מייקל סיילור מיקרוסטרטגי
צילום: מיקרוסטרטגי

סטרטג'י ממשיכה לרכוש ביטקוין - השקיעה 1.9 מיליארד דולר בשבוע

אסטרטגיית "הכל על ביטקוין": סטרטג'י מחזיקה כבר ב-2% מהמטבע העולמי, אך נסחרת בפרמיה כפולה משווי נכסיה

אדיר בן עמי | (4)


חברת סטרטג'י MicroStrategy Inc -5.02%  (מיקרוסטרטג'י לשעבר) ממשיכה באסטרטגיה שלה ורכשה מטבעות ביטקוין בשווי 1.9 מיליארד דולר תוך שבעה ימים בלבד. מדובר בהאצה דרמטית בהשוואה לשבוע הקודם, בו הסתפקה החברה ברכישות של פחות מ-600 מיליון דולר.


נתוני הדו"ח שהוגש לרשות לניירות ערך חושפים כי נכון ל-30 במרץ, צברה הענקית האמריקאית 528,185 ביטקוין – כמות המהווה יותר מ-2% מכלל המטבעות הדיגיטליים מסוג זה הקיימים בעולם. מדובר בהכפלה של ממש מאז ספטמבר האחרון, אז החזיקה החברה ב-252,200 מטבעות בלבד, ובהגדלה משמעותית אף מסוף 2024, כשאחזקותיה עמדו על כ-447,000 מטבעות.


המימון למסע הקניות המטורף הגיע ממכירת מניות רגילות ומהנפקת סוג חדש של מניות בכורה. בין ה-24 למרץ ועד יום ראשון האחרון, מכרה סטרטג'י 3.6 מיליון מניות בשוק, שהניבו 1.2 מיליארד דולר נטו. במקביל, הציעה החברה מניות בכורה חדשות בתשואה של 10%, המכונות "סטרייף", במחיר של 85 דולר ליחידה. הנפקה זו הביאה לקופתה 711 מיליון דולר נוספים, לאחר הורדת עמלות והוצאות. הפרסום על מסע הרכישות התרחש ביום בו ירד מחיר הביטקוין בכ-2% לרמה של 82,000 דולר, רחוק מהשיא של כ-107,000 דולר שנרשם בינואר.


למרות הירידה במחיר הביטקוין, החברה עדיין רושמת רווח נאה על השקעותיה. העלות הממוצעת של רכישות הביטקוין שלה עומדת על 67,500 דולר ליחידה, הרבה מתחת למחיר השוק הנוכחי. אולם הפער בין שווי השוק של החברה לבין שווי אחזקות הביטקוין שלה מעורר שאלות בקרב אנליסטים.


שווי השוק של סטרטג'י מגיע כעת לכ-72 מיליארד דולר, ולחברה חובות ומניות בכורה בהיקף של כ-10 מיליארד דולר. שווי הפעילות הכולל שלה - כ-82 מיליארד דולר - גבוה כמעט פי שניים מהשווי הנוכחי של הביטקוין שבבעלותה, העומד על כ-43 מיליארד דולר בלבד.



קרן השקעות ממוקדת ביטקוין

האסטרטגיה החריגה של סטרטג'י מעוררת דיון סוער בקהילה הפיננסית. במקום לפעול כחברת תוכנה מסורתית, הפכה החברה למעין קרן השקעות ממוקדת-ביטקוין, תוך שהיא צוברת כמויות עצומות מהמטבע הדיגיטלי ומממנת זאת בהנפקות חוזרות ונשנות.


משקיעים שוקלים כעת לא רק האם להאמין בעתיד הביטקוין, אלא האם לשלם פרמיה משמעותית תמורת מניית סטרטג'י, או להעדיף אפיקי השקעה אחרים בקריפטו. ההחלטה מסתבכת לאור התנודתיות הגבוהה בשוק המטבעות הדיגיטליים ואי-הוודאות לגבי יכולתה של החברה להמשיך באסטרטגיית הרכישות האגרסיבית לאורך זמן.

קיראו עוד ב"גלובל"


בסופו של יום, ההימור של סטרטג'י ברור - החברה מהמרת על עליית ערך דרמטית של הביטקוין בטווח הארוך, שתצדיק את הפרמיה הגבוהה בה נסחרת מנייתה. אך השאלה הפתוחה היא האם המשקיעים יחלקו איתה את החזון הזה לאורך זמן, או שמא הפער הגדל בין שווי נכסיה לשווי השוק שלה יוביל בסופו של דבר לתיקון משמעותי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לפי דעתי בזמן רכישת המטבעות הם רכשו הגנות נגד המטבע (ל"ת)
    קש 01/04/2025 07:03
    הגב לתגובה זו
  • צביקה 01/04/2025 19:20
    הגב לתגובה זו
    טוב שאתה צנוע ולא כתבת לדעתי המושכלתחחחח
  • 2.
    אנונימי 31/03/2025 23:11
    הגב לתגובה זו
    נניח ועוד רבעון שתיים טוב שנה. אך ישלמו ריבית למניות המועדפות אם נכס הבסיס זה ביטקויין וסטרטגי רק רוכשת בשיטת הפרמידה. אני לא רואה באופק מימוש כי אם רק פרמידה כמו בכל פרמידה הראשונים מסודרים הבאים בתור תלוי. חוץ מאיסוף אין רווח זה הכל שיערוך.
  • 1.
    אנונימי 31/03/2025 21:31
    הגב לתגובה זו
    חלומות באספמיה.לא לגעת בשטויות האלה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?