ניר למפרט
צילום: איתן ריקליס
דוחות

מר זכתה בפרויקט ביטחון במדינה במערב אפריקה תמורת 77 מיליון אירו

במסגרת הפרויקט מספקת החברה חבילת פתרונות בתחומי האבטחה, גילוי והתרעה, ובהכשרה בעולם בטחון המולדת; החברה רושמת גידול של 8.4% בהכנסות אך הפסד נקי של כ-10 מיליון שקל
דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה ח.מר

קבוצת מר -0.07% העוסקת בביצוע פרוייקטים ואספקת שרותים בתחומי התקשורת, האבטחה והבטחון, חתמה באמצעות חברה בת על הסכם לביצוע פרויקט בתחום בטחון המולדת והמודיעין במדינה במערב אפריקה בהיקף הכנסות צפוי של כ-77 מיליוני אירו.

במסגרת הפרויקט מספקת החברה חבילת פתרונות בתחומי האבטחה, גילוי והתרעה, ובהכשרה בעולם בטחון המולדת. השלמת הפרויקט צפויה בתוך כ-24 חודשים.

במקביל, פרסמה מר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני בהם היא רושמת הכנסות של כ-113.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-104.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-8.4%.

החברה רושמת הפסד תפעולי של כ-7.4 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של כ-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרוווח הגולמי הסתכם ב-17.2 מיליון שקל בהשוואה ל-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההפסד הנקי של החברה הסתכם ברבעון השני בכ-10 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של כחצי מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מסבירה כי במהלך הרבעון הוכר הפסד חד פעמי של כ-12 מיליון שקל בגין שיערוך השקעה בחברת מינוביה שאינה חלק מהפעילות השוטפת של הקבוצה. בנטרול ההפסד החד פעמי, החברה הציגה רווח נקי של כ-2 מיליון שקל - פי 4 מהרווח ברבעון המקביל שעמד על כחצי מיליון שקל.

בחודש מרץ זכתה החברה במכרז לאספקת מצלמות ומערכת ניטור תנועה לעיר בדרום ב-15 מיליון שקל. לאחרונה זכתה קבוצת מר במכרז לאספקת מערכות "עיר חכמה" לעיריית לוד בהיקף משוער של כ-30 מיליון שקלים עם פוטנציאל להרחבה נוספת.

מניית מר עלתה מתחילת השנה ב-8.2% למחיר של 6 שקל המבטא שווי של 79 מיליון שקל. הרווח של החברה ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-398 אלף שקל על הכנסות של 105.3 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 2.6 מיליון שקל על הכנסות של 435.2 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 12.

ניר למפרט, יו"ר קבוצת מר על העסקה: "מדובר בהבעת אמון משמעותית של המדינה ביכולת של קבוצת מר לספק את חבילת הפתרונות הנדרשת לאור התערערות הבטחון באזור בדגש על פעילות הטרור האיסלמי הקיצוני. זכיה זו היא המשך לזכיות שלנו בפרויקטים משמעותים של לקוחות מובילים בארץ ובעולם. במסגרת הפרויקט נספק חבילת פתרונות בתחומי המודיעין, האבטחה, גילוי והתרעה וכן הכשרה בעולם בטחון המולדת."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

רועי הס, מנכ"ל קבוצת מר על הדוחות: "הקבוצה ממשיכה במגמת הצמיחה שאפיינה את השנה האחרונה עם שיפור ברווחיות בפעילויות הליבה שלנו. ברבעון הנוכחי אנו רושמים הפסד שאינו תזרימי, מירידת ערך השקעה שאינה במהלך העסקים הרגיל שלנו. הצלחת הקבוצה מבוססת על אסטרטגיה של התמקדות בטריטוריות ספציפיות בהן לחברה תשתית מכירתית ושיווקית קיימת והתמודדות וזכיה בפרויקטים עם שיעורי רווחיות גבוהים יותר. אנו מעריכים כי גם ברבעונים הקרובים נמשיך במגמת הצמיחה בהכנסות, ברווחים וברווחיות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נחום 21/08/2022 23:37
    הגב לתגובה זו
    המנכ״ל החדש יודע מה הוא עושה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.