נעם אורים מרחיבה קו ייצור בעלות של 5.5 מיליון דולר
נעם אורים תעשיות, חברה בת של שלא"ג תעשיות קבלה החלטה לרכישת קו ייצור נוסף בטכנולוגיית ה-Needle Punch בתפוקה מיועדת של 3000 טון. קו הייצור החדש ימוקם במפעל בקיבוץ אורים. סך ההשקעה בהקמה, מבנים וציוד צפוייה להסתכם ב-5.5 מיליון דולר וזמן ההקמה הוא 7 חודשים. פרטים אלה עולים מתוך טיוטת התשקיף שהגישה החברה לגיוס של 60 מיליון שקל באג"ח להמרה וכתבי אופציה.
כושר הייצור של נועם אורים עומד על 3500 טון נכון לסוף 2004 והוא מנוצל כדי 90%. מוצריה של נועם אורים משמשים בעיקר בתחום הנקיון (מטליות רב פעמיות וסחבות), שוק הגיאו-טקסטיל ובשוק הרכב (ריפודים, כיסויים פנימיים) ועיקר לקוחותיה של נועם אורים הן חברות המשווקות מוצרים לניקיון בשוק המקומי.
בחודש שעבר חתמה שלא"ג על הסכם להשקעה בחברת נועם אורים תעשיות בהיקף של 13 מיליון שקל תמורת 51% מהמניות. נועם אורים עוסקת בייצור בדים לא ארוגים בטכנולגיית Needle Punch ו- Stich Bond והם מוצרים משלימים או נלווים למוצרי החברה.
שלא"ג פועלת בשוק הבד הלא ארוג וזאת בשני תחומי פעילות: ייצור ושיווק בדים לא ארוגים בטכנולוגיות טרמו בונד המיוטצרים על ידי החברה עצמה וכן ייצור ושיווק בדים לא ארוגים בטכנולגיית Spunlace, המיוצרים על ידי החברה המוחזקת ספאנטק.
שלא"ג תעשיות סיימה את שנת 2004 במכירות של 229 מיליון שקל וברכווח נקי של 37 מיליון שקל לעומת מכירות של 197 מיליון שקל ורווח נקי של 19 מיליון שקל בשנת 2003.
שלא"ג תעשיות הנפיקה לראשונה בבורסה לניירות ערך בשנה שעברה וגייסה הון במניות בלבד. מאז שהונפקה, הניבה מניית שלא"ג תשואה של 50%.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
