בנק אוף אמריקה עם המלצה "ניטרלית" על רדיט - אפסייד של 15%
פלטפורמת המדיה החברתית רדיט REDDIT התחילה להיסחר בחודש שעבר כאשר היא עלתה ב-17.6% מאז ההנפקה שלה שנעשתה במחיר של 36 דולר, כאשר כיום המניה נסחרת במחיר של 40 דולר. בנק אוף אמריקה התחיל לסקר את המניה ונתן לה המלצת קניה "ניטרלית" עם מחיר יעד של 46 דולר, אפסייד של 15% לעומת מחיר המניה הנוכחי.
בבנק ציינו כי לחברה יש פוטנציאל גדול למימוש משתמשים: "המרת 500 מיליון משתמשים פעילים חודשיים (MAUs) למשתמשים פעילים יומיים (DAUs) תוכל להוות מנוע צמיחה עבור רדיט", כתבו בבנק. בנוסף מוניטיזציה של תחומים חדשים כמו תגובות, חיפוש ווידאו יכולים לתרום להכנסות החברה.
עם זאת, בבנק צופים שתנודות ההיסטוריות במספר המשתמשים ובהכנסות ימשיכו. "בהתחשב בחוסר הוודאות בשווקים הפיננסיים ובריבית, אנחנו מעדיפים מניות של חברות גדולות יותר בתחום", ציינו בבנק.
"רדיט הוקמה ב-2005, אך רק ב-2018 החלה לבנות צוות ניהול, להגדיל את כמות המשתמשים ואת יכולות הכנסה", כותבים בבנק. "טווח המשתמשים וההכנסה פר משתמש נמוכים יותר מחברות מדיה חברתית 'צעירות' יותר כמו פינטרסט וסנאפ, מה שמציע פוטנציאל צמיחה נמוך יותר".
- בנק אוף אמריקה: ״תגדילו חשיפה לקריפטו״
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, בבנקים מציינים לטובה כמה מהלכים שרדיט ביצעה לאחרונה: "היוזמות של רדיט לשיפור התוכן הובילו להכנסות פר משתמש טובות יותר ב-12 החודשים האחרונים, אך הסקר הפנימי שלנו בקרב משתמשים מעיד על כך שיש עדיין מקום לשיפור. מספר המשתמשים הפעילים היומיים ברדיט גדל ב-18% ברבעון הראשון של השנה, ואנחנו צופים צמיחה שנתית של 16% ב-DAUs (משתמשים פעילים יומיים) ב-2024, מעל הממוצע של חברות מדיה חברתית אמריקאיות שעומד על 6%", מוסיפים בבנק.
"יעד המחיר שלנו של 46 דולר מבוסס על מכפיל רווח של 6 על ההכנסות הצפויות ב-2025 ונתמך על ידי ניתוח תרחישים וניתוח תזרים מזומנים מדורגים (DCF)", כותבים בבנק. "המכפיל מייצג פרמיה על החציון העליון של קבוצת ההשוואה (4.8x) בגלל הצמיחה המהירה יותר של רדיט, הפוטנציאל העולה מעסקאות רישוי נתונים באמצעות בינה מלאכותית (AI) ורווחיות גולמית גבוהה המאפשרת רווח תפעולי לטווח ארוך של 30% (ו-EBITDA של 40%).
בבנק ציינו גם גורמים שיכולים לדחוף את מנית רדיט למעלה: "צמיחת כמות המשתמשים מעל למתחרים, עסקאות רישוי נתונים חדשות ותחזית חיובית להוצאות פרסום ברבעון השני יכולים לתרום לסנטימנט החיובי בקרב המשקיעים בוול סטריט", כתבו בבנק.
- מטא רוכשת את Limitless, המפתחת מוצרי AI לבישים
- הניו יורק טיימס תובע את פרפלקסיטי: על זכויות היוצרים בעידן ה-AI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
פוליריזון רשתות חברתיותהישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה
חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -10.62% , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.
פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.
במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.
בדרך לייצור תעשייתי
ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.
- 1.8 טריליון דולר: 5 עובדות על תעשיית הביו מד העולמית
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.
הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים
עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם
מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 15.9% מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים
הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.
הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש
התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.
למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של
0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.
שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא
ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס,
הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.
לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית.
הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.
