אובר מתכננת ספין אוף במגזר הלוגיסטיקה שלה
חברת שירותי הנסיעות המשותפות אובר UBER TECHNOLOGIES מתכננת לבצע ספין אוף (פיצול) של עסקי הלוגיסטיקה שלה, כך על פי דיווח באתר בלומברג. לדברי בלומברג, החברה כבר דנה בנושא עם יועצים/ חתמים פוטנציאליים לביצוע הספין אוף, כאשר אפשרות נוספת היא גם למכור את החברה, אבל מקורבים לחברה מעריכים שהסיכוי לספין אוף גבוה יותר מאשר הסיכוי למכירה. באובר רוצים להתמקד בתחום הנסיעות ומשלוחי המזון.
בכל מקרה, סביר להניח שאם הספין אוף יקרה, זה נראה את זה בחודשים הקרובים. תנאי השוק כעת לא טובים להנפקות, השווקים ירדו בשנה האחרונה בחדות, בעקבות העלאת הריבית במשק, ומעבר לכך - חברות שומרות את הכסף קרוב לחזה כאשר האינפלציה בעלייה. כלומר, אם אובר תרצה למכור את החטיבה לחברה אחרת היא עלולה למכור במחיר נמוך מדי מבחינתה וזה לא זמן טוב למכור. זמן טוב למכור הוא כאשר השווקים עולים, כאשר כולם רק מחפשים לקנות צמיחה או להגדיל את השורה העליונה. אבל עכשיו אנחנו בתקופה שבה 'המזומן הוא המלך'. כשתנאי השוק ישתפרו ניתן יהיה להתחיל לראות רכישות.
אובר השיקה את חטיבת ההובלה ב-2017 וארבע שנים אחר כך, בשנת 2021 רכשה את חברת הלוגיסטיקה Transplace תמורת 2.25 מיליארד דולר ועכשיו כאמור ייתכן שתמכור אותה. בחודש ינואר האחרון אובר פיטרה כ-150 עובדים, 3% מכח העבודה שלה.
מכירת חטיבת הלוגיסטיקה שלה תאפשר לה למקד מאמצים בחטיבת משלוחי המזון שהולכת וגדלה בעוד שתחום ההובלות הלוגיסטיות ירד משמעותית. החטיבה הלוגיסטית פועלת באופן עצמאי והיא פועלת בתחום ההובלות ברחבי ארה"ב. החטיבה נאבקת על קיומה בגלל ירידה מחזורית בעסקיה. סמנכל הכספים של אובר, נסלון צ'אי, אומר שכרגע תחום ההובלות הלוגיסטויות מכביד על עסקי אובר ומקשה עליה להגשים את השאיפות שלה.
- אובר הכתה את הציפיות אבל התגובה במניה - פושרת
- אובר משיקה תכונת "העדפת נהגות" בארה"ב - שנתיים אחרי ליפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת ההובלה של אובר מהווה 18% מההכנסות הכוללות של אובר טכנולוגיות, ועלתה ב-43% מהשנה הקודמת ל-1.5 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי.
לפני חודש פרסמה אובר את הדוחות הכספיים שלה. היא עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה ורשמה רווח מתואם של 29 סנט למניה על הכנסות של 8.61 מיליארד דולר, בעוד צפי האנליסטים היה בכלל להפסד של 15 סנט למניה על הכנסות של 8.51 מיליארד דולר. ה-Ebitda הסתכם ל-665 מיליון דולר, בעוד שאנליסטים ציפו ל-624 מיליון דולר.
ברבעון הנוכחי, אובר צופה שההזמנות ברוטו יגדלו ל-31-32 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי של 2022 ההזמנות ברוטו זינקו ב-19% ל-30.7 מיליארד דולר, כשגם הנסיעות גדלו ל-2.1 מיליארד דולר, קצב צמיחה שנתי של 19%.
"סיימנו את 2022 עם הרבעון החזק ביותר שלנו אי פעם, עם ביקוש חזק ומרווחי שיא", אמר המנכ"ל דארה חוסרובשאהי.
מניית אובר נסחרת במחיר של 33.92 דולר למניה, ושווי שוק של 68.3 מיליארד דולר. המניה ירדה אמנם בשנה שעברה אבל בחודשים האחרונים היא בעלייה ובסך הכל - ללא שינוי בשנה האחרונה.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7