מהפכה בשוק הרכב האירופי: BYD עקפה את טסלה לראשונה
BYD הסינית עוקפת את טסלה לראשונה בשוק האירופי עם זינוק של 169% במכירות מול צניחה של 49% למותג האמריקני. החברה משיקה את הדולפין סרף במחיר של פחות מ-23,000 יורו כדי להעמיק את חדירתה לשוק ולהתחרות עם רנו וסיטרואן על פלח הרכבים החשמליים הנגישים
חברת BYD הסינית הצליחה למכור יותר רכבים חשמליים מטסלה האמריקנית Tesla 0.55% לראשונה מאז כניסתה לשוק האירופי. מדובר בנקודת מפנה בתחום הרכבים החשמליים שנשלט במשך שנים על ידי החברה של אילון מאסק. נתונים מחברת המחקר Jato Dynamics חושפים ש-BYD רשמה 7,231 רכבים חשמליים חדשים באפריל, עלייה מרשימה של 169% בהשוואה לאותו חודש אשתקד. הישג זה הכניס את המותג הסיני לעשירייה הראשונה בדירוג מכירות הרכבים החשמליים באירופה, כאשר טסלה איבדה את המקום הראשון עם ירידה של 49% ברישומים.
החשיבות של ההישג הזה גדולה הרבה מעבר למספרים הגולמיים של מכירות חודש אחד. האנליסטים רואים בכך אות לשינוי פרדיגמה מהותי בשוק הרכב האירופי. פליפה מונוז מחברת Jato Dynamics הדגיש כי "למרות שההבדל במכירות החודשיות בין שתי החברות עשוי להיראות קטן, ההשלכות הן עצומות". מדובר בנקודת מפנה עבור השוק האירופי, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שטסלה שלטה בשוק הרכבים החשמליים באירופה במשך שנים רבות. המונופול של המותג האמריקני לא הצליח עד כה להחזיק מעמד מול הכניסה של יצרנים סיניים המציעים טכנולוגיות מתקדמות במחירים אטרקטיביים יותר.
הצלחת BYD מדגישה גם את החולשה היחסית של טסלה בשוק האירופי. בעוד שהשוק הכללי של רכבים חשמליים באירופה המשיך לצמוח בקצב של 28% ברישומים חדשים, טסלה לא הצליחה להנות מהצמיחה ובמקום זאת חוותה ירידה משמעותית במכירות.
לעומת זאת, יצרניות רכב אירופיות מסורתיות הוכיחו יכולת הסתגלות מרשימה לטרנד החשמלי. פולקסווגן, שמחזיקה כעת בתואר המותג המוביל ברכבים חשמליים באירופה, הגדילה את מכירותיה ב-61% באפריל לעומת אותו חודש אשתקד. חברת הבת שלה, שקודה, הצליחה אף יותר ושילשה את רישומי הרכבים החשמליים שלה.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכבים היברידיים
כאשר כוללים גם רכבים היברידיים נטענים, הפער בין BYD לטסלה הופך להיות עוד יותר דרמטי. מכירות BYD הכוללות זינקו ב-359% באפריל בהשוואה לשנה שעברה.
האסטרטגיה של יצרניות הרכב הסיניות באירופה עברה שינוי מהותי בשנה האחרונה. בתחילה התמקדו החברות בעיקר במכירת רכבים חשמליים לחלוטין, בהתאמה ליעדים של האיחוד האירופי להפחתת פליטות והעברת התעשייה הרחק ממנועי בעירה פנימית.
השינוי האסטרטגי התרחש לאחר שהאיחוד האירופי הטיל מכסים גבוהים יותר על רכבים חשמליים מתוצרת סין בשנה שעברה. ההחלטה הגיעה לאחר שנקבע כי סובסידיות נדיבות מבייג'ינג יצרו יתרון לא הוגן לחברות הסיניות. כתגובה, BYD ויצרניות סיניות אחרות החלו למכור מספרים משמעותיים של רכבים היברידיים נטענים באירופה.
- מניית השבבים שמזנקת ב-50%
- 911 אלף משרות נמחקו: משרד העבודה האמריקאי תיקן את הנתונים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
מריה גרציה דאווינו, מנהלת אזור של BYD, הסבירה את האסטרטגיה החדשה באירוע תעשייתי בשטוטגרט בחודש שעבר. לדבריה, "בעתיד הקרוב יהיו לנו שני עמודי תווך", כאשר "אחד מהם הוא חשמלי". מדובר בגישה פרגמטית המאפשרת לחברה להתמודד עם מגבלות הרגולציה תוך שמירה על קצב הצמיחה.
דגם זול חדש
חברת BYD מתכוננת לחזק עוד יותר את מעמדה בשוק האירופי עם השקת דגם חדש - הדולפין סרף. מדובר ברכב האצ'בק חשמלי מלא שיימכר במחיר של פחות מ-23,000 יורו (באיזור ה-90 אלף שקל לא כולל מיסים וכדומה), מה שהופך אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור הצרכנים האירופיים המחפשים חלופה זולה יותר לרכבים חשמליים יוקרתיים.
הדולפין סרף הוא גרסה מותאמת ומעט מוארכת של דגם הסיגל של החברה. הרכב מציע תכונות פרמיום כמו מסך מגע מסתובב, כניסה ללא מפתח
ובקרת שיוט מתקדמת. הגרסה הסטנדרטית עם טווח של 220 קילומטרים תימכר בגרמניה במחיר של 19,990 יורו עד סוף יוני, ו-22,990 יורו לאחר מכן.
למרות הכשלונות האחרונים של טסלה, אל לנו לזלזל בחברה שהופכת לאט לאט יותר לחברת טכנולוגיה מאשר חברת רכבים רגילה. סביר להניח, שאם ומאסק יצליח להכניס לחיינו את הרכבים האוטונומיים לחלוטין, מדובר יהיה במהלך שיכול לטרוף את הקלפים.
- 2.אנונימי 22/05/2025 22:10הגב לתגובה זוחוויית משתמש זה משהו שהסיניים לאט לאט משתפרים בו
- יש המון הבדל. 1. אתה קונה מרגל סינישהמטרה האמיתית שלו זה להשמיד את המערב2. בוא נראה את הרכבים הסי (ל"ת)אנונימי 23/05/2025 02:00הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 22/05/2025 21:08הגב לתגובה זוסין זה בייששש

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים
עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -20.76% – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.
אייבס הוא מנהל ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד
האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר,
מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.
הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן. גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .
- אחרי ההתאבדויות - OpenAI משנה את ChatGPT; יותר פיקוח ומודעות למצבים נפשיים קשים
- הקולות האחרים - ה-AI יוצר בועות, אין עידן זהב ללא קריסה מוקדמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.

וויקס מזנקת ב-7%, סולאראדג׳ יורדת ב-5%; הנאסד״ק יורד ב-0.1%
אחרי שיאים חדשים בנאסד״ק אתמול, המסחר היום מתנהל ביציבות כשהסנטמינט מהסקטור הטכנולוגי מרים את השוק כשברקע ההמתנה למדדי המחירים ליצרן ולצרכן שגיעו ביומיים הקרובים ויסללו את הדרך להורדת ריבית
יום המסחר נפתח ביציבות קלה, אחרי שביום הקודם הנאסד״ק רשם שיא כל הזמנים. מדד הדאו מוסיף כ-9 נקודות, ה-S&P 500 והנאסד״ק מטפסים בשיעור קל של 0.1%, כשבנתיים המשקיעים ממשיכים לעכל את גל העליות במניות הטכנולוגיה ואת ההסתברות הגוברת להפחתת ריבית כבר בשבוע הבא.
נראה שהזינוק של מניות השבבים בהובלת אנבידיה וברודקום ממשיך להזין את הסנטימנט החיובי, בזמן שאפל מדשדשת לקראת אירוע ההשקה השנתי, שבו היא צפויה לחשוף אייפון חדש.
ה-BLS פרסם את עדכון נתוני שוק העבודה, והמשיך במגמת ההתקררות, לאחר דו"ח תעסוקה חלש מהצפוי שפורסם בשבוע שעבר, עיני המשקיעים נשואות לשני נתוני מפתח שיתפרסמו השבוע - מדד המחירים ליצרן מחר, ומדד המחירים לצרכן ביום חמישי. אלו עשויים לקבוע את הטון לקראת החלטת הריבית של הפד׳.
ראיון מיוחד עם מנכ״ל פיוניר - גאווה ישראלית - בשביל שוק הפינטק גיל 20 זה כמו 200 לחברת תרופות. פיוניר חוגגת השנה 20, שני עשורים אותן היא לא רק צלחה או שרדה, אלא גם ממש הובילה ובלטה בתעשיית הפינטק. החברה שהוקמה ב-2005 בישראל על ידי יובל טל ובן יניב צ'צ'יק עברה לא מעט ציוני דרך כשהיא מתאימה את עצמה לצרכים הדינמיים בשוק. כשפנו אל ג׳ון קפלן לנהל את פיוניר ״לקח לי 90 שניות לענות כן״ - הוא מספר. לציון 20 שנה לחברת הפינטק ישבנו לשיחה עם המנכ״ל - דיברנו על התעשייה, על סטרייפ, Wise ומה שיש רק לפיוניר שלאחרים אין. מה הם עושים מול הורדת ריבית שתחתוך ברווחים מעמלות ואיך מובילים את פיוניר לעשור הבא שלה - ג׳ון קפלן: "אנחנו בתחילתו של עשור מעניין מאוד לפיוניר"
- נעילה חיובית בוול-סטריט; נובה קפצה ב-7%, רובינהוד זינקה ב-16%
- אורקל וטסלה קפצו ב-4%, ברודקום זינקה ב-9%; נעילה שלילית בוול-סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהמשך היום צפויות להתפרסם תוצאות כספיות של גיימסטופ ושל אורקל. אפל, מצידה, ממשיכה לתפוס כותרות לקראת אירוע ההכרזה, שאולי יגדיר את הכיוון של המניה לחודשים הקרובים.