פוד טק
צילום: מצגת מילניום פוד טק

מילניום פוד-טק גייסה 26 מיליון ש'; "נהיה גוף מוביל בתחום"

כפי שהערכנו, שותפות מילניום פוד-טק הצליחה לגייס 26 שקל עם ביקושים כוללים של יותר מ-40 מיליון שקל; מנכ"ל השותפות מסביר בריאיון מה מתכננת השותפות בעתיד

גלעד מנדל | (2)

כפי שהערכנו באתר ביזפורטל, שותפות מילניום פוד-טק, בחסות טרנד הפוד-טק - גייסה בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) את כל הסכום שביקשה לגייס. ההנפקה נסגרה כ-5% מעל מחיר המינימום והגיעו במסגרתה ביקושים מהציבור בהיקף של יותר מ-40 מיליון שקל - סך הכל השותפות גייסה בהנפקה כ-26 מיליון שקל, כאשר 5 מיליון שקל מתוך הסכום הגיעו מהשותף הכללי של השותפות. בשותפות כבר מתכננים גיוסים נוספים של 100 מיליון שקל. מילניום כבר חתמה הסכם השקעה שבו השותפות תשקיע 1.75 מיליון דולר תמורת 17.5% מחברת סבוריט העוסקת בפיתוח תחליפי בשר מחלבונים ותאי צמחים ומעוניינת להשקיע בעוד חברות בתחום. "בשנתיים האחרונות אני פועל בתחום הפוד טק" אומר מנכ"ל השותפות, חנן שניידר, "ניהלתי כבר בעברי חממה טכנולוגית כמו שפורסם ואני מסתובב בעולמות האלה כבר הרבה זמן, ראינו שחסר גופי השקעה שייקחו את החברות קדימה וזו הייתה המטרה שלשמה הקמנו את השותפות הזו. אין כיום גוף שמשקיע רק בחברות בשלבים מתקדמים בתחום הפוד טק - וזה מה שאנחנו רוצים לעשות, רק פוד טק". "ההשקעה הראשונה שלנו היא בתחום התחליפים של הבשר שזהו תחום שהולך ללא ספק לשנות את חיינו. יש היום מגמה בעולם של 'מפחיתנים' שאלו אנשים שאוכלים בשר אך מעוניינים להפחית בכמות שהם אוכלים וזאת הסיבה שתחליפי הבשר נראים ונטעמים כמו בשר - כי המטרה היא פחות שוק הטבעונים והצמחונים ויותר שוק המפחיתנים שמעוניינים להפחית את האכילה של הבשר - בדרך כלל מטעמי תזונה". מה אתם מתכננים לעשות עם הכסף שגייסתם? מה התכנון שלכם לעתיד? "אנחנו מתכננים לעשות עד ארבע השקעות בחברות בתחום ובכך 'להנגיש' את אותן החברות לשוק, ולאחר מכן להתקדם להשקעות נוספות ולהיות גוף מוביל בעולם הפוד טק". יש לכם בשותפות הוצאות רבות; תשלום של 25,000 דולר לשותף הכללי, תשלום למנכ"ל, יו"ר, סמנכ"ל, יועצים וגם עלות של אחזקת גוף שנסחר בבורסה. אלו הוצאות שמגיעות למעל 10% מהסכום שגייסתם כל שנה. גייסתם 25 מיליון שקל, סכום מכובד בהחלט, אך האם הסכום הזה מספיק? "אני לא חושב שזה יגיע ל-10% כל שנה, אבל אנחנו רוצים לעשות אקזיט שילך לשותפות. אנחנו גם בונים על שותפות שהולכת וגדלה באמצעות גיוסים ובסכומים של 100 (מיליון שקל - ג.מ) וצפונה ההוצאות האלו יהיו כבר פחות משפיעות". "הרצון הוא להתחיל בקטן ולא לרוץ לגייס הרבה כסף ולשבת על המזומנים בלי לעשות איתם כלום, אנחנו רוצים להתחיל בקטן - להשקיע בחברות, להשביח ולאט לאט לגייס עוד. אני רוצה להדגיש שגם אנחנו נכנסנו בהנפקה בגלל שאנחנו מאמינים ביכולת שלנו להשביח את ההשקעה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוביד 16/07/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    מיטטק שווה רק 300 מיליון שקל והיא גם בתחום תחליפי בשר. הרבה יותר זולה מביונד מיט
  • 1.
    עכג 16/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    אותו קבוצה אותו משקיעים חוץ מגיוסים וסיפורים ועיקר דמי ניהול רצחני לשותפים לא ייצא כלום רק תופסים טרנד לליאון תמר סיפורי טרנד
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.