אבן קיסר: ירידה בהכנסות כנגד שיפור ברווחיות ברבעון השלישי
אבן קיסר (CSTE) העוסקת בפיתוח וייצור של משטחי עבודה דיווחה על ירידה של 13% בהכנסות הרבעון השלישי לרמה של 124 מיליון דולר, עם זאת שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והפחתת עלויות, הובילו לגידול של 40% ברוח המתואם - ל-14 מיליון דולר. החברה תחלק דיבידנד של 14 סנט למניה.
ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2020 הסתכמו בכ-123.9 מיליון דולר, לעומת כ-142.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי מטבע קבועים, ההכנסות ברבעון השלישי היו נמוכות בכ-14.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בגלל שיבושים עסקיים הקשורים לקורונה, במיוחד באזור אמריקה.
הרווח הנקי המתואם ברבעון השלישי הסתכם בכ-14.1 מיליון דולר או 41 סנט למניה, לעומת כ-10 מיליון דולר או 29 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA המתואם (בנטרול הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הוצאות בגין הסכמי פשרה, הפסד מותנה והוצאות חד פעמיות) - עלה לכ-23.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, (19.1% מההכנסות). זאת, לעומת EBITDA מתואם של כ-22.5 מיליון דולר, (15.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשולי הרווחיות לעומת הרבעון המקביל אשתקד מיוחס בעיקר לרווחיות גולמית גבוהה והוצאות תפעוליות נמוכות יותר.
שיעור הרווח הגולמי המתואם ברבעון השלישי עמד על כ-31.4% לעומת כ-29.9% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווחיות הגולמית נובע בעיקר מתמהיל מוצרים משופר, עלויות חומרי גלם נמוכות יותר, ושיפור ביעילות. השפעות אלו קוזזו בחלקן לאור היקף מכירות ומחירי מכירה נמוכים יותר ותמהיל מכירות אזורי פחות טוב.
- אבן קיסר שוקעת מתחת למזומנים - כמה היא צפויה לשרוף השנה?
- מניית אבן קיסר - הזדמנות או סכין נופלת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות התפעול ברבעון השלישי ירדו לכ-23.8 מיליון דולר, או 19.2% מההכנסות, לעומת כ-29.7 מיליון דולר, או 20.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות התפעול בניטרול הסדרים משפטיים ומצבי אובדן, השתפרו לכ-18.8% מההכנסות, לעומת כ-19.5% ברבעון המקביל אשתקד, לאור קיטון בהוצאות השיווק ומכירה נמוכות יותר, וצמצום הוצאות כלליות ומנהליות.
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר: "תוצאות הרבעון השלישי של 2020 משקפות את תחילת ההשפעה החיובית של המהלכים שביצענו לשיפור הרווחיות, הן במסגרת ההתמודדות הגלובלית מול משבר הקורונה, והן כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. נתוני ה-EBITDA והרווח הגולמי המתואם ברבעון השלישי של 2020 הינם הגבוהים ביותר מזה למעלה משנתיים, ואנו פועלים כדי להמשיך מגמה זו גם הלאה. כמו כן, אנו רואים חשיבות רבה בכך שתוצאות עסקיות אלה, הושגו תוך שמירה על בריאותם ובטיחותם של עובדינו, לקוחותינו ושותפינו ברחבי העולם.
אנו מעודדים מהתקדמות הביצוע המדויק של תוכנית האצת הצמיחה הגלובלית שלנו, שנועדה לשפר את ביצועי החברה בטווח הארוך. המאמצים הקולקטיביים של הצוות שלנו ממשיכים לשאת פריואנו מצפים לראות זאת גם בהמשך הדרך.
- אנבידיה מזנקת 3.2%, TSMC מוסיפה 2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- הכסף האמריקאי עובר לטוקיו: מדד הניקיי מכה את מדדי וול סטריט עם תשואה של 30% מתחילת השנה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
כמו כן, שמרנו על התמקדות בביצוע השקעות אסטרטגיות כדי לבסס את מעמד החברה כשחקנית פרימיום רב חומרית מובילה בשוק משטחי העבודה. הרכישה האחרונה של 'ליולי קרמיקה' מתיישבת ישירות עם אסטרטגיה זו, הממנפת את המותג, ואת מערכי ההפצה, המכירות והפיזור הגלובלי שלנו כדי להגדיל ביעילות ובעקביות את שווקי היעד שלנו. ככל שאנו משלבים את 'ליולי' ומתקדמים ביוזמות הנוספות שלנו, אנו בטוחים ביכולתנו לספק תוצאות חזקות יותר, ככל שההתאוששות נמשכת".
אופיר יעקוביאן, סמנכ"ל הכספים של אבן קיסר: "המאמצים שלנו לייעול תפעולי אפשרו לנו להמשיך לחסוך בעלויות נוספות, תוך יישום תהליכי התייעלות שממתנים את השיבושים העסקיים הקשורים למגיפת הקורונה. , בעיקר באזור אמריקה. אנו מרוצים מאוד מהיכולת שלנו לשפר את התוצאות הכספיות תוך ניהול קפדני של ההון החוזר וייצור תזרים מזומנים חזק מפעילות, בסך של כ-28.2 מיליון דולר ברבעון השלישי. אם מסתכלים קדימה, החברה נהנית כיום ממצבת מזומנים ונכסים נזילים העולה על סך של כ-155 מיליון דולר נטו, המספקת לנו את היכולת להמשיך להאיץ יוזמות לשדרג את פעילותינו העסקית".

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
מאנדיי מנכליםמאנדיי צונחת ב-19% - התחזית להמשך חלשה
מאנדיי דיווחה על הכנסות של 316.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל הציפיות שעמדו על 312.5 מיליון דולר. גם הרווח למניה שעמד על 1.16 דולר למניה היה חזק מהתחזיות של הקונסנזוס שעמדו על כ-0.9 דולר למניה ובכל זאת - המניה מאבדת כעת 19%. הסיב ההיא התחזית קדימה. התחזית היא ל-328 מיליון עד 330 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-333 מיליון דולר. הצמיחה היא חזות הכל בוול סטריט, וכל פיפס חשוב. עם זאת, צריך להסתכל על התמונה המלאה - אחרי הירידה בטרום, מאנדיי נסחרת במכפיל רווח של 33-34, וזאת פעם ראשונה שהיא מגיעה לרמת מכפילים יחסית נורמלית, כשעד כה המכפיל שלה היה 50-60 וצפונה.
כלומר, אולי בהדרגה החברה מצמצמת צמיחה והופכת לחברת ערך שמרוויחה ונסחרת בתמחור ערך שהוא בהגדרה נמוך יותר. אך השאלה הבאמת חשובה בקשר למאנדיי היא איך ה-AI משפיע עליה? חברות התוכנה סובלות מהסרת חסמי הכניסה של מתחרות. אפשר להרים בזכות ה-AI מערכות מתחרות בעלויות נמוכות דרמטיות. התוכנה היא כבר לא הסיפור הגדול, וזה אומר שהתחרות עשויה לגדול ושחברה בלי ייחודתתקשה להתחרות.
מאנדיי עם תפעול רחב, מוצר ומותג חזקים ויכולת שיווק ומכירה, ועדיין, האיום של ה-AI מאיים מאוד ולא רק עליה - על כל חברות התוכנה שרובן מאבדות ערך בוול סטריט בחודשים האחרונים בניגוד למגמה הכללית. מאנדיי גם סובלת מכך שגוגל מעצימה את החיפוש הצ'אטי שלה במנוע חיפוש על חשבון התוצאות המקודמות והאורגניות. היא מפרסמת בסכומים גדולים כדי להגיע ללקוחות והיא ככל הנראה נאלצת לפרסם בסכומים גדולים עוד יותר אחרי השינוי שעשתה גוגל. זה השפיע מאוד ברבעון הקודם, אז הנמיכה החברה תחזית קדימה וקרסה ב-30%, ונראה שזה נמשך.
"תוצאות הרבעון הזה משקפות את רמת הביצועים הגבוהה שלנו ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו להמשיך ולהתרחב ללקוחות וארגונים גדולים יותר (upmarket motion) בשילוב עם הגדלת היצע המוצרים שלנו", אמרו המייסדים והמנכ"לים המשותפים של מאנדיי, רועי מן וערן זינמן. "אנחנו רואים ביקוש גובר מצד לקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר שלהם. היכולת שלנו לשלב חדשנות עם צמיחה מתמשכת מסייעת לנו להבטיח המשך הצלחה לטווח ארוך".
- מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ברבעון הנוכחי השגנו את הרווח התפעולי Non-GAAP הגבוה ביותר אי-פעם, מה שמדגיש את המיקוד שלנו בצמיחה יעילה ורווחית", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באופן אחראי, באמצעות איזון בין השקעה בחדשנות והרחבת אסטרטגיית ה- go-to-market שלנו לבין משמעת תפעולית חזקה. גישה זו מאפשרת לנו לשמור על הרווחיות שלנו במקביל לצמיחה יציבה וארוכת טווח".
