עוד חוזה גדול לאופיר: החברה הבת בארה"ב קיבלה הזמנה בהיקף 7 מיליון דולר

ההזמנה הינה לתתי מכלולים ורכיבים אופטיים המשולבים במערכות ראיית לילה תרמיות באינפרא אדום של הלקוח ומהווה הזמנת המשך עבור פרויקט רב שנתי בו זכה הלקוח
קובי ישעיהו |

חברת אופיר אופטרוניק ממשיכה לשגר לבורסה הודעות על זכיה בחוזים משמעותיים. החברה הודיעה היום (א') כי חברת הבת שלה בארה"ב, המהווה חלק מקבוצת האופטיקה, קיבלה הזמנה מלקוח שהינו יצרן מוביל של מערכות ביטחוניות בארצות הברית בהיקף כולל של כ- 7 מיליון דולר.

ההזמנה מתוכננת להיות מסופקת במלואה עד סוף חודש יולי 2010, כמחציתה לאספקה ב- 2009. ההזמנה הינה לתתי מכלולים ורכיבים אופטיים המשולבים במערכות ראיית לילה תרמיות באינפרא אדום של הלקוח ומהווה הזמנת המשך עבור פרויקט רב שנתי בו זכה הלקוח.

ד"ר יעקב זרם, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל אופיר, מסר כי "אנו שבעי רצון מההתפתחויות החיוביות בעסקי החברה, הן מההזמנות הראשונות במסגרת ההסכם האסטרטגי בתחום המדידות לתלת מימד ללא מגע עליהן הודיעה החברה בשבוע שעבר והן מההזמנה שהתקבלה כעת מארצות הברית, בתחום האופטיקה לאינפרא אדום.

"פעילות האופטיקה באינפרא אדום שלנו בשוק הביטחוני, המהווה את אחד ממנועי הצמיחה החזקים של אופיר, שומרת על יציבות ומושפעת פחות מהתקופה הנוכחית ועל כך מעידה הזמנה זו, שהינה הזמנת המשך כמותית לפרויקט רב שנתי."

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה אופיר על קבלת הזמנות ראשונות לאספקת מערכות מדידה בתלת מימד ללא מגע ע"י חברת בת שלה בסך כולל של כ- 10 מיליון דולר. זאת, במסגרת הסכם שיתוף פעולה בלעדי ואסטרטגי בין חברת הבת לבין לקוח אסטרטגי עליו הודיעה אופיר בנובמבר 2008.

במסגרת ההסכם, מפתחת ומספקת חברת הבת של אופיר אופטרוניקה ללקוח האסטרטגי מערכות ופתרונות מדידה בתלת מימד המבוססים על הטכנולוגיות הייחודיות שבשימוש חברת הבת. ההיקף הכולל של ההסכם הינו לפחות 27 מיליון דולר, על פני תקופה של שלוש שנים, החל משנת 2009.

אופיר עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לשוק המערכות האלקטרו-אופטיות. אופיר היא כיום חברה גלובלית בינלאומית בעלת 5 אתרי יצור ופיתוח בעולם, שלושה בישראל ושניים בארה"ב, והפעילות השיווקית והמכירתית הבינלאומית הענפה שלה מתבצעת באמצעות 7 חברות בנות בישראל, בארה"ב, ביפן, ובאירופה ובאמצעות רשת של כ- 100 מפיצים וסוכנים הפרושים על פני למעלה מ-30 מדינות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.


לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת