חיים רומנו - מנכ"ל אל-על: "מאז הפכה אל-על לחברה פרטית, היא מתמודדת בתנאי שוק תחרותי שלא הכירה בעבר"

אל-על מדווחת: סיכום השקעות אסטרטגיות והצטיידות כולל השקעות עתידיות עומד על 1.1 מיליארד דולר - סכום שיא בתולדות החברה; החברה משיקה קמפיין פרסומי שהגו עובדי חטיבת השירות
משה בנימין |

פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר אל על אמר היום: "לפני שלוש שנים הצטרפנו אל חברת אל על מתוך רצון להיות מובילי שוק התעופה בישראל. מאז ועד היום עסקנו ביישומה של תכנית אסטרטגית אותה הצבנו לעצמנו למשך 5 השנים הקרובות "אל על 2010".

"המציאות התחרותית עימה מתמודדת אל על שונה לחלוטין מזו עימה התמודדה בעבר וצפויה להחריף בתקופה הקרובה. עד כה השקענו מאות מליוני דולרים ואנו מחוייבים לסך השקעות כולל של כ- 1.1 מילארד דולר – סכום חסר תקדים במונחים ישראליים".

חיים רומנו, מנכ"ל אל על אמר היום: "מאז הפכה אל על לחברה פרטית, מתמודדת החברה בתנאי שוק תחרותי שלא הכירה בעבר, אל מול החברות הזרות אשר מאז שנת 2006, הגדילו קיבולת בכ-57%".

"במקביל פועלת אל על במציאות מורכבת והתמודדות עם גורמים אקסוגניים בעלי משקל רב: העלייה במחירי הדלק שהגיעו לשיאים חדשים של מעל ל- 110$ וצניחת שער הדולר לפחות מ- 3.4 ₪ ואם לא די בכך, הרי התנאים הגיאופוליטיים ממשיכים להיות לא יציבים והתחייות למדינת ישראל פגיעה כתמיד. כמענה לכל זאת אל על דבקה בתכניתה האסטרטגית "אל על 2010 " ובחיזוק שני מנועי הצמיחה העיקריים שהם התיירות הנכנסת והתנועה העיסקית".

"לאחר צמצום פעילות בשנת 2006 ו- 2007 אל על חוזרת ובגדול. הרבעון השני הביא איתו גידול של 17% בשעות טיסה, יחסית לרבעון המקביל אשתקד".

מקא'ן אריקסון מפיקים קמפיין פרסומי לפי רעיון של אנשי חטיבת השירות

היום (ג') עולה אל-על לאוויר עם סרטון פרסומת חדש - "המלאך". הסרט מבוסס על רעיון של עובדי החברה ובהשתתפותם. הקמפיין עולה באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון, בעלות של מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד