לקראת עדכון המדדים הקרוב - איזו מניה צפויה לביקוש חריג?
בעוד כשבועיים, בסוף יום המסחר של יום חמישי, ה-3 באוגוסט, יחול העדכון החצי שנתי במדדי המניות המקומיים. העדכון הקרוב הוא העדכון הגדול הראשון לאחר יישום הרפורמה במדדים בתחילת השנה, אבל בניגוד לעדכון של חודש פברואר הוא לא יספק דרמות רבות. המועד הקובע לצורך העדכון היה ב-13 ביולי, ותעודות הסל יתכסו על המדדים החדשים בשלב הנעילה של ה-3 באוגוסט.
במסגרת העדכון תיכנס מניה אחת (שופרסל) למדד ת"א 35 על חשבון מניית אבנר שנגרעה מהמדד לפני כחודשיים, ולמדד ת"א 90 יכנסו 4 מניות חדשות (קרסו, הכשרת היישוב, אייאיאס ואטראו שוקי הון). מניית קרסו השתדרגה למדד המוביל לאחר שהחברה ביצעה הנפקת מניות במהלך חודש יוני, כך ששיעור החזקות הציבור בחברה עלה ל-30%. מניות הכשרת היישוב, אייאיאס ואטראו (המחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות) נכנסות למדד ממדד SME60 לאחר שעלו בכ-70%, 32% ו-35% מתחילת השנה, בהתאמה. מניות רדהיל ומנקיינד יצאו מהמדד.
גם לאחר העדכון הקרוב ישארו 96 חברות במדד ת"א 90 ובמדד ת"א 125 יישארו 131 חברות. זאת, בעקבות הקלה שנתנה הבורסה בסוף השנה שעברה ל-6 חברות שנכללו במדד באותה עת ולא הספיקו להגדיל את שיעור החזקות הציבור אל מעבר לרף הנדרש. אחת מהן, מבני תעשייה, ביצעה לאחרונה הנפקת מניות שהבטיחה למעשה את הישארותה במדד גם לאחר תום ההקלה, בחודש פברואר 2018. עד לסוף השנה צפויות לבצע הפצות עוד 14 חברות ממדד ת"א 125, זאת על מנת לעמוד בתנאי של 30% החזקות ציבור לפחות. רשימה זו כוללת את קבוצת אשטרום, הפניקס, דיסקונט השקעות, ביטוח ישיר, ישרס, וילאר, בנק אגוד, לוינשטין נכסים, צור, אפריקה מגורים, פלרם, אנרג'יקס, דור אלון ומלם תים. חברה שלא תעלה על 30% עד ה-31 בדצמבר 2017 תיפלט מהמדד המוביל בעדכון החצי שנתי הבא.
למדד SME 60 ייכנסו 6 חברות חדשות – רדהיל שירדה ממדד ת"א 90, פורסייט, סאני תקשורת, פועלים איביאי וסומוטו שהוסיפו עשרות אחוזים (ואף מאות אחוזים במקרה של פורסייט וסאני תקשורת) לערכן מתחילת השנה, ומניית טלרד נטוורקס שתיכנס למדד במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות ותהיה המניה ה-61 במדד. מהמדד יצאו 3 החברות שמשתדרגות למדד ת"א 90 ועוד 3 מניות – אביליטי, כן פייט ביופארמה ואו.אר.טי
- SME90 - לאחר מקצה שיפורים בשנת 2020 מציע גיוון ופוטנציאל
- אחרי 32 שנה: איילון אחזקות נכנסה למדד SME60
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביקושים והיצעים צפויים
להלן רשימת 20 הביקושים וההיצעים הבולטים הצפויים מתעודות הסל והקרנות המחקות בסוף יום המסחר של ה-3 באוגוסט. נציין כי רשימה זו חושבה על בסיס נתוני החזקות הציבור בתעודות הסל והקרנות הידועים נכון לסוף יוני, ולכן עשויה להשתנות בהתאם לגיוסים במהלך חודש יולי.
ברמת המדד, למניות ת"א 35 צפוי היצע מצרפי בסך כ-110 מיליון שקלים, למניות מדד ת"א 90 צפוי ביקוש מצרפי זניח, למניות מדד SME60 צפוי היצע מצרפי של כ-8 מיליון שקלים ולמניות מדד ת"א צמיחה צפוי ביקוש מצרפי של כ-96 מיליון שקלים (כמחצית מהביקוש הזה יגיע למניית קרסו).
כבר היום ניתן להעריך את הביקושים הבולטים שיגיעו בעדכון החודשי הבא בתחילת חודש ספטמבר. בעדכון זה תיכנס מניית אירונאוטיקס למדד ת"א 90 ולמדד ת"א 125 במסגרת המסלול המהיר, לאחר שהשלימה את ההנפקה הראשונית לציבור לפני מספר שבועות. אירונאוטיקס צפויה לקבל ביקוש של כ-35 מיליון שקלים באותו היום. עוד יכנסו למדדים מניית אורמד פארמה שהשלימה רישום כפול לאחרונה, ומניית גלובל כנפיים שביצעה אף היא הנפקת מניות ראשונית לציבור בתחילת החודש. מניית אורמד תיכנס למדד SME60 וצפויה לרכז ביקוש של כ-14 מיליון שקלים, ומניית גלובל כנפיים עשויה להיכנס אף היא למדד זה אך היא גבולית לעת עתה. בנוסף, מניות מבני תעשייה ושפיר הנדסה צפויות לרכז ביקוש של כ-22 מיליון שקלים כל אחת לאחר שהגדילו את שיעור החזקות הציבור שלהן לאחרונה.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- 1.יוסי 23/07/2017 16:41הגב לתגובה זומי ימכור האם יש חובה למשקיע \קופת גמל\ בעלי עניין ואחרים .אודה לקבל הסבר
- אם אתה לא מבין אל תתעסק לבד בבורסה (ל"ת)שאלות של טירון 23/07/2017 18:02הגב לתגובה זו
- רוני (לא מבין גדול) 23/07/2017 18:01הגב לתגובה זואליהן יצטרף אולי הציבור המבין

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7