נעם אורים מרחיבה קו ייצור בעלות של 5.5 מיליון דולר
נעם אורים תעשיות, חברה בת של שלא"ג תעשיות קבלה החלטה לרכישת קו ייצור נוסף בטכנולוגיית ה-Needle Punch בתפוקה מיועדת של 3000 טון. קו הייצור החדש ימוקם במפעל בקיבוץ אורים. סך ההשקעה בהקמה, מבנים וציוד צפוייה להסתכם ב-5.5 מיליון דולר וזמן ההקמה הוא 7 חודשים. פרטים אלה עולים מתוך טיוטת התשקיף שהגישה החברה לגיוס של 60 מיליון שקל באג"ח להמרה וכתבי אופציה.
כושר הייצור של נועם אורים עומד על 3500 טון נכון לסוף 2004 והוא מנוצל כדי 90%. מוצריה של נועם אורים משמשים בעיקר בתחום הנקיון (מטליות רב פעמיות וסחבות), שוק הגיאו-טקסטיל ובשוק הרכב (ריפודים, כיסויים פנימיים) ועיקר לקוחותיה של נועם אורים הן חברות המשווקות מוצרים לניקיון בשוק המקומי.
בחודש שעבר חתמה שלא"ג על הסכם להשקעה בחברת נועם אורים תעשיות בהיקף של 13 מיליון שקל תמורת 51% מהמניות. נועם אורים עוסקת בייצור בדים לא ארוגים בטכנולגיית Needle Punch ו- Stich Bond והם מוצרים משלימים או נלווים למוצרי החברה.
שלא"ג פועלת בשוק הבד הלא ארוג וזאת בשני תחומי פעילות: ייצור ושיווק בדים לא ארוגים בטכנולוגיות טרמו בונד המיוטצרים על ידי החברה עצמה וכן ייצור ושיווק בדים לא ארוגים בטכנולגיית Spunlace, המיוצרים על ידי החברה המוחזקת ספאנטק.
שלא"ג תעשיות סיימה את שנת 2004 במכירות של 229 מיליון שקל וברכווח נקי של 37 מיליון שקל לעומת מכירות של 197 מיליון שקל ורווח נקי של 19 מיליון שקל בשנת 2003.
שלא"ג תעשיות הנפיקה לראשונה בבורסה לניירות ערך בשנה שעברה וגייסה הון במניות בלבד. מאז שהונפקה, הניבה מניית שלא"ג תשואה של 50%.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
