לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על זינוק של 141% בהכנסות ל-347 מיליון דולר
חברת הפינטק איטורו (eToro) שנמצאת בדרך למיזוג ספאק בנאסד"ק מדווחת על צמיחה בהכנסות שהסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-347 מיליון דולר - זינוק של 141% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. כשהחברה מציינת את סך ההכנסות (Total Commissions) היא מתכוונת להכנסות שמקורן בפעולות מסחר וכן הכנסות ריבית ועמלות נוספות.
ה-EBITDA המתואם עמד על 30 מיליון דולר, והרווח הנקי 5 מיליון דולר. מדובר בירידה של 57% ו-91% בהתאמה, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2020, שלדברי החברה נובעים מהגדלת הוצאות השיווק.
עוד מדווחת החברה על הכנסות נטו מפעולות מסחר של 269 מיליון דולר, עליה של 72% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. היקף נכסי הלקוחות המנוהל ע"י החברה עומד על 8.4 מיליארד דולר.
יוני אסיא, מייסד-שותף ומנכ"ל איטורו: "שנת 2020 התאפיינה במעורבות גוברת של משקיעים פרטיים בשוק ההון, ומספר שיא של משקיעים פעלו בשווקים באמצעות פלטפורמות השקעה מקוונות. המגמה הזו הואצה בשנת 2021 ומשתקפת היטב בתוצאות החזקות שלנו לרבעון הראשון של השנה. איטורו משמשת כגשר בין עולם ההשקעות הישן והחדש, ומשימתה היא להעצים אנשים ולהעמיק את רמת הידע והמשאבים הפיננסיים שלהם."
- eToro מפסידה וצופה האטה ברבעון 3; תצליח להנפיק ב-10 מיליארד ד'?
- לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על גידול של 3.1 מיליון משתמשים ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, ציין: "קהילת המשקיעים העניפה שבנתה איטורו מושתתת על שיתוף חברתי וחינוך פיננסי. איטורו ממשיכה להתמקד בצמיחה - ולא ברווחיות לטווח קצר, ולהעמיק את הנוכחות הגלובלית שלה. אנו מאמינים כי איטורו ממוצבת היטב כדי להוסיף ולקחת חלק משמעותי מהשוק הגלובלי הצומח."
בתחילת החודש דיווחה החברה על תוספת של 3.1 מיליון משתמשים רשומים ברבעון הראשון של שנת 2021, לעומת תוספת של כמיליון משתמשים ברבעון הראשון בשנה שעברה ותוספת של 5 מיליון משתמשים בכל שנת 2020. כלומר - ברבעון הראשון של השנה הנוכחית החברה הוסיפה כ-62% משתמשים חדשים מכמות המשתמשים במהלך כל השנה שעברה. כמו כן החברה מודיעה כי תפרסם את הדוחות הכספיים בשבועות הקרובים.
החברה, עתידה להפוך לחברה ציבורית בבורסת הנאסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת הספאק FinTech Acquisition FINTECH ACQUISITION CORP (סימול: FTCV), בהובלת בטסי כהן (אשת עסקים ובנקאית אמריקאית) לפי שווי של 10 מיליארד דולר.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
עוד על פי הנתונים שפירסמה החברה, מעל 210 מיליון פעולות מסחר בוצעו בפלטפורמה ברבעון הראשון, עלייה של 233% ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020. החברה הוסיפה 7 נכסי קריפטו חדשים לפלטפורמה שלה על מנת להיענות לביקוש בקרב לקוחותיה וכדי לגוון את הנכסים בתיקי ההשקעות שלהם.
נזכיר כי איטורו של בטסי כהן עתידה לתת לחברה הממוזגת שווי של 10 מיליארד דולר, במסגרת העסקה איטורו עתידים לגייס 650 מיליון דולר. כמו כן, איטורו זו לא החברה הישראלית הראשונה שבסטי כהן תהפוך לציבורית; כהן עתידה להפוך גם גם את חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) לציבורית, כאשר תתמזג עם ספאק אחר של כהן - FTAC Olympus Acquisition.
eTORO היא פלטפורמה המציעה גם מסחר במניות וקרנות סל ללא עמלות, לצד מידע וניתוחים, לצד אפשרויות ביטקוין שונות, לחובבי המטבע. איטורו הוקמה על ידי האחים יוני ורונן אסיא יחד עם דודו רינג ב-2007, ב-2018 השלימה החברה גיוס לפי שווי של כ-800 מיליון דולר.
החברה שהוקמה עוד לפני משבר הסאב-פריים נהנית מגידול משמעותי לאורך השנה האחרונה של משקיעים צעירים, ממש בדומה לאפליקצית המסחר רובינהוד שהפכה לשם נרדף לכניסתם של משקיעים (ומהמרים) צעירים לשווקים. החברה גייסה כאמור בשנת 2020 למעלה מ-5 מיליון לקוחות שהתווספו ל-12 מיליון הלקוחות הקודמים. גם היקף המסחר בפלטפורמה גדל בצורה משמעותית ובעקבותיו כמובן גם ההכנסות של החברה.
- 4.שפוי 30/06/2021 15:40הגב לתגובה זוהחברה מרוויחה שהלקוח מפסיד
- 3.זהירות, קרן הצבי לפניכם (ל"ת)רוני 29/06/2021 20:40הגב לתגובה זו
- 2.הרווח הנקי נפל ב-97%... חחח עוד חומסת משקיעים (ל"ת)העיקר "זינוק" 29/06/2021 16:01הגב לתגובה זו
- 1.מדווחת על זינוק... חחחח - עוד שבוע פשיטת רגל (ל"ת)כלכלן 29/06/2021 15:58הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
