אל על
צילום: freepik, unsplash

טייסי אל על לא הגיעו לטיסות - החברה ביטלה את כל הטיסות עד סוף החודש

גם הטיסות המעטות שאל על היו (בעיקר טיסות מטענים) בוטלו; הסיבה - טייסי אל על החליטו לא להטיס את המטוסים. התוצאה - 400 איש נוספים יוצאו לחל"ת - סיפורה של חברה בקריסה 
ערן סוקול | (16)
נושאים בכתבה אל על

חברת התעופה אל על מדווחת כי בהמשך להודעה קודמת בנוגע לכוונתה להמשיך ולקיים עד סוף יולי טיסות מטען אל ישראל וממנה החוצה וכן טיסות נוסעים במתכונת מצומצמת לפי הצורך, הרי שגם זה יבוטל. "בשל אי-איוש הטיסות על ידי טייסי החברה, נאלצה החברה לבטלן עד ליום 31 ביולי 2020. לאור זאת, החברה תוציא בהתאמה כ-400 עובדים נוספים בחברה לחל"ת", נמסר מאל על. 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    מוטי 05/07/2020 01:58
    הגב לתגובה זו
    צר לי עליכם טייסי אלעל! !! ובעיקר צר לי על אלפי עובדי הקרקע והמנהלה. אבל הבאתם את זה על עצמכם וזה היה תלוי באוויר הרבה זמן, ביוקר הטיסות, בזלזול כלפי הנוסעים, בשחצנות, ביהירות, במטוסים מיושנים , בחוסר מענה מצד השירות שלכם, טיסות שנחשבות למעיין "רולטה רוסית" כיוון שלא בטוח שבכלל יתקיימו בגלל איזה קפריזה של טייסים שלפתע נהיו חולים ב"מחלה מיסתורית" ועוד ועוד ועוד כך, שהיריעה קצרה מלהכיל את אוזלת היד שלכם .שנים אני , משפחתי ומאות מחבריי לא טסים באל על מתוך עיקרון לאחר שחווינו אין ספור פעמים את הדברים שרשמתי לעיל. לא ייתכן שחברה בסדר גודל שלכם תקרוס לאחר חודש של משבר (זה מצביע על ניהול כושל שחייב להישתנות)… בעבר הייתם יכולים להסתמך על הביטחון ועל זה הסתמכתם שנים רבות. היום, בשיטת "השמיים הפתוחים" יש טיסות הרבה יותר נעימות ובטוח זולות עם מטוסים חדישים לעומתכם… אינני רואה שום סיבה כאזרח ישראלי שאני (כמדינה)אמור לכסות ולהלוות לכם כספים מהפנסיות שלנו ומכיסי על המחדלים הניהוליים שלכם והשכר המפוצץ של הטייסים (בשעה ששאר העובדים מרוויחים גרושים) כשם, שבשעה שהיו לכם רווחים לא קיבלנו דווידנטים…
  • 15.
    יאיר 05/07/2020 00:05
    הגב לתגובה זו
    התרגלו לקבל משכורת של 150000בחודש. יש להם הקבה חיסכון. יכולים לעשות שבמתה 20 שנה . יש להם צספיק כסף. בעל הבית מטומטם שנתן לנם שכר כזה.
  • 14.
    אזרח ישראלי 04/07/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    להבנתי התחילו להטיס טיסות מארה"ב לארץ של אנשים בשושו,,זה יכול לגרום לקטסטרופה טוטאלית בנושא הקורונה ומה שנגזר מזה ,,הרס טוטאלי של הכלכלה וכו " אסור שיהיו טיסות מארה"ב לכאן !!כרגע אף מדינה באירופה ובעולם לא מטיסה אנשים מארה"ב !!
  • 13.
    Avi 04/07/2020 21:31
    הגב לתגובה זו
    ...
  • 12.
    נוסע מתמיד 04/07/2020 19:04
    הגב לתגובה זו
    טיסה יקר ,תרתי משמע נכון שהאגו שלך נפוח מהמשפט הטובים לטייס. אבל בין משפט שנכון בצבא לבין האזרחות יש מרחק רב אופציות אתם רוצים שלא הגזמתם? 60,000 שכר לא מספיק לך?על מנת להציל עוד 6000 משפחות ואת אל-על? הגיע הזמן שתרדו לעם
  • 11.
    ישראלים 04/07/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
    קריסת חברת אל על , התחילה עוד לפני יותר מ 5 שנים , מחלים משכורות נדיבות בונוסים טיסות בחינם לכל היעדים לכל משפחות העובדים מתנות מפליגות לכת מעל ומעבר ועוד שורה ארוכה של הטבות ממקבלי המסים ועל חשבון הממשלה אז היום התוצאה הגיעה לקיצה במצב כואב מאוד .
  • 10.
    לא ברור 04/07/2020 16:58
    הגב לתגובה זו
    על מה את שובתים. למי זה מפריע. לכלום. אתם היום כמו העובדים הסוציאלים. אף אחד לא סופר אתכם.
  • 9.
    רציונלי 04/07/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    קולות רבים נשמעים למען סגירתה של אל על , בצד קולות מעטים המבקשים להמשיך ולסייע לחברה , התנהלות חסרת אחריות של טייסי החברה מחזקת את אלו הדורשים את סגירתה .
  • 8.
    א.ת. 04/07/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    למכור את כל המטוסים למשקיעים פרטים כמו ארקיע וישראייר כדי שיוכלו לטוס בשבת ללא התערבות של ממשלה וחרדים אם חרדים לא ירצו לטוס איתם אז זה בעיה של חרדים.
  • 7.
    $$$$ 04/07/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    ומפני שאין וואקום בעולם את מקומה של אל על תתפוס חברה אחרת, רזה ויעילה יותר. משלם המסים לא צריך לממן את השחיתות הזאת ולא לתת ערבות כלשהיא, שברור שהיא גם תמומש.
  • 6.
    אבנר 04/07/2020 10:11
    הגב לתגובה זו
    איך אדם בפרפורי גסיסה במקום לעשות הכל ואולי להצליח להציל את עצמו, יורה לעצמו בבטן. שהטייסים הנכבדים ילכו לעבוד כמלקטים בסופר, וינסו לעשות שם את האוונטות שלהם.
  • 5.
    שימי 04/07/2020 09:50
    הגב לתגובה זו
    הטייסים העשירים עם הפנסיה התקציבית הם אלו שגורמים להשבתה ולפיטורים של מאות עובדי צוותימקרקע ואוויר. אנשים אגואיסטים.
  • 4.
    אבי שר 04/07/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
    הם נותנים לגיטימציה לאי נחזרתם לכשירות אחר כך. מעשה לא חכם בעליל. גם הטכנאים עלולים לאבד הסמכות, ידע וכשירות
  • 3.
    צריך לסגור את החברה ...ולהקים אותה מחדש בתנאים חדשים (ל"ת)
    מוטי גדליה 04/07/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מחכים לכסף לחינם עוברים להיות עובדי ממשלה (ל"ת)
    Hio 04/07/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראלי 03/07/2020 23:07
    הגב לתגובה זו
    תיסגרו את המועדון המקולל הזה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 0%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נפילות באסיה, ארביטרז' שלילי - מה יהיה היום בבורסה?

פימי רושמת אקזיט נוסף ואורביט תזנק היום בשיעור דו ספרתי; הירידות בוול סטריט מחזירות את המניות הדואליות עם פער שלילי; וגם - עסקת נשק של ארה"ב-סעודיה תקרב נורמלציה? 

מערכת ביזפורטל |

נפילות באסיה בהמשך לירידות בוול סטריט. השוק בת"א יספוג את האווירה האדומה בשווקים וצפוי לרדת. זה גם בא לידי ביטוי במניות הדואליות ובחוזים העתידיים. באסיה, המדדים המרכזיים נסוגים בחדות בעקבות חששות גוברים מבועת הבינה המלאכותית ואזהרות של בכירי וול סטריט מפני תיקון חד. מדד הניקיי צונח בכ-3% לאחר רצף שיאים, כשמניות טכנולוגיה כמו סופטבנק ואדוונטסט יורדות בשיעור דו ספרתי. בקוריאה הירידות חדות יותר על רקע מימושים כבדים בסמסונג וחברות שבבים נוספות. החוזים בוול סטריט מאותתים על המשך מגמה שלילית, כשהחוזים על הנאסד"ק יורדים בכ-0.4% לאחר יום מסחר תנודתי שבו מניות הבינה המלאכותית הובילו את הירידות. לסקירת המסחר באסיה - נפילות באסיה: הניקיי יורד 3% אחרי הירידות בוול סטריט


אם אתם משקיעים דרך קרנות או קופות, יש לנו בשורה עבורכם. הרפורמה החדשה בתחום ההשקעות צפויה לאחד את קופות הגמל להשקעה, פוליסות החיסכון וקרנות הנאמנות תחת חשבון השקעות אחד, שבו המעבר בין המכשירים לא ייחשב אירוע מס, ורק משיכת כספים תגרור תשלום מס רווחי הון. המהלך מבטל את נחיתות המס שמהן סבלו קרנות הנאמנות בשנים האחרונות, ומעניק להן יתרון תחרותי חדש לצד דמי ניהול נמוכים, שקיפות גבוהה ונזילות מלאה. בכך, קרנות הנאמנות הופכות לחלופה אטרקטיבית יותר מול קופות הגמל להשקעה (שנהנות מהטבות מס בגיל פרישה אך מוגבלות בהפקדה) ופוליסות החיסכון (שמאפשרות השקעות גדולות יותר אך גובות דמי ניהול גבוהים). להרחבה - הרפורמה שתספק יתרון לקרנות נאמנות; ואיזה מכשיר עדיף - גמל להשקעה, פוליסת חיסכון או קרן נאמנות?


נמשיך עם אקזיט ישראלי. חברת אורביט אורביט 0%  הדואלית, ספקית מערכות תקשורת ולוויינות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, נרכשת על ידי התאגיד האמריקאי קראטוס בעסקת מיזוג בשווי של כ-356 מיליון דולר. על פי ההסכם, קרייטוס תרכוש את כלל מניות אורביט לפי פרמיה של כ-21% על מחיר הסגירה האחרון. עם השלמת המיזוג תהפוך אורביט לחברה פרטית בבעלות מלאה של קרייטוס, בכפוף לאישורי רשות התחרות, משרד הביטחון ואסיפת בעלי המניות.

מדובר באחת העסקאות הבולטות של השנים האחרונות בענף הביטחוני, שממחישה כיצד חברות טכנולוגיה ביטחוניות מקומיות הופכות לשחקניות גלובליות מבוקשות. בעוד שהמוסדיים כמו מור בית השקעות (כ-19.8%), מיטב (9.2%) והפניקס (כ-5%) נהנים מפרמיה נאה על השקעתם, קרן פימי רושמת כאן אקזיט נאה, דוגמא ליכולת של קרן ההשקעות הישראלית לקחת חברה תעשייתית, לייעל אותה, להרחיב את היקף הפעילות הבינלאומית שלה ולהוביל אותה להירכש על ידי ענק ביטחוני אמריקאי. מעבר לרווחים המרשימים, העסקה גם משקפת את העניין הגובר של תאגידים זרים בטכנולוגיות ישראליות בתחום התקשורת, האלקטרוניקה והביטחון, מגמה שהולכת ומתחזקת על רקע העלייה בהוצאות הביטחוניות בעולם. להרחבה - אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר. בכל מקרה, עסקת הרכישה עשויה לתמוך היום בשוק, כאשר המשקיעים מבינים שחברות ישראליות על הכוונת של חברות גלובליות.


ואם דיברנו על התפתחות ביטחונית, סעודיה מתקרבת לעסקת ענק עם ארה"ב לרכישת מטוסי קרב חמקניים מדגם F-35. לפי דיווח בלעדי של רויטרס, הפנטגון אישר שלב מרכזי בתהליך, שצפוי לכלול עד 48 מטוסים בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים. מדובר בצעד ראשון מסוגו זה שנים, שמאותת על שינוי בגישה האמריקנית כלפי הממלכה ועל פתיחות גוברת למכירת טכנולוגיה מתקדמת למדינות ערביות שאינן בנורמליזציה מלאה עם ישראל, אך ייתכן שהנורמליזציה עם ישראל תעמוד כתנאי להשלמת העסקה. העסקה עדיין דורשת אישור סופי של הממשל והקונגרס, ובישראל תוהים האם מאזן הכוחות עשוי להשתנות בעתיד, ועד כמה מדובר בצעד לקראת הסדר בין המדינות.