כלל פיננסים תצא בשבוע הבא להנפקה ציבורית
כלל ביטוח (כלל עסקי ביטוח) הודיעה היום (ב') על שלב ההנפקה הציבורית של בית ההשקעות כלל פיננסים, שיתקיים ביום ג' בשבוע הבא, ה-6 למארס.
אתמול פירסמה כלל פיננסים תשקיף, לפיו הוצעו לציבור – 2.5 מיליון יחידות כאשר כל יחידה כוללת: 10 מניות של כלל פיננסים בנות 0.1 שקל כל אחת, ביחד עם 100 שקל אגרות חוב (סדרה א') ב-100% מערכן הנקוב. מחיר היחידה שיקבע במכרז לא יפחת מ-200 שקל ליחידה, ולא יעלה על 222.70 שקל ליחידה.
באם תצא ההנפקה לפועל ירד שיעור החזקותיה של החברה בכלל פיננסים לכ- 77.27% מיד לאחר ההנפקה ולכ- 73.59% בדילול מלא, בהנחת מימוש כל 5,500,000 כתבי האופציה הלא רשומים למסחר, שיונפקו לעובדי כלל פיננסים על פי תוכנית תגמול של כלל פיננסים, לעד-5.5 מיליון מניות רגילות של כלל פיננסים
על בסיס שיעור ההחזקה בפועל מיד לאחר ההנפקה מעריכה החברה כי תרשום במועד ההנפקה כתוצאה מדילול אחזקתה המיידית בכלל פיננסים, רווח הון, כמפורט בדיווח המיידי מיום 20.2.2007, בכפוף לסייגים שצוינו בדיווח האמור. רווח ההון ייזקף בדוחות הכספיים של החברה ברבעון הראשון של שנת 2007.
חברת כלל ביטוח סיימה בשבוע שעבר את המכרז המוסדי בהנפקת בית ההשקעות. למכרז היו ביקושי יתר של פי חמישה לפי שווי חברה מקסימאלי של 1.35 מיליארד שקל לבית ההשקעות. כלל פיננסים גייסה במהלכו חצי מיליארד שקל באג"ח ובמניות.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל 150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
