לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על זינוק של 141% בהכנסות ל-347 מיליון דולר
חברת הפינטק איטורו (eToro) שנמצאת בדרך למיזוג ספאק בנאסד"ק מדווחת על צמיחה בהכנסות שהסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-347 מיליון דולר - זינוק של 141% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. כשהחברה מציינת את סך ההכנסות (Total Commissions) היא מתכוונת להכנסות שמקורן בפעולות מסחר וכן הכנסות ריבית ועמלות נוספות.
ה-EBITDA המתואם עמד על 30 מיליון דולר, והרווח הנקי 5 מיליון דולר. מדובר בירידה של 57% ו-91% בהתאמה, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2020, שלדברי החברה נובעים מהגדלת הוצאות השיווק.
עוד מדווחת החברה על הכנסות נטו מפעולות מסחר של 269 מיליון דולר, עליה של 72% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. היקף נכסי הלקוחות המנוהל ע"י החברה עומד על 8.4 מיליארד דולר.
יוני אסיא, מייסד-שותף ומנכ"ל איטורו: "שנת 2020 התאפיינה במעורבות גוברת של משקיעים פרטיים בשוק ההון, ומספר שיא של משקיעים פעלו בשווקים באמצעות פלטפורמות השקעה מקוונות. המגמה הזו הואצה בשנת 2021 ומשתקפת היטב בתוצאות החזקות שלנו לרבעון הראשון של השנה. איטורו משמשת כגשר בין עולם ההשקעות הישן והחדש, ומשימתה היא להעצים אנשים ולהעמיק את רמת הידע והמשאבים הפיננסיים שלהם."
- eToro מפסידה וצופה האטה ברבעון 3; תצליח להנפיק ב-10 מיליארד ד'?
- לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על גידול של 3.1 מיליון משתמשים ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, ציין: "קהילת המשקיעים העניפה שבנתה איטורו מושתתת על שיתוף חברתי וחינוך פיננסי. איטורו ממשיכה להתמקד בצמיחה - ולא ברווחיות לטווח קצר, ולהעמיק את הנוכחות הגלובלית שלה. אנו מאמינים כי איטורו ממוצבת היטב כדי להוסיף ולקחת חלק משמעותי מהשוק הגלובלי הצומח."
בתחילת החודש דיווחה החברה על תוספת של 3.1 מיליון משתמשים רשומים ברבעון הראשון של שנת 2021, לעומת תוספת של כמיליון משתמשים ברבעון הראשון בשנה שעברה ותוספת של 5 מיליון משתמשים בכל שנת 2020. כלומר - ברבעון הראשון של השנה הנוכחית החברה הוסיפה כ-62% משתמשים חדשים מכמות המשתמשים במהלך כל השנה שעברה. כמו כן החברה מודיעה כי תפרסם את הדוחות הכספיים בשבועות הקרובים.
החברה, עתידה להפוך לחברה ציבורית בבורסת הנאסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת הספאק FinTech Acquisition FINTECH ACQUISITION CORP (סימול: FTCV), בהובלת בטסי כהן (אשת עסקים ובנקאית אמריקאית) לפי שווי של 10 מיליארד דולר.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
עוד על פי הנתונים שפירסמה החברה, מעל 210 מיליון פעולות מסחר בוצעו בפלטפורמה ברבעון הראשון, עלייה של 233% ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020. החברה הוסיפה 7 נכסי קריפטו חדשים לפלטפורמה שלה על מנת להיענות לביקוש בקרב לקוחותיה וכדי לגוון את הנכסים בתיקי ההשקעות שלהם.
נזכיר כי איטורו של בטסי כהן עתידה לתת לחברה הממוזגת שווי של 10 מיליארד דולר, במסגרת העסקה איטורו עתידים לגייס 650 מיליון דולר. כמו כן, איטורו זו לא החברה הישראלית הראשונה שבסטי כהן תהפוך לציבורית; כהן עתידה להפוך גם גם את חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) לציבורית, כאשר תתמזג עם ספאק אחר של כהן - FTAC Olympus Acquisition.
eTORO היא פלטפורמה המציעה גם מסחר במניות וקרנות סל ללא עמלות, לצד מידע וניתוחים, לצד אפשרויות ביטקוין שונות, לחובבי המטבע. איטורו הוקמה על ידי האחים יוני ורונן אסיא יחד עם דודו רינג ב-2007, ב-2018 השלימה החברה גיוס לפי שווי של כ-800 מיליון דולר.
החברה שהוקמה עוד לפני משבר הסאב-פריים נהנית מגידול משמעותי לאורך השנה האחרונה של משקיעים צעירים, ממש בדומה לאפליקצית המסחר רובינהוד שהפכה לשם נרדף לכניסתם של משקיעים (ומהמרים) צעירים לשווקים. החברה גייסה כאמור בשנת 2020 למעלה מ-5 מיליון לקוחות שהתווספו ל-12 מיליון הלקוחות הקודמים. גם היקף המסחר בפלטפורמה גדל בצורה משמעותית ובעקבותיו כמובן גם ההכנסות של החברה.
- 4.שפוי 30/06/2021 15:40הגב לתגובה זוהחברה מרוויחה שהלקוח מפסיד
- 3.זהירות, קרן הצבי לפניכם (ל"ת)רוני 29/06/2021 20:40הגב לתגובה זו
- 2.הרווח הנקי נפל ב-97%... חחח עוד חומסת משקיעים (ל"ת)העיקר "זינוק" 29/06/2021 16:01הגב לתגובה זו
- 1.מדווחת על זינוק... חחחח - עוד שבוע פשיטת רגל (ל"ת)כלכלן 29/06/2021 15:58הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
