פעם חיפושית משתוללת, היום חיפושית אנרגטית
בחודש ספטמבר 2015 חשף המשרד להגנת הסביבה האמריקאי (EPA) שמהנדסי פולקסווגן הגרמנית פיתחו שיטה להפחתה מלאכותית של נתוני פליטת מזהמים מ-10 מיליון רכבי טורבו-דיזל שנכרו ברחבי העולם ונפוצים גם אצלנו.
בחברה הבינו כבר אז את נושא המודעות האקלימית והסביבתית כגורם בידול מרכזי בעיני הלקוחות, אלא שאנשיה שיווקו את הרכבים הללו בתור "ידידותיים לסביבה" יותר משהיו באמת, מה שגרר משבר אמון קשה.
כפועל יוצא, נאלצה פולקסווגן לתת פיצוי של כ-10 מיליארד יורו, להשיב רכבים פגומים ולהחליפם ברכבים חדשים. זאת ועוד: מנכ"ל החברה התפטר ומניית החברה, VW, איבדה שליש מערכה בצל המכה התדמיתית הקשה שספגה.
אך המשבר הזה הפך, כפי שקורה לעיתים, להזדמנות.
קברניטי פולקסווגן יצאו מהמשבר כמו גדולים. הם ניצלו את ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, עלו על הגל החברתי-סביבתי וגיבשו תוכנית חומש חדשה בהיקף של 130 מיליארד יורו, שתתועל ברובה לפיתוח מכונית חשמלית.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כעת מיוצרים 20 דגמים ועוד 50 נוספים מתוכננים עד סוף העשור. פרט לכך, בנתה החברה 60 דגמים היברידיים (דו- דלקיים). מפעל סוללות, המהווה גורם מפתח להצלחת התכנית - יוקם בלב יער בגרמניה בשיתוף פעולה עם Northvolt השוודית וצפוי להתחיל ייצור לשיווק המוני בשנת 2024.
הביקוש לחשמל עומד לנסוק.
להערכתי – נפל הפור. הדלק הפוסילי המסורתי יוחלף על ידי האנרגיה החשמלית ובגדול: לפי הערכותיה של פולקסווגן, נסיעה של 100 ק"מ תצריך 16.5 קילוואט לשעה, שזה פי 50 ממה שצורך מזגן אוויר ופי 20 עד 25 מצריכתן של כיריים ביתיות.
חשבו על כך: אם רק 10% מצי הרכב העולמי יומר לחשמל – ההשלכות על הביקוש תהיינה אדירות.
אלא שחשמל באוויר מורגש גם בעברו השני של האוקיינוס: תעשיית כלי הרכב של ארה"ב שוקדת אף היא על מעבר לצריכת חשמל. החברה הוותיקה והשמרנית, בדרך כלל, ג'נרל מוטורס, הציגה לפני כשבועיים ג'יפ האמר חשמלי.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין...
לא תופתעו אם כל הייצור המתוכנן לשנת 2021 נמכר מראש תוך 24 שעות מרגע ההשקה, לפי דיווחי החברה.
הג'יפ, המוכר לרבים מאתנו מהשירות הצבאי – משמש בעיקר פעילות ביטחון שוטף לאורך הגבולות – מציג, בגרסתו החשמלית, ביצועים יוצאי דופן: הוא גומע מרחק של כ-500 ק"מ בטעינה אחת, מזנק למהירות של 100 קמ"ש תוך שלוש שניות ויש לו הספק כולל של לא פחות מ-1,000 כוחות סוס.
נוסף על כך, משופע ההאמר החשמלי במערכות דיגיטליות מתקדמות ביותר מהחזית הטכנולוגית של שוק הרכב כיום.
הג'יפ מתומחר בעלות התחלתית של 80 אלף דולר ופונה לפלח השוק היוקרתי, אך ההשקה המוצלחת מלמדת על ביקוש של ממש גם לסוג רכב כזה, מה עוד שהפעם מדובר ברכב ידידותי לחלוטין לסביבה.
- 8.לחכות 10 שנים 22/11/2020 16:30הגב לתגובה זועדיף לקנות רכבים היברידים שמונעים בעזרת בנזין ומנוע חשמלי תומך
- 7.שכחת את סין? 22/11/2020 16:28הגב לתגובה זוטסלה אומנם מוכרת הרבה בסין (=ויש לה שם מפעל גדול), אבל הרכבים של החברות הסיניות נמכרים אפילו יותר...NIO, BDY...ואחרות
- 6.רון 22/11/2020 13:46הגב לתגובה זותודה על הכתבה, לא ידעתי שגם פולקסוואגן נכנסת לתחום הרכבים החשמליים
- 5.סופיה 21/11/2020 11:49הגב לתגובה זוהעולם מוצף כיום בחסרי יכולת כלכלית,הדור הבא ואחריו...נו נו...וכולם ממש קונים מכוניות חשמליות בהן מוצף השוק....????
- 4.נטלי 18/11/2020 11:54הגב לתגובה זויהנו בפריחת הרכב החשמלי
- 3.האימפריה הסינית 18/11/2020 11:45הגב לתגובה זוהיצרן שיעמיד מכונית חשמלית במחיר מכונית רגילה יגרום למהפכה משמעותית, ואכן צריכת החשמל תזנק
- 2.דניאל רפי 18/11/2020 11:10הגב לתגובה זוהביקוש לחשמל יכפיל את עצמו ולכן קונה את כל מניות האנרגיה המייצרות חשמל עם דגש על NEE, ICLN. אין ספק שלשם העולם הולך , ארהב עוד לא התחילה לממש את הפוטנציאל והביקוש ינסוק . קונה גם חברות רכב כי הרווחיות ברכב חשמלי גבוהה ויהיה ביקוש להחלפת ציי רכב CARZ
- לאון 21/11/2020 11:51הגב לתגובה זוחשמליות אך ורק כשמחירן ירד
- 1.קצת מטומטם לכתוב כתבה על מותג אחד תוך שימוש במותג אחר (ל"ת)אתר כלכלי? 18/11/2020 10:29הגב לתגובה זו
- הכתבה על הביקוש לחשמל ולא על מותג כזה או אחר (ל"ת)יוסי 18/11/2020 22:01הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
