עסקת ענק לרד-בנד: ענקי הסלולר היפאניים בחרו בתוכנה של החברה
רד בנד תוכנה, המובילה בשוק ניהול תוכנה לטלפונים סלולריים ועדכון טלפונים סלולריים מרחוק (FOTA), הודיעה כי יצרני הסלולר היפאניים NEC, JRC ו-SHARP ישלבו את מוצרי התוכנה של רד בנד בדגמי טלפונים הסלולריים החדשים שיופצו בקרוב בשוק היפאני.
חברת NEC הודיעה כי תשלב את תוכנת vCurrent® Mobile של רד בנד בדגמים חדשים מתוצרתה, וכן בדגמי הטלפונים הסלולריים שאותם מייעדת החברה ללקוחות המפעיל הסלולרי הגדול ביותר ביפאן, נק. חברת NTT דוקומו, שכבר שילבה את תוכנות רד בנד ב-17 מכשירים סלולריים שונים מאז שנת 2006, בחרה בתוכנת רד בנד בעיקר בזכות היכולת הייחודית מוגנת הפטנט של תוכנת רד בנד לעדכן מרחוק שינויי תוכנה בטלפונים סלולריים גם אם הטלפון כבה, או אם הקשר עם המנוי נותק בזמן ההורדה.
במקביל, הודיעה חברת JRC כי תשלב את תוכנת vCurrent® Mobile בשני דגמי טלפונים חדשים מתוצרתה, שאותם מייעדת יצרנית הטלפונים הסלולריים למנויי מפעילת הסלולר ווילקום. JRC בחרה בתוכנת רד בנד הן בזכות הבטחת השלמת ההתקנה והן בזכות היכולת הייחודית של תוכנת העידכון מרחוק של רד בנד להתאים עצמה לשטח הזיכרון הפנוי במכשיר הטלפון של הצרכן.
היצרן השלישי שהודיע על שילובה של תוכנת vCurrent® Mobile של רד בנד בטלפונים חדשים מתוצרתו, היא חברת שארפ (Sharp). שארפ תשלב את התוכנה בדגם טלפון חדש עבור המפעיל Softbank היפאני. שארפ מציינת כי בחרה בתוכנת רד בנד עקב תאימות התוכנה לתקני ה-OMA
(Open Mobile Alliance) העולמיים, שלפיהם פועלים שרתי העדכון OMA-DM. שרתי OMA-DM מאפשרים למפעיל הסלולרי לעדכן תוכנות קיימות ולהוסיף יישומים חדשים היישר אל הטלפונים הסלולריים של מנויים חדשים וקיימים.
קאזוהירו אבה, נשיא רד בנד יפאן, אומר, כי "נושא עדכוני התוכנה של טלפונים סלולריים הופך לקריטי יותר ויותר עקב הגידול המתמשך בעלויות מכשירי הקצה מן הדורות המתקדמים, לעומת ההכנסה המתקבלת מן המנויים, ובייחוד אותם מנויים החתומים על תוכניות ארוכות טווח, של שנתיים ויותר." אבה מציין עוד, כי המצב הכלכלי גורם למשתמשים רבים לבחון מחדש את הוצאותיהם על טלפונים סלולריים חדשים וכי מוצרי התוכנה של רד בנד מעניקים למשתמשי הקצה שקט נפשי וביטחון כי המכשיר שברשותם ימשיך לשרת אותם לאורך זמן.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
