מסמנים מניה: ללבוש גולף לקראת החגים

למרות הטלטלות האחרונות - אורי כהן חושב שתקופת החגים היא עיתוי מתאים, לא רק לפקוד את חנויות הרשת, אלא גם להפוך לבעלי מניות בה
אורי כהן |

עונת החגים נמצאת בפתח ולגולף צפויה פתיחת שנה מתוקה. מסקירה שפורסמה השבוע ע"י אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, עולה כי בארבע השנים האחרונות, הייתה עליה ממוצעת של כ-15% בסך המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים לעומת החודש שקדם להן וירידה ממוצעת של כ- 8% בחודש שלאחר תקופת החגים. הגידול הבולט ביותר, נרשם במכירות כלי הבית והמטבח, כשהמכירות עלו בתקופת החגים בכ-98% בממוצע וירדו חודש לאחר מכן בכ-42%.

חברת האופנה גולף מקבוצת אי.די.בי. (מוחזקת כ-76% על ידי כלל תעשיות ) הינה אחת הקמעונאיות הבולטות ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. גולף פרסמה דוחות מרשימים לרבעון השני של השנה וזאת על רקע מספר אזהרות רווח במגזר האופנה, שהובילו לירידות חדות במניות הסקטור עוד טרם משבר ה- Sub-Prime. החברה המשיכה להפגין שיעורי צמיחה נאים, הנובעים הן מניהול איכותי של החברה והן מהמשך הגידול בשיעור הצריכה הפרטית בקרב האוכלוסייה בישראל.

לגולף שתי רגליים יציבות בדמות אופנת ההלבשה, בה פעילה החברה באמצעות המותגים גולף, פולגת, מקס מורטי, דניאל השטר, אינטימה ואחרים ואופנת הבית, בה פעילה החברה בעיקר באמצעות גולף אנד קו.

בניגוד לחברות דומות בשוק כגון פוקס וקסטרו, גולף אינה ממהרת לצאת מגבולות ישראל אלא מתרכזת בצמיחה רוחבית באמצעות הרחבת סל המותגים אותם היא מנהלת. יתרונה המובהק של גולף על פני חברות רבות בשווקי היעד שלה הוא ביכולתה המוכחת לנהל retail.

ניסיונה הרב בשוק הקמעונאי, הוביל את הנהלת החברה למסקנה, כי צמיחה רוחבית עדיפה על פני העמקת המותג גולף לתחומים נוספים, אם כי לא נופתע במידה ונשמע על הרחבת עסקי החברה מחוץ לגבולות ישראל בעתיד הקרוב, אך בצורה מבוקרת.

תחום אופנת הבית מהווה רגל יציבה ורווחית בפעילות גולף ומבדל אותה מחברות האופנה האחרות בשוק ומקטין את רמת הסיכון הטמונה בהשקעה בחברה. גולף עברה בשנים האחרונות מהפך עסקי מרשים, אשר התבטא בצמיחה מטאורית של רווחי החברה. גולף נסחרת כיום במכפיל רווח של 9 לשנת 2007, הנמוך ביחס לחברות אופנה דומות, כשתשואת הדיבידנד הצפויה הנגזרת נושקת ל-6%. לחברה קשת רחבה של מותגים מובילים אשר בבעלותה, תוכנית עסקית ממוקדת צמיחה והנהלה מרשימה מהאיכותיות בהן נתקלתי בשוק ההון.

כל הכותרות

החגים אשר נמצאים ממש מעבר לפינה, מהווים עיתוי מתאים לא רק לפקוד את חנויות הרשת, אלא גם להפוך לבעלי מניות בה. מחיר היעד שאנו מסמנים למניה הוא 25 שקל - מול מחיר של 21.16 שקל בו היא פותחת את המסחר הבוקר.

*הכותב - אורי כהן, אנליסט ראשי ב"תכלית בית השקעות".החברה עוסקת בניהול תיקי השקעות והינה שותפה בחברת "תכלית תעודות סל". המידע בכתבה יכול שאינו מלא ואינו מחליף יעוץ אישי בהתאם לצרכיו של כל משקיע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה