אובר מתכננת ספין אוף במגזר הלוגיסטיקה שלה
חברת שירותי הנסיעות המשותפות אובר UBER TECHNOLOGIES מתכננת לבצע ספין אוף (פיצול) של עסקי הלוגיסטיקה שלה, כך על פי דיווח באתר בלומברג. לדברי בלומברג, החברה כבר דנה בנושא עם יועצים/ חתמים פוטנציאליים לביצוע הספין אוף, כאשר אפשרות נוספת היא גם למכור את החברה, אבל מקורבים לחברה מעריכים שהסיכוי לספין אוף גבוה יותר מאשר הסיכוי למכירה. באובר רוצים להתמקד בתחום הנסיעות ומשלוחי המזון.
בכל מקרה, סביר להניח שאם הספין אוף יקרה, זה נראה את זה בחודשים הקרובים. תנאי השוק כעת לא טובים להנפקות, השווקים ירדו בשנה האחרונה בחדות, בעקבות העלאת הריבית במשק, ומעבר לכך - חברות שומרות את הכסף קרוב לחזה כאשר האינפלציה בעלייה. כלומר, אם אובר תרצה למכור את החטיבה לחברה אחרת היא עלולה למכור במחיר נמוך מדי מבחינתה וזה לא זמן טוב למכור. זמן טוב למכור הוא כאשר השווקים עולים, כאשר כולם רק מחפשים לקנות צמיחה או להגדיל את השורה העליונה. אבל עכשיו אנחנו בתקופה שבה 'המזומן הוא המלך'. כשתנאי השוק ישתפרו ניתן יהיה להתחיל לראות רכישות.
אובר השיקה את חטיבת ההובלה ב-2017 וארבע שנים אחר כך, בשנת 2021 רכשה את חברת הלוגיסטיקה Transplace תמורת 2.25 מיליארד דולר ועכשיו כאמור ייתכן שתמכור אותה. בחודש ינואר האחרון אובר פיטרה כ-150 עובדים, 3% מכח העבודה שלה.
מכירת חטיבת הלוגיסטיקה שלה תאפשר לה למקד מאמצים בחטיבת משלוחי המזון שהולכת וגדלה בעוד שתחום ההובלות הלוגיסטיות ירד משמעותית. החטיבה הלוגיסטית פועלת באופן עצמאי והיא פועלת בתחום ההובלות ברחבי ארה"ב. החטיבה נאבקת על קיומה בגלל ירידה מחזורית בעסקיה. סמנכל הכספים של אובר, נסלון צ'אי, אומר שכרגע תחום ההובלות הלוגיסטויות מכביד על עסקי אובר ומקשה עליה להגשים את השאיפות שלה.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- אובר נכנסת לעולם משלוחי הרחפנים בשיתוף חברה ישראלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת ההובלה של אובר מהווה 18% מההכנסות הכוללות של אובר טכנולוגיות, ועלתה ב-43% מהשנה הקודמת ל-1.5 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי.
לפני חודש פרסמה אובר את הדוחות הכספיים שלה. היא עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה ורשמה רווח מתואם של 29 סנט למניה על הכנסות של 8.61 מיליארד דולר, בעוד צפי האנליסטים היה בכלל להפסד של 15 סנט למניה על הכנסות של 8.51 מיליארד דולר. ה-Ebitda הסתכם ל-665 מיליון דולר, בעוד שאנליסטים ציפו ל-624 מיליון דולר.
ברבעון הנוכחי, אובר צופה שההזמנות ברוטו יגדלו ל-31-32 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי של 2022 ההזמנות ברוטו זינקו ב-19% ל-30.7 מיליארד דולר, כשגם הנסיעות גדלו ל-2.1 מיליארד דולר, קצב צמיחה שנתי של 19%.
"סיימנו את 2022 עם הרבעון החזק ביותר שלנו אי פעם, עם ביקוש חזק ומרווחי שיא", אמר המנכ"ל דארה חוסרובשאהי.
מניית אובר נסחרת במחיר של 33.92 דולר למניה, ושווי שוק של 68.3 מיליארד דולר. המניה ירדה אמנם בשנה שעברה אבל בחודשים האחרונים היא בעלייה ובסך הכל - ללא שינוי בשנה האחרונה.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
