מסמנים מניה: ללבוש גולף לקראת החגים
עונת החגים נמצאת בפתח ולגולף צפויה פתיחת שנה מתוקה. מסקירה שפורסמה השבוע ע"י אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, עולה כי בארבע השנים האחרונות, הייתה עליה ממוצעת של כ-15% בסך המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים לעומת החודש שקדם להן וירידה ממוצעת של כ- 8% בחודש שלאחר תקופת החגים. הגידול הבולט ביותר, נרשם במכירות כלי הבית והמטבח, כשהמכירות עלו בתקופת החגים בכ-98% בממוצע וירדו חודש לאחר מכן בכ-42%.
חברת האופנה גולף מקבוצת אי.די.בי. (מוחזקת כ-76% על ידי כלל תעשיות ) הינה אחת הקמעונאיות הבולטות ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות.
גולף פרסמה דוחות מרשימים לרבעון השני של השנה וזאת על רקע מספר אזהרות רווח במגזר האופנה, שהובילו לירידות חדות במניות הסקטור עוד טרם משבר ה- Sub-Prime. החברה המשיכה להפגין שיעורי צמיחה נאים, הנובעים הן מניהול איכותי של החברה והן מהמשך הגידול בשיעור הצריכה הפרטית בקרב האוכלוסייה בישראל.
לגולף שתי רגליים יציבות בדמות אופנת ההלבשה, בה פעילה החברה באמצעות המותגים גולף, פולגת, מקס מורטי, דניאל השטר, אינטימה ואחרים ואופנת הבית, בה פעילה החברה בעיקר באמצעות גולף אנד קו.
בניגוד לחברות דומות בשוק כגון פוקס וקסטרו, גולף אינה ממהרת לצאת מגבולות ישראל אלא מתרכזת בצמיחה רוחבית באמצעות הרחבת סל המותגים אותם היא מנהלת. יתרונה המובהק של גולף על פני חברות רבות בשווקי היעד שלה הוא ביכולתה המוכחת לנהל retail.
ניסיונה הרב בשוק הקמעונאי, הוביל את הנהלת החברה למסקנה, כי צמיחה רוחבית עדיפה על פני העמקת המותג גולף לתחומים נוספים, אם כי לא נופתע במידה ונשמע על הרחבת עסקי החברה מחוץ לגבולות ישראל בעתיד הקרוב, אך בצורה מבוקרת.
תחום אופנת הבית מהווה רגל יציבה ורווחית בפעילות גולף ומבדל אותה מחברות האופנה האחרות בשוק ומקטין את רמת הסיכון הטמונה בהשקעה בחברה. גולף עברה בשנים האחרונות מהפך עסקי מרשים, אשר התבטא בצמיחה מטאורית של רווחי החברה. גולף נסחרת כיום במכפיל רווח של 9 לשנת 2007, הנמוך ביחס לחברות אופנה דומות, כשתשואת הדיבידנד הצפויה הנגזרת נושקת ל-6%. לחברה קשת רחבה של מותגים מובילים אשר בבעלותה, תוכנית עסקית ממוקדת צמיחה והנהלה מרשימה מהאיכותיות בהן נתקלתי בשוק ההון.
החגים אשר נמצאים ממש מעבר לפינה, מהווים עיתוי מתאים לא רק לפקוד את חנויות הרשת, אלא גם להפוך לבעלי מניות בה. מחיר היעד שאנו מסמנים למניה הוא 25 שקל - מול מחיר של 21.16 שקל בו היא פותחת את המסחר הבוקר.
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותסטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר
מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 0.06% נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.
לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.
הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.
האנליסטים מנמיכים ציפיות
במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.
- סטרטג'י שוקלת מכירת ביטקוין: האם הלחץ על המניה מוצדק?
- בעוד המניה הרגילה מתרסקת: בכירי סטרטג׳י רוכשים מניות בכורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.
פייזרפייזר מרחיבה את תיק התרופות להשמנה בעסקה של 2 מיליארד דולר
פייזר יורה לכל הכיוונים בשוק תרופות ההרזייה שצפויה לצמוח בקצבים אדירים - גם פיתוחים פנימיים, גם רכישת חברות וגם שת"פ נוכחי עם החבר הסינית
פייזר חותמת על שיתוף פעולה ורישוי בלעדי גלובלי עם YaoPharma, חטיבה של קבוצת פוסון הסינית, לפיתוח, ייצור ומסחור של YP05002, תרופה ניסיונית לירידה במשקל. התרופה, בשלב 1 של ניסויים קליניים, מבוססת על אגוניסט לקולטן GLP-1 כמולקולה קטנה, ומצטרפת לאסטרטגיית החברה להרחבת נוכחותה בשוק הטיפול בהשמנה, שצפוי להגיע לשווי של 130 מיליארד דולר עד 2034.
על פי ההסכם, YaoPharma תשלים ניסוי קליני בשלב 1 באוסטרליה, ופייזר תקבל זכויות בלעדיות לפיתוח, ייצור ומסחור עולמי של YP05002 ושל אגוניסטים נוספים מבוססי GLP-1 של החברה הסינית. פייזר תשלם 150 מיליון דולר מראש, ועד 1.935 מיליארד דולר נוספים כתשלומי אבני דרך בפיתוח, אישורים רגולטוריים ומכירות, בתוספת תמלוגים מדורגים על הכנסות. ההסכם כולל גם זכויות וטרינריות.
המהלך מגיע חודש לאחר רכישת Metsera, סטארט-אפ אמריקאי להשמנה, בעסקה בשווי כולל של 10 מיליארד דולר, 7 מיליארד דולר במזומן ועד 3 מיליארד דולר נוספים דרך זכות ערך תלויה (CVR) הקשורה לשלוש אבני דרך קליניות ורגולטוריות. העסקה הזו השולמה לאחר תחרות הצעות עם נובו נורדיסק, שכללה התערבות של ועדת הסחר הפדרלית האמריקאית (FTC). Metsera מביאה לפייזר ארבעה מועמדים קליניים: MET-097i, אגוניסט GLP-1 חודשי בשלב 3; MET-233i, אנלוג אמילין חודשי בשלב 1; אגוניסט GLP-1 אוראלי בשלב 1; ותוכניות מוקדמות נוספות.
פייזר נטשה לאחרונה שתי תרופות פנימיות: danuglipron, אגוניסט GLP-1 אוראלי, בעקבות בעיות סבילות ותופעות לוואי; ו-PF-05212389, לאחר תופעות לוואי חמורות בניסוי. עם זאת, החברה ממשיכה בפיתוח PF-07976016, אנטגוניסט GIPR בשלב 2, ותבדוק שילובים של YP05002 עם PF-07976016 ועם מועמדים אחרים, כולל מ-Metsera. שילובים אלה עשויים לשפר יעילות: ניסויים מוקדמים מראים ששילוב GLP-1 עם GIPR מפחית משקל ב-15%-20% יותר מאגוניסט GLP-1 בודד.
שוק הטיפול בהשמנה גדל בקצב של 13%-22% בשנה. ב-2025, השוק עמד על 25-35 מיליארד דולר, בעיקר בזכות מכירות של semaglutide (וויגובי של נובו נורדיסק, שגדלו ב-80% ל-8.7 מיליארד דולר) ו-tirzepatide (זפבאונד של אלי לילי, 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025). עד 2030, השוק צפוי להגיע ל-95-150 מיליארד דולר, עם 1.5 מיליארד מבוגרים הסובלים מהשמנה (BMI מעל 30) – 54% מהאוכלוסייה הבוגרת העולמית. ההוצאה הכלכלית השנתית על השמנה תגיע ל-4 טריליון דולר עד 2035, כ-3% מהתמ"ג העולמי. בארה"ב, 42% מהמבוגרים סובלים מהשמנה, והשוק המקומי לבדו צפוי להגיע ל-70 מיליארד דולר עד 2030.
