פסגות בית השקעות יושבת בשל סכסוך עבודה, השכר החציוני 7,000 שקל
וועד עובדי בית ההשקעות פסגות ישבית היום (א') את פעילות בית ההשקעות למשך יום אחד, לאחר כשנתיים של מו"מ אשר ככל הנראה לא מתקדם בקצב הרצוי. בבית ההשקעות לא יינתן מענה טלפוני במוקד השירות, לא יינתנו שירותי קבלת קהל, פעילות מערך התפעול תושבת, לא יתקיימו פגישות שיווק ולא יתבצעו שיחות שימור. על פי טענות עובדי בית ההשקעות, סלע המחלוקת הינו דרישות סף נוקשות מצד ההנהלה ובראשן הדרישה להתנות כל עליית שכר בתוצאות הכלכליות. מנגד, טוענת הנהלת בית ההשקעות כי הציעה לעובדים תוספות שכר והטבות משמעותיות.
על פי ועד העובדים מדובר בשביתת אזהרה כרגע, שכן מנוהל מו"מ ראשוני לקראת הסכם קיבוצי עם הנהלת פסגות מזה כשנתיים. השכר החציוני של עובדי פסגות הינו 7,000 שקל, כאשר רבע מהעובדים מקבלים שכר מינימום.
לבית ההשקעות כ-800 עובדים אשר מוחים על דרישות סף נוקשות מצד ההנהלה במו"מ ובראשן הדרישה להתנות כל עליית שכר בתוצאות הכלכליות של החברה. "לדרישה כזו אין שום מקבילה בהסכמים קיבוציים, לרבות אלה שכבר נחתמו בענף הפיננסיים" אומר שלומי לוגסי יו"ר וועד העובדים". התבצרות ההנהלה בעמדותיה, מצטרפת לסירוב להעביר מידע חיוני למו"מ כמו תמחור הרווחה בחברה ומידע בסיסי כמו כתובות המייל של העובדים. כל אלה מעלים ספק לגבי נכונותה של ההנהלה להתקדם במו"מ. בתחילת מאי הכריז וועד העובדים על סכסוך עבודה, אך בשתי ישיבות מו"מ שהתקיימו מאז לא חל כל שינוי בעמדת ההנהלה.
התאגדות העובדים בפסגות החלה באוגוסט 2016, לאחר שבמשך שנתיים לא חל עדכון שכר וחלה שחיקה הדרגתית במודל התגמול (על עמידה ביעדים שאינם מוגדרים בשכר).
"לא ניתן לדמיין את בית ההשקעות הגדול בישראל, המנהל למעלה מ-180 מיליארד שקל עבור 1.3 מיליון לקוחות, ללא כוח אדם איכותי", אומר בן אשכנזי חבר וועד. "החברה מתגאה ברבעונים מוצלחים ובה בעת רבע מהעובדים בחברה, בעיקר עובדי התפעול ושירות הלקוחות מקבלים שכר מינימום. אנו קוראים להנהלה להתעשת על מנת למנוע פגיעה בלקוחות, ולהתקדם איתנו במטרה לחזק את המשאב החיוני כל כך של החברה - עובדיה". באם תתמיד הנהלת החברה בסירובה להעברת מידע והצבת דרישות דרקוניות, בכוונת וועד העובדים להרחיב את השביתה.
- ידין - בלי עובדים לא תעקוף את חנן פרידמן
- עובדי בנק הפועלים הכריזו על סכסוך עבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.דודו 03/06/2018 13:05הגב לתגובה זומי מרוויח 7,000, סטודנטים במשרה חלקית? מה זו הבדיחה הזאת??? כל היום רואים עובדים של בית ההשקעות עם רכב צמוד, לפטופ וטלפון. שלא יעבדו עליכם בבתי ההשקעות השכר הטוב ביותר.
- מושון 03/06/2018 14:43הגב לתגובה זומשכורות עלובות רק למנהלים בכירים יש רכב. רוב העובדים מתים לשכר של 7000₪

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
