שמוליק קרפף
צילום: Bizportal
TV

לאומי מסמן: 3 מניות עם אפסייד של יותר מ-20%

אחרי שהמניה עליה המליץ בינואר עלתה ב-40%, שמוליק קרפף, אנליסט חו"ל של לאומי, חוזר עם המלצות חדשות 
עדי ברזילי | (13)

שמוליק קרפף, אנליסט חו"ל במערך ייעוץ ההשקעות בלאומי, ממליץ בראיון מיוחד ל-Bizportal על שלוש מניות מעניינות מוול סטריט שיש להן סיכוי לאפסייד של 20% ומעלה - צפו:

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ניר 08/09/2018 09:04
    הגב לתגובה זו
    שמוליק
  • 7.
    מדוע הם משתפים אותנו בידע ולא עושים קופה לעצמם? (ל"ת)
    כדור הבדולח 06/09/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
  • רונן 12/09/2018 23:31
    הגב לתגובה זו
    אל תדאג - הוא משתף אותך כשהוא כבר בפוזיצייה
  • 6.
    עמוס 30/05/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    תגובה למספר 2 אתה רוצה להרוויח כסף תעשה הפוך ממה שממליצים עשיתי מחקר על התרמיות בבורסה במעקב מי שכותב שתקנה מבקש שתמכור מי שכותב שתמכור מבקש לקנות חבורת רמאים הרשות לניירות ערך מתעסקת בזוטות הכנסים ובקוקטלים
  • 5.
    ואוו, הבחור ממש תותח! (ל"ת)
    [email protected] 29/05/2018 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחד מאנשי המקצוע הטובים בשוק (ל"ת)
    גלעד 23/05/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    [email protected] 23/05/2018 12:30
    הגב לתגובה זו
    שעלתה 40% מהסקירה הקודמת הנה WDI.DE Wirecard שאר המניות לא עלו כך וחלקן ירדו, אז צריך לתת בכותרת התייחסות מלאה לכלל המניות שהוזכרו בפברואר ולא חלקית לזו שנסקה. (ORCL, BAC, UG.PA)
  • 2.
    עמוס 23/05/2018 11:36
    הגב לתגובה זו
    ללא קשר להמלצות אלו דוגמה למניה בארץ. אל על נסחרה לפני שנה בסביבות 230 אנליסט מפסגות קבע מחיר יעד של 420 [83%+]. המניה נסחרת כרגע ב 87 - כלומר 79% מהערך שקבע לה האנליסט המדופלם.
  • רפי 23/05/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    מנית אל-על עמדה על שער 330 לפני שנה,האנליסט לא טעה בקביעת היעד היה מתון מדי,מספר אירועים היו צריכים לקרות חלקם יקרה, א)קנית ישראייר ב)החלפה של 16 מטוסים חדשים שזה לא מה בכך ג) החלפת מנכ״ל הדברים היו תורמים להצלחה וקידום של החברה,אני מקווה שזה ימשך והיא תצליח לעמוד בכל היעדים הקשים שהציבה לעצמה,בהצלחה
  • מיקי 23/05/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    מה איכפת לו אם יצא הפוך ממה שאמר? יבוא האנליסט שגרף כסף לכיס ויאמר שיש מימושים, המקרו והמיקרו השפיעו ועוד שלל שטויות...
  • 1.
    פוקס צריכה לעלות 50 אחוז. (ל"ת)
    עמית 23/05/2018 11:00
    הגב לתגובה זו
  • רז 28/05/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    קצת הגיון בריא לפני שכותבים טוקבק.
  • פוקס צריכה לרדת ב50% (ל"ת)
    דוד 28/05/2018 13:40
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.