אפלייד מטיריאלס עקפה את הצפי: רווח של 1.89 ד' למניה
החברה שעוסקת בפיתוח, יצור ושיווק מערכות בדיקה לתעשית המוליכים למחצה הרוויחה 1.89 דולה למניה, לעומת צפי של- 1.85 ד' למניה. ההכנסות עקפו את צפי האנליסטים ועמדו על 6.27 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.16 מיליארד ד' - ומה הזווית הישראלית?
חברת APPLIED MATERIALS (סימול: AMAT) העוסקת באספקת פתרונות בתחום הנדסת חומרים המשמשים לייצור שבבים עקפה את צפי האנליסטים לרבעון הרביעי של 2021. החברה הכניס 6.27 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.16 מיליארד דולר. הרווח המתואם הסתכם ב-1.89 דולר למניה, גם כאן מעל הצפי ל-1.85 דולר למניה.
על בסיס Non-GAAP, החברה דיווחה על רווחיות גולמית של 47.3%, רווח תפעולי של 1.99 מיליארד דולר או 31.7% מהמכירות נטו.
החברה ייצרה שיא של 2.66 מיליארד דולר במזומן מפעילות והחזירה 2.02 מיליארד דולר לבעלי המניות כולל 1.80 מיליארד דולר ברכישה חוזרת של מניות ודיבידנדים של 214 מיליון דולר.
תחזית לרבעון הבא:
ברבעון הקרוב מצפה אפלייד לרשום מכירות נטו בסך של כ-6.35 מיליארד דולר, בשקלול ההשפעה הצפויה של הקשיים המתמשכים בשרשרת האספקה. הרווח המתואם למניה, יעמוד בטווח של 1.75-2.05 דולר למניה.
"בעוד שסביבת האספקה נותרה מאתגרת, אפלייד מטיריאלס עושה כל שביכולתנו כדי לספק ללקוחותינו ורשמנו את ההכנסות הרבעוניות הגבוהות ביותר אי פעם", אמר גארי דיקרסון, נשיא ומנכ"ל. "התחזית שלנו לשנת 2022 ואילך היא חיובית מאוד, שכן מגמות חילוניות ארוכות טווח מניחות את השווקים שלנו גבוהים יותר מבחינה מבנית, ופורטפוליו הטכנולוגיים הרחב של אפלייד מעמיד אותנו בעמדה מצוינת לתפוס חלק גדול יותר מהשווקים המשרתים שלנו."
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון הקודם פספסה החברה את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על רווח של כ-1.94 דולר למניה על הכנסות של כ-6.12 מיליארד, אמנם היה מדובר ברבעון שהתאפיין במגמת עליה של 31% מהרבעון המקביל, אך עדין מדובר בפספוס תחזיות האנליסטים שעמד על רווח מתואם של כ-1.96 דולר למניה על הכנסות של כ-6.39 מיליארד דולר.
קרוב ל-2000 עובדים בישראל - והכנסות שנתיות של יותר מ-1 מיליארד דולר
אפלייד העולמית מעסיקה כיום כ-27,000 עובדים ב-19 מדינות. בישראל יש כ-2,000 עובדים בחטיבת PDC, המנוהלת על ידי רפי בן עמי, שהיא מרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של החברה מחוץ לארה"ב, כאשר בשנתיים האחרונות גייסה כ-300 עובדים, והיא רוצה לגייס עוד 300 עובדים.
PDC עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לתחום בקרת ייצור שבבים. מערכות הבדיקה והבקרה שמיוצרות בארץ מאפשרות ללקוחות לייצר שבבים באופן מהיר ויעיל יותר. על פי השלוחה הישראלית, למעשה כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך המכונות כחול-לבן של אפלייד.
- האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא
- מאסק חושף: טסלה מרחיבה את פיתוח שבבי ה-AI שלה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
הפעילות של אפלייד בישראל נעשית כחטיבה עצמאית, כאשר ההכנסה השנתית מהחטיבה הישראלית נאמדת ביותר מ-1 מיליארד דולר בשנה, וכוללת: מפתחי תוכנה, אלגוריתמים, פיזיקאים, מהנדסי חומרה, מהנדסי בקרה, FPGA, מערכת, אפליקציה, GPS ואינטגרציה, אנשי תפעול וייצור, שיווק, רכש, תכנון ועוד.
- 1.חיים 16/02/2022 23:46הגב לתגובה זורק בארץ אפלייד מטריאלס מייצרת ציוד בדיקה. החברה עצמה בעיקר בארה"ב מייצרת ציוד לכל תחומי ייצור השבבים - משקעים, מכונות איכול, אימפלנטרים, פולישרים, בקיצור - הכל

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
אייפון 17 איירהאייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא
האייפון Air מושך תשומת לב אך מתקשה להימכר, כשהמחיר הגבוה והפשרות בחומרה דוחפים צרכנים לבחור בדגמים אחרים ומאתגרים את אסטרטגיית העיצוב הדק של אפל
אפל Apple 1.97% בנתה על האייפון Air כעל המהדורה שתסמן שינוי כיוון עיצובי ותייצר גל חדש של התעניינות. אחרי שנים של שינויים קטנים, זה היה אמור להיות הרגע שבו החברה מוכיחה שהיא עדיין יודעת להפתיע. אבל לפי נתוני המכירה הראשונים, השוק מגיב אחרת: המכשיר זוכה להתעניינות רבה, אבל לא לקצב רכישה שמתקרב לציפיות של אפל.
ה-Air הוצג כמכשיר שמחזיר לאפל את הסיפור העיצובי. עובי של 5.64 מ״מ, משקל נמוך, מראה מינימליסטי - אלמנטים שמזכירים את המהלך שעשה ה-MacBook Air ב-2008. אבל כדי להגיע למידות האלה, אפל נאלצה להתפשר על חומרה: מצלמות בסיסיות יותר, רמקול יחיד במקום שניים, וסוללה קטנה שהצריכה תוספת של סוללה חיצונית אופציונלית. בפועל, ההתפשרויות האלה משפיעות ישירות על החלטת הקנייה. בתחילת ההשקה נרשמה התעניינות שיא בעמוד המוצר, כולל יותר ממיליון כניסות. אך הנתונים מראים שההתעניינות הזו לא תורגמה למכירות עם שיעור ההמרה נמוך משמעותית מזה של שאר סדרת האייפון 17.
ארגוני מחקר שעקבו אחרי שרשרת האספקה של אפל מצאו שהחברה קיצצה את תוכניות הייצור של ה-Air בחצי זמן קצר לאחר ההשקה. לפי ההערכות, המכשיר מכר רק שליש מהצפי הגבוה ביותר של אפל, מה שמסביר את ההתאמות המהירות בייצור.
הבעיה: המחיר
הפער בין ההתלהבות לבין הרכישה בפועל נובע בעיקר מהמחיר. ה-Air מתומחר ב־999 דולר - פער של 100 דולר בלבד מדגם ה-Pro. מנגד, דגם הבסיס של האייפון 17 עולה 799 דולר. כלומר ה-Air נתקע באמצע, בלי יתרון ברור על פני האלטרנטיבות. האנליסטים מציינים שהצרכנים בוחרים בסופו של דבר בביצועים, לא בעובי. המצלמה המשופרת של דגמי ה-Pro, חיי הסוללה הארוכים יותר והחומרה החזקה, כולם נתפסים כערך משמעותי יותר מהעיצוב הדק.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סין, שבה אפל נאבקת על נתח שוק מול וואווי ויצרנים מקומיים, מהווה אינדיקציה ברורה. שם ה-Air הוא הדגם החלש ביותר בסדרה החדשה מבחינת מכירות, לפי הערכות המבוססות על זמני ההמתנה לאספקה. למרות התוצאות המאכזבות, האייפון 17 Pro ו-17 Pro Max מציגים מכירות גבוהות מהצפוי. אפל צפויה לרשום רבעון חזק במיוחד לקראת החגים, מה שהופך את האכזבה מה-Air לבודדה, ולא למגמה שהחברה צריכה להיבהל ממנה.
אפל בודקת את המים
