פוד טק
צילום: מצגת מילניום פוד טק

מילניום פוד-טק גייסה 26 מיליון ש'; "נהיה גוף מוביל בתחום"

כפי שהערכנו, שותפות מילניום פוד-טק הצליחה לגייס 26 שקל עם ביקושים כוללים של יותר מ-40 מיליון שקל; מנכ"ל השותפות מסביר בריאיון מה מתכננת השותפות בעתיד

גלעד מנדל | (2)

כפי שהערכנו באתר ביזפורטל, שותפות מילניום פוד-טק, בחסות טרנד הפוד-טק - גייסה בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) את כל הסכום שביקשה לגייס. ההנפקה נסגרה כ-5% מעל מחיר המינימום והגיעו במסגרתה ביקושים מהציבור בהיקף של יותר מ-40 מיליון שקל - סך הכל השותפות גייסה בהנפקה כ-26 מיליון שקל, כאשר 5 מיליון שקל מתוך הסכום הגיעו מהשותף הכללי של השותפות. בשותפות כבר מתכננים גיוסים נוספים של 100 מיליון שקל.

מילניום כבר חתמה הסכם השקעה שבו השותפות תשקיע 1.75 מיליון דולר תמורת 17.5% מחברת סבוריט העוסקת בפיתוח תחליפי בשר מחלבונים ותאי צמחים ומעוניינת להשקיע בעוד חברות בתחום.

"בשנתיים האחרונות אני פועל בתחום הפוד טק" אומר מנכ"ל השותפות, חנן שניידר, "ניהלתי כבר בעברי חממה טכנולוגית כמו שפורסם ואני מסתובב בעולמות האלה כבר הרבה זמן, ראינו שחסר גופי השקעה שייקחו את החברות קדימה וזו הייתה המטרה שלשמה הקמנו את השותפות הזו. אין כיום גוף שמשקיע רק בחברות בשלבים מתקדמים בתחום הפוד טק - וזה מה שאנחנו רוצים לעשות, רק פוד טק".

"ההשקעה הראשונה שלנו היא בתחום התחליפים של הבשר שזהו תחום שהולך ללא ספק לשנות את חיינו. יש היום מגמה בעולם של 'מפחיתנים' שאלו אנשים שאוכלים בשר אך מעוניינים להפחית בכמות שהם אוכלים וזאת הסיבה שתחליפי הבשר נראים ונטעמים כמו בשר - כי המטרה היא פחות שוק הטבעונים והצמחונים ויותר שוק המפחיתנים שמעוניינים להפחית את האכילה של הבשר - בדרך כלל מטעמי תזונה".

מה אתם מתכננים לעשות עם הכסף שגייסתם? מה התכנון שלכם לעתיד?

"אנחנו מתכננים לעשות עד ארבע השקעות בחברות בתחום ובכך 'להנגיש' את אותן החברות לשוק, ולאחר מכן להתקדם להשקעות נוספות ולהיות גוף מוביל בעולם הפוד טק".

יש לכם בשותפות הוצאות רבות; תשלום של 25,000 דולר לשותף הכללי, תשלום למנכ"ל, יו"ר, סמנכ"ל, יועצים וגם עלות של אחזקת גוף שנסחר בבורסה. אלו הוצאות שמגיעות למעל 10% מהסכום שגייסתם כל שנה. גייסתם 25 מיליון שקל, סכום מכובד בהחלט, אך האם הסכום הזה מספיק?

"אני לא חושב שזה יגיע ל-10% כל שנה, אבל אנחנו רוצים לעשות אקזיט שילך לשותפות. אנחנו גם בונים על שותפות שהולכת וגדלה באמצעות גיוסים ובסכומים של 100 (מיליון שקל - ג.מ) וצפונה ההוצאות האלו יהיו כבר פחות משפיעות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוביד 16/07/2020 14:49
    הגב לתגובה זו
    מיטטק שווה רק 300 מיליון שקל והיא גם בתחום תחליפי בשר. הרבה יותר זולה מביונד מיט
  • 1.
    עכג 16/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    אותו קבוצה אותו משקיעים חוץ מגיוסים וסיפורים ועיקר דמי ניהול רצחני לשותפים לא ייצא כלום רק תופסים טרנד לליאון תמר סיפורי טרנד
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.