אילון מאסק וורן באפט
צילום: טוויטר

אילון מאסק ממליץ לבאפט לרכוש מניות טסלה: "זה מהלך ברור"

מנכ"ל טסלה צייץ לאחר שהנושא עלה בשיחת המשקיעים השנתית של ברקשייר ובאפט לא נשמע משוכנע. "בוודאי שלא הייתי יודע איך לבחור חברות מנצחות בתחום ה-EV, אבל אשמח אם אכן יהיו כאלה", אמר המשקיע האגדי
אדיר בן עמי | (5)

מנכ"ל טסלה TESLA INC , אילון מאסק, ממשיך לצייץ ב-X - הפלטפורמה שבבעלותו והפעם יש לו רעיון השקעה למשקיע האגדי וורן באפט - לקנות מניות טסלה. הציוץ של מאסק הגיע לאחר שאחד מנושאי השיחה במפגש המשקיעים של ברקשייר היה טסלה ורכבים חשמליים, אך באפט לא נשמע משוכנע.

"אני לא חושב שאנחנו יכולים לתרום לתחום הזה", אמר המיליארדר בן ה-93 כאשר נשאל על האפשרות שירכוש מניות טסלה. "בוודאי שלא הייתי יודע איך לבחור חברות מנצחות בתחום ה-EV, אבל אשמח אם אכן יהיו כאלה".  באפט התבטא באופן דומה בעבר לגבי תעשיית הרכב בארה"ב ונראה כי הוא לא מאמין יותר מדי כי תעשיית הרכב מייצרות השקעות נהדרות. עם זאת, יש יוצאים מן הכלל.

ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B מחזיקה שנים מניות של יצרנית כלי הרכב החשמליים הסינית BYD. ההשקעה הזו, שנוצרה ב-2008, הצליחה היטב וברקשייר מימשה חלק מההשקעה בשנים האחרונות. החברה גם מחזיקה בחברת Pilot Flying J, חברת תחנות תדלוק בבנזין ודיזל וחנויות נוחות. באפט לא מודאג מאיום רכבי ה-EV על חברת Pilot וציין כי החברה מסוגלת להסתגל לשינויים.

 

ההשפעה של רכבים אוטונומיים על עסקי הביטוח

הנושא של טסלה עלה בפגישת המשקיעים כאשר המשקיע האגדי נשאל מה המשמעות של טכנולוגיות הסיוע לנהג עבור תעשיית ביטוחי הרכב. חברת הבת של ברקשייר, Geico, היא אחת מחברות ביטוחי הרכב הגדולות בארה"ב. "כל דבר שמפחית תאונות הולך להוזיל עלויות", אמר באפט, והוסיף כי צמצום תאונות ויצירת רכבים אוטונומיים היא דבר שקשה יותר לעשות ממה שאנשים ציפו.

"במידה והתאונות יצטמצמו ב-50% זה יהיה דבר שטוב לציבור ורע לחברות הביטוח. טוב לציבור זה מה שאנחנו מחפשים", אמר באפט.

ראש עסקי הביטוח של ברקשייר, אג'יט ג'יין, ציין כי שוק ביטוחי הרכב בעצם מורכב ממספר התאונות והעלות לתיקון המכוניות. "עלות תיקון הרכבים מתאונות זינקה", אמר. עדיין יכולה להיות צמיחה בזמן שמכוניות נעשות בטוחות ומורכבות יותר.

 

טסלה משדרגת את מודל Y שלה

מניית טסלה נסחרת בעליות שערים וכנראה ברקשייר היא לא הגורם המרכזי לכך. סביר להניח שמערך המוצרים של החברה הוא האשם. טסלה החליפה את מודל Y בעל טווח סטנדרטי שלה והנעה אחורית עם גרסה חדשה עם טווח ארוך יותר. המחיר של הגרסה ארוכת הטווח יתחיל ב-45,000 דולר, כאשר מחירו של מודל Y עם טווח סטנדרטי החל ב-43,000 דולר.

מודל Y עם טווח ארוך נחשב למבוקש יותר, בנוסף למחיר זול יותר שמהווה בונוס נוסף. מחירו של המודל עם הנעת AWD וטווח ארוך מתחיל בכ-48,000 דולר. מאסק ציין כי לחלק מהדגמים של החברה ניתן לפתוח טווח ארוך יותר בעזרת עדכון תוכנה, דבר שהפתיע גם את המשקיעים.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טסלה 29/06/2024 16:18
    הגב לתגובה זו
    מכל ענקיות הטכנולוגיה
  • 4.
    זו הבעייה 21/06/2024 10:45
    הגב לתגובה זו
    גאוני העבר האמיתיים עשו כסף אחר מותם,ואן גוך כדוגמא
  • 3.
    זו הבעייה 21/06/2024 10:44
    הגב לתגובה זו
    עובדים עליכם ,לא עלי לי אין EV,באפט ללא ספק ממרום גילו מזהה סיכונים מיותרים!
  • 2.
    חחח 08/05/2024 06:05
    הגב לתגובה זו
    טסלה לא מניה טובה ולא במחיר טוב
  • 1.
    בלוף בבטריה 06/05/2024 22:28
    הגב לתגובה זו
    לא אוטונומי
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

המיליארד ריי דליו
צילום: Harry Murphy / Web Summit via Sportsfile

ריי דאליו: "הסדר המוניטרי העולמי בסכנה - ארה"ב נקלעה למלכודת חוב של 37.5 טריליון דולר"

מייסד ברידג'ווטר מזהיר מ"משבר פיננסי" בתוך 3 שנים: "12 טריליון דולר חוב חדש בשנה - והעולם לא רוצה לקנות"

עמית בר |

ריי דאליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר אסושייטס ואחד המשקיעים המשפיעים בעולם, מזהיר כי ארה"ב עומדת בפני סיכון חמור ליציבות הסדר המוניטרי הגלובלי. לדבריו, החוב הפדרלי  שמגיע כיום ל-37.5 טריליון דולר, מתנפח בקצב שאינו בר-שליטה, והמערכת הפיננסית מתקשה לעכל את גיוסי החוב בהיקפים חסרי תקדים. בנוסף, תשלומי הריבית על החוב צפויים להגיע ל-1.13 טריליון דולר בשנת הכספים 2025, מה שמגביר את הלחץ על התקציב הפדרלי.

ריי דאליו מזהיר: "משבר חוב חמור בארה"ב עשוי לפרוץ תוך שלוש שנים"

ריי דאליו משנה גישה: "אני מתרחק מאגרות חוב, ורוכש זהב וביטקוין"

בפאנל בפורום Future China הגלובלי בסינגפור, אמר דליו: "אתם רואים את האיום על הסדר המוניטרי. מכלול הגורמים הללו יחד יקבע האם אנחנו עדים לסוף של האימפריה האמריקאית". הציטוט הזה משקף את חששותיו העמוקים, שמבוססים על ניתוח היסטורי של אימפריות קודמות, כמו האימפריה הבריטית, שקרסו תחת עול חוב כבד ומאבקי כוח פנימיים.


גירעון מתמשך, חוב מתנפח: נתונים מדאיגים


דאליו הסביר כי קיים פער קבוע ומתמשך בין ההכנסות וההוצאות בתקציב האמריקאי. הפער הזה מחייב את ארה"ב לגייס חוב חדש בהיקף כולל של 12 טריליון דולר - שילוב של מימון הגירעון, תשלומי ריבית וגלגול חוב קיים. "לשוק העולמי אין את אותה רמת ביקוש לאג"ח אמריקאי, וזה יוצר חוסר איזון חריף בין היצע לביקוש," הדגיש דאליו.