
תגיע לתחתית? למה לצפות בדוחות נייקי
הערב תפרסם נייקי את הדוחות הרבעוניים, כשהציפיות נמוכות במיוחד - ירידה של 15% בהכנסות וירידה גדולה יותר ברווח; עם השקת נעל מעוררת מחלוקת ומנכ"ל שמוביל את תוכנית השיקום, השאלה הגדולה היא האם אלו יהיו הדוחות הגרועים האחרונים של נייקי - או שגם הפעם המשקיעים
לא יראו סימנים לתקווה
נייקי Nike Inc -0.23% תפרסם הערב אחרי המסחר את תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי של 2025, ואחרי תקופה ארוכה של טעויות, שחיקה ברווחים והיחלשות המותג מול המתחרות, כל סימן לשיפור, אפילו קטן, יכול להצית מחדש את התקווה בשוק
סביב המניה. האנליסטים צופים ירידה חדה של כ-15% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 10.72 מיליארד דולר, ורווח נקי של 12 סנט למניה בלבד - לעומת 1.01 דולר אשתקד. הדוחות הקודמים של נייקי אמנם היכו את התחזיות, אך כללו גם תחזית מאכזבת לרבעון הבא שגרמה למשקיעים לממש
והורידה את המניה בבמסחר.
עם ההתקרבות לדוחות, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניה עומד על כ-71.6 דולר, אפסייד של כ-17% על המחיר הנוכחי, כשמתוך 40 אנליסטים כ-18 ממצליצים על המניה כקנייה, 20 כהחזקה ו-2 כמכירה. מחיר היעד הנמוך בקרב האנליסטים עומד על כ-40 דולר, נמוך בכ-35% מהמחיר הנוכחי, בעוד האנליסטים האופטימיים מציבים מחיר יעד של 120 דולר - פי 2 מהמחיר הנוכחי.
מאחורי ההרעה המתמשכת בביצועים עומדת מגמת ירידה עקבית במספר הביקורים בחנויות נייקי, לצד שחיקה בערך המותג, תוצאה בעיקר
של מדיניות בעייתית מהשנים האחרונות שהתחילה בקורונה שהתמקדה במכירות אונליין על חשבון חנויות פיזיות, והובילה לאובדן שטחי מדף חשובים לטובת מתחרים כמו אדידס, און, הוקה וסקצ'רס. גם הרגלי הצרכנים השתנו, והמותג מתקשה לחדש ולהלהיב כפי שעשה בעבר.
הנעל החדשה - תקווה או ביטוי למשבר?
בצל הדוחות, נייקי הצליחה לעורר באזז תקשורתי סביב דגם חדש בשם Air Max Phenomena, שמכונה ברשתות ה"סנואפר" - שילוב לא שגרתי בין מוקסין לנעל ספורטיבית. הנעל, שעוצבה בשיתוף צוות העיצוב של הטניסאית סרינה וויליאמס,
צפויה לצאת רשמית ב-27 ביוני, אך כבר מוצעת בשוק המשני ביותר מ-500 דולר.
- בדרך לקאמבק? בג׳יי פי מורגן רואים אפסייד של 20% לנייקי
- עובר למתחרה - מייסד ריטיילורס (נייקי) יהיה שותף בזכיון של אדידס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיצוב הנעל עורר לא מעט לעג ברשת - חלק רואים בה חדשנות, בעוד אחרים את שיא הקיטש. כך או כך, הבאזז הציבורי סביב הדגם, בשילוב התמחור היוקרתי, נתפס כניסיון מודע של
נייקי לייצר לבדל ולהחזיר לעצמה רלוונטיות בשוק הצפוף. במובן הזה, ה"סנואפר" היא לא רק נעל אלא הצהרת כוונות: נייקי מנסה לחזור לשחק על הקצה, עם עיצוב נועז, תג מחיר מופרז ובאזז שמייצר לקוחות עוד לפני ההשקה. אבל השאלה האמיתית היא האם זה סימן להתאוששות אמיתית, או
ניסיון נואש לתפוס כותרות רגע לפני דוחות חלשים נוספים.
אליוט היל מנסה לשקם
המנכ"ל אליוט היל הוביל מאז כניסתו שורת מהלכים: ניקוי מלאים ישנים וקיצוץ בהנחות שפגעו ברווחיות, שינוי גישה ביחסים עם השותפים הקמעונאיים, וסדרת מינויים
בהנהלה, שהוגדרה על ידי אנליסטים כשינוי ההנהלה הבכירה המקיף ביותר בשנים האחרונות בשוק.
החברה נמנעת כיום ממתן תחזיות שנתיות, מה שמעלה את רף חוסר הוודאות. עם זאת, סמנכ"ל הכספים מת'יו פרינד הבהיר כי ברבעון זה תירשם ההשפעה הגדולה ביותר
של תוכנית השיקום שקיבלה את השם WinNow, וכי ההשפעה השלילית על ההכנסות והרווחיות צפויה להתמתן בהמשך.
- בנק אוף אמריקה: השוק האמריקאי יקר מדי
- מניית C3.ai צונחת ב-26% אחרי שפספסה בשורת ההכנסות
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- מניית הקוונטים שהאנליסטים צופים לה אפסייד של 76%
משקיעים כמו ביל אקמן כבר הצביעו ברגליים: קרן פרשינג סקוור שלו מכרה את כל הפוזיציה שלו בחברה במהלך הרבעון הראשון, רק שנה אחרי שרכשה
את המניות. אנליסטים כמו רנדל קוניק מג'פריס דווקא אופטימיים, ומעריכים שהרבעון הנוכחי יסמן את התחתית, כשהחברה מציגה סימנים ראשוניים לשיפור כולל עלייה מסוימת בתנועה בחנויות ושיפור בביקוש למוצרים חדשים.
הזווית הישראלית - ריטיילורס תלויה בנייקי
לצד המשקיעים בוול סטריט, גם בישראל יש מי שתצפה בדריכות: ריטיילורס ריטיילורס -2.83% , קבוצת הקמעונאות הישראלית, היא הזכיינית הבינלאומית הגדולה ביותר של נייקי (אחרי סין). מה שקורה בנייקי מתורגם, לעיתים באיחור
אך בעוצמה, גם בדוחות של ריטיילורס.
ואכן, התקופה האחרונה הייתה מאתגרת גם עבורה. אמנם ההכנסות ברבעון האחרון זינקו ב-18% בעיקר בזכות התרחבות באירופה, אך המכירות בחנויות זהות של נייקי ירדו ב-18%, והרווח התפעולי נחתך בכ-88%. החברה אף
רשמה הפסד נקי של 4.4 מיליון שקל ברבעון הראשון, ותזרים המזומנים שלה היה שלילי.
עם זאת, ריטיילורס לא עוצרת, להיפך: היא ממשיכה לרכוש סניפים, להרחיב נוכחות ולשמר את השותפות האסטרטגית עם נייקי, במיוחד באירופה. ההנהלה רואה בכך השקעה לטווח
הארוך מתוך אמונה שנייקי תתאושש, וביום שזה יקרה, היא רוצה להיות במיקום להרוויח גם כן.

ללא ניסיון בהשקעות: בן 23 גייס מיליארד וחצי דולר לקרן AI
לאופולד אשנברנר הוא אחד המנהלים הצעירים ביותר בעולם קרנות הגידור. בגיל 23, ללא ניסיון השקעות מקצועי קודם, הוא הצליח לגייס כסף רב יותר לקרן החדשה שלו מרוב מנהלי התיקים המנוסים כשהם פותחים קרן עצמאית. הגיוס המוצלח נובע מהמוניטין שלו כמומחה צעיר לבינה מלאכותית, תחום שמושך עניין רב מצד משקיעים.
קרן ההגידור שלו, Situational Awareness, מנהלת כיום יותר מ-1.5 מיליארד דולר. הוא מתאר אותה כ"צוות חשיבה על בינה מלאכותית". האסטרטגיה כוללת השקעות במניות של חברות שצפויות להפיק תועלת מפיתוח טכנולוגיות AI - חברות מוליכים למחצה, תשתיות וחברות אנרגיה, יחד עם השקעות בחברות סטארט-אפ נבחרות כמו Anthropic. אשנברנר בחר לקרוא לקרן על שם המאמר שכתב על הזדמנויות וסיכוני הבינה המלאכותית המתקדמת. כשותף למחקר הוא גייס את קרל שולמן, חוקר בתחום הבינה המלאכותית שעבד בעבר בקרן ההשקעות של פיטר ת'יל.
התוצאות עד כה חיוביות. הקרן רשמה עלייה של 47% אחרי עמלות במחצית הראשונה של השנה. באותה תקופה, מדד S&P 500 עלה ב-6% כולל דיבידנדים, ומדד של קרנות גידור טכנולוגיות עלה כ-7%. אשנברנר, יליד גרמניה, עבד תקופה קצרה כחוקר ב-OpenAI לפני שעזב את החברה.
הכסף רץ אחרי ה-AI
אשנברנר אינו המנהל היחיד שמנסה לרכוב על גל הבינה המלאכותית. קרנות גידור המתמחות בתחום זה הוקמו בקצב מהיר בחודשים האחרונים. התופעה נובעת מהעניין הגובר של משקיעים להשתתף בסיפור הצמיחה של הבינה המלאכותית.
- פלנטיר שוברת שיאים – והמשקיעים מחפשים תשובות
- OpenAI משיקה את GPT-5: המודל שמבין מתי לחשוב לעומק ומתי פשוט לענות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Value Aligned Research Advisors, חברת השקעות מניו ג'רזי שהוקמה על ידי האנליסטים הכמותיים לשעבר בן הוסקין ודיוויד פילד, השיקה קרן גידור המתמקדת בבינה מלאכותית במרץ. הקרן צברה כבר כמיליארד דולר בנכסים. החברה מנהלת בסך הכל כ-2 מיליארד דולר באסטרטגיות השקעה הקשורות לבינה מלאכותית. גם מנהלי קרנות מנוסים נכנסים לתחום. סטיב כהן, מנהל הקרן Point72, הקצה 150 מיליון דולר להקמת קרן גידור המתמחה בבינה מלאכותית. הקרן, שנקראת Turion על שם מדען המחשבים אלן טיורינג, מנהלת כיום יותר מ-2 מיליארד דולר ורשמה עלייה של כ-11% השנה עד יולי.
.jpg)
לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
חברת התוכנה הישראלית צפויה להציג הכנסות של כ-293.6 מיליון דולר ברבעון השני ורווח מתואם של 0.86 דולר למניה, לאחר רצף של תוצאות טובות בדוחות האחרונים; לצד השקת שלושה כלי AI חדשים ושדרוג המלצות אנליסטים, נרשמו בחודשים האחרונים מכירות מניות גדולות מצד בכירים,
במחירים גבוהים משמעותית מהשווי הנוכחי, איך המניה תגיב היום?
עדכון: מאנדיי מאכזבת ונופלת ב-15%
חברת התוכנה הישראלית מאנדיי monday.com -29.8% תפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון השני של 2025. הצפי בשוק הוא להכנסות של כ-293.6 מיליון דולר, עלייה של 24.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך האטה לעומת צמיחה של 34.4% באותה תקופה אשתקד. הרווח המתואם צפוי לעמוד על 0.86 דולר למניה.
ברבעון הקודם עקפה מאנדיי את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 282.3 מיליון דולר, עלייה שנתית של 30.1%, וכן הפתעה חיובית ב־EBITDA ובחיובים (billings). החברה הוסיפה 243 לקוחות אנטרפרייז משלמים מעל 50 אלף דולר בשנה, והגיעה ל־3,444 לקוחות מסוג זה. בשנתיים האחרונות הצליחה מאנדיי לעקוף את תחזיות ההכנסות בכל רבעון, בפער ממוצע של 2.7%. בנוסף, החברה העלתה תחזיות להכנסות של בין 1.22-1.226 מיליארד דולר השנה לעומת תחזית קודמת של 1.208-1.221 מיליארד דולר.
מה אומרים האנליסטים?
בית ההשקעות Baird העלה בשבוע שעבר את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר", והעלה את מחיר היעד מ-280 ל-310 דולר. האנליסט רוב אוליבר מציין את הפוטנציאל המשמעותי של החברה בתחום הבינה המלאכותית, כשהוא רואה במאנדיי "שכבת אינטליגנציה" שתאפשר לארגונים להפיק ערך מהדור החדש של GenAI ו-Agentic AI. לדבריו, הפלטפורמה של מאנדיי מעוצבת סביב שימושים עסקיים מוגדרים וממוקדת בערך ללקוח, בניגוד לחלק מהמתחרות. Baird צופה רבעון חזק והמשך מומנטום עד כנס המשתמשים ואירוע המשקיעים הצפוי בספטמבר.
- מאנדיי: "לא מחליפים עובדים אלא מעצימים אותם"
- מאנדיי משיקה 3 כלי AI חדשים לייעול תהליכי העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסה"כ הסיקור של מאנדיי חיובי עם 6 המלצות "קניה" ו-16 "תשואת יתר", עם מחיר יעד ממוצע של 351$ למניה.
בעלי התפקיד מוכרים
עוד
לפני הדוחות הצפויים, נרשמו בחודשים יוני ויולי מכירות מניות משמעותיות מצד בכירים בחברה, במחירים שנעו סביב 305-308 דולר למניה, אשר גבוהים מהמחיר הנוכחי שנע סביב 250$ למניה. בין המכירות הבולטות: מייסד שותף ערן זינמן, שמכר 70 אלף מניות בשווי של כ-21.57 מיליון
דולר, והמנכ"ל המשותף רועי מן, שמכר בסה"כ מעל 14.8 אלף מניות ביותר מ-4.5 מיליון דולר.