עסקת ענק לרד-בנד: ענקי הסלולר היפאניים בחרו בתוכנה של החברה
רד בנד תוכנה, המובילה בשוק ניהול תוכנה לטלפונים סלולריים ועדכון טלפונים סלולריים מרחוק (FOTA), הודיעה כי יצרני הסלולר היפאניים NEC, JRC ו-SHARP ישלבו את מוצרי התוכנה של רד בנד בדגמי טלפונים הסלולריים החדשים שיופצו בקרוב בשוק היפאני.
חברת NEC הודיעה כי תשלב את תוכנת vCurrent® Mobile של רד בנד בדגמים חדשים מתוצרתה, וכן בדגמי הטלפונים הסלולריים שאותם מייעדת החברה ללקוחות המפעיל הסלולרי הגדול ביותר ביפאן, נק. חברת NTT דוקומו, שכבר שילבה את תוכנות רד בנד ב-17 מכשירים סלולריים שונים מאז שנת 2006, בחרה בתוכנת רד בנד בעיקר בזכות היכולת הייחודית מוגנת הפטנט של תוכנת רד בנד לעדכן מרחוק שינויי תוכנה בטלפונים סלולריים גם אם הטלפון כבה, או אם הקשר עם המנוי נותק בזמן ההורדה.
במקביל, הודיעה חברת JRC כי תשלב את תוכנת vCurrent® Mobile בשני דגמי טלפונים חדשים מתוצרתה, שאותם מייעדת יצרנית הטלפונים הסלולריים למנויי מפעילת הסלולר ווילקום. JRC בחרה בתוכנת רד בנד הן בזכות הבטחת השלמת ההתקנה והן בזכות היכולת הייחודית של תוכנת העידכון מרחוק של רד בנד להתאים עצמה לשטח הזיכרון הפנוי במכשיר הטלפון של הצרכן.
היצרן השלישי שהודיע על שילובה של תוכנת vCurrent® Mobile של רד בנד בטלפונים חדשים מתוצרתו, היא חברת שארפ (Sharp). שארפ תשלב את התוכנה בדגם טלפון חדש עבור המפעיל Softbank היפאני. שארפ מציינת כי בחרה בתוכנת רד בנד עקב תאימות התוכנה לתקני ה-OMA
(Open Mobile Alliance) העולמיים, שלפיהם פועלים שרתי העדכון OMA-DM. שרתי OMA-DM מאפשרים למפעיל הסלולרי לעדכן תוכנות קיימות ולהוסיף יישומים חדשים היישר אל הטלפונים הסלולריים של מנויים חדשים וקיימים.
קאזוהירו אבה, נשיא רד בנד יפאן, אומר, כי "נושא עדכוני התוכנה של טלפונים סלולריים הופך לקריטי יותר ויותר עקב הגידול המתמשך בעלויות מכשירי הקצה מן הדורות המתקדמים, לעומת ההכנסה המתקבלת מן המנויים, ובייחוד אותם מנויים החתומים על תוכניות ארוכות טווח, של שנתיים ויותר." אבה מציין עוד, כי המצב הכלכלי גורם למשתמשים רבים לבחון מחדש את הוצאותיהם על טלפונים סלולריים חדשים וכי מוצרי התוכנה של רד בנד מעניקים למשתמשי הקצה שקט נפשי וביטחון כי המכשיר שברשותם ימשיך לשרת אותם לאורך זמן.
מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
בנקים קרדיט מערכתהמס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
שיעור המס עדיין בדיון, אך הדוח מדגים אפשרויות ותרחישים לפי 9%; ההצעה של הצוות הביו-משרדי - מס מדורג על רווחים גבוהים ב-50% מהממוצע בשנים 2018-2022 (רווחי הבנקים גבוהים פי 2 ויותר מהרווחים ב-2018-2022 ). הבנקים ילחמו. כל מיסוי גבוה על הרווח העודף הוא נכון; הבעיה הגדולה שהמיסוי הזה יתגלגל על הציבור וקיימת חלופה הרבה יותר פשוטה - לחייב את הבנקים לתת ריבית על העו"ש ולהגביר תחרות
דוח הצוות הבין-משרדי לבחינת מיסוי הבנקים, שפורסם להערות הציבור, ממליץ על הטלת מס רווח דיפרנציאלי שיחול רק כאשר רווחי הבנקים יעלו ב-50% מעל הממוצע שלהם בשנים 2018-2022. המס הנוסף, שגובהו טרם נקבע סופית מוערך בכ-9% מעל מס הרווח הקיים וזה גם השיעור שמודגם בהצעות של הצוות שדן בסוגייה. המס הזה נועד לתפוס את הרווחיות החריגה שנובעת מסביבת הריבית הגבוהה. חשוב להדגיש - רווחי הבנקים ב-2025 כפולים ויותר מהרווח הממוצע ב-2018-2022, כלומר מדובר על רווח שייכנס כבר מהיום הראשון ויהיה משמעותי.
חשוב להבהיר עוד נקודה חשובה - מיסים על הבנקים עשויים לחלחל ללקוחות כי אין תחרות בין הבנקים. האוצר יכול בלחיצת כפתור לפתור את הבעיה הקשה שנוגעת לכל בעל חשבון בנק. הוא יכול בקלות להעביר מהרווחים של הבנקים לרווחה של הציבור. המהלך הראשון שהוא יכול וחייב לעשות הוא לחייב בריבית על פיקדונות העו"ש ויש מקומות בעולם שבהם זו חובה. הפעולה הפשוטה הזו תוריד כ-20% מרווחי הבנקים ותחזיר לציבור את העושק הגדול.
עוד כמה פעולות נוספות ובעיקר הגברת התחרות, ולא צריך חוק מיוחד על מיסוי הבנקים, מה גם שהסיכוי שהוא יעזור לא גבוה.
בכל מקרה, הצוות, בראשות יוראי מצלאוי, סגן מנכ"ל משרד האוצר, הוקם בעקבות החלטת ממשלה מאוקטובר 2024 והתכנס במהלך תשעה חודשים. הדוח חושף את עומק הרווחיות החריגה: הבנקים הרוויחו 46 מיליארד שקל ב-2024 לעומת ממוצע של 9.8 מיליארד בעשור הקודם – עלייה של כמעט 400%. במחצית הראשונה של 2025 נרשם רווח נקי של 17 מיליארד, המבשר על שנת שיא נוספת. נעדכן שבינתיים דוחות רבעון שלישי פורסמו, הבנקים בקצב רווחים שנתי של קרוב ל-40 מיליארד שקל.
המנגנון: מיסוי חכם שמותאם לסביבת הריבית
- מזרחי טפחות: רווח של 1.48 מיליארד שקל וחלוקת דיבידנד של 50%
- לאומי מסכם רבעון חיובי, התשואה להון 16.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד למס החד-פעמי שהוטל ב-2024-2025, ההצעה החדשה מציעה מנגנון דינמי. המס יחול רק כאשר רווחי הבנק יעלו ב-50% מעל הרווח הממוצע שלו בתקופת הבסיס (2018-2022), כאשר הרף יוצמד לתוצר או לגידול בנכסי הבנק. המשמעות: בשנים של ריבית נמוכה ורווחיות רגילה, הבנקים לא ישלמו מס נוסף כלל.
