רונן ויוני אסיא מייסדי איטורו
צילום: איטורו

לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על זינוק של 141% בהכנסות ל-347 מיליון דולר

עם זאת, ה-EBITDA המתואם צנח ב-57% ועמד על 30 מיליון דולר, והרווח הנקי נפל ב-97% ועמד על 5 מיליון דולר בלבד. לדברי החברה הסיבה היא הגדלת הוצאות השיווק. יוני אסיא: "החברה ממשיכה להתמקד בצמיחה ולא ברווחיות לטווח קצר"
נתנאל אריאל | (4)
נושאים בכתבה Etoro איטורו

חברת הפינטק איטורו (eToro) שנמצאת בדרך למיזוג ספאק בנאסד"ק מדווחת על צמיחה בהכנסות שהסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-347 מיליון דולר - זינוק של 141% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. כשהחברה מציינת את סך ההכנסות (Total Commissions) היא מתכוונת להכנסות שמקורן בפעולות מסחר וכן הכנסות ריבית ועמלות נוספות.

ה-EBITDA המתואם עמד על 30 מיליון דולר, והרווח הנקי 5 מיליון דולר. מדובר בירידה של 57% ו-91% בהתאמה, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2020, שלדברי החברה נובעים מהגדלת הוצאות השיווק.

עוד מדווחת החברה על הכנסות נטו מפעולות מסחר של 269 מיליון דולר, עליה של 72% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. היקף נכסי הלקוחות המנוהל ע"י החברה עומד על 8.4 מיליארד דולר. 

יוני אסיא, מייסד-שותף ומנכ"ל איטורו: "שנת 2020 התאפיינה במעורבות גוברת של משקיעים פרטיים בשוק ההון, ומספר שיא של משקיעים פעלו בשווקים באמצעות פלטפורמות השקעה מקוונות. המגמה הזו הואצה בשנת 2021 ומשתקפת היטב בתוצאות החזקות שלנו לרבעון הראשון של השנה. איטורו משמשת כגשר בין עולם ההשקעות הישן והחדש, ומשימתה היא להעצים אנשים ולהעמיק את רמת הידע והמשאבים הפיננסיים שלהם."

בנוסף, ציין: "קהילת המשקיעים העניפה שבנתה איטורו מושתתת על שיתוף חברתי וחינוך פיננסי. איטורו ממשיכה להתמקד בצמיחה - ולא ברווחיות לטווח קצר, ולהעמיק את הנוכחות הגלובלית שלה. אנו מאמינים כי איטורו ממוצבת היטב כדי להוסיף ולקחת חלק משמעותי מהשוק הגלובלי הצומח."

  

בתחילת החודש דיווחה החברה על תוספת של 3.1 מיליון משתמשים רשומים ברבעון הראשון של שנת 2021, לעומת תוספת של כמיליון משתמשים ברבעון הראשון בשנה שעברה ותוספת של 5 מיליון משתמשים בכל שנת 2020. כלומר - ברבעון הראשון של השנה הנוכחית החברה הוסיפה כ-62% משתמשים חדשים מכמות המשתמשים במהלך כל השנה שעברה. כמו כן החברה מודיעה כי תפרסם את הדוחות הכספיים בשבועות הקרובים.

החברה, עתידה להפוך לחברה ציבורית בבורסת הנאסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת הספאק FinTech Acquisition FINTECH ACQUISITION CORP (סימול: FTCV), בהובלת בטסי כהן (אשת עסקים ובנקאית אמריקאית) לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

עוד על פי הנתונים שפירסמה החברה, מעל 210 מיליון פעולות מסחר בוצעו בפלטפורמה ברבעון הראשון, עלייה של 233% ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020. החברה הוסיפה 7 נכסי קריפטו חדשים לפלטפורמה שלה על מנת להיענות לביקוש בקרב לקוחותיה וכדי לגוון את הנכסים בתיקי ההשקעות שלהם.

נזכיר כי איטורו של בטסי כהן עתידה לתת לחברה הממוזגת שווי של 10 מיליארד דולר, במסגרת העסקה איטורו עתידים לגייס 650 מיליון דולר. כמו כן, איטורו זו לא החברה הישראלית הראשונה שבסטי כהן תהפוך לציבורית; כהן עתידה להפוך גם גם את חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) לציבורית, כאשר תתמזג עם ספאק אחר של כהן - FTAC Olympus Acquisition.

eTORO היא פלטפורמה המציעה גם מסחר במניות וקרנות סל ללא עמלות, לצד מידע וניתוחים, לצד אפשרויות ביטקוין שונות, לחובבי המטבע. איטורו הוקמה על ידי האחים יוני ורונן אסיא יחד עם דודו רינג ב-2007,  ב-2018 השלימה החברה גיוס לפי שווי של כ-800 מיליון דולר. 

החברה שהוקמה עוד לפני משבר הסאב-פריים נהנית מגידול משמעותי לאורך השנה האחרונה של משקיעים צעירים, ממש בדומה לאפליקצית המסחר רובינהוד שהפכה לשם נרדף לכניסתם של משקיעים (ומהמרים) צעירים לשווקים. החברה גייסה כאמור בשנת 2020 למעלה מ-5 מיליון לקוחות שהתווספו ל-12 מיליון הלקוחות הקודמים. גם היקף המסחר בפלטפורמה גדל בצורה משמעותית ובעקבותיו כמובן גם ההכנסות של החברה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שפוי 30/06/2021 15:40
    הגב לתגובה זו
    החברה מרוויחה שהלקוח מפסיד
  • 3.
    זהירות, קרן הצבי לפניכם (ל"ת)
    רוני 29/06/2021 20:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הרווח הנקי נפל ב-97%... חחח עוד חומסת משקיעים (ל"ת)
    העיקר "זינוק" 29/06/2021 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדווחת על זינוק... חחחח - עוד שבוע פשיטת רגל (ל"ת)
    כלכלן 29/06/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.49%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיות

מיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%

דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני

אדיר בן עמי |

מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.64%  מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.


מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.


ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות

הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.


אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.


כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.