סוגרים שנה: התנהגות השווקים לקראת 2014
לכבוד שנת 2014 שבפתח בחרנו להציג את תחזיותנו לגבי הצפוי בשווקים המפותחים, המתפתחים ובישראל.
אפיק האג"ח
אנו לא סבורים כי הריבית בישראל תעלה כל עוד אין שינוי בסביבת האינפלציה הקיימת, הדולר נמצא ברמתו הנוכחית והצמיחה טרם התקרבה לרמה של 3.5%. אם נסתכל על המרווח בין אג"ח ממשלתית ל-10 שנים בין ארה"ב לישראל נראה שהוא עומד כיום על 0.7%. רק בסוף חודש אוגוסט האחרון התשואות על אג"ח ארה"ב עמדו על 2.92% ושל ממשלת ישראל על 4.05%, כלומר מרווח של 1.13%.
הפער הקיים כיום אינו מוצדק והוא צפוי לחזור למקומו הטבעי מעל 1% ואף גבוה יותר, שכן המרווח הנוכחי אינו משקף את פערי הדירוג בין ארה"ב וישראל. מתוקף כך, נסיק שמחירי אג"ח ממשלת ישראל גבוהים ומוגזמים והתשואה עשויה להתאים עצמה למרווח הקודם מעל 1%. יש לתת משקל שווה לאפיק השקלי והמדדי בכל הקשור לאג"ח, ולבצע הבחנה באורך המח""מ המומלץ בכל אחד מהאפיקים המוזכרים.
אפיק מנייתי
עיניי העולם יהיו נשואות בתחילת 2014 לעבר ארה"ב אשר עדיין נותנת את הטון לגבי מרבית השווקים המפותחים והמתעוררים. ראינו כבר בעבר כי כאשר בארה"ב יורד גשם גם המשקיעים במרבית המדינות המפותחות והמתפתחות נרטבים....
בהנחה שהאינדיקטורים השונים לגבי הכלכלה האמריקאית ימשיכו להיות חיוביים ובאירופה הבנק המרכזי וראשי האיחוד ישכילו לשמור על היציבות היחסית ששררה באירופה ב 2013, נראה כי מגמת השווקים המפותחים תהיה חיובית. אולם, בדרך ייתכנו מהמורות לאור תהליך הפסקת ההרחבה הכמותית שכבר החל או בשל קשיים במו"מ על תקרת החוב.
- האם עדיף להיות משקיע פאסיבי או אקטיבי? הנתונים מפתיעים
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעניות דעתנו, דרך זולה יחסית ומעניינת להיחשף אל מניות הבלו-צ'יפ של המדדים המובילים בארה"ב, היא באמצעות רכישת אופציות CALL על מדדים מובילים, כדוגמת מדד ה-S&P והנאסד"ק, וכן באמצעות רכישת אופציותCALL על מניות מובילות באותם מדדים, שנמצאות בתנופה כדוגמת אפל, פייסבוק ובנק אוף אמריקה. הרעיון הוא לרכוש אופציות מחוץ לכסף ולטווח ארוך של חצי שנה עד שנה. באמצעות השקעה זו אנו מקבלים חשיפה למניות בהשקעה כספית נמוכה.
למרות שחל בארה"ב תהליך צמצום ההרחבה הכמותית, אנו מאמינים כי הבנק המרכזי באירופה יתחיל לנקוט בהרחבה כמותית במהלך השנה הקרובה. אירופה כבר סיפקה סימנים מעודדים, הן מכיוון גרמניה, שם מדד מנהלי הרכש ממשיך להפתיע לטובה, והן מכיוון בריטניה בה גם כן נרשמה הפתעה לטובה באותו מדד. איתותים חיוביים מגיעים גם מכיוונה של אירלנד שהודיעה לאחרונה על צמיחה שנתית של 2% לשנת 2013. הבעיות של אירופה לא הסתיימו, אבל אנו אופטימיים לגביה במהלך 2014. בנוסף, מכפילי הרווח של חברות גלובליות רבות עדיין נמוכים בהשוואה למקבילותיהן בארה"ב.
יש לתת משקל גבוה יותר לשווקים המפותחים במהלך 2014. עם זאת, נראה ששווה לשים לב השנה גם למדד בווספה הברזילאי, שעשוי לפצות השנה על ביצועיו השליליים ב-2013. תביעות הענק מול הבנקים המרכזיים, שהעיבו על שוק המניות, עומדות בפני פשרה וסיום. המונדיאל והמשחקים האולימפיים שיתארחו שם יתנו רוח גבית לכלכלה בברזיל.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
בעניין יפן יש לנו שתי מילים להגיד, שינזו-אבה. אנו סבורים כי מאמציו ופעולותיו האחרונות בתחום המוניטרי והפיסקלי יניבו פרי בסופו של דבר. המהלך שלו להחלשת הין היפני מול הדולר הצליח (15% בחודשיים),וגם המהלך של ההרחבה הכמותית שממשלתו עומדת לנקוט בה יניב פירות חיוביים. החל מינואר הקרוב ממשלת יפן מתכננת לרכוש נכסים פיננסים בסך 145 מיליארד דולר בכל חודש. המדינה הניבה תשואה נאה השנה ואנו סבורים כי המצב ימשיך כך גם בשנה הבאה.
לקראת סיום - ישראל. למרות העליות המרשימות בחודש הקודם, רמת המכפילים בשוק המקומי עדיין נמוכה ונוחה להשקעה.ניתן להרגיש בנוח להשקיע בשוק המקומי. בניגוד לארה"ב, אנו מעדיפים לקבל חשיפה למדדים מובילים, קרי ת"א 25 ות"א 75, ובכך נקבל חשיפה על מניות מובילות וגם על מניות mid-cup.
- 6.פחד אלוהים 24/12/2013 09:44הגב לתגובה זואיזה חוסר מקצועיות !!!
- עמיר 24/12/2013 12:06הגב לתגובה זואם אתה מקצועי... לך לשוק האג"ח ותראה מה קורה שם עכשיו.....
- 5.כתבה מעניינת. (ל"ת)לנדריש 23/12/2013 21:33הגב לתגובה זו
- 4.bokb 23/12/2013 20:23הגב לתגובה זומסכים עם כל מילה , כתבה ברמה
- 3.זאת תהיה השנה של אירופה! (ל"ת)עידן 23/12/2013 15:35הגב לתגובה זו
- 2.אדי 23/12/2013 12:50הגב לתגובה זויפן? מעניין...
- 1.מעניין (ל"ת)אנונימי 23/12/2013 12:50הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
