זו הסיבה ללחץ הכבד כעת בוול סטריט - נפילות של עד 3.5%

מערכת Bizportal | (10)
נושאים בכתבה נפט

בבוקר זה עוד נראה כאילו השווקים בדרך ליום של עליות שערים לאחר נתון הייצוא הסיני שהיה יחסית חיובי ושלח את הדאקס הגרמני לעליות של 1.7%, אבל נראה שמה שקרה למחיר החבית אחרי דו"ח המלאים האמריקני הצליח להפחיד את הסוחרים - ולהכניס את שוקי המניות למערבולת נוספת.

הנאסד"ק צלל 3.4% ומדד המניות הקטנות 'ראסל 2000' צלל 3.3% והשלים נפילה של 21% מאז השיא שנרשם ביולי האחרון - כלומר נכנס לטריטוריה דובית. מדד הנאסד"ק ביוטק צלל 5.3% (דבר שצפוי להכות במעו"ף בשל החשיפה הגבוהה לפארמה).

בצהרי היום מחיר הנפט טיפס עד 3.6% וכבר גירד את ה-32 דולר לחבית, אבל דו"ח המלאים עשה את השינוי. הדו"ח אמנם הצביע על גידול מינורי במלאי הנפט, אבל הצביע גם על גידול דרמטי מאוד במלאי הבנזין (שבוע שני ברציפות). תוך שניות מחיר הנפט הגיב בנפילה מאזור ה-31.3 דולר לאזור ה-30.1 דולר לחבית (נפילה של כמעט 4%!) ושלח את שוקי המניות לטלטלה נוספת. נציין כי הנפט מסוג 'ברנט' נפל אמש לראשונה מזה 12 שנים למחיר של מתחת ל-30 דולר לחבית כאשר נסחר סביב 29.8 דולר לחבית.

לגרף המפולת התוך יומית בנפט מיד לאחר פרסום דו"ח המלאים בארה"ב בשעה 10:30 (שזה 17:30 שעון ישראל) - לחץ כאן

בתוך כך, נציין כי מדד ה-S&P500 שצלל 2.5%, נפל מתחת ל-1,900 נק', רמה שלא מעט סוחרים רואים בה כרמה טכנית חשובה. מתחילת השנה מדד הנאסד"ק צלל כבר 9.5%. 

לאן המשקיעים בורחים? שוק האג"ח רושם היום עליות חדות. התשואה על האג"ח בארה"ב ל-10 שנים נופלת מאזור ה-2.15% ל-2.04% כאשר המשקיעים מחפשים חוף מבטחים. ואולי הדבר מאותת שהעלאות הריבית הולכות ומתרחקות.

לסיום נציין כי ספר הבז' שפורסם הערב הציג נתונים מאוד מעורבים לגבי הכלכלה האמריקנית ובטח לא שיפר את הסנטימנט בבורסות. סקטורים האנרגיה, הייצור והחקלאות הראו חולשה ומנגד סקטורים הצריכה הפרטית והדיוק הראו יציבות. הדבר העיקרי כנראה שמעיב על הכלכלה האמריקנית כעת הוא הדולר המתחזק ומחיר הנפט. הפד' יצטרך לתת על כך את הדעת כאשר הכיוון לפי שעה הוא 3-4 העלאות ריבית נוספות השנה.

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יהודה55 14/01/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    כותרת המאמר הייתה "זו הסיבה למפולת" מי שהוא קרא את הסיבה למפולת? שהייתה מפולת אנו יודעים גם בלי המאמר.
  • 4.
    רז 14/01/2016 10:20
    הגב לתגובה זו
    .
  • 3.
    ברוך 14/01/2016 07:45
    הגב לתגובה זו
    כל המניות היום יצנחו חופשי מי ששמה בקולי לא לנגוע בשום מניה הרוויח בגדול כולל אותי שאני מזמן בחוץ ולא מאמין כרגע בבורסות העולם
  • צביקה 14/01/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    כול מילה נכונה שאני יסתכן במצב הזה בשביל כמה אחוזים בפירוש לא
  • 2.
    מפולת (ל"ת)
    פו 13/01/2016 22:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמי 13/01/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    סוחרי וול סטריט עלו על השיטה שלצערי עובדת לא רע וכמו במסיק זיתים יומי מנערים את הבורסה בודעות מתוזמות ובעזרת נביאי שקר ועאלק אנליסטים ומנתחים טכניים וגרפים ומודלים מהעבר הרחוק והקרוב ובאותות ומופתים פעם זו סין ופעם אלה האירנים והסנקציות וכו וכו ואז כמו בהפשרת הקרחונים בקוטב עוד קיר קורס ולמחרת מלבים את הפאניקה ועוד קיר קרח קורס ולאט לאט וביסודיות מלבי הפאניקה בזכות כספים זמינים במצבים כאלה המזומן הוא המלך.וכך מצב של לחץ שמתמשך ומתעצם עוד משקיעים שברים ומתרסקים כמו קיר הקרח.התוצאה היא שבסוף היום נשאר להם לאסוף את הרווחים מרצפת מקדש נקרא וול סטריט אבי אבות הטומאה.לילה טוב
  • עוקב אחרי הזקן חכם 14/01/2016 08:14
    הגב לתגובה זו
    העולם בדרך למיתון ויש חשש מירידה בהכנסות ורווחים של חברות בטח חברות אנרגיה גדולות שמשקיעות 50 דולר להפיק חבית ומקבלות מחיר של 30 דולר. ברור שהן בדרך לקריסה. תעקוב אחרי ההודעות של זקן חכם הוא מסכם הכל בעברית ברורה.
  • חי 14/01/2016 03:49
    הגב לתגובה זו
    או שלא
  • מוטי 14/01/2016 00:07
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שרק אני זיהיתי את השיטה. אני גם אוסיף ואומר שמאז 4.1.2016 הם עושים זאת בשיטתיות כלומר. במהלך יום המסחר מרסקים ובלילה מרימים את החוזים וכך חוזר חלילה!!! בהצלחה למביני השיטה.
  • אם אתה מבין הכל כל כך טוב אז אתה בטח עושה ים של כסף! (ל"ת)
    אחד מהעם 13/01/2016 23:39
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: