משה ממרוד תדיראן
צילום: סיון פרג'

תדיראן תיכנס לתחום הטעינה של רכבים חשמליים? המניה מזנקת ב-8%

החברה נבחרה להיות המפיצה של GOTION בישראל עד סוף 2026. מדובר בחברה של מערכות אגירת אנרגיה, סוללות ומטענים מהירים לכלי רכב חשמליים, שפיתחה סוללה עם טווח נסיעה של עד 1,000 קילומטר; תדיראן שהתרסקה בשנה האחרונה ב-40% מחפשת מנועי צמיחה חדשים
נתנאל אריאל | (5)

מניית תדיראן גרופ תדיראן גרופ 4.97%  של משה ממרוד מזנקת ב-8% במסחר אחרי שנבחרה להיות המפיץ הבלעדי של חברת GOTION בישראל עד סוף 2026. מדובר על חברה של ​מערכות אגירת אנרגיה, סוללות ומטענים מהירים לכלי רכב חשמליים שפיתחה סוללה עם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ ואחת מבעלי המניות הגדולות בה היא היא ענקית כלי הרכב הגרמנית פולקסווגן.

במילים אחרות, תדיראן מדברת-רוצה להיכנס לתחום הטעינה לכלי רכב חשמליים באמצעות השת"פ. בהודעת החברה היא רק רומזת על כך ואומרת שמדובר ב"אבן דרך חשובה בדרך להעמקת פעילותה בשוק האנרגיה המתחדשת". 

 

תדיראן אנרגיה תמכור, תתקין ותספק שירותים נוספים עבור כלל המוצרים והשירותים של GOTION ותדיראן גם רוצה לרכוש ממנה מערכות אגירת אנרגיה "לצורך הסכמים מהותיים בתחום אגירת האנרגיה."

 

הפעילות תתקיים באמצעות החברה הבת תדיראן פתרונות אנרגיה. חטיבת האנרגיה של תדיראן כוללת את תדיראן סולאר (מספקת פתרון למערכות אנרגיה סולארית), תדיראן פתרונות אנרגיה (מערכות אל פסק, סוללות, אגירה ומערכות לניהול טעינת רכבים); ו-VP Solar (פתרון ביבשת אירופה למערכות אנרגיה סולארית ומשאבות חום).

הרצון להשתפר ולהיכנס לתחומים חדשים ברור. בשנה האחרונה המניה התרסקה ב-40%, הדוחות חלשים והחברה מחפשת מנועי צמיחה. כך למשל, המניה צללה אחרי הדוחות האחרונים בהם היא הראתה ירידה בהכנסות של 14% ל-435 מיליון שקל, צניחה ברווח הגולמי של 27% ל-74 מיליון שקל. ה-EBITDA ירד ב-48.8% והרווח הנקי עמד על 43.2 מיליון שקל.

מנגד, תדיראן פרסמה תחזית אופטימית עם צפי צמיחה של עד 10% השנה בהיקף המכירות וברווח התפעולי במגזר מוצרי הצריכה וכי שיעור הרווח התפעולי השנתי יחזור ל-10%.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טעינת רכב חשמלי פלופ נוסף כמו הקנאביס (ל"ת)
    זליג 08/06/2023 20:30
    הגב לתגובה זו
  • משקיע 11/06/2023 12:27
    הגב לתגובה זו
    בסוף זה ירד לשולי רווח כמו של סופרמרקטים
  • 2.
    מהלך נואש של עסק שסיים צמיחה בענף מיזוג אוויר (ל"ת)
    דובי 08/06/2023 15:34
    הגב לתגובה זו
  • יש זמן לימוד ממזגנים לאנרגיה -כולם מפסידים בהתחלה (ל"ת)
    לילי 08/06/2023 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כנראה כבר לא מרוויחים במזגנים ... (ל"ת)
    ברי 08/06/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים