לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על זינוק של 141% בהכנסות ל-347 מיליון דולר
חברת הפינטק איטורו (eToro) שנמצאת בדרך למיזוג ספאק בנאסד"ק מדווחת על צמיחה בהכנסות שהסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-347 מיליון דולר - זינוק של 141% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. כשהחברה מציינת את סך ההכנסות (Total Commissions) היא מתכוונת להכנסות שמקורן בפעולות מסחר וכן הכנסות ריבית ועמלות נוספות.
ה-EBITDA המתואם עמד על 30 מיליון דולר, והרווח הנקי 5 מיליון דולר. מדובר בירידה של 57% ו-91% בהתאמה, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2020, שלדברי החברה נובעים מהגדלת הוצאות השיווק.
עוד מדווחת החברה על הכנסות נטו מפעולות מסחר של 269 מיליון דולר, עליה של 72% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. היקף נכסי הלקוחות המנוהל ע"י החברה עומד על 8.4 מיליארד דולר.
יוני אסיא, מייסד-שותף ומנכ"ל איטורו: "שנת 2020 התאפיינה במעורבות גוברת של משקיעים פרטיים בשוק ההון, ומספר שיא של משקיעים פעלו בשווקים באמצעות פלטפורמות השקעה מקוונות. המגמה הזו הואצה בשנת 2021 ומשתקפת היטב בתוצאות החזקות שלנו לרבעון הראשון של השנה. איטורו משמשת כגשר בין עולם ההשקעות הישן והחדש, ומשימתה היא להעצים אנשים ולהעמיק את רמת הידע והמשאבים הפיננסיים שלהם."
- eToro מפסידה וצופה האטה ברבעון 3; תצליח להנפיק ב-10 מיליארד ד'?
- לקראת המיזוג עם הספאק: eToro מדווחת על גידול של 3.1 מיליון משתמשים ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, ציין: "קהילת המשקיעים העניפה שבנתה איטורו מושתתת על שיתוף חברתי וחינוך פיננסי. איטורו ממשיכה להתמקד בצמיחה - ולא ברווחיות לטווח קצר, ולהעמיק את הנוכחות הגלובלית שלה. אנו מאמינים כי איטורו ממוצבת היטב כדי להוסיף ולקחת חלק משמעותי מהשוק הגלובלי הצומח."
בתחילת החודש דיווחה החברה על תוספת של 3.1 מיליון משתמשים רשומים ברבעון הראשון של שנת 2021, לעומת תוספת של כמיליון משתמשים ברבעון הראשון בשנה שעברה ותוספת של 5 מיליון משתמשים בכל שנת 2020. כלומר - ברבעון הראשון של השנה הנוכחית החברה הוסיפה כ-62% משתמשים חדשים מכמות המשתמשים במהלך כל השנה שעברה. כמו כן החברה מודיעה כי תפרסם את הדוחות הכספיים בשבועות הקרובים.
החברה, עתידה להפוך לחברה ציבורית בבורסת הנאסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת הספאק FinTech Acquisition FINTECH ACQUISITION CORP (סימול: FTCV), בהובלת בטסי כהן (אשת עסקים ובנקאית אמריקאית) לפי שווי של 10 מיליארד דולר.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
עוד על פי הנתונים שפירסמה החברה, מעל 210 מיליון פעולות מסחר בוצעו בפלטפורמה ברבעון הראשון, עלייה של 233% ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020. החברה הוסיפה 7 נכסי קריפטו חדשים לפלטפורמה שלה על מנת להיענות לביקוש בקרב לקוחותיה וכדי לגוון את הנכסים בתיקי ההשקעות שלהם.
נזכיר כי איטורו של בטסי כהן עתידה לתת לחברה הממוזגת שווי של 10 מיליארד דולר, במסגרת העסקה איטורו עתידים לגייס 650 מיליון דולר. כמו כן, איטורו זו לא החברה הישראלית הראשונה שבסטי כהן תהפוך לציבורית; כהן עתידה להפוך גם גם את חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) לציבורית, כאשר תתמזג עם ספאק אחר של כהן - FTAC Olympus Acquisition.
eTORO היא פלטפורמה המציעה גם מסחר במניות וקרנות סל ללא עמלות, לצד מידע וניתוחים, לצד אפשרויות ביטקוין שונות, לחובבי המטבע. איטורו הוקמה על ידי האחים יוני ורונן אסיא יחד עם דודו רינג ב-2007, ב-2018 השלימה החברה גיוס לפי שווי של כ-800 מיליון דולר.
החברה שהוקמה עוד לפני משבר הסאב-פריים נהנית מגידול משמעותי לאורך השנה האחרונה של משקיעים צעירים, ממש בדומה לאפליקצית המסחר רובינהוד שהפכה לשם נרדף לכניסתם של משקיעים (ומהמרים) צעירים לשווקים. החברה גייסה כאמור בשנת 2020 למעלה מ-5 מיליון לקוחות שהתווספו ל-12 מיליון הלקוחות הקודמים. גם היקף המסחר בפלטפורמה גדל בצורה משמעותית ובעקבותיו כמובן גם ההכנסות של החברה.
- 4.שפוי 30/06/2021 15:40הגב לתגובה זוהחברה מרוויחה שהלקוח מפסיד
- 3.זהירות, קרן הצבי לפניכם (ל"ת)רוני 29/06/2021 20:40הגב לתגובה זו
- 2.הרווח הנקי נפל ב-97%... חחח עוד חומסת משקיעים (ל"ת)העיקר "זינוק" 29/06/2021 16:01הגב לתגובה זו
- 1.מדווחת על זינוק... חחחח - עוד שבוע פשיטת רגל (ל"ת)כלכלן 29/06/2021 15:58הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
