רביב צולר התפטר מתפקידו כמנכ"ל איידיאי - המניה צוללת
אחרי 10 שנים בתפקיד - רביב צולר התפטר מתפקידו כמנכ"ל איידיאיי ביטוח -2.88% , כך דיווחה היום החברה לבורסה. החברה תחל באיתור מחליף בתקופה הקרובה, בעוד תאריך סיום עבודתו של צולר יסוכם בינו לבין יו"ר הדירקטוריון. המניה צוללת 6% ברקע ההודעה.
צולר (53), הצטרף לביטוח ישיר לפני כעשר שנים לאחר כ-9 שנים במהלכן ייסד וכיהן כמנכ"ל נס טכנולוגיות. צולר הוביל את ביטוח ישיר בעשור האחרון דרך מספר אבני דרך עיקריות לרבות השקעתה של קרן באטרי האמריקאית בשנת 2012 והנפקת החברה בבורסה בתל אביב בשנת 2013. צולר הוביל את צמיחתה של החברה והפיכתה לאחת מהחברות המובילות במשק. לצד פיתוח עסקי החברה, במהלך תקופתו של צולר, החברה פיתחה את ערוצי השיווק, מכירה ושירות הדיגיטאליים והפכה לאחת החברות המתקדמות בישראל ברמה הטכנולוגית. עובדי החברה בחרו בה לאורך שנות כהונתו כאחת החברות הטובות לעבוד בהן והיא מדורגת באופן קבוע בשנים האחרונות במקומות הראשונים במדדי איכות השירות אותם מפרסם אגף שוק ההון במשרד האוצר.
מוקי שנידמן, יו"ר החברה מסר: " קבוצת בטוח ישיר נפרדת מרביב צולר, לאחר 10 שנות עשיה, בתודה גדולה ובברכת הצלחה. רביב היה האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון. ניהולו החכם, המוקפד והמסור, ביחד עם צוות ההנהלה והעובדים המצוינים של ביטוח ישיר, אפשרו לחברה להציע ללקוחותיה מוצרי ביטוח מעולים, ללא מתווכים, ובמחירים תחרותיים במיוחד. הגידול העקבי בכמות הלקוחות, במחזור המכירות והכפלת שווי החברה פי עשרה בתקופת כהונתו מעידים על הצלחתו הגדולה."
- 1.דוד המלך 05/02/2018 12:46הגב לתגובה זוהחברה הזאת לפרת מזומנים. מעניין לאן הוא הולך. ניחוש שלי: לאחד הבנקים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳