בנק מזרחי טפחות מרחיב שורשיו: יפתח 13 סניפים חדשים
בד בבד עם המשך פיתוחם של ערוצי הבנקאות הישירה, משקיע מזרחי-טפחות גם בהרחבת הפריסה הסניפית שלו, על-פי תוכנית העבודה של החטיבה הקמעונאית, שאושרה בימים אלה בהנהלה, מתעתד הבנק להקים בשנת 2008 13 סניפים חדשים – גידול של למעלה מ-10% ביחס למצב היום.
על-פי התוכנית, יפתח מזרחי-טפחות בשנה הקרובה סניפים בשכונות וביישובים הבאים: בקרית הממשלה בבאר שבע, ב"סיטי" של אשדוד, בקרית המדע ברחובות, בפרויקט הר-חומה ובעמק רפאים בירושלים, בבית שמש, בגבעת שמואל, בשכונת נווה-מרום ברמת גן, ברמת אביב החדשה, באזור התעשייה (צפון) ברעננה, בשכונת נווה-שאנן ובקרית מת"מ בחיפה וכן בנצרת עילית.
מהלך נרחב זה צפוי להעמיד את מספר סניפי הבנק על כ-130, וכ-140 בקבוצת מזרחי-טפחות כולה (כולל בנק אדנים וללא בנק יהב).
בנוסף, מתכוון מזרחי-טפחות להמשיך ולהגדיל את מספר נקודות המכירה של משכנתאות, וזאת באמצעות הצבתן של נציגויות "טפחות" בסניפים המסחריים של הבנק. בסך הכול יגיע השנה מספר נקודות המכירה של הבנק בתחום המשכנתאות ליותר מ-70 בהשוואה לכ-45 סניפים בלבד, שעמדו לרשות בנק טפחות ערב המיזוג – גידול של למעלה מ-50%.
סמנכ"ל הבנק ומנהל החטיבה הקמעונאית ישראל אנגל ציין, כי תוכנית הפריסה הסניפית ל-2008 נועדה להגביר באופן ניכר את הזמינות של מזרחי-טפחות לציבור הלקוחות ולחזק את נוכחותו הפיסית של הבנק ברחבי הארץ. "רק שילוב מלא בין שני ערוצי ההפצה – הפיסי-סניפי והישיר - יכול להבטיח שירות זמין, איכותי ומקצועי לכל סוגי הלקוחות והתאמה מרבית לצרכיהם והעדפותיהם בתחום השירותים הפיננסיים", ציין אנגל.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
