נטו הושפעה מקלאבמרקט: קיטון של 47.8% ברווח ברבעון
חברת נטו, העוסקת ביבוא, ייצור ושיווק של מגוון מוצרי מזון, פרסמה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2005. בשורה התחתונה, רשמה החברה ברבעון החולף קיטון ברווח הנקי של 47.8% שהסתכם ב-522 אלף שקל לעומת 1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אך במחצית הראשונה של השנה הציגה החברה גידול ברווח של 9% שהסכם בכ-3 מיליון שקל.
מחזור המכירות של החברה הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-668 מיליון שקל, גידול של כ-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון החולף נרשם גידול חד יותר, במחזור המכירות שהסתכם ב-349 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ-26%.
החברה רשמה במחצית הראשונה של 2005 שיפור בכל סעיפי הרווח: הרווח הגולמי גדל ב-11% ל-110 מיליון שקל, הרווח התפעולי גדל ב-34% והסתכם ב-21 מיליון שקל.
התוצאות הכספיות ברבעון השני הושפעו מהקשיים החמורים אליהם נקלעה רשת קלאבמרקט, שעברה בצו בית משפט לניהול של נאמנים. קלאבמרקט היתה לקוח מהותי של קבוצת נטו (שלישי בגודלו) עם היקף מכירות שנתי של 102 מיליון שקל, שהיוו בשנה שעברה כ-9% ממחזור המכירות של הקבוצה.
הדו"ח מגלה, כי קבוצת נטו נפגעה מקשיי קלאבמרקט אך פעלה בהתאם. היקף החוב הפתוח של הרשת לקבוצה עמד בסוף השנה שעברה על 36 מיליון שקל. מנהלי קבוצת נטו השכילו לצמצם במחצית הראשונה של השנה את החשיפה לרשת, תוך השארת המוצרים המובילים של נטו על מדפי קלאבמרקט.
כתוצאה מזיהוי קשיי הרשת, ירד החוב של קלאבמרקט לנטו לסכום של 7.9 מיליון שקל. במאזן לסוף הרבעון השני נרשמה הפרשה לחובות מסופקים בסך 4.3 מיליון שקל, והשפעת החוב על הרווח הנקי של נטו הסתכמה בכ-3 מיליון שקל.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
