נטו הושפעה מקלאבמרקט: קיטון של 47.8% ברווח ברבעון

קלאבמרקט היתה לקוח מהותי של קבוצת נטו (שלישי בגודלו), הרווח הנקי הסתכם ב-522 אלף שקל. מחזור המכירות הסתכם ברבעון החולף ב-349 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ-26%
ליאור גוטליב |

חברת נטו, העוסקת ביבוא, ייצור ושיווק של מגוון מוצרי מזון, פרסמה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2005. בשורה התחתונה, רשמה החברה ברבעון החולף קיטון ברווח הנקי של 47.8% שהסתכם ב-522 אלף שקל לעומת 1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אך במחצית הראשונה של השנה הציגה החברה גידול ברווח של 9% שהסכם בכ-3 מיליון שקל.

מחזור המכירות של החברה הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-668 מיליון שקל, גידול של כ-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון החולף נרשם גידול חד יותר, במחזור המכירות שהסתכם ב-349 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ-26%.

החברה רשמה במחצית הראשונה של 2005 שיפור בכל סעיפי הרווח: הרווח הגולמי גדל ב-11% ל-110 מיליון שקל, הרווח התפעולי גדל ב-34% והסתכם ב-21 מיליון שקל. התוצאות הכספיות ברבעון השני הושפעו מהקשיים החמורים אליהם נקלעה רשת קלאבמרקט, שעברה בצו בית משפט לניהול של נאמנים. קלאבמרקט היתה לקוח מהותי של קבוצת נטו (שלישי בגודלו) עם היקף מכירות שנתי של 102 מיליון שקל, שהיוו בשנה שעברה כ-9% ממחזור המכירות של הקבוצה.

הדו"ח מגלה, כי קבוצת נטו נפגעה מקשיי קלאבמרקט אך פעלה בהתאם. היקף החוב הפתוח של הרשת לקבוצה עמד בסוף השנה שעברה על 36 מיליון שקל. מנהלי קבוצת נטו השכילו לצמצם במחצית הראשונה של השנה את החשיפה לרשת, תוך השארת המוצרים המובילים של נטו על מדפי קלאבמרקט.

כתוצאה מזיהוי קשיי הרשת, ירד החוב של קלאבמרקט לנטו לסכום של 7.9 מיליון שקל. במאזן לסוף הרבעון השני נרשמה הפרשה לחובות מסופקים בסך 4.3 מיליון שקל, והשפעת החוב על הרווח הנקי של נטו הסתכמה בכ-3 מיליון שקל.

במקביל להקטנת החשיפה לקלאבמרקט, פעלה הקבוצה להגדיל את פעילותה עם לקוחות אחרים, והצלחת המהלך הביאה לגידול במכירות של נטו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה