הסערה בשווקים הפילה את גוגל ב-23% תוך 3 חודשים: האם הגיעה העת לקנות?
רק לפני 3 חודשים התלהבו האנליסטים בוול סטריט ממניית גוגל (סימול: GOOG), אשר הגיעה ל-700 דולר ועשתה רושם שהיא בדרך ל-1,000 דולר עד סוף השנה. עם זאת, מאז סבלה המניה מהירידות החדות שפקדו מניות טכנולוגיה רבות, ובהן אפל (סימול: AAPL) ו-RIM (סימול: RIMM), וזאת לאחר שהמשקיעים החלו לפקפק בתיאוריה לפיה מניות הטכנולוגיה לא יסבלו מחולשת הכלכלה האמריקנית.
במקרה של גוגל, החולשה בשוק הפילה את המניה אל מתחת למחיר היעד הנמוך ביותר שמעניקים לה: המניה ננעלה ביום שישי בשער של 566 דולר, בעוד הרף התחתון של טווח מחירי היעד שלה עומד על 615 דולר. מאז תחילת נובמבר נפלה המניה בכ-23%, ומכפיל הרווח שלה כיום נמצא בשפל היסטורי, מה שמביא את חלק מהאנליסטים לסברה כי היא נמצאת בנקודת קנייה טובה.
"כל עוד אתה מאמין שהכלכלה תחזור לעצמה, אתה לא צריך להיות מודאג כשאתה מחזיק מניה כמו גוגל", אומר האנליסט דארן שרביץ מ-Jacob Internet Fund. "אני חושב שגוגל תמשיך לתפוס עוד ועוד נתח שוק, מה שיעמיד אותה במצב מצוין כשהכלכלה תתאושש".
בתקופה האחרונה גוגל החלה להציע שירותי תוכנה, מה שמביא את האנליסטים לחשוב כי הזדמנויות הצמיחה בעסקי הליבה של החברה (החיפוש המקוון) הינן מוגבלות. אנליסטים ב-Cowen סבורים גם כי גוגל יכולה יום אחד לתפוס את מקומה של יאהו (סימול: YHOO) כפורטל פיננסי. לדבריהם, השירותים הפיננסיים שמציעה כיום גוגל ב-Google Finance נמצאים בשלבים מוקדמים מדי, אך יבוא יום והיא עשויה להתעלות על יאהו.
אך לא כולם שומרים על אופטימיות. ביום חמישי האחרון חתך האנליסט קלייטון מורן מבית ההשקעות Stanford Group את המלצתו למניית גוגל ל"החזק" מ"קנייה", תוך שהוא מציין לשלילה את החולשה בשוק החיפוש המקוון בדצמבר. לדבריו, "ירידה בצריכה הפרטית תביא להשפעה שלילית על גוגל ותפגע בהכנסות מפרסום". מורן הוא זה שמחזיק במחיר היעד הנמוך ביותר למניה מבין כל האנליסטים בוול סטריט - 615 דולר.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
