ערן גולן מונה למנכ"ל מימון ישיר
ערן גולן שכיהן עד כה כמשנה למנכ"ל מימון ישיר, ומנכ"ל חברת הבת - מימון ישיר משכנתאות ונדל"ן, מונה למנכ"ל מימון ישיר, ויחליף בתפקידו את ערן וולף שהודיע על פרישתו. גולן, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בתחום האשראי והמימון, קידם בשנים האחרונות במימון ישיר תהליכי ליבה ופיתוח עסקי משמעותיים והוביל את חברת המשכנתאות לרווחיות בתוך פחות משנתיים מיום הקמתה.
גולן (56), בעל תואר ראשון במנהל עסקים מהמכללה למנהל ותואר שני בניהול מBoston-University, הצטרף למימון ישיר בשנת 2017 כסמנכ"ל פיתוח עסקי ואשראי. לאחר מכן, מונה למשנה למנכ"ל ולמנכ"ל חברת הבת מימון ישיר משכנתאות ונדל"ן. לפני הצטרפותו למימון ישיר, מילא שורת תפקידים בכירים בעולמות האשראי והמימון לרכב; בין היתר, כיהן כמנכ"ל חברת מימון הרכב פמה, ניהל את חטיבת סוזוקי ישראל, שימש כמנכ"ל שלמה-כאל וסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת הליסינג אלבר.
במסגרת תפקידו במימון ישיר, הטמיע גולן תשתיות טכנולוגיות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית לצורך העמדת אשראי ללקוחות ושליטה על מדיניות ניהול הסיכון של החברה. תחת ניהולו, רכשה מימון ישיר חברות ומיזמים התומכים בצמיחת החברה בתחום מימון הרכב, ביניהם: אוטו, אתר תוכן הרכב המוביל בישראל ו-CARWIZ, אתר לוח רכב מתקדם.
- הודעות פרטיות מסלבס ומבצעי חיסול מעכשיו לעכשיו: חודש הקניות מביא איתו גם הונאות מבוססות AI.
- שיא כל הזמנים: מעל 51 מיליארד שקל בהוצאות כרטיסי האשראי ביולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתקופת כהונתו כמנכ"ל חברת המשכנתאות, יישם גולן את האסטרטגיה העסקית שכללה הגעה ליעד של 3% נתח שוק תוך 5 שנים, וכבר בדוחות הכספיים האחרונים דיווחה החברה על תיק משכנתאות המתקרב למיליארד ש"ח ועל מעבר לרווחיות בתחום, מוקדם מהצפוי.
דורון שנידמן, יו"ר דירקטוריון החברה מסר: "דירקטוריון החברה מביע אמון מלא בערן גולן וסמוך ובטוח ביכולותיו להמשיך את תנופת הצמיחה של מימון ישיר ולהוביל אותה להצלחות והישגים, גם בתקופות מאתגרות ובמציאות המשתנה במשק הישראלי ובכלכלה העולמית."
- 3.עידן דסה 17/12/2023 19:29הגב לתגובה זובהצלחה איש ענק
- 2.לא לקחת מימון לרכב לקחתי ונפלתי בריבית מטורפת 17/12/2023 17:17הגב לתגובה זולא לקחת מימון לרכב לקחתי ונפלתי בריבית מטורפת
- 1.אליאנה 17/12/2023 17:16הגב לתגובה זואין כמו ערן
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
