ערן גולן מונה למנכ"ל מימון ישיר
ערן גולן שכיהן עד כה כמשנה למנכ"ל מימון ישיר, ומנכ"ל חברת הבת - מימון ישיר משכנתאות ונדל"ן, מונה למנכ"ל מימון ישיר, ויחליף בתפקידו את ערן וולף שהודיע על פרישתו. גולן, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בתחום האשראי והמימון, קידם בשנים האחרונות במימון ישיר תהליכי ליבה ופיתוח עסקי משמעותיים והוביל את חברת המשכנתאות לרווחיות בתוך פחות משנתיים מיום הקמתה.
גולן (56), בעל תואר ראשון במנהל עסקים מהמכללה למנהל ותואר שני בניהול מBoston-University, הצטרף למימון ישיר בשנת 2017 כסמנכ"ל פיתוח עסקי ואשראי. לאחר מכן, מונה למשנה למנכ"ל ולמנכ"ל חברת הבת מימון ישיר משכנתאות ונדל"ן. לפני הצטרפותו למימון ישיר, מילא שורת תפקידים בכירים בעולמות האשראי והמימון לרכב; בין היתר, כיהן כמנכ"ל חברת מימון הרכב פמה, ניהל את חטיבת סוזוקי ישראל, שימש כמנכ"ל שלמה-כאל וסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת הליסינג אלבר.
במסגרת תפקידו במימון ישיר, הטמיע גולן תשתיות טכנולוגיות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית לצורך העמדת אשראי ללקוחות ושליטה על מדיניות ניהול הסיכון של החברה. תחת ניהולו, רכשה מימון ישיר חברות ומיזמים התומכים בצמיחת החברה בתחום מימון הרכב, ביניהם: אוטו, אתר תוכן הרכב המוביל בישראל ו-CARWIZ, אתר לוח רכב מתקדם.
- הודעות פרטיות מסלבס ומבצעי חיסול מעכשיו לעכשיו: חודש הקניות מביא איתו גם הונאות מבוססות AI.
- שיא כל הזמנים: מעל 51 מיליארד שקל בהוצאות כרטיסי האשראי ביולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתקופת כהונתו כמנכ"ל חברת המשכנתאות, יישם גולן את האסטרטגיה העסקית שכללה הגעה ליעד של 3% נתח שוק תוך 5 שנים, וכבר בדוחות הכספיים האחרונים דיווחה החברה על תיק משכנתאות המתקרב למיליארד ש"ח ועל מעבר לרווחיות בתחום, מוקדם מהצפוי.
דורון שנידמן, יו"ר דירקטוריון החברה מסר: "דירקטוריון החברה מביע אמון מלא בערן גולן וסמוך ובטוח ביכולותיו להמשיך את תנופת הצמיחה של מימון ישיר ולהוביל אותה להצלחות והישגים, גם בתקופות מאתגרות ובמציאות המשתנה במשק הישראלי ובכלכלה העולמית."
- 3.עידן דסה 17/12/2023 19:29הגב לתגובה זובהצלחה איש ענק
- 2.לא לקחת מימון לרכב לקחתי ונפלתי בריבית מטורפת 17/12/2023 17:17הגב לתגובה זולא לקחת מימון לרכב לקחתי ונפלתי בריבית מטורפת
- 1.אליאנה 17/12/2023 17:16הגב לתגובה זואין כמו ערן
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- פרישה לפנסיה בישראל: מהם הסימנים שמעידים שהגיע הזמן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.42% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
