האם דורון כהן יתמנה להיות יו"ר רשות שוק ההון והביטוח?

כהן קיבל באחרונה פנייה מוועדת האיתור, ובעקבות כך פנה לקבל פרה רולינג ממשרד המשפטים, לגבי הסדר ניגוד העניינים שייקבע לו
הדס מגן | (6)
נושאים בכתבה דורון כהן

דורון כהן, מנכל האוצר לשעבר, הוא מועמדו  שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, לשמש כיו"ר רשות שוק ההון והפיקוח על הביטוח. בתפקיד מכהן כיום עמית גל כממלא מקום, לאחר פרישתו של משה ברקת, לפני כשנתיים, המתמודד גם הוא על התפקיד.

לביזפורטל נודע, כי הפנייה לכהן מטעם ועדת האיתור הבוחנת את המועמדים לתפקיד, נעשתה באחרונה. בעקבות הפנייה, כהן פנה למשרד המשפטים וביקש פרה-רולינג להסדר ניגוד עניינים, לאור עיסוקיו השונים. לאור הסדר ניגוד העניינים שייקבע המשרד, יחליט כהן אם להיענות בחיוב להצעה להתמנות לתפקיד.

ניגוד העניינים העיקרי האפשרי, נובע מכך שכהן משמש כיו"ר קרדיטו, המעניקה אשראי חוץ בנקאי בתחום המשכנתאות. קרדיטו הוקמה לפני כעשור על ידי נדב גרינשפון, לשעבר סגן יו"ר אפריקה ישראל, וסני זילכה, ומנכ"ל חברת הגמל של ילין לפידות לשעבר. באחרונה בוחנת החברה לאגח את תיק המשכנתאות שלה. 

כהן מכיר היטב את המגזר הציבורי: בשנת 2009 מונה לשמש כמנהל רשות החברות הממשלתיות, ושנתיים אחר כך מונה לשמש גם כמנכ"ל האוצר, ומילא את שני התפקידים במקביל.

לאחר פרישתו מהאוצר, התמנה למנכ"ל ויו"ר חברת הסיבים IBC שהובילה חברת החשמל, ולימים סלקום נכנסה כשותפה בו.

ב-2020 מונה כמנכ"ל דסק"ש, מקבוצת אידיבי, על ידי בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין. גם לאחר רכישת השליטה בידי צחי נחמיאס והאחים זלקינד,  נשאר כהן בתפקידו. במסגרת זו שימש גם כיו"ר סלקום, בשליטת הקבוצה. לפני שנתיים פרש מתפקידו כמנכ"ל דסק"ש, זאת  בעקבות כוונתו לגבש קבוצה שתתמודד על רכישת סלקום.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ממקורבי הביובי (ל"ת)
    אור 08/05/2024 10:40
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דורון 07/05/2024 17:15
    הגב לתגובה זו
    הקרטלים משתוללים . אין רגולציה , אין שר כלכלה ואין שר אוצר . שוק הביטוח שערורייתי ומחייב נבוט בראש שיכאב להם .
  • 3.
    סמי 07/05/2024 12:07
    הגב לתגובה זו
    בכל תפקידיו דורון כהן נחשב למנהל בינוני. הגיע הזמן למצוא מועמד חיצוני צעיר ומבריק.
  • 2.
    מועמד ראוי אדם מבריק והגון לדעתי יסרב (ל"ת)
    אורי 06/05/2024 15:30
    הגב לתגובה זו
  • ברכה 06/05/2024 16:17
    הגב לתגובה זו
    ישראל המושחתת חייבת לחזור לימיה היפים .
  • 1.
    ג'ק 06/05/2024 14:24
    הגב לתגובה זו
    עם שר כלכלה בובה ורגולטורים אימפוטנטים החגיגה בעיצומה .רק אם נבחן מה שקורה בשוק הביטוח והמזון נבין שאין בית בישראל . מאוד מקווה שמדובר באיש שמבין ויודע איך להעמיד את הגזלנים במקומם ולהושיב את הפליליסטים בתאים צמודים לתא שמחכה לביבי מאוס .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים