סוגרים שנה: התנהגות השווקים לקראת 2014
לכבוד שנת 2014 שבפתח בחרנו להציג את תחזיותנו לגבי הצפוי בשווקים המפותחים, המתפתחים ובישראל.
אפיק האג"ח
אנו לא סבורים כי הריבית בישראל תעלה כל עוד אין שינוי בסביבת האינפלציה הקיימת, הדולר נמצא ברמתו הנוכחית והצמיחה טרם התקרבה לרמה של 3.5%. אם נסתכל על המרווח בין אג"ח ממשלתית ל-10 שנים בין ארה"ב לישראל נראה שהוא עומד כיום על 0.7%. רק בסוף חודש אוגוסט האחרון התשואות על אג"ח ארה"ב עמדו על 2.92% ושל ממשלת ישראל על 4.05%, כלומר מרווח של 1.13%.
הפער הקיים כיום אינו מוצדק והוא צפוי לחזור למקומו הטבעי מעל 1% ואף גבוה יותר, שכן המרווח הנוכחי אינו משקף את פערי הדירוג בין ארה"ב וישראל. מתוקף כך, נסיק שמחירי אג"ח ממשלת ישראל גבוהים ומוגזמים והתשואה עשויה להתאים עצמה למרווח הקודם מעל 1%. יש לתת משקל שווה לאפיק השקלי והמדדי בכל הקשור לאג"ח, ולבצע הבחנה באורך המח""מ המומלץ בכל אחד מהאפיקים המוזכרים.
אפיק מנייתי
עיניי העולם יהיו נשואות בתחילת 2014 לעבר ארה"ב אשר עדיין נותנת את הטון לגבי מרבית השווקים המפותחים והמתעוררים. ראינו כבר בעבר כי כאשר בארה"ב יורד גשם גם המשקיעים במרבית המדינות המפותחות והמתפתחות נרטבים....
בהנחה שהאינדיקטורים השונים לגבי הכלכלה האמריקאית ימשיכו להיות חיוביים ובאירופה הבנק המרכזי וראשי האיחוד ישכילו לשמור על היציבות היחסית ששררה באירופה ב 2013, נראה כי מגמת השווקים המפותחים תהיה חיובית. אולם, בדרך ייתכנו מהמורות לאור תהליך הפסקת ההרחבה הכמותית שכבר החל או בשל קשיים במו"מ על תקרת החוב.
- האם עדיף להיות משקיע פאסיבי או אקטיבי? הנתונים מפתיעים
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעניות דעתנו, דרך זולה יחסית ומעניינת להיחשף אל מניות הבלו-צ'יפ של המדדים המובילים בארה"ב, היא באמצעות רכישת אופציות CALL על מדדים מובילים, כדוגמת מדד ה-S&P והנאסד"ק, וכן באמצעות רכישת אופציותCALL על מניות מובילות באותם מדדים, שנמצאות בתנופה כדוגמת אפל, פייסבוק ובנק אוף אמריקה. הרעיון הוא לרכוש אופציות מחוץ לכסף ולטווח ארוך של חצי שנה עד שנה. באמצעות השקעה זו אנו מקבלים חשיפה למניות בהשקעה כספית נמוכה.
למרות שחל בארה"ב תהליך צמצום ההרחבה הכמותית, אנו מאמינים כי הבנק המרכזי באירופה יתחיל לנקוט בהרחבה כמותית במהלך השנה הקרובה. אירופה כבר סיפקה סימנים מעודדים, הן מכיוון גרמניה, שם מדד מנהלי הרכש ממשיך להפתיע לטובה, והן מכיוון בריטניה בה גם כן נרשמה הפתעה לטובה באותו מדד. איתותים חיוביים מגיעים גם מכיוונה של אירלנד שהודיעה לאחרונה על צמיחה שנתית של 2% לשנת 2013. הבעיות של אירופה לא הסתיימו, אבל אנו אופטימיים לגביה במהלך 2014. בנוסף, מכפילי הרווח של חברות גלובליות רבות עדיין נמוכים בהשוואה למקבילותיהן בארה"ב.
יש לתת משקל גבוה יותר לשווקים המפותחים במהלך 2014. עם זאת, נראה ששווה לשים לב השנה גם למדד בווספה הברזילאי, שעשוי לפצות השנה על ביצועיו השליליים ב-2013. תביעות הענק מול הבנקים המרכזיים, שהעיבו על שוק המניות, עומדות בפני פשרה וסיום. המונדיאל והמשחקים האולימפיים שיתארחו שם יתנו רוח גבית לכלכלה בברזיל.
- משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
בעניין יפן יש לנו שתי מילים להגיד, שינזו-אבה. אנו סבורים כי מאמציו ופעולותיו האחרונות בתחום המוניטרי והפיסקלי יניבו פרי בסופו של דבר. המהלך שלו להחלשת הין היפני מול הדולר הצליח (15% בחודשיים),וגם המהלך של ההרחבה הכמותית שממשלתו עומדת לנקוט בה יניב פירות חיוביים. החל מינואר הקרוב ממשלת יפן מתכננת לרכוש נכסים פיננסים בסך 145 מיליארד דולר בכל חודש. המדינה הניבה תשואה נאה השנה ואנו סבורים כי המצב ימשיך כך גם בשנה הבאה.
לקראת סיום - ישראל. למרות העליות המרשימות בחודש הקודם, רמת המכפילים בשוק המקומי עדיין נמוכה ונוחה להשקעה.ניתן להרגיש בנוח להשקיע בשוק המקומי. בניגוד לארה"ב, אנו מעדיפים לקבל חשיפה למדדים מובילים, קרי ת"א 25 ות"א 75, ובכך נקבל חשיפה על מניות מובילות וגם על מניות mid-cup.
- 6.פחד אלוהים 24/12/2013 09:44הגב לתגובה זואיזה חוסר מקצועיות !!!
- עמיר 24/12/2013 12:06הגב לתגובה זואם אתה מקצועי... לך לשוק האג"ח ותראה מה קורה שם עכשיו.....
- 5.כתבה מעניינת. (ל"ת)לנדריש 23/12/2013 21:33הגב לתגובה זו
- 4.bokb 23/12/2013 20:23הגב לתגובה זומסכים עם כל מילה , כתבה ברמה
- 3.זאת תהיה השנה של אירופה! (ל"ת)עידן 23/12/2013 15:35הגב לתגובה זו
- 2.אדי 23/12/2013 12:50הגב לתגובה זויפן? מעניין...
- 1.מעניין (ל"ת)אנונימי 23/12/2013 12:50הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
