10/07/2016 15:53 לכל דבר יש סוף !! הבועה הולכת להתפוצף ביג טיים !!!!!! (ל"ת)
9 אחד ששואל 10/07/2016 15:51 לא לקנות דירות ולא להשקיע בבורסה?
בבורסה כבר מיזמן אי אפשר להרוויח כסף. אז למי שיש כמה מאות אלפים איפה להשקיע??
שמטוב 11/07/2016 01:24 בחו"ל
כך מבריחים כסף מהארץ, על ידי התעללות במי שמשקיע בארץ.
פיטר שיף 10/07/2016 17:46 תקנה זהב. (ל"ת)
אחד שעונה 10/07/2016 16:33 לא לקנות דירות
בימים כאלו תשמור את הכסף שלך חביבי בטח לא לקנות דירות מקסימום לבחור מניות בפינצטה
8 אזרח מרוצה 10/07/2016 15:47 כל הכבוד לממשלה!!! (ל"ת)
זה לא הממשלה 10/07/2016 16:31 זה כוחות השוק
הממשלה גרמה לזה שהמחירים עלו בצורה דרסטית ועכשיו היא תקבל את זה בומרנג לפנים עם נפילות כואבות מאווד אבל חברים לא לקנות דירות המחירים ירדו ללא ספק לא ללכת למשרדי מכירות ולא להתעניין אפילו לתת להם להתייבש
7 סמי וסוסו 10/07/2016 15:31 בקרוב יבינו ממונפי הנדל"ן ש"המחירים רק עולים"
זה השקר הכי גדול שהאכילו אותם אי פעם.
ההוא 10/07/2016 15:51 לצערנו זאת אמת, המחירים נומינלית לא ירדו אף פעם (ל"ת)
ק 10/07/2016 16:07 לצערך האמת היא שהמחירים כן ירדו נומינלית וירדו חזק (ל"ת)
סמי וסוסו 10/07/2016 15:57 תבדוק מה קרה בין 2000-20008
ואח"כ תחזור עם תובנות
7 10/07/2016 16:07 שים לב למילה "נומינלי" (ל"ת)
6 נדלן 10/07/2016 15:26 בחלומות שלכם המחירים כלפי מעלה
רק היהודים שבורחים מאירופה זה מספיק ביקוש שכדי לא ירד אפילו באחוז המחיר.לאלו שמחכים ליריידה תמשיכו לחכות ותקנו ביותר יקר בעתיד אני אוהב כאלה שחושבים שהם יודעים הכל הנדלן בארץ פשוט לא יכול לרדת בשנים הקרובות בטח שלא בזמן הקרוב
''' 10/07/2016 16:08 כן זה מה שאמרו לי בארה"ב ב-2007...אנשים כמוך (ל"ת)
חסכונותיך.... 10/07/2016 15:56 מקוו. שקנית דירה לאחרונה ותפסיד את כל
אידיוטים כמוך לומדים רק בדרך הקשה.....
5 ליאור 10/07/2016 15:23 בכתבה אחרת נמכרו 55 דירות ב שעה!!!
לא ברור מי הקונים ?? מה המגמה ?? ואיזה ספינים מציפים אותנו במערכת...
אינטרסנטים 10/07/2016 16:23 אינטרסנטים
אינטרסנטים
4 טדי 10/07/2016 15:22 בפינת הנדל״ן תובעת וכולם בורחים
זה הבועה מתפוצצת לכולם יותר מדי זמן אנדים שילמו מחיר יותר מדי מופרך על מוצר בסיסי.ועכשיו האינטרסנטים בורחים
3 לא 10/07/2016 15:22 לקנות
דירות המחיר יצנח פלאים אם כולם יתאפקו עוד קצת גם לא ללכת למשרדי המכירות לחכות כמו ציידים
אין 10/07/2016 15:58 הקבלנים לא פראיירים וצימצמו התחלות בניה (ל"ת)
אני 10/07/2016 16:49 ומה הם יעשו?
קבלן צריך לבנות כדי לחיות. אם שוק הדיור יכנס לקיפאון כל השוק יכנס למיתון
'' 10/07/2016 16:27 היצע הדירות החדשות בשיא מעל 28 אלף ,יד 2 מעל 80 אלף
כחלון הולך להטיל חוק של סנקציות לקבלן שלא בונה...אל תלך ראש נגד הממשלה..היא תנצח אותך..היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה וככל שהיא תלחץ לפינה כך הסיכוי שתפסיד כסף הולך ועולה.
LLL 10/07/2016 20:32 איפה? בערד? (ל"ת)
2 מני 10/07/2016 15:16 הבועה בדרך לפיצוץ אדיר. (ל"ת)
1 לכל חגיגה יש סוף 10/07/2016 15:13 ולפעמים...החגיגה נגמרת...כיבוי אורות... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש