מור בית השקעות משקיע 35 מיליון שקל במצלאוי
מור בית השקעות מור השקעות 0.13% רכשה כ-2.9 מיליון מניות חברת מצלאוי מצלאוי -1.45% , המהווים כ-12.7% מהחברה. טרם המהלך, בעל השליטה סמי מצלאוי רכש את כל מניות אליהו קנפלר בחברה, וסיים בהסכמה את השותפות.
הרכישה של מור נעשתה בתמורה להשקעה של 35 מיליון שקל, מה שמציב למצלאוי שווי של 275.6 מיליון שקל, נמוך בכ-10% משווי השוק הנוכחי של החברה. לאחר ההשקעה של מור, סמי וקלרה מצלאוי מחזיקים ב-63% מהחברה. העסקה לוותה על ידי רוסאריו קפיטל.
"אנו שמחים על פתיחת דרך חדשה עם בעל עניין כדוגמת מור בית השקעות, שהינו גוף השקעה מהמובילים בישראל, ומודים לו על הבעת האמון בפעילות החברה הקיימת ובפוטנציאל הצמיחה שלה,, מסר מנכ"ל חברת מצלאוי, רו"ח גלעד אורן. "חברת מצלאוי הינה חלוצת ההתחדשות העירונית במדינת ישראל ובין החברות המובילות בתחום היום. נמשיך לפתח ולבנות את הפרויקטים הקיימים של החברה ונפעל להרחיב את הפעילות בייזום פרויקטים באזורי ביקוש בישראל. השנה האחרונה הוכיחה שעצם העובדה שאנחנו מבצעים בעצמנו את הפרויקטים שלנו, מהווה חוזק וחוסן משמעותי לפרויקטים אותם אנו יוזמים".
- "מחירי הדירות עלו כי העלויות עלו, לא רואים ירידה במחירים"
- מצלאוי: עלייה של 30% בהכנסות ל-87 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טרם המהלך, מצלאוי דיווחה כי בעל השליטה סמי מצלאוי רכש את יתרת החזקותיו של אליהו קנפלר בחברה וסיים סופית את השותפות בהסכמה בין הצדדים. מצלאוי מימש כעת אופציה לרכישת כ-2.2 מיליון מניות קנפלר בחברה, אופציה שניתנה לו בינואר 2023. נכון להיום סמי וקלרה מצלאוי הם בעלי השליטה היחידים בחברה. קנפלר הצטרף למצלאוי בשנת 2016 כשותף לגרעין השליטה. נכון למועד ההסכם ב-2023 היו בידיו 32% מהמניות ובני הזוג מצלאוי החזיקו ב-46%.
מצלאוי היא חברת בנייה ויזמות נדל"ן שהוקמה בשנת 1977. החברה שבשליטת סמי מצלאוי ואשתו קלרה, עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, שיווק ומכירה של פרויקטי מגורים בהתחדשות עירונית בעיקר מסוג פינוי בינוי. החברה היא חלוצת הפינוי בינוי בארץ עם הפרויקט הראשון שנבנה בישראל - בקריית אונו. מאז הקמתה מצלאוי בנתה אלפי יחידות דיור, לחברה יש כיום 25 פרויקטים בשלבים שונים בערים בת ים, קריית אונו, יהוד מונוסון, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, רמת השרון, תל אביב והוד השרון, בהיקף כולל של כ-5,000 יח"ד. החברה הינה חברה קבלנית עם סיווג ג 5, שמבצעת את הפרויקטים בעצמה. משנת 2007 החברה הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בת"א.
מניית מצלאוי נסחרת לפי שווי של 308 מיליון שקל אחרי עלייה של 35% מתחילת השנה ושל 75% בשנה האחרונה.
- 1.החברה במור אלופים (ל"ת)ביזפורטל 04/11/2024 15:18הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

