IPO: סייברוואן מגייסת 26 מיליון שקל לפי שווי מבוקש של 84 מ' שקל
חברת סייברוואן (SaverOne) יוצאת היום להנפקה ראשונית (IPO) בבורסה בתל אביב, לפי שווי חברה מבוקש של 84 מיליון שקל (לפני הכסף). בכוונת החברה לגייס עד 26 מיליון שקל באמצעות הנפקת עד כ-30% ממניותיה - עד 1.6 מיליון מניות, לפי מחיר מינימום של 15.9 שקלים למניה. יו"ר החברה, יעקב (יענקל'ה) טננבוים, ישקיע סכום נוסף של כ-2 מיליון שקל.
חברת SaverOne הוקמה בשנת 2015 ופיתחה מערכת המספקת פיתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולארי. המערכת משתלטת על הטלפון של הנהג ומונעת שימוש באפליקציות שהוגדרו כמסוכנות.
הפתרון הטכנולוגי של החברה הינו פתרון מבוסס חומרה המייצר "חופת נהג וירטואלית" באמצעות חיישנים הקולטים את תדרי הסמארטפונים ברכב. ברגע שהמערכת מזהה טלפון נייד בחופת הנהג היא מכניסה אותו ל"מצב נהיגה", כך שלא ניתן להשתמש בו מעבר לתכונות שהוגדרו ברשימה קבועה. המערכת מופעלת אוטומטית ללא צורך בשיתוף פעולה של הנהג, כאשר המכשירים של יתר יושבי הרכב אינם מושפעים.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בפיתרון טכנולוגי, שאינו תלוי בשיתוף פעולה של הנהג, תוך הבחנה בין נהג לנוסע וחסימה דינמית סלקטיבית של יישומים מסוכנים. בחברה מציינים כי כיום המערכת מיועדת לאפטר מרקט שאינו פוגע ברכב ואינו פולט קרינה מסוכנת, אך הטרה היא כי בהמשך המערכת תהיה משולבת ברכב באמצעות היצרנים.
כרגע מחזיקה החברה במערכת המותאמת להתקנה ברכבים פרטיים ומשאיות, כאשר החברה נמצאת בשלבי פיתוח של המערכת לצורך הטמעתה באוטובוסים. עיקר פעילות הפיתוח של המערכת לאוטובוסים, הוא ביכולת המערכת לזהות מספר רב יותר, באופן משמעותי, של מכשירים ניידים אשר מצויים באוטובוסים ולבודד את המכשירים הניידים המצויים באזור הנהג באוטובוס. נושא זה מבדיל את המערכת מהמוצרים הקיימים של החברה למשאיות ולרכבים פרטיים.
נכון להיום, המערכת מותאמת לטלפונים ניידים הפועלים עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, כאשר החברה נמצאת בתהליך פיתוח המערכת לטלפונים בעלי מערכת הפעלה מסוג (IOS) למכשירים סלולאריים של חברת Apple.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
אין עדיין הכנסות מהותיות
החברה נמצאת בשלבי מחקר ופיתוח וטרם הפיקה הכנסות משמעותיות מפעילותה. בשנת 2019 דיווחה החברה לראשונה על הכנסות של כ-85 אלף שקל, עם רווח גולמי של כ-21 אלף שקל, אולם לאחר הוצאות תפעול של כ-8.1 מיליון שקל (בעיקר הוצאות מו"פ) והוצאות מימון נטו של כ-1.3 מיליון שקל, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-9.5 מיליון שקל.
בהתאם לכך, יכולתה של החברה לעמוד ביעדי הפיתוח ומימוש תכניותיה העסקיות תלויים בגיוס מקורות מימון וזאת ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להגעתה לבורסה בתל אביב.
במסגרת המצגת למשקיעים שפרסמה החברה היא מציינת כי המודל העסקי שלה מבוסס על מכירה חד פעמית של המערכת, ולהערכתה השוק הפוטנציאלי, כאשר תיכנס לתוקף רגולציה המחייבת שימוש במערכת למניעת היסח דעת סלולרי, נאמד ב-70 מיליארד דולר. הרגולציה המוגדרת על-ידי החברה כ"Game Changer", כאשר לפי סייברוואן מדובר בשוק תחרותי מאד, אולם כרגע לא ידוע על פתרונות מלאים ואפקטיביים דומים.
מור השקעות עושה זאת שוב
מאז הקמת החברה גייסה החברה כ-10 מיליון דולר ב-9 סבבי השקעה.לפי מחיר למניה שנע בטווח של 4.06-12.6 שקלים. בין המשקיעים בחברה נמנים קופות הגמל של מור השקעות, אשר ביצעו השקעה של כמיליון דולר בחברה ב-23 בפברואר השנה, לפי מחיר למניה של כ-12.36 שקלים - נמוך בכ-22% ביחס למחיר המינימום המבוקש בהנפקה הנוכחית לציבור.
נכון לכרגע, בעלי המניות הגדולים ביותר בחברה הינם איתוראן המחזיקה ב-13% מהמניות וסוכנות UMI (יוניברסל מוטורס ישראל), יבואנית רכבי שברולט, קדילאק ואיסוזו, המחזיקה בכ-10% מהמניות.
החברה נמצאת כיום בעיצומו של פיילוט מול מספר גופים
החל מסוף 2019 פועלת החברה לאפיון והתקנות במסגרת פיילוט עם מספר גופים וציי רכב וביניהם משטרת ישראל, UPS, קווים, ביטוח איילון, עיריית ת"א, איתורן, UMI, גיל-קאר, רקיט בנקיזר וחברת סוויספורט.
בחברה מעריכים כי על לקוחותיה בעתיד יימנו בין היתר, חברות יצרני רכב וספקי רכיבים ליצרני הרכב, ספקי שירות בתחום הרכב, כמו גם חברות השכרת רכבים ולקוחות קצה.
איך מזמינים מניות?
- 2.מני מנה 03/07/2020 00:25הגב לתגובה זוהחוסכים שלה על מניית junk שכזו. העיקר להראות תשואות ולמשוך פראיירים
- 1.רן 04/06/2020 14:25הגב לתגובה זוחברה כושלת. יודעת שקרנות הון סיכון יזרקו אותה אז הולכת למוסדיים חסרי עמוד השדרה כדי לקחת לנו את הכסף. אבל אל תדאגו ישלמו על זה ביוקר.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?