מהפכה בשוק הרכב האירופי: BYD עקפה את טסלה לראשונה
BYD הסינית עוקפת את טסלה לראשונה בשוק האירופי עם זינוק של 169% במכירות מול צניחה של 49% למותג האמריקני. החברה משיקה את הדולפין סרף במחיר של פחות מ-23,000 יורו כדי להעמיק את חדירתה לשוק ולהתחרות עם רנו וסיטרואן על פלח הרכבים החשמליים הנגישים
חברת BYD הסינית הצליחה למכור יותר רכבים חשמליים מטסלה האמריקנית Tesla -3.4% לראשונה מאז כניסתה לשוק האירופי. מדובר בנקודת מפנה בתחום הרכבים החשמליים שנשלט במשך שנים על ידי החברה של אילון מאסק. נתונים מחברת המחקר Jato Dynamics חושפים ש-BYD רשמה 7,231 רכבים חשמליים חדשים באפריל, עלייה מרשימה של 169% בהשוואה לאותו חודש אשתקד. הישג זה הכניס את המותג הסיני לעשירייה הראשונה בדירוג מכירות הרכבים החשמליים באירופה, כאשר טסלה איבדה את המקום הראשון עם ירידה של 49% ברישומים.
החשיבות של ההישג הזה גדולה הרבה מעבר למספרים הגולמיים של מכירות חודש אחד. האנליסטים רואים בכך אות לשינוי פרדיגמה מהותי בשוק הרכב האירופי. פליפה מונוז מחברת Jato Dynamics הדגיש כי "למרות שההבדל במכירות החודשיות בין שתי החברות עשוי להיראות קטן, ההשלכות הן עצומות". מדובר בנקודת מפנה עבור השוק האירופי, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שטסלה שלטה בשוק הרכבים החשמליים באירופה במשך שנים רבות. המונופול של המותג האמריקני לא הצליח עד כה להחזיק מעמד מול הכניסה של יצרנים סיניים המציעים טכנולוגיות מתקדמות במחירים אטרקטיביים יותר.
הצלחת BYD מדגישה גם את החולשה היחסית של טסלה בשוק האירופי. בעוד שהשוק הכללי של רכבים חשמליים באירופה המשיך לצמוח בקצב של 28% ברישומים חדשים, טסלה לא הצליחה להנות מהצמיחה ובמקום זאת חוותה ירידה משמעותית במכירות.
לעומת זאת, יצרניות רכב אירופיות מסורתיות הוכיחו יכולת הסתגלות מרשימה לטרנד החשמלי. פולקסווגן, שמחזיקה כעת בתואר המותג המוביל ברכבים חשמליים באירופה, הגדילה את מכירותיה ב-61% באפריל לעומת אותו חודש אשתקד. חברת הבת שלה, שקודה, הצליחה אף יותר ושילשה את רישומי הרכבים החשמליים שלה.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכבים היברידיים
כאשר כוללים גם רכבים היברידיים נטענים, הפער בין BYD לטסלה הופך להיות עוד יותר דרמטי. מכירות BYD הכוללות זינקו ב-359% באפריל בהשוואה לשנה שעברה.
האסטרטגיה של יצרניות הרכב הסיניות באירופה עברה שינוי מהותי בשנה האחרונה. בתחילה התמקדו החברות בעיקר במכירת רכבים חשמליים לחלוטין, בהתאמה ליעדים של האיחוד האירופי להפחתת פליטות והעברת התעשייה הרחק ממנועי בעירה פנימית.
השינוי האסטרטגי התרחש לאחר שהאיחוד האירופי הטיל מכסים גבוהים יותר על רכבים חשמליים מתוצרת סין בשנה שעברה. ההחלטה הגיעה לאחר שנקבע כי סובסידיות נדיבות מבייג'ינג יצרו יתרון לא הוגן לחברות הסיניות. כתגובה, BYD ויצרניות סיניות אחרות החלו למכור מספרים משמעותיים של רכבים היברידיים נטענים באירופה.
- "לא נשקיע באג"ח ישראל" ו"אינתיפאדה גלובלית"
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
מריה גרציה דאווינו, מנהלת אזור של BYD, הסבירה את האסטרטגיה החדשה באירוע תעשייתי בשטוטגרט בחודש שעבר. לדבריה, "בעתיד הקרוב יהיו לנו שני עמודי תווך", כאשר "אחד מהם הוא חשמלי". מדובר בגישה פרגמטית המאפשרת לחברה להתמודד עם מגבלות הרגולציה תוך שמירה על קצב הצמיחה.
דגם זול חדש
חברת BYD מתכוננת לחזק עוד יותר את מעמדה בשוק האירופי עם השקת דגם חדש - הדולפין סרף. מדובר ברכב האצ'בק חשמלי מלא שיימכר במחיר של פחות מ-23,000 יורו (באיזור ה-90 אלף שקל לא כולל מיסים וכדומה), מה שהופך אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור הצרכנים האירופיים המחפשים חלופה זולה יותר לרכבים חשמליים יוקרתיים.
הדולפין סרף הוא גרסה מותאמת ומעט מוארכת של דגם הסיגל של החברה. הרכב מציע תכונות פרמיום כמו מסך מגע מסתובב, כניסה ללא מפתח
ובקרת שיוט מתקדמת. הגרסה הסטנדרטית עם טווח של 220 קילומטרים תימכר בגרמניה במחיר של 19,990 יורו עד סוף יוני, ו-22,990 יורו לאחר מכן.
למרות הכשלונות האחרונים של טסלה, אל לנו לזלזל בחברה שהופכת לאט לאט יותר לחברת טכנולוגיה מאשר חברת רכבים רגילה. סביר להניח, שאם ומאסק יצליח להכניס לחיינו את הרכבים האוטונומיים לחלוטין, מדובר יהיה במהלך שיכול לטרוף את הקלפים.
- 2.אנונימי 22/05/2025 22:10הגב לתגובה זוחוויית משתמש זה משהו שהסיניים לאט לאט משתפרים בו
- יש המון הבדל. 1. אתה קונה מרגל סינישהמטרה האמיתית שלו זה להשמיד את המערב2. בוא נראה את הרכבים הסי (ל"ת)אנונימי 23/05/2025 02:00הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 22/05/2025 21:08הגב לתגובה זוסין זה בייששש
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
זוהראן ממדני (X)"לא נשקיע באג"ח ישראל" ו"אינתיפאדה גלובלית"
זוהראן ממדני מוביל בהתמודדות על ראשות העיר ניו יורק; איך זה ייתכן שעם תמיכה ב-BDS, התקפות נגד ישראל, ובריחה מביקורת על החמאס, האיש הזה עם סיכויים גבוהים להיות ראש העיר?
זוהראן ממדני, בן 33, הפך בשנה האחרונה האחרונים לדמות המרכזית והשנויה ביותר במחלוקת במערכת הבחירות הנוכחית לראשות עיריית ניו יורק, ולא רק בזירה המקומית.
בעוד תומכיו רואים בו סמל לשינוי חברתי עמוק ולרוח חדשה בפוליטיקה העירונית, מתנגדיו מזהירים מפני עמדות שהוא מייצג בנוגע לישראל, ליהדות ולמדיניות חוץ אמריקאית. ממדני נמנע מגינויים ישירים של חמאס, הביע בעבר תמיכה בתנועת BDS, והתבטאויותיו נתפסו בעיני רבים ככאלה שמטשטשות את הגבול בין ביקורת לגיטימית על מדינה לבין התנגדות לעצם קיומה.
ממדני מוביל בהתמודדות על ראשות העיר ניו יורק. והשאלה הכי חשובה שצריך לשאול היא מה המשמעות של זה? אם אדם שתומך ב-BDS, מתקיף את ישראל וטוען שהיא מבצעת רצח עם, ונמנע מביקורת על החמאס, הוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר להיות ראש עיר, מה זה אומר על תושבי ניו יורק והיחס שלהם לישראל וישראלים?
הרבה שאלות, לא לכולן יש תשובות ברורות. הנה שאלות ותשובות על התופעה - זוהראן ממדני
מה עמדת ממדני כלפי ישראל?
ממדני מציג עצמו כמבקר נחרץ של מדיניות ישראל בעזה ובשטחים. הוא מכנה את פעולות ישראל בעזה "רצח עם", קורא לחקירת פשעי מלחמה, ותומך בתנועת BDS (חרם, נטישת השקעות וסנקציות). הוא הבהיר במפגש עם בכירים עסקיים כי "רכישת אג"ח של מדינת ישראל מכספי הפנסיה של עובדי העיר מהווה ביטוי לערכים שלנו. איני רואה מקום לחדש את ההשקעה, גם אם קיימים שיקולים פיננסיים לכך". עמדתו זו הופכת אותו לדמות מרכזית במאבק על אופי היחסים בין ניו יורק לישראל, ומעוררת תגובות חריפות הן מהקהילה היהודית והן מהממסד הפוליטי האמריקאי.
- אג"ח ישראל OUT; המועמד המוביל לראשות עיריית ניו יורק: "לא נשקיע באג"ח של ישראל"
- "אינתיפאדה גלובלית" - כשמתמודד עיקרי לראשות ניו יורק אומר את זה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם ממדני תומך ב-BDS?
כן. ממדני הביע בעבר תמיכה גלויה בתנועת BDS, הקוראת לחרם כלכלי ואקדמי על ישראל. עמדה זו הפכה אותו למטרה של קבוצות פרו-ישראליות כמו AIPAC, שהשקיעו כבר מעל 3 מיליון דולר בקמפיין נגדו. תנועת BDS נתפסת בעיני תומכי ישראל כניסיון לערער את לגיטימיות קיומה של המדינה, ולא רק כביקורת על מדיניות ספציפית. ממדני, מצדו, טוען כי "הביקורת שלי היא על מדיניות, לא על יהודים. אני תומך בחופש, צדק וביטחון לשני העמים". עם זאת, הוא גייס תמיכה מקבוצות פרוגרסיביות יהודיות כמו Jewish Voice for Peace, המזדהות עם ביקורת על ישראל מתוך נקודת מבט יהודית-פרוגרסיבית.
מה המשמעות של הצהרתו שלא ישקיע באג"ח ישראל?
