גולף: הפסד תפעולי של 8.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019

החברה הציגה ירידה של כ-11% בהכנסות והפסד נקי של 14.4 מיליון שקל. התארכות עונת החורף והשפעת עיתוי חג הפסח שחקו את הרווחיות
ירדן סמדר |

רשת האופנה גולף 0% פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 והציגה ירידה בכל הפרמטרים, כאשר הכנסות החברה ירדו בכ-11% ובשורה התחתונה גולף רשמה ירידה של כ-21.1 מיליון שקל עם הפסד נקי לעומת רווח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות גולף הסתכמו בכ-195 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת כ-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אשר מיוחסת על פי החברה לעיתוי חג הפסח שחל השנה במועד מאוחר יותר ביחס לשנה הקודמת, באופן בו מכירות החג באו ליידי ביטוי השנה בעיקר בחודש אפריל בעוד שאשתקד ההשפעה חלה בעיקר בחודש מרץ.

בשורה התחתונה רושמת החברה ירידה של כ-21.1 מיליון שקל עם הפסד נקי של כ-14.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-6.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2018. 

הרווח הגולמי של גולף ירד בכ-15.8% והסתכם בכ-115.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, כאשר שולי הרווחיות הגולמית ירדו ל-59.3%, לעומת 62.1% ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הירידה מיוחסת להתארכות עונת החורף השנה וכן השפעת עיתוי חג הפסח. מגמות אלו הביאו לשיעור הנחות ממוצעות גבוה יותר בשל העלייה בשיעור מכירות סוף עונת החורף ביחס למכירות קולקציית הקיץ. בנוסף העלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר ברבעון הראשון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הביאה לעלייה בעלויות המלאי. 

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-8.6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-115.5 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מהתארכות עונת החורף השנה וכן השפעת עיתוי חג הפסח השנה. מגמות אלו הביאו לשיעור הנחות ממוצעות גבוה יותר בשל העלייה בשיעור מכירות סוף עונת החורף ביחס למכירות קולקציית הקיץ. בנוסף העלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר ברבעון הראשון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הביאה לעלייה בעלויות המלאי.

בבחינת הוצאות המימון הציגה גולף עלייה של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון הראשון, כאשר העלייה מיוחסת בעיקר ליישום תקן החשבונאות IFRS16 לראשונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

איתן לב טוב מנכל שבא
צילום: אליהו ינאי
דוחות

שבא מציגה עלייה בהכנסות אך שחיקה ברווח התפעולי

שבא מסכמת את הרבעון עם הכנסות של 38.3 מיליון שקל, עלייה קלה לעומת השנה שעברה, אך הרווח התפעולי נשחק לכ-12.3 מיליון שקל בעקבות עלייה בהוצאות טכנולוגיה ואבטחת מידע; הרווח הנקי עלה הודות לרווח על ניירות ערך למסחר

תמיר חכמוף |

חברת שבא שירותי בנק אוטו -2.97%  , המספקת תשתיות טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים על גבי מערכות התשלומים המנוהלות המתופעלות על ידה, פרסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון השני לשנת 2025.

הכנסות שבא הסתכמו ברבעון השני לשנת 2025 בכ-38.3 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהכנסות מבוססות תנועה.

הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2025 עמד על כ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. 

הכנסות ממימון נטו הסתכמו ברבעון השני לשנת 2025 בכ-5 מיליון שקל, וזאת לעומת הוצאות ממימון נטו של כ- 0.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-1.1 מיליון שקל ברבעון הקודם כתוצאה מהשפעת התנודתיות בשווקים על תיק ההשקעות.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני לשנת 2025 עמד על כ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.